Kyselyn mukaan naiset ovat onnellisempia sinkkuina kuin miehet.
Tämä saattaa johtua siitä, että parisuhde vaatii heiltä enemmän kuin miehiltä.
https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/kysely-paljastaa-sinkkun…
Kommentit (488)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yksin oleminen aina huonon parisuhteen ja miehen voittaa, mutta miksi ei olisi suhteessa, jos se lisää kuitenkin onnellisuutta? Hyvässä suhteessa saa myös olla vapaa ja toteuttaa itseään, toki pitää muistaa pitää sovituista asioista kiinni. Mutta kaikille lojaalius ei ole mikään pallo jalassa, vaan jotain minkä vuoksi yrittää ja tsempata vielä kovemmin. Pitää kuunnella itseään kumpi tekee oikeasti onnellisemmaksi - se yksin olo vai toisen kanssa oleminen. Ei siihen ole mitään yhtä oikeaa vastausta.
Samaa mieltä. Mä olen aina ajatellut, että parisuhteessa 70% elämään liittyvistä asioista tulisi olla paremmin kuin sinkkuna ja 30% asioista yhtä hyvin tai huonommin kuin sinkkuna. Vielä en ole tavannut miestä, jonka kanssa tuo toteutuisi.
Niin. Nykymies puhuu ja pussaa.
Puhuu kertoakseen ettei tasa-arvon nimissä maksamasi puolikas talouden menoista pienemmälläkään palkallasi riitä tai tekemäsi ruoka tai kotityöt meni tälläkin kertaa päin honkia. Pussaa kerran viikossa kun haluaa seksiä tai kavereidesi edessä jotta saa kerättyä hyvä mies-pointsit.
Pitää kuitenkin itseään sankarina koska hoitaa miesten työt eli huoltaa auton (omansa, sinähän kuljet fillarilla) ja vaihtaa palaneen lampun - viidennen pyynnön jälkeen. Kova remonttireiskakin on soittaessaan isänsä tekemään sen terassin lyötyään ensin itseään vasaralla silmään ja muistaessaan että eipä muuten tosiaan tiedäkään hölkäsen pöläystä remontoinnista.
Nimim. En ole katkera mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ne miehet, jotka eivät tee kotitöitä ja tulevat jätetyiksi ovatkin juuri niitä keskitason miehiä, jotka menivät parisuhteeseen vain saadakseen seksiä. Näin ollen nämä ensimmäisen kierroksen miehet eivät todellakaan ole niitä alfoja/ jännämiehiä, vaikka näin kovasti väitetään. Eli mitä opimme tästä: älä lähde suhteeseen keskitason miehen kanssa, vaan ota vain se paras. Ainoastaan ne parhaat ovat parisuhteessakin oikealla motiivilla.
Alfamiehen ei tarvitse parisuhteessakaan ponnistella esimerkiksi kotitöiden muodossa, kun tietää saavansa uuden naisen tuosta noin vaan. Keskitason mies on valmis ponnistelemaan ja miellyttämään naistaan parisuhteessa säilyttääkseen parisuhteen ja siten mahdollisuuden säännölliseen seksiin.
Fiksu nainen siis suosia keskitason miehiä, mutta harva nainen on näin fiksu.
No eihän ole. Kyllähän tämäkin ketju ja se erojen hakemisen jakaumakin sen todistavat. Nainen on onnellisempi sinkkuna ja eroaa mieluummin, kun mies EI ole valmis ponnistelemaan sen parisuhteen eteen.
Tuo on kyllä jännä juttu. Olen huomannut, että niin kauan kuin pidät tietyn etäisyyden ja erilliset kämpät, niin sinulta ei vaadita mitään, haikaillaan vain että tulisit käymään välillä. Mutta sitten kun aletaan laittaa hynttyitä yhteen niin pitää alkaa ponnistella ja miellyttää toista ja lopulta pitäisi kaikki tehdä naisen pillin mukaan, tai ero uhkaa. Mitä järkeä siinä on? Taidan pysyä tässä kevytseurustelussa, niin ei tule kenellekään paha mieli. Jos naisen päästää niskan päälle niin siitä ei tule loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme. Miehet vinkuvat ja vonkuvat kun eivät saa säännöllistä seksiä ja antavat sen sekoittaa koko elämänsä, koska miehet eivät yksinkertaisesti kykene pärjäämään omillaan ja ovat täysin hormoniensa vietävissä. Naiset pystyvät pitämään huolta itsestään ja tarpeistaan ja pärjäämään ilmankin seksiä. Parisuhteessa naiset muutenkin joutuvat hoivaamaan miesvauvoja ja kestämään miesten kiukuttelua, joten miksi ei pysyisi sinkkuna?
Miehet pärjäävät yksin kylläkin huomattavasti paremmin kuin naiset. Naiset tarvitsevat apua paljon useammassa asiassa kuin miehet.
Kuten missä? Viikottain? Kuukausittain? Vuosittain? Kymmenvuosittain?
-Tietotekniikka
-Ajoneuvo
-Kantaminen
-Rakentaminen
-Rahankäyttö
-Huoltaminen
-Virallisten papereiden täyttäminen
-Ajattelu
Aa et pystynytkään asialliseen faktoihin perustuvaan keskusteluun. No, olethan mies.
T. Pettynyt, mutta ei yllättynyt.Laita minulle linkki siihen tutkimukseen, jonka mukaan naiset ovat miehiä parempia, tietotekniikassa, rakentamisessa, korjaamisessa jne. Oho, ne olikin faktoja.
Yleisesti ottaen miehet ovat perinteisesti olleet joissakin asioissa naisia parempia. Ja yleisesti ottaen naiset ovat perinteisesti olleet joissakin asioissa miehiä parempia. Mitään kiveen hakattuja sääntöjä nämä eivät kuitenkaan ole. Jokainen nainen voi oppia tietotekniikkaa, rakentamista ja korjaamista ihan siinä kuin mieskin. Harvempaa se vaan kiinnostaa. Ei ole olemassa mitään sellasista alaa, missä mies olisi naista parempi, tai nainen miestä parempi, jos kiinnostus, äly ja oppiminen ovat molemmilla samalla tasolla. Fyysinen voima voi naiselle tulla helpommin rajoittavaksi tekijäksi, kuin miehelle. Harva työ kuitenkaan nykypäivänä on niin fyysistä voimaa vaativaa, ettei siihen olisi olemassa apuvälineitä heikompivoimaisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan ettei miehillä ole esim yhtä läheisia ystävyyssuhteita kuin naisialla. Se naisystävä olisi sitten se tärkein ja läheisin henkilö miehelle. Kaverit tulevat kakkosena.
Naisilla taas taitaa olla toisinpäin? Ystävät ovat parhaita ja vasta kakkosena tulee se miesystävä.
Voin olla väärässäkin:)
Minulle on tullut sama käsitys. Eikä vain ystävät, vaan myös muut nisäkäslajit menevät miehen edelle. Ei ole miehelle paikkaa parisuhteessakaan.
No on teillä naisilla aika äijistä kokemusta.
Eikö kenelläkään ole kumppania, joka rakastaisi teitä aidosti ja näyttäisi sen (muutenkin kuin seksissä tai sitä vaatiessaan)? Anna suukkoja ja haleja päivittäin tai kerro nukkumaan mennessä, että rakastaa sinua?
Eikö kenenkään mies imuroi lattioita oma-aloitteisesti niin, että tekisi sen huolellisesti (sohvien alta ja sisältä, mattojen alta, kaikista erityiskohdista)?
Eikö kenenkään mies kulje ennemmin itse fillarilla tai bussilla ja jätä autoa vaimon käyttöön?
Eikö kenenkään mies laita kunnolla pyykkejä kuivumaan tai vaikka mankeloi lakanoita??
Otan kovasti osaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kuvittelee että joku ilman pumppaaminen polkupyörän kumiin on rakettitiedettä jonka vain miehet osaa, koska perheessä se SAATTAA ajatua miehen tehtäväksi. Tiedoksi, se ei ole. Voi tietysti olla että kyseinen maailman yksinkertaisin toimenpide on hyvinkin haastava miehille, kun sitä tällaisena luomakunnan kruunun urotekona mainostetaan. Nimimerkillä omat pyöränkuminsa pumppaava nainen.
Mulla on kompura jolla täytän pyöränkumit ja mittaan auton renkaista ilmanpaineet ja täytän tarvittaessa. Renkaiden vaihtokin käy ihan omin kätösin. Tosin jos asuisin ilman miestä, asuisin aivan muualla enkä pitäisi autoa lainkaan.
T: Nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
x
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vähemmän kotitöitä.
En usko, että parisuhde lisää kotitöitä ainakaan Suomessa. Pikemminkin se vähentää niitä, sillä monet kotityöt hoituvat siinä samalla. Esim. samalla vaivalla hakee kahden ihmisen ruoat kuin yhdenkin. Ja miehet tutkimusten mukaan osallistuvat kotitöihin.
Niin, se tunnetusti vähentää MIESTEN tekemiä kotitöitä. Hauska kuulla, että miehet perustelevat kotitöistä luistamistaan itselleen sillä,.että niiden määrä kokonaisuudessaankin vähenee parisuhteessa 😀😀😀
Puhut ihan puppua. Miehetkin tekevät kotitöitä. Ja jos mukaan lasketaan ansiotyö, niin parisuhteessa olevat miehet tekevät 8,5 tuntia ENEMMÄN yhteenlaskettua koti- ja ansiotyötä kuin kumppaninsa.
Miehethän tunnetusti mahdollistavat urakehityksensä ja sen vaatimat pitkät työpäivät siten, että nainen pyörittää arkea.
Joo, imurointi ja verhojen silittäminenhän olisivat miehen urakehityksen esteenä ilman naista. :D
No jos ei ne sitä ole, niin miksi hemmetissä ne sitten ovat niin ylivoimaisia tehtäviä miehelle?
Tai itse en puhuisi verhojen silityksestä tässä yhteydessä, mutta mikäpä mä olen homman mielekkyyttä ja frekvenssin suuruutta arvostelemaan, ehkäpä se sinulle tai jollekulle läheisellesi on to do -listan kärkikolmikossa.
Mies voi tehdä uraa vaikka koti olisi missä kunnossa,ei se nainen mitään mahdollista.
Ei tässä puhuta nyt pelkästään niistä verhoista, vaan esimerkiksi pyykistä, ruoanlaitosta ja lapsista. Mitenkäs se mies tekee uraa, jos pitää hakea lapset tarhasta siihen samaan kellonlyömään kuin nainenkin ne joutuu hakemaan? Tai mitenkäs se mies tekee uraa, jos kaikki vaatteet ovat likaisia?
Se on aina naisen valinta, lähteekö tukemaan miehen uraa vai ei. Niihän se menee, kaikkeen ei aika riitä vaan pitää tehdä valintoja. Moni mies pistää uran edelle ja jättää lapset jopa tekemättä. Kodin siivoaa siivooja ja vaatteet käytetään pesulassa. Jotkut naiset tosin luulevat, että heidän kellossaan on enemmän aikaa kuin se 24h/päivä ja että voi saada sekä uran että lapset. Ei voi, jompikumpi kärsii aina. Elämä on valintoja.
En ihmettele yhtään. Tarvii muuta kuin katsoa ja kuunella ympäristöä niin saa itse huokasta jo helpotuksesta. Vanhemmat tappelevat siitä kumpi tekee enemmän töitä. On rajattu naisten ja miestentyöt niinkuin ennenvanhaan. Miespuolinen sukulainen ei halua tehdä naistenjuttuja kun on niin vastenmielistä. Hauska juttu on se, ettei se kyllä paljoa tee miestenjuttujakaan. Miehet jotka minusta on ollut kiinnostuneita antavat ymmärtää, että odottavat minusta piikaa taloon. Kun asuu yksin ei tarvitse hoitaa muuta kuin omia sotkuja. Kun ulkoa tulee niin tarvitse alkaa toisten sotkuja siivoamaan vaan paikka pysyy sellaisena kun on jättänytkin. Ei tarvitse kinata ja kärtyillä toisenkanssa, saa nukkua kunnolla kun toinen ei ole kokoyötä kolistelemassa. Sinkkuus on helppoa, ellei kaukosuhdetta sitten hanki tai suhdetta, missä asutaan erillään. Eriasia sitten kestääkö mies sellaista suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme. Miehet vinkuvat ja vonkuvat kun eivät saa säännöllistä seksiä ja antavat sen sekoittaa koko elämänsä, koska miehet eivät yksinkertaisesti kykene pärjäämään omillaan ja ovat täysin hormoniensa vietävissä. Naiset pystyvät pitämään huolta itsestään ja tarpeistaan ja pärjäämään ilmankin seksiä. Parisuhteessa naiset muutenkin joutuvat hoivaamaan miesvauvoja ja kestämään miesten kiukuttelua, joten miksi ei pysyisi sinkkuna?
Miehet pärjäävät yksin kylläkin huomattavasti paremmin kuin naiset. Naiset tarvitsevat apua paljon useammassa asiassa kuin miehet.
-Tietotekniikka
-Ajoneuvo
-Kantaminen
-Rakentaminen
-Rahankäyttö
-Huoltaminen
-Ajattelu
Itse tykkään käyttää palveluita, pääsee paljon helpommalla
-Tietotekniikka - Töissä työkaverit kysyvät minulta neuvoa tietotekniikassa
-Ajoneuvo - Käytän huollossa ja korjaamo vaihtaa ja säilyttää renkaat
-Kantaminen - Tilaan tavarat kotiinkuljetuksena
-Rakentaminen - Palkkasin suunnittelijan ja työmiehet asuntoni remonttia varten
-Rahankäyttö - Tulen erittäin hyvin toimeen taloudellisesti
-Huoltaminen - Huoltomiehet hoitaa asian
-Virallisten papereiden täyttäminen - Ei mitään ongelmaa
-Ajattelu - Tämäkin toimii erittäin hyvin
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenelläkään ole kumppania, joka rakastaisi teitä aidosti ja näyttäisi sen (muutenkin kuin seksissä tai sitä vaatiessaan)? Anna suukkoja ja haleja päivittäin tai kerro nukkumaan mennessä, että rakastaa sinua?
Eikö kenenkään mies imuroi lattioita oma-aloitteisesti niin, että tekisi sen huolellisesti (sohvien alta ja sisältä, mattojen alta, kaikista erityiskohdista)?
Eikö kenenkään mies kulje ennemmin itse fillarilla tai bussilla ja jätä autoa vaimon käyttöön?
Eikö kenenkään mies laita kunnolla pyykkejä kuivumaan tai vaikka mankeloi lakanoita??
Otan kovasti osaa.
Mulla on tällainen mies <3 Itse joudun tsemppaamaan, että tulisin tehneeksi saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kuvittelee että joku ilman pumppaaminen polkupyörän kumiin on rakettitiedettä jonka vain miehet osaa, koska perheessä se SAATTAA ajatua miehen tehtäväksi. Tiedoksi, se ei ole. Voi tietysti olla että kyseinen maailman yksinkertaisin toimenpide on hyvinkin haastava miehille, kun sitä tällaisena luomakunnan kruunun urotekona mainostetaan. Nimimerkillä omat pyöränkuminsa pumppaava nainen.
Mulla on kompura jolla täytän pyöränkumit ja mittaan auton renkaista ilmanpaineet ja täytän tarvittaessa. Renkaiden vaihtokin käy ihan omin kätösin. Tosin jos asuisin ilman miestä, asuisin aivan muualla enkä pitäisi autoa lainkaan.
T: Nainen.
No mulla on pyörässä varusteena pumppu, joten yksinkertaisinta on suorittaa se 5 minuutin toimenpide sillä eikä kompuralla. Varsinkin kun usein olen jossain muualla kuin kompuran ääressä kun huomaan että painetta voisi olla vähän lisää. Mutta siis huvittaa tämä kuinka palstan miehet esittää ettei nainen pysty yhtä pyöränkumia pumppaamaan. Kertoo lähinnä siitä miten heikkolahjainen mies itse on jos tuo on heille jotenkin haastava temppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Tietotekniikka
-Ajoneuvo
-Kantaminen
-Rakentaminen
-Rahankäyttö
-Huoltaminen
-Ajattelu
Taivas mikä pelle olet. Tiedätkö, että aika moni nainen osaa ihan itse käyttää tietokonetta ja jopa pyykki-ja tiskikonetta? Esim meillä ei mies(ihan normi järjellä paiskattu) osaa käyttää pyykkikonetta. Liian tekninen vehje miehelle, ei tiedä mihin laitetaan pesu-ja minne huuhteluaineet, ei osaa valita ohjelmia jne.
Ajoneuvo. Kaupasta on ostettu uusi auto, kumpikin osataan ajaa sitä ihan itse, ei tarvita toisen neuvoja tai opastusta. Osaan itsekin katsastaa sen kun tarvii ja huolto vaihtaa öljyt ym. Osaan viedä itsekin sinne.
Kantaminen. Käyn yksin kaupassa . Kannan ne 2-3 kassia ihan itse autosta sisälle. Mies käy kaupassa, ostaa itselleen maitopurkin ja makkaralenkin. Kantaa ne kyllä itse sisälle.
Rakentaminen? Ostettiin talo valmiina.
Rahankäyttö. Nuorempana miehen rahankäyttö oli niin huoletonta, että hän luovutti pankkisysteemit minulle hoitoon, että ei tuhlaa kaikkia rahojaan huvituksiin. Nyt vanhempana hoitaa jo raha-asiansa itse.
Viralliset paperit täytän minä, miehellä ei kärsivällisyys riitä ja mitä ajatteluun tulee, niin tämään perheen aivot olen minä.
Onhan siellä sadan parhaan shakkipelaajankin listalla yksi nainen. Turha väittää silti, että naiset olisivat hyviä shakissa miehiin verrattuna.
dgdsfgsdfgdsf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
x
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vähemmän kotitöitä.
En usko, että parisuhde lisää kotitöitä ainakaan Suomessa. Pikemminkin se vähentää niitä, sillä monet kotityöt hoituvat siinä samalla. Esim. samalla vaivalla hakee kahden ihmisen ruoat kuin yhdenkin. Ja miehet tutkimusten mukaan osallistuvat kotitöihin.
Niin, se tunnetusti vähentää MIESTEN tekemiä kotitöitä. Hauska kuulla, että miehet perustelevat kotitöistä luistamistaan itselleen sillä,.että niiden määrä kokonaisuudessaankin vähenee parisuhteessa 😀😀😀
Puhut ihan puppua. Miehetkin tekevät kotitöitä. Ja jos mukaan lasketaan ansiotyö, niin parisuhteessa olevat miehet tekevät 8,5 tuntia ENEMMÄN yhteenlaskettua koti- ja ansiotyötä kuin kumppaninsa.
Miehethän tunnetusti mahdollistavat urakehityksensä ja sen vaatimat pitkät työpäivät siten, että nainen pyörittää arkea.
Joo, imurointi ja verhojen silittäminenhän olisivat miehen urakehityksen esteenä ilman naista. :D
No jos ei ne sitä ole, niin miksi hemmetissä ne sitten ovat niin ylivoimaisia tehtäviä miehelle?
Tai itse en puhuisi verhojen silityksestä tässä yhteydessä, mutta mikäpä mä olen homman mielekkyyttä ja frekvenssin suuruutta arvostelemaan, ehkäpä se sinulle tai jollekulle läheisellesi on to do -listan kärkikolmikossa.
Mies voi tehdä uraa vaikka koti olisi missä kunnossa,ei se nainen mitään mahdollista.
Ei tässä puhuta nyt pelkästään niistä verhoista, vaan esimerkiksi pyykistä, ruoanlaitosta ja lapsista. Mitenkäs se mies tekee uraa, jos pitää hakea lapset tarhasta siihen samaan kellonlyömään kuin nainenkin ne joutuu hakemaan? Tai mitenkäs se mies tekee uraa, jos kaikki vaatteet ovat likaisia?
Se on aina naisen valinta, lähteekö tukemaan miehen uraa vai ei. Niihän se menee, kaikkeen ei aika riitä vaan pitää tehdä valintoja. Moni mies pistää uran edelle ja jättää lapset jopa tekemättä. Kodin siivoaa siivooja ja vaatteet käytetään pesulassa. Jotkut naiset tosin luulevat, että heidän kellossaan on enemmän aikaa kuin se 24h/päivä ja että voi saada sekä uran että lapset. Ei voi, jompikumpi kärsii aina. Elämä on valintoja.
Voi pohjoismaisessa yhteiskunnassa saada jopa kaksi uraa ja lapset. t kaksi jo täysi-ikäistä ja opiskelevaa lasta kasvattanut pariskunta, molemmilla n 7000 e palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Tietotekniikka
-Ajoneuvo
-Kantaminen
-Rakentaminen
-Rahankäyttö
-Huoltaminen
-Ajattelu
Itse tykkään käyttää palveluita, pääsee paljon helpommalla
-Tietotekniikka - Töissä työkaverit kysyvät minulta neuvoa tietotekniikassa
-Ajoneuvo - Käytän huollossa ja korjaamo vaihtaa ja säilyttää renkaat
-Kantaminen - Tilaan tavarat kotiinkuljetuksena
-Rakentaminen - Palkkasin suunnittelijan ja työmiehet asuntoni remonttia varten
-Rahankäyttö - Tulen erittäin hyvin toimeen taloudellisesti
-Huoltaminen - Huoltomiehet hoitaa asian
-Virallisten papereiden täyttäminen - Ei mitään ongelmaa
-Ajattelu - Tämäkin toimii erittäin hyvin
Työkaverisi taitavat olla naisia.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten tullaankin syvien kysymysten äärelle: onko onnellisuus parisuhteen, saati elämän tarkoitus?
Minusta parisuhteessa yksi iso tärkeä asia on kasvu paremmaksi ihmiseksi. Se vaatii peiliä, yksin voi tohottaa menemään ja kuvitella olevansa hyvä tyyppi. Parisuhde paljastaa totuuden: meissä kaikissa on puutteita ja paljon kasvun paikkaa.
Tämä on sama lasten kanssa. Yksin voi elämästä nauttia itsekkäästi, lounaita, matkoja, kulttuuri- ja urheiluelämyksiä, viihdettä... Lapset ovat syvä sisältö elämälle, he viimeistään osoittavat, että virheitä tehdään, ja armoa ja anteeksiantoa tarvitaan kaikki.
Näin on, allekirjoitan tämän kaiken.
Olen itse yrittänyt kasvaa 14-vuotisessa parisuhteessa maailman ihanimman naisen kanssa. Sinkkuna ei tarvinnut mitään muuta kuin astua ovesta ulos, maailma oli jo vastassa. Sai paiskia menemään, tehdä mihin rahkeet riittivät ja mitä ehti. Oman maailman napana eläminen oli helppoa.
Parisuhteessa opin kertomaan, kuuntelemaan ja lopulta kyselemään. "Mitä sinulle kuuluu?" "Mitä voisin tehdä hyväksesi?" Opin kertomaan joka päivä, kuinka paljon rakastan puolisoani. Opin joka ilta kuiskaamaan hänen korvaansa sanan "kiitos". Opin antamaan anteeksi hänen virheensä ja puutteensa. Olen myös tiellä, jossa yritän oppia tekemään itselleni samoin ja ottamaan häneltä saamani palautteen rakentavasti vastaan. Pyydän anteeksi. Annan anteeksi. Kerron, että olen tehnyt virheitä.
Pyydän, voisinko olla avuksi jos näen, että toinen epäonnistuu jossakin ja tarvitsee apua.
En jaksa edes kirjoittaa, mitä kaikkea hyvää oman lapsen syntymä on minulle merkinnyt, kun en jaksa luetella edes sitä kaikkea hyvää, mitä syvä parisuhde on minulle antanut.
rwerweerqw kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut kahta miesvauvaa hyysäämään elämäni aikana eikä kyllä todellakaan koskaan enää.
Ensimmäisen kanssa se meni pikku hiljaa siihen pisteeseen kun olin äitiyslomalla ja totta kai tein suurimman osan kotitöistä. Sepä vaan jatkui samanlaisena, kun menin töihin takaisin. Lopulta tein kaiken itse.
Erohan siitä tuli, kun tarpeeksi alkoi touhu kyrsimään. Tästä toivuttuani löysin toisen miehen, jonka kanssa muutimme lopulta yhteen.
En tajua mitä näiden miesten päässä liikkuu. Vähitellen se menee siihen, että nainen (minä) teen jälleen kaiken. Niin onhan se varmaan kiva vaan lampsia valmiiseen pöytään. Ei puhettakaan, että sellaista minulle koskaan olisi suotu. Vaatteet ilmestyvät puhtaina kaappiin. Ruoka jääkaappiin.
Voitte uskoa, että nautin nyt sinkkuna. Ei tarvitse enää siivota miesvauvan jälkiä, huolehtia että ruokaa on, kun teen itse pitkän päivän töissä. Lapset on isällään vuoroviikoin ja silloin voin keskittyä rauhassa töihin ja treenaukseen. Ruokaakin kuluu minimaalisesti, kun ei ole enää miestä (eikä tarvi olla sitä jatkuvasti olla kaupasta raahaamassa).
Olen tullut siihen tulokseen että en tarvitse miestä mihinkään. Tienaan hyvin, kotityöt olen tehnyt aina itse muutenkin (aina lumitöistä ja pihanhoidosta kalusteiden kokoamisiin) enkä muutenkaan jaksa palvella vässyköitä. Kukaan ei ole kilpailemassa huomiosta lapsiini. Jos joskus kaipaan vielä seksiä niin siihen löytyy mies helposti.
Niin, mitenkä se kotitöiden tekeminen sitten lopulta aina menee niin? Kai sinullakin on osasi siinä? Etkö osaa pitää puoliasi? Vai meneekö se kuten monesti menee, että miehen tapa tehdä on naisen mielestä jotenkin väärin tai huonosti ja hitaasti ja tämän takia nainen valtaa koko huushollin hommat itselleen. Sitten ihmetellään, että miten tässä näin kävi. Monesti toki voi olla ihan oikeastikin niin, että nainen saa kaiken tehtyä nopeammin ja paremmin ilman miehen närppimistä. Joskus taas on niin erilaiset siisteyskäsitykset, että siitä tulee kinaa. Pitääkö imuroida joka päivä, vai riittääkö kerran kahdessa viikossa? Pitääkö minun imuroida, vaikka mielestäni en näe lattialla mitään imuroitavaa? Mutta sitten pitää asioista keskustella, jos ei olla tyytyväisiä työnjakoon.
Niin. Miehen mielestä pitää imuroida vain jos tulee vieraita. Meillä on siis koiria joista lähtee paljon karvaa. Itsekin siedän melkoisia villakoiria nurkissa, mutta siinä kohtaa kun ne villakoiratkin alkavat lisääntyä keskenään, menee hermot. Niinkuin sanoin, kotihommat jäävät helposti naiselle, koska mies ei vaan yksinkertaisesti saa aikaiseksi. Aiemmin jo kerroin, että meillä on talo ollut kohta 2kk ilman mitään palo- tms. varoittimia, koska mies ei saa aikaseksi. Minäkään en niitä saa ostaa, koska en kuulemma osaa ostaa sellaisia kuin mies haluaa. Että kauanko naisen pitäisi malttaa odottaa, että mies tekee oman osansa? Kuukauden? Kuusi kuukautta? Kuusi vuotta?
T. Se normaalin miehen kanssa naimisissa oleva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten tullaankin syvien kysymysten äärelle: onko onnellisuus parisuhteen, saati elämän tarkoitus?
Minusta parisuhteessa yksi iso tärkeä asia on kasvu paremmaksi ihmiseksi. Se vaatii peiliä, yksin voi tohottaa menemään ja kuvitella olevansa hyvä tyyppi. Parisuhde paljastaa totuuden: meissä kaikissa on puutteita ja paljon kasvun paikkaa.
Tämä on sama lasten kanssa. Yksin voi elämästä nauttia itsekkäästi, lounaita, matkoja, kulttuuri- ja urheiluelämyksiä, viihdettä... Lapset ovat syvä sisältö elämälle, he viimeistään osoittavat, että virheitä tehdään, ja armoa ja anteeksiantoa tarvitaan kaikki.
Näin on, allekirjoitan tämän kaiken.
Olen itse yrittänyt kasvaa 14-vuotisessa parisuhteessa maailman ihanimman naisen kanssa. Sinkkuna ei tarvinnut mitään muuta kuin astua ovesta ulos, maailma oli jo vastassa. Sai paiskia menemään, tehdä mihin rahkeet riittivät ja mitä ehti. Oman maailman napana eläminen oli helppoa.
Parisuhteessa opin kertomaan, kuuntelemaan ja lopulta kyselemään. "Mitä sinulle kuuluu?" "Mitä voisin tehdä hyväksesi?" Opin kertomaan joka päivä, kuinka paljon rakastan puolisoani. Opin joka ilta kuiskaamaan hänen korvaansa sanan "kiitos". Opin antamaan anteeksi hänen virheensä ja puutteensa. Olen myös tiellä, jossa yritän oppia tekemään itselleni samoin ja ottamaan häneltä saamani palautteen rakentavasti vastaan. Pyydän anteeksi. Annan anteeksi. Kerron, että olen tehnyt virheitä.
Pyydän, voisinko olla avuksi jos näen, että toinen epäonnistuu jossakin ja tarvitsee apua.
En jaksa edes kirjoittaa, mitä kaikkea hyvää oman lapsen syntymä on minulle merkinnyt, kun en jaksa luetella edes sitä kaikkea hyvää, mitä syvä parisuhde on minulle antanut.
Näin minäkin koen parisuhteen ja lapset. Kaikki pariskunnat eivät tappele kotitöistä vaikka palstan perusteella siltä näyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Otan kovasti osaa.
No meillä on imuroitu sohvan sisältä viimeksi vuosia sitten ja minähän se olin. Ja aika usein tulee itsekin imuroitua vain mattojen ympäriltä. Mutta joku raja siinäkin miten paljon voi lusmuta. Paras esimerkki päin seiniä tekemällä hankitusta vapautuksesta oli tapaus täällä, jossa mies oli naisen pyynnöstä vienyt vauvalle synnäriltälähtövaatteet. Vaikka nainen oli laittanut vauvan kaappiin pinoittain tuliuusia, ihania vauvanvaatteita, mies oli onnistunut löytämään kaapin perälle piilotetun Selma-tädin antaman käytetyn ja rispaantuneen bodyn. Ja nainen ihan tosissaan ihmetteli, että miten mies voi olla niin sakea että näin pääsi käymään ja onko miehillä joku hahmotushäiriö. Niiii-in, mitenköhän...... Tässä teille miehille kunnon ohjeet joilla vältät kotityöt: Älä ikinä tee vapaahtoisesti. Jos nainen pyytää, vetkuttele viimeiseen asti. Sitten kun viimein teet, tee niin huonosti että nainen joutuu tekemään uudelleen tai täydentämään tai naiselle tulee jopa lisää tekemistä. Jätä kaikki tarvikkeet työn jälkeen levälleen niin että kun yksi paikka siistiytyi, toinen sotkeentui.
No totta kai sä veikkaat, mutta sun veikkaukset nyt ei mitään todista. Se (miesten suunnitteleman) pesukoneen napin painaminen käy sinkkumiehiltäkin vallan mainiosti.