Kyselyn mukaan naiset ovat onnellisempia sinkkuina kuin miehet.
Tämä saattaa johtua siitä, että parisuhde vaatii heiltä enemmän kuin miehiltä.
https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/kysely-paljastaa-sinkkun…
Kommentit (488)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tätä ketjua lukee, niin lähes kaikki ovat onnettomia ja katkeria, niin mies kuin naissinkut. Onnellisuudestakin saadaan aikaan kiista kumpi on paskempi.
Miten niin? Minä ainakin voin omasta kokemuksesta sanoa, että nyt sinkkuna olen paljon onnellisempi kuin olin parisuhteessa. Tottakai minä olin silloin katkera siitä, ettei mies tehnyt kotitöitä. Miksi tämän asian kertominen tarkoittaisi sitä, että olen edelleen katkera?
Parisuhteessa riitelet miehesi kanssa, sinkkuna avn miessinkkujen kanssa, ehkä meillä on eri määritelmät onnellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt. Uliluuuuuuuuuuuuuuuu.
Mikään keskustelu ei palstalla onnistu ilman kotitöistä ulisemista.
Tämä. Ei mulla ole ongelmia tehdä sinkkumiehenä kotitöitä. Tiskaan, siivoan, teen ruokaa ja pesen pyykkiä.
Parisuhteessahan tämä tarkoittaa, että työ vain puolittuisi.
Tässä on matematiikkaa, jota en nyt ihan ymmärrä. Käytätkö yhtäkkiä vain puolet astioista, mitä ennen? Syöt puolet vähemmän kuin ennen? Käytät vain puolet siitä määrästä vaatteita kuin ennen?
Jos sinun määräsi töistä puolituu, tekee toinen sitten sen puolen eli hän tekee 3/4 kaikesta, joka on 1.5 kertaa niin paljon kuin sinkkuna.
Ja kyllä. Asiat myös tuntuu enemmältä, ei ne mene siitä ohessa ykskaks huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se johdu siitä että nainen on omasta tahdostaan sinkku. Mies taas joutuu olemaan sinkku, koska naisia syntyy vähemmän. Eli tyhjästä on paha nyhjästä.
Itse olin kylläkin sinkku aikana tyytyväisempi kuin nyt.Anteeksi, kuinka? :'D
Lukaseppa vähän Suomen väestörakenteesta ja tilastokeskusta. Esim 20-40 vuotiata suomalaisia miehiä on kymmeniä tuhansia enemmän kuin naisia. Huom nyt ei huomioida yli 50 vuotiaita ja vielä hengissä olevia.
Ensinnäkin, noissa ikäluokissa miehiä on noin 5 % enemmän. Ei puhuta siis kovin isosta erosta. Ja toiseksi, mikä estää esim sitä nelikymppistä pariutumasta 45-vuotiaan naisen kanssa?
Miljoonassa ihmisessä 5 % on jo 50, aika iso luku koko kanssa ja 45 on jo turhan vanha lisääntymään.
Joka tapauksessa naisia ei riitä miehille. Valinnan varaakaan ei ole. Ja Vapaana olevien taso että luulevat saavansa vitosella kympin karkkipussin.
Huomaatko itsekään tätä ristiriitaa? Ensin valitat, että naisia on liian vähän ja sitten heti perään rajaat pois kaikki liian vanhat ja liian rumat. :D Niin, kyllä se valinnanvara tuolla tavalla onkin vähäinen. Ja miksi ihmeessä haluat lisääntymisikäisen naisen? Kyllä naisen kanssa voi seksiä harrastaa, vaikkei hän lapsia voisikaan saada. Seksin takiahan siihen parisuhteeseen mennään, eikä lapsien. Ainakin tämän ketjun ja monen muun nillityksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
x
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vähemmän kotitöitä.
En usko, että parisuhde lisää kotitöitä ainakaan Suomessa. Pikemminkin se vähentää niitä, sillä monet kotityöt hoituvat siinä samalla. Esim. samalla vaivalla hakee kahden ihmisen ruoat kuin yhdenkin. Ja miehet tutkimusten mukaan osallistuvat kotitöihin.
Niin, se tunnetusti vähentää MIESTEN tekemiä kotitöitä. Hauska kuulla, että miehet perustelevat kotitöistä luistamistaan itselleen sillä,.että niiden määrä kokonaisuudessaankin vähenee parisuhteessa 😀😀😀
Puhut ihan puppua. Miehetkin tekevät kotitöitä. Ja jos mukaan lasketaan ansiotyö, niin parisuhteessa olevat miehet tekevät 8,5 tuntia ENEMMÄN yhteenlaskettua koti- ja ansiotyötä kuin kumppaninsa.
Miehethän tunnetusti mahdollistavat urakehityksensä ja sen vaatimat pitkät työpäivät siten, että nainen pyörittää arkea.
Joo, imurointi ja verhojen silittäminenhän olisivat miehen urakehityksen esteenä ilman naista. :D
No jos ei ne sitä ole, niin miksi hemmetissä ne sitten ovat niin ylivoimaisia tehtäviä miehelle?
Tai itse en puhuisi verhojen silityksestä tässä yhteydessä, mutta mikäpä mä olen homman mielekkyyttä ja frekvenssin suuruutta arvostelemaan, ehkäpä se sinulle tai jollekulle läheisellesi on to do -listan kärkikolmikossa.
Mies voi tehdä uraa vaikka koti olisi missä kunnossa,ei se nainen mitään mahdollista.
Ei tässä puhuta nyt pelkästään niistä verhoista, vaan esimerkiksi pyykistä, ruoanlaitosta ja lapsista. Mitenkäs se mies tekee uraa, jos pitää hakea lapset tarhasta siihen samaan kellonlyömään kuin nainenkin ne joutuu hakemaan? Tai mitenkäs se mies tekee uraa, jos kaikki vaatteet ovat likaisia?
No jos ei ole lapsia ei ongelmaa.Pyykit ehtii ja tiskiä ei ole pakko tehdä niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tätä ketjua lukee, niin lähes kaikki ovat onnettomia ja katkeria, niin mies kuin naissinkut. Onnellisuudestakin saadaan aikaan kiista kumpi on paskempi.
Miten niin? Minä ainakin voin omasta kokemuksesta sanoa, että nyt sinkkuna olen paljon onnellisempi kuin olin parisuhteessa. Tottakai minä olin silloin katkera siitä, ettei mies tehnyt kotitöitä. Miksi tämän asian kertominen tarkoittaisi sitä, että olen edelleen katkera?
Parisuhteessa riitelet miehesi kanssa, sinkkuna avn miessinkkujen kanssa, ehkä meillä on eri määritelmät onnellisuudesta.
Niin no, miten kukin määrittelee riitelyn. Minä en miellä av:lla keskustelua riitelyksi. Tämä on minulle vain hupia. En kai minä muuten tänne tulisi.
Kummasti sinäkin ihan vapaasta tahdostasi "riitelet" täällä.
Vierailija kirjoitti:
Tiskit...
Kannattaa syödä ja juoda samoista astioista.Jotkut ottavat tunnin välein uuden astiaston käyttöön,varmaan tulee tiskiä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia miehiä te oikein valitsette? Minä olen elänyt puolet aikuisiästäni yksin ja/tai lasteni kanssa. Ei minun ole koskaan ollut vaikea hoitaa kotitöitä ja pitää perussiisteyttä yllä. "Kuvastokodissa" en edes haluaisi asua. Ei äidin eikä myöhemmin (ex)vaimonkaan tarvinnut minulle opettaa kodista huolehtimista.
Yksin saan silti olla vaikken haluaisikaan. Harmi kun en kelpaa tällaisenaan, mutta minkäs teet kun nykypäivänä ei olla valmiita tinkimään oikein mistään. Itsekullain tietenkin saa olla omat kriteerinsä kumppanille, mut sit on turha olla uliuli.
Kiltti M37
...niin ja uliuliuliuli...
Jo tuo nimimerkkisi kertoo, miksi olet sinkku vasten tahtoasi. Rupee jo oksettaa nää "kiltti" ja "jännä" jutut. Tulkaa pois harhoistanne reaalimaailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskit...
Kannattaa syödä ja juoda samoista astioista.Jotkut ottavat tunnin välein uuden astiaston käyttöön,varmaan tulee tiskiä.
Taidat olla melkoinen läski, jos syöt tunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vähemmän kotitöitä.
En usko, että parisuhde lisää kotitöitä ainakaan Suomessa. Pikemminkin se vähentää niitä, sillä monet kotityöt hoituvat siinä samalla. Esim. samalla vaivalla hakee kahden ihmisen ruoat kuin yhdenkin. Ja miehet tutkimusten mukaan osallistuvat kotitöihin.
Samalla vaivalla tiskaa kahden astiat, samalla vaivalla pesee 2 koneellista pyykkiä kuin yhden, samalla vaivalla siistii toisenkin jäljet kun omansa.. Jännä että se on yleensä nainen joka siinä samalla hoitaa miehenkin 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskit...
Taidat olla melkoinen läski, jos syöt tunnin välein.
Syön 6 tunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vähemmän kotitöitä.
Niin, se tunnetusti vähentää MIESTEN tekemiä kotitöitä. Hauska kuulla, että miehet perustelevat kotitöistä luistamistaan itselleen sillä,.että niiden määrä kokonaisuudessaankin vähenee parisuhteessa 😀😀😀
Puhut ihan puppua. Miehetkin tekevät kotitöitä. Ja jos mukaan lasketaan ansiotyö, niin parisuhteessa olevat miehet tekevät 8,5 tuntia ENEMMÄN yhteenlaskettua koti- ja ansiotyötä kuin kumppaninsa.
Ko. tutkimuksessa ei laskettu lasten kanssa olemista kotityöksi.
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vähemmän kotitöitä.
Samalla vaivalla tiskaa kahden astiat, samalla vaivalla pesee 2 koneellista pyykkiä kuin yhden, samalla vaivalla siistii toisenkin jäljet kun omansa.. Jännä että se on yleensä nainen joka siinä samalla hoitaa miehenkin 🤔
Sinkun pesukone ei ole joku 7 kilon versio, joten pyykkiä pestään yhden koneellisen sijaan kaksi. Jos yhdellä koneellisella onnistutkin pesemään molempien pyykin, pitää niitä ripustaa kuitenkin omien lisäksi myös toisen pyykit kuivumaan. Jos tiskaat käsin, tuntuu se määrä myös tuplalta. Sen sijaan että ostat nopsaa ruokaa mukaan ja syöt matkalla vaihtuu kaupan kautta käymiseen, sen miettimiseen mitä toinenkin haluaa syödä, ruoan valmistamiseen ja siitä tuleviin tiskeihin...juu ei. Sinkkuna on onnellisempaa. Ei tarvitse olla onnettoman ukon kotiorja.
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vähemmän kotitöitä.
Kukahan teille valitsee ne miehet 🤔
Ei varmasti perheelliset sinkut. Mikä tilaus tällekin tutkimukselle on?
Seksikin on parempaa sinkkuna, masturboidessa saa orgasmin aina, miehen kanssa hiivan.
Niin, eihän kotitöiden lisääntymisessä välttämättä se fyysinen työ ole se ikävin juttu vaan se pettymys ja turhautuminen kun mies ei jaakaan niitä. Osallistuminen kertoo kunnioituksesta ja toisen arvostamisesta.
Miksi kysellä totuuksia? Olen yksi naisista, joka elää mieluusti sinkkuna. Ei puutu mitään.
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vähemmän kotitöitä.
Kukahan teille valitsee ne miehet 🤔
Siksi onkin parempi valita olevansa sinkku :)
Miten kotityöt liittyvät hyvään parisuhteeseen? Olin vuosia etäsuhteessa ja kumpikin vastasi omasta kodistaan. Kyseessä oli rakkaussuhde, ei työleiri. Suosittelen.
Tiskit...