Huoh. Olen valvonut puoli neljästä asti ja yritin saada kolme tuntia unta, kunnes vaan nousin ylös.
Kommentit (24)
Vähän? Riippuu monelta on mennyt nukkumaan.
Viiden jälkeen heräsin kuselle eikä enää nukuttanut. Ei tää ees paha, viime viikolla oli pari yötä että heräs parin tunnin jälkeen keskiyön jälkeen.
Ihan sama, nukkuu ens yönä sitten paremmin.
Nousin ylös (n. 3.30) ja laitoin ruokaa, leivoin, pesin (kone) pyykkiä, luin nettilehtiä. Sitä ennen luin kirjaa. Nyt kyllä nukuttaa. :D
Heräsin viideltä, pesin pyykkiä, tein huolellisen kasvohoidon, sovittelin vaatteita ja nyt räplään kännyä. Kohta toinen aamupala ja toivottavasti pienet unet aamupäivän puolella.
Nukun onneksi tosi hyvin. Vaihdevuodet aiheuttivat aamuyön valvomista muutama vuosi sitten, mutta sekään ei enää tunnu vaivaavan. Satunnainen valvominen ei haittaa, nukunpahan sitten seuraavana tai sitä seuraavana yönä paremmin. Päiväunia en ota kuin pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Nousin ylös (n. 3.30) ja laitoin ruokaa, leivoin, pesin (kone) pyykkiä, luin nettilehtiä. Sitä ennen luin kirjaa. Nyt kyllä nukuttaa. :D
Itseä ei ees nukuta. Väsyttää vaan mutta tietää että jos yrittäs nukkua ei siitä mitään tulis.
Herään aina kahdelta, tää rassaa.
Väsynyt oon koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Nussittuna nukkuisit paremmin.
Se auttaa hetken, mutta ei oikeastaan muutamaa tuntia kauemmin.
Minkä ikäisiä te unettomat olette?
Onko miehillä näitä samoja nukkumisongelmia, kun tuntuu olevan vaihdevuosivaivoja.
Olen viimeisilläni raskaana ja la on parin päivän päästä. En muista koska olisin nukkunut kunnon yöunet. Viime yönäkin heräsin tuttuun tapaan klo 3 ja siitä saakka hereillä. Nukkumaan menin klo 23. Nukun sitten päivällä. Ja ei auta vaikka jättää päikkärit väliin, kun joka yö herää pakosti silloin aamuyöstä ja sitten alkaa hyöriminen.
Neljällä tunnilla selviää jos kuitenkin nukkuu välillä normaalisti. Itsellä auttaa tuommoiseen aamuyönheräämiseen että siirryn olohuoneen sohvalle, on vähän viileämpi tuntu ja jos ei heti kohta siinäkään, niin sitten keitän aamukahvin ja otan pullaa pakkasesta pahimpaan, oikein vaikeassa angstissa käyn saunomassa.
Kaikesta järkevintä olisi vaan nousta suht nopeasti ylös, ja mennä vaikka sohvaan tekemään ristikoita tms. verkkaista puuhaa. Aika nopeasti se väsymys taas tulee jos on tullakseen. Se sängyssä pyöriminen tai joku liian aktiivinen tilanne taatusti karkottaa loputkin toiveet nukahtaa uudestaan.
Heräilin aikoinaan aina joskus aamuyöllä ja valvoin 1-3 h, mutta kun aloitin säännöllisesti käyttämään vagifemiä, niin heräillyt jäivät historiaan. Nyt nukun lähes joka yö helposti 7-8 tuntia ja herään ennen herätyskellon soimista pirteänä.
Nukahdin vasta joskus puoli kahden jälkeen herätäkseni kuudelta. Mä oon kipeenä jossain katseessa räkiksessä, yskittää pirusti. Ja joo, korona tää ei ole, testattu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta järkevintä olisi vaan nousta suht nopeasti ylös, ja mennä vaikka sohvaan tekemään ristikoita tms. verkkaista puuhaa. Aika nopeasti se väsymys taas tulee jos on tullakseen. Se sängyssä pyöriminen tai joku liian aktiivinen tilanne taatusti karkottaa loputkin toiveet nukahtaa uudestaan.
Minulla taas oli parasta, kun otin ihan rauhallisesti ja mietiskelin kaikkia mukavia juttuja ihan rauhassa. Yleensä uni tuli jopa ärsyttävän nopeasti. En siis sytytellyt valoja, tuijottanut kännykkää tai mitään muutakaan vastaavaa, ajattelin vain.
Heräsin 5.15 ja pyörrin ja hyörin 5.45 asti. En saanut unta, joten nousin ja keitin kahvit. Unta tuli 5h 45min. Painelen nukkumaan sit päivällä kun/jos väsyttää.