Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työkyvytön mt-ongelmainen jaksaa istua yhteen putkeen 12 tuntia tietokoneella?

Vierailija
10.12.2025 |

Energiaa ei riitä työntekoon, mutta helposti jaksaa olla tietokoneen ääressä kellon ympäri. Kyllä se vaatii aika paljon jaksamista. Minä en jaksaisi ainakaan, mutta silti töissä jaksan käydä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan istua, mutta selälläni sängyssä kevyt kone mahan päällä aika kuluu hyvin.

Vierailija
2/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekin ihmetellyt eräistä lähipiirin henkilöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD:nä voin kertoa, että nettihöpötys ei vaadi keskittymiskykyä. Työt puolestaan vaativat tarkkuutta ja keskittymiskykyä. 

Vierailija
4/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan masentunut tuohon pystyy, ei terve pystyisi.

Vierailija
5/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole eläkeläinen, mutta mt-kuntoutustukilainen kyllä. Mikään ei ole pahempaa kuin istua tietokoneella. Edes kahta tuntia. Ne 12-tuntiset sai istua töissä. 

Vierailija
6/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suuri mysteeri. Maa on täynnään sairaita ihmisiä joilla on joku harvinainen diagnoosi joka estää kaikenlaisen työnteon ihan koko elämän ajan. Kivoja juttuja voi kyllä tehdä ja somettaa yms. Kokemuksen perustella yksi merkittävimmistä altistuttajista on vasemmistolaisuus.

Vierailija
7/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksakaan istua, mutta selälläni sängyssä kevyt kone mahan päällä aika kuluu hyvin.

Tai makuultaan ja puhelimella. :)

Vierailija
8/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on suuri mysteeri. Maa on täynnään sairaita ihmisiä joilla on joku harvinainen diagnoosi joka estää kaikenlaisen työnteon ihan koko elämän ajan. Kivoja juttuja voi kyllä tehdä ja somettaa yms. Kokemuksen perustella yksi merkittävimmistä altistuttajista on vasemmistolaisuus.

Somettaminen voi olla sinut asia mitä pystyy tehdä koska sitä voi tehdä sängyssä maaten puhelimella.

Vierailija
9/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja viihdyn tietokoneella, mutta en koskaan pystyisi siihen noin pitkää aikaa putkeen.

Vierailija
10/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen hullu...

Vierailija
11/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä töissä riittää se, että selaa nettiä 12 h putkeen ja kirjoittelee välillä muutaman rivin kommentteja arkisista asioista sen sijaan että pitäisi vaikka koodata? Eihän netin selaus vie yhtään energiaa. Tietystikään se ei terveelle ihmiselle riitä virikkeeksi mutta se onkin eri asia. 

Vierailija
12/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin selailu muka vastaa jotain työntekoa? Joo ei kyllä yhtään. Jos on koukussa nettiin ja aikaa on, niin ihan hyvinhän siihen pystyy - muuhun ei sitten pystyiskään. Itse en nyt sentään ihan putkeen kellon ympäri ikinä ole, mutta oikeastaan periaatteessa kyllä (pienillä tauoilla).

Vierailija
13/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitus tekee mestarin?

Vaikea kuvitella että joku oikeasti viettäisi niin paljon aikaa koneella kököttäen. Kroppa varmaan tarvitsee vastapainoksi paljon ja rankkaa liikuntaa. Ja silmätkin väsyy.

Toivottavasti kukaan (fyysisesti muunlaiseenkin menoon taipuva) ei oikeasti elä noin rajoittunutta elämää!

Vierailija
14/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD:nä voin kertoa, että nettihöpötys ei vaadi keskittymiskykyä. Työt puolestaan vaativat tarkkuutta ja keskittymiskykyä. 

ADHD ei tarkoita jatkuvaa täydellistä keskittymiskyvyttömyyttä, vaan vireystilan ja keskittymisen vaihtelua, johon ei pysty itse vaikuttamaan! Keskittyminen ja vireystila VAIHTELEE täysin hallitsemattomasti ja ennakoimattomasti pitkin päivää!

Ympäristön häiriötekijät vaikeuttavat keskittymistä ADHD henkilöillä huomattavasti keskimääräistä enemmän ja toisaalta tähän vaihteluun liittyy toinen ääripää, eli hyperfocus, joka tarkoittaa yllättäen sitä, että ajoittaisen päivän aikana vaihtelevan keskittymiskyvyttömyyden lisäksi ADHD henkilöt myös kykenevät hetkittäin keskittymään keskimääräistä huomattavasti paremmin! Hyperfocus kuitenkin vaatii myös häiriötöntä ympäristöä. 

Vierailija
15/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jotain fyysisesti vaativaa työtä niin tulee enemmän semmoinen olo että olisi oikeasti tehny jotain hyödyllistä 

Vierailija
16/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ADHD ei tarkoita jatkuvaa täydellistä keskittymiskyvyttömyyttä, vaan vireystilan ja keskittymisen vaihtelua, johon ei pysty itse vaikuttamaan! Keskittyminen ja vireystila VAIHTELEE täysin hallitsemattomasti ja ennakoimattomasti pitkin päivää!

Ympäristön häiriötekijät vaikeuttavat keskittymistä ADHD henkilöillä huomattavasti keskimääräistä enemmän ja toisaalta tähän vaihteluun liittyy toinen ääripää, eli hyperfocus, joka tarkoittaa yllättäen sitä, että ajoittaisen päivän aikana vaihtelevan keskittymiskyvyttömyyden lisäksi ADHD henkilöt myös kykenevät hetkittäin keskittymään keskimääräistä huomattavasti paremmin! Hyperfocus kuitenkin vaatii myös häiriötöntä ympäristöä. 

Kuvaavampi nimi olisikin aktiivisuuden ja tarkkaavuuden vaihtelun häiriö tms. 

Vierailija
17/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen hullu...

Enemmän sääntö kuin poikkeus että ei hätää..

Vierailija
18/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan masentunut tuohon pystyy, ei terve pystyisi.

Tämä, itse olen ollut 18 tuntia päivässä puhelimella viimeiset 10 vuotta.

Vierailija
19/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sellainen, jolla ei ole kauheasti vaihtoehtoja?

Olin pitkään sairaslomalla, enkä silloin muuta jaksanut kuin selata nettiä tai katsoa Netflixiä. Eli jos on vaikka jokin tuki- tai liikuntaelinvamma, eikä voi oikein tehdä muuta?

Eihän siihen mitään mielenterveysongelmia vaadita. Joku lievästi masentunut varmaan kanssa vois roikkua netissä, jos muuhun ei energiat riitä.

Vierailija
20/27 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä töissä riittää se, että selaa nettiä 12 h putkeen ja kirjoittelee välillä muutaman rivin kommentteja arkisista asioista sen sijaan että pitäisi vaikka koodata? Eihän netin selaus vie yhtään energiaa. Tietystikään se ei terveelle ihmiselle riitä virikkeeksi mutta se onkin eri asia. 

Melkein kaikko toimistotyö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän