Kyselyn mukaan naiset ovat onnellisempia sinkkuina kuin miehet.
Tämä saattaa johtua siitä, että parisuhde vaatii heiltä enemmän kuin miehiltä.
https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/kysely-paljastaa-sinkkun…
Kommentit (488)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, miten vuosikymmenestä toiseen sama kuvio pyörii. Naiset valitsevat mulkuimmat miehet, pettyvät ja julistavat sen jälkeen yhteen ääneen, miten perseestä kaikki miehet ovat. Normaalina ja mukavana miehenä voi sitten huuli pyöreänä miettiä, että olen perseestä, vaikka en ole vielä saanut ensimmäistäkään näytön paikkaa.
Olen lukenut täältä normaalina ja mukavana itseään pitävien miesten tekstejä ja todennut että ei helvetti...
Tarkoitin oikeasti normaaleja ja mukavia, en sellaisena itseään netissä pitävinä. Minä ainakin tunnen sellaisia lukuisia. Esimerkiksi työkaverit, jotka paraikaa istuvat työskentelyhytissä ja ratkaisevat asiakkaan ongelmaa. Mutta ei nämä raitapaitamiehet taida naisille kelvata.
Mistä sä tiedät, monellako niistä on tapana hakata akkaansa? Luuletko, että sellainen näkyy jotenkin ulospäin? Että sellaisista puhutaan kahvitunnilla keskustelutyyliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin naiset saa seksiä helpommin.
153 alapeukkua tälle todellisuutta edustavalle kommentille tähän mennessä. :D
Todellisuudesta viis, niin ei saa sanoa! Ei saa sanoa, että naisella on etulyöntiasema jossakin! Etikettivirhe!
Jos olisit mies ja tyttölapsen isä, et todellakaan ajattelisi noin. On muuten aika hassua, että nimenomaan isät muuttuvat tyttölapsia saatuaan hyvin konservatiivisiksi eivätkä todellakaan halua, että heidän tyttärensä harrastaisivat irtosuhteita tai jakaisivat p**lluaan jokaiselle vastaantulijalle.
Minusta tämä on jokaisen naisen asia. Enkä minä ainakaan ajattele seksin harrastamista pillun jakamisena, vaan munan saamisena. Ja mun isälle asia ei kyllä kuulu pätkääkään. En minäkään ole koskaan puuttunut hänen seksielämäänsä.
^ Siis jokaisen naisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että nainen saa sinkkunakin seksiä milloin halua. Miehellä taas sen seksin saaminen on työn ja tuskan takana tai sitten pitää alentua maksamaan siitä.
Luuletko että seksi olisi naisille pakkomielle kuten miehille.
Tiedän vähintään 1000 000 asiaa, jotka on parempia kuin seksi. Jopa hammaslääkärikäynti ajaa ohi, ja se on paljon se (en pidä hammaslääkäristä).
Tässäkin on yksilöllisiä eroja. Esim. minä olen nainen ja minulle seksi on todella tärkeää. Paljon tärkeämpää kuin miehelleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme. Miehet vinkuvat ja vonkuvat kun eivät saa säännöllistä seksiä ja antavat sen sekoittaa koko elämänsä, koska miehet eivät yksinkertaisesti kykene pärjäämään omillaan ja ovat täysin hormoniensa vietävissä. Naiset pystyvät pitämään huolta itsestään ja tarpeistaan ja pärjäämään ilmankin seksiä. Parisuhteessa naiset muutenkin joutuvat hoivaamaan miesvauvoja ja kestämään miesten kiukuttelua, joten miksi ei pysyisi sinkkuna?
Miehet pärjäävät yksin kylläkin huomattavasti paremmin kuin naiset. Naiset tarvitsevat apua paljon useammassa asiassa kuin miehet.
Kuten missä? Viikottain? Kuukausittain? Vuosittain? Kymmenvuosittain?
-Tietotekniikka
-Ajoneuvo
-Kantaminen
-Rakentaminen
-Rahankäyttö
-Huoltaminen
-Virallisten papereiden täyttäminen
-Ajattelu
Ahaa - miksi miehet sitten ostavat tietotekniikka-, auto-, kantamis-, rakentamis-, rahankäyttö-, huolto- yms. palveluja ihan yhtä paljon, elleivät enemmän kuin naiset?
Koska miesten pitää hoitaa näidenkin palveluiden hankkiminen, koska naiset eivät osaa.
Olen ollut sinkku 3 vuotta, eikä minulla ole aikomustakaan luopua sinkkuudestani. Olen erittäin onnellinen, enkä selibaatissakaan joudu elämään. Itselästä ehkä, mutta parisuhde ei kerta kaikkiaan kiinnosta. Oma tupa, oma rauha. Menoihin, matkoille ja vällyjen väliin, keskusteluja varten on ihmisiä, joista saattaa kuoria ns. kermat päältä. On kiinnostava työ ja harrastuksia, kaunis koti. En tarvitse enkä kaipaa vakikumppania, en todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme. Miehet vinkuvat ja vonkuvat kun eivät saa säännöllistä seksiä ja antavat sen sekoittaa koko elämänsä, koska miehet eivät yksinkertaisesti kykene pärjäämään omillaan ja ovat täysin hormoniensa vietävissä. Naiset pystyvät pitämään huolta itsestään ja tarpeistaan ja pärjäämään ilmankin seksiä. Parisuhteessa naiset muutenkin joutuvat hoivaamaan miesvauvoja ja kestämään miesten kiukuttelua, joten miksi ei pysyisi sinkkuna?
Miksi sitten monilla sinkkunaisilla on vakipano?
Koska huvittaa ja voin. Miksi seksiä nyt yleensä harrastetaan? Koska se on kivaa.
Niin ketkä voi ja ketkä ei. Siitähän tässä on loppupeleissä kysymys, kun puhutaan onnellisuudesta sinkkuna.
Määrittääkö seksi yleensä kuinka onnellista elämä on?
Ei todellakaan. Tuntuu kyllä olevan ihmisiä, joiden elämä pyörii seksin ympärillä, ihan kuin se olisi joku tärkeäkin saavutus, päästä makaamaan jonkun alle tai päälle. Onko se jotain huonoa itsetuntoa vai mitä, en tiedä. Ei seksi naiselle nyt ainakaan mitään anna.
Minulle ollut aina yhdentekevää, onneni muutenkin koostuu aivan muista asioista kuin miehistä. En "harrasta seksiä enkä miehiä" (enää) koska en tarvitse kumpaakaan mihinkään. Onneni ja iloni saan aivan muista asioista.
Näinhän se on. Sitten ylittyy se 45:n maaginen rajapyykki ja huomataan, ettei ne puumia metsästävät teinipojatkaan enää innostu panemisesta. Ja itseasiassa nämä omat "tyttö"kaveritkin on ihan perseestä, eikä niiden juttuja oikeastaan jaksaisi enää kuunnella. Ja Helsinkikin on oikeastaan aika perseestä. Mies ois ihan kiva.
TINDERIIN!!!!!!11!!!
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/kysely-paljastaa-sinkkun…
Tai sitten tämä johtuu siitä, että naiset saavat jakaa pipariaan sinkkuina useammalle miehelle, kuin pari suhteessa eläessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/kysely-paljastaa-sinkkun…Tai sitten tämä johtuu siitä, että naiset saavat jakaa pipariaan sinkkuina useammalle miehelle, kuin pari suhteessa eläessään.
Tyypillistä miestä. Kuvitellaan, että nainen saa onnensa piparin jakamisesta, kun mies itse saa sen ainoan onnen elämässään sen munansa jakamisesta. Ei miehet/mies, ei näin. Naisen elämässä on paljon muutakin , joka tekee onnelliseksi. Ja harva nainen edes haluaa jakaa pipariaan kaiken karvaisten ja haisevien ukkojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että nainen saa sinkkunakin seksiä milloin halua. Miehellä taas sen seksin saaminen on työn ja tuskan takana tai sitten pitää alentua maksamaan siitä.
En ymmärrä millä tätä perustellaan.. Siis keneltä naiset saa seksiä helpommin? Eikös siihenkin kuitenkin kaksi tarvita? En laske tähän masturbointia, lesboja jne vaan oletan että puhe heteeonaisista.. Mielenkiintoista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen. Älä etsi ja hanki jännämiestä, joka ei tee kotitöitä ja kanna osaansa. Älä hanki lapsia, jos ne ovat sinulle kotityö.
Ei tämä hei niin vaikeaa ole.
En hankikaan. Hankin kissan ja nautin elämästä.
Vielä on kylläkin kokeilematta satunnainen seksi komeiden jännämisten kanssa, koska luulin etten saa ikinä miltään komistukselta, mutta täältä olen oppinut että se on ihan helppoa kaikille naisille, ja nythän on siis myös seksiongelma ratkaistu miellyttävällä tavalla.
Jos haluaa olla toisten kertakäyttöinen ja halveksittu (kyllä, näin miehet ajattelevat panoistaan) seksilelu, niin kaikin mokomin.
Juu kyllä sopii olla kertakäyttöinen ja halveksittu, jos vain saan kuumaa seksiä komealta jännikseltä.
Ok. Psykiatrilla olisi tähän varmaankin jotain sanottavaa.
Mitä sanottavaa sillä olisi siihen että kaksi aikuista ihmistä haluaa toisiltaan seksiä?
”kyllä sopii olla kertakäyttöinen ja halveksittu”
Sinusta ihan ok tasolla omanarvontunto?
Itseasiassa joo on musta aika hyvä merkki että omanarvontunto ei oo jonkun random panon arvostuksesta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Sitten ylittyy se 45:n maaginen rajapyykki ja huomataan, ettei ne puumia metsästävät teinipojatkaan enää innostu panemisesta. Ja itseasiassa nämä omat "tyttö"kaveritkin on ihan perseestä, eikä niiden juttuja oikeastaan jaksaisi enää kuunnella. Ja Helsinkikin on oikeastaan aika perseestä. Mies ois ihan kiva.
TINDERIIN!!!!!!11!!!
Heh, huomaa että et tiedä naisen elämästä mitään. :D Mut pidä toi fantasiasi, jos se auttaa sinua. :)
Kuka tahansa on onnellisempi yksin kun niiden jämien kanssa, joita kutsutaan kilttimiehiksikin.
Vierailija kirjoitti:
TINDERIIN!!!!!!11!!!
En ole koskaan käynyt tinderissä, mutta täältä palstalta olen saanut lukea katkerien miesten vuodatuksia siitä, miten nettitreffipalvelut ovat pullollaan miehiä, joille ei sieltäkään irtoa naista. Jostain muistan myös lukeneeni, että valtaosa palveluiden käyttäjistä on miehiä.
Tämä että tinderissä onkin pilvin pimen miehenkipeitä naisia, joista mies voi rauhassa valita, oli minulle kyllä uutinen. Kiitos kun jaoit tämän ilmeisen salaisen tiedon kanssamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä millä tätä perustellaan.. Siis keneltä naiset saa seksiä helpommin? Eikös siihenkin kuitenkin kaksi tarvita? En laske tähän masturbointia, lesboja jne vaan oletan että puhe heteeonaisista.. Mielenkiintoista..
Miksi näin yksinkertainen asia pitää aina selittää uudestaan ja uudestaan? Kapea osa miehistä saa todella paljon seksiä, mutta hekin joutuvat usein olemaan itse aktiivisia etenkin jos haluavat tasokasta seuraa. Naisissa sen sijaan on todella kapea osa, joka ei saa seksiä helposti, vaikka haluaisi. Siten käytäntö on sitä, että esimerkiksi baariin astuessa miehellä on potentiaalisia seksikumppaneita siellä huomattavasti vähemmän kuin naisella ja hän joutuu tekemään enemmän työtä nämä löytääkseen ja pitää olla tarkka, jotta naisen kiinnostus ei lakkaa. Nainen ei voi mokata juttua oikeastaan mitenkään muuten kuin olemalla epäkohtelias tai liian humalassa.
ytrytreyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hgfhfdgh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, senverran nähnyt jo maailmaa että näin on. Yksinäinen mies on yleensä murheellinen ja särkynyt orpopiru joka kaihoaa kumppanin perään, mies ei ole itsenäinen olento, ja jotenkin vammautuu ilman parisuhdetta.
Nainen taas on yleensä onnellisin ilman parisuhteen taakkaa ja draamaa, eikä edes halua kumppania.Nainen on itsenäinen olento, toisin kuin mies, johtunee siitä.
Mies tarvitsee tehtävän, kuten naisen tai perheen suojelemisen. Nainen on kai sitten tyytyväinen ihan itseensä.
Ennemminkin niin päin, että miehille ei ole kasvatettu itsekuria riittävästi. Jos on tavoitteellinen, toimelias, uraansa, harrastuksiinsa ja omaan hyvinvointiinsa panostava mies, hän saa kumppanin ihan itsestään tai pärjää loistavasti ilman sitä. Tällaisiakin esimerkkejä kyllä on, mutta moni pitää heitä kaappihomoina.
Yksin jäävä (suomalainen) mies helposti urautuu pikku rutiineihinsa, alkoholisoituu, passivoituu, vetäytyy, surkastuu. Ehkäpä juuri siksi hän on jäänytkin yksin? Ei ole aloitteellisuutta, ei draivia. Ei pyri eteenpäin töissä, ei kirjoita väitöskirjaa vapaa-ajalla, ei harrasta itse mitään ei ole lentopallojoukkueen energinen tiimipelaaja. Jos on kaikkea tuota tai edes osittain, voi ihan helposti olla tyytyväinen itseensä.
Aika harvoin elämänhallintansa hukannut vetelys on kovin tyytyväinen itseensä ja elämäänsä.
Niin, yksin jäävä mies passivoituu juuri siksi kun ei ole sitä tehtävää. Sinähän vahvistit sen mitä minä aiemmin sanoin. Draivi tulisi siitä, että olisi joku jonka takia yrittää sitä ylennystä tai muuta. Teidän naisten takiahan täällä kilpaillaan siitä, että kenellä on hienoin auto tai isoimmat bonukset. Te sitten vain katselette päältä, että no tuo varmaan pystyy kustantamaan jälkeläisille turvatun elämän, olen sille vähän aikaa mieliksi että saadaan ne aikaiseksi. Kuten täällä jo joku totesikin, mies rakastaa naista ja nainen rakastaa lapsiaan tai ystäviään tai koiraansa.
Psskat.
Tiedän runsaasti miehiä, jotka rakastavat työtään, harrastuksiaan ym. ym. enemmän kuin esimerkiksi sitä aviopuolisoa.
Jos joku väittää, että draivi elämään tulee siitä, että voi kilpailla naisten suosiosta, ei ole koskaan harrastanut tosissaan esim. mitään kilpalajia.
Isäni oli mies, joka omisti suurimman osan ajastaan omalle lajilleen, harrastukselleen. Se oli hänen draivinsa - hän teki pitkää päivää yrittäjänä, jotta voisi hankkia rahaa harrastustaan varten. Hän käytti harrastukseensa melkein kaiken vapaa-aikansa ja suuren osan tienaamistaan rahoista. Hänellä oli tarve hankkia vaimo (äitini), jonka hän elättäisi sen vuoksi, että hänen oma aikansa riittäisi paremmin harrastukseensa, joka oli oikeastaan elämäntapa. Ettei aika olisi kulunut kodinhoitoon ym.
Jos hänen olisi tarvinnut valita, hän olisi aivan varmasti esim. viettänyt koko ikänsä selibaatissa ja naimattomana, jos se vaan suinkin olisi parantanut hänen mahdollisuuksiaan menestyä lajinsa parissa.
Masentunut sinkkunainen kirjoitti:
No minä olen kyllä onnettomampi nyt sinkkuna, varsinkin kun asun yksin. Mutta ehkä olen naisten vähemmistöä. Parisuhteessakin olin epätyypillinen nainen, kun kärsin miehen pihtaamisesta.
Ja mitä tulee siihen että naiset saavat helpommin seksiä sinkkuna, niin valitettavasti yhden yön jutut eivät sovi kaikille. En siis mitenkään tuomitse niitä, itse vain en koe oloani mukavaksi vieraan ihmisen kanssa.
Et varmaankaan ole ainut nainen, joka on onnettomampi sinkkuna kuin parisuhteessa.
Aika iso osa näistä iloisista sinkkunaisista toki on aidosti onnellisia sinkkuina, mutta moneen myös varmasti vaikuttaa median, somen ym. välittämä positiivinen kuva aktiivisista ja elämäänsä hallitsevista sinkkunaisista. Tarinoista näistä onnellisista sinkuista, erokriisin-kautta-voittoon -kertomuksista, voimaantumisista ym. pullistelee tavallinen media ja some ihan joka päivä. Ja lähes poikkeuksetta näissä on toimijana nainen. Kukaan ei kirjota juttua miehestä, joka on laittanut eropaperit vetämään sen vuoksi, että nainen on passiivinen, ajautunut eri urille, käyttää päihteitä tai vastaavaa. Samaan aikaan eronneita miesjulkkiksia haukutaan somessa ja keskustelupalstoilla ihan koko ajan (Tommy Hellsten ym).
Samaan aikaan media tarjoaa synkkiä kuvia nuorten miesten syrjäytymisestä, koulu- ja opiskelupudokkaista, naisia saamattomista peräkammarin pojista, päihderiippuvaisista, huonoista isistä, veltoista ja heikoista vässykkämiehistä, sekä ns. sosiaalipummeista tai työnvälttelijöistä (joihin valikoituvat lähes poikkeuksetta n. 25-35-vuotiaat miehet).
Tiedättekö, ihmiset toimivat ja uskovat niihin mielikuviin ja rooleihin joita perinteinen media ja some meille tyrkyttää?
Milloin nämä mallit alkavat ns. toteuttaa itseään?
Halutaanko todella, että miehet muuttuvat ihan aikuisten oikeasti joksikin sosiaalipummi-Tatuiksi, joista vihdoin itsensä löytäneet vahvat, onnelliset naiset hakevat eron, ja löytävät sen kautta itsensä?
Kuvilla ja kertomuksilla on valtava voima. Jos miehiä haukutaan vätyksiksi, vetelyksiksi, riippakiviksi ym. heistä tosiaan tulee sellaisia. Kun taas naisilla on lupa olla onnellinen avioeron ja kriisitilanteen jälkeen. Jos mies - mokoma - eroaa ja hehkuu uutta onneaan lehdessä, tämä on automaattisesti "pettäjä", "k*settaja", "nuorempaan vaihtaja" ja mitä kaikkea.
Ja jos näissä kertomuksissa naiset pelkästään voimaantuvat erotilanteissa, ovat upean onnellisia ja sädehtiviä sinkkuina, kokee moni vastentahtoisesti sinkuksi joutunut tai jäänyt nainen varmasti oman olotilansa vääräksi tai jopa itsensä huonommaksi kuin nämä median välittämien tarinoiden ihmiset. Lainaamassani kommentissa tämä nousee esille, kirjoittaja kokee itsensä "epätyypilliseksi" tai "vähemmistöön" kuuluvaksi, koska on onnettomampi sinkkuna.
Miesten ja naisten epätasa-arvo näkyy paitsi tilastoissa ihan konkreettisina asioina, myös vääristyneissä mielikuvissa, joita perinteinen media ja some ovat luomassa. Viimeksi mainittujen osalta tasa-arvomittari painuu miesten osalta selvästi pakkaselle.
Tavallaan mukava kuulla, että miehet ovat keskimäärin noin surkeita tapauksia. Itse en ole miesvauva, vaan hoidan osuuteni ja vastuuni kaikissa tilanteissa. Näin toimin myös siinä ainoassa, nyt jo päättyneessä suhteessa, johon olen päässyt elämässäni.
Puolison etsintä on ollut aktiivista, mutta takkuillut pahasti. Miten toisin tämän ei-miesvauvauteni esille, koska senhän luulisi olevan melkoinen kilpailuvaltti? Minulta puuttuu perinteiset ihastumiseen ja suhteen aloittamiseen tarvittavat ominaisuudet (miehekäs ulkonäkö yms.), joten jotenkin pitäisi päästä tästä alkuesteestä yli.
No minä olen kyllä onnettomampi nyt sinkkuna, varsinkin kun asun yksin. Mutta ehkä olen naisten vähemmistöä. Parisuhteessakin olin epätyypillinen nainen, kun kärsin miehen pihtaamisesta.
Ja mitä tulee siihen että naiset saavat helpommin seksiä sinkkuna, niin valitettavasti yhden yön jutut eivät sovi kaikille. En siis mitenkään tuomitse niitä, itse vain en koe oloani mukavaksi vieraan ihmisen kanssa.