Kyselyn mukaan naiset ovat onnellisempia sinkkuina kuin miehet.
Tämä saattaa johtua siitä, että parisuhde vaatii heiltä enemmän kuin miehiltä.
https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/kysely-paljastaa-sinkkun…
Kommentit (488)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitöiden määrä ei puolitu, ellei mies tee joka toista kauppareissu, joka toista pyykinpesua, joka toista ruoanlaittoa ja joka toista siivousta koko yhdessäolon ajan. Kaksi henkilöä yhden sijaan tarkoittaa kaksi kertaa enemmän tiskiä, pyykkiä ja ruokaa (kaikki nämä huomaa) ja 100% enemmän kompromisseja kuin yksin eläessä. Missään suhteessa, joka ottaa enemmän kuin antaa, ei kannata olla.
Nimenomaan kompromisseja. Se tekee siisteyden kuka sitä enemmän kaipaa. On aivan hölmöä lähteä suhteeseen "kouluttamaan miestä" orjakseen.
Ja millä vitun logiikalla ruoanlaiton vaiva kaksinkertaistuu jos ruokamassa kaksnkertaistuu?
No kyllä mulla kestää tuplasti kauemmin kuoria tuplasti enemmän perunoita.
Neljä perunaa kypsyy aivan yhtä nopeasti, kuin kaksi.
Nämä on taas näitä miehiä, joiden mielestä uuni ja pesukone hoitaa kotityöt alusta loppuun :D
Kahden hengen taloudessa on suhteessa vähemmän kotitöitä, mitä yhden hengen taloudessa. Tuohon heittoosi en edes viitsi sanoa mitään.
Eli kun nainen kokee että kotityöt lisääntyy yhteen muuton jälkeen, hän tekee niitä oikeasti kaksi käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitöiden määrä ei puolitu, ellei mies tee joka toista kauppareissu, joka toista pyykinpesua, joka toista ruoanlaittoa ja joka toista siivousta koko yhdessäolon ajan. Kaksi henkilöä yhden sijaan tarkoittaa kaksi kertaa enemmän tiskiä, pyykkiä ja ruokaa (kaikki nämä huomaa) ja 100% enemmän kompromisseja kuin yksin eläessä. Missään suhteessa, joka ottaa enemmän kuin antaa, ei kannata olla.
Nimenomaan kompromisseja. Se tekee siisteyden kuka sitä enemmän kaipaa. On aivan hölmöä lähteä suhteeseen "kouluttamaan miestä" orjakseen.
Ja millä vitun logiikalla ruoanlaiton vaiva kaksinkertaistuu jos ruokamassa kaksnkertaistuu?
Löysit sitten yhden esimerkin. Eli miehet ovat perseestä?
Kuinka monta autoa/taloa te naiset saatte edullisesti huollettua ja pidettyä kunnossa ilman miestä? Pointti sanalla edullisesti/halvalla/ilmaiseksi. LähäriYH-mamman on ihan turha vastata koska ei ole varaa ostaa mitään palveluita tai jos on niin varaa ei ole mihinkään muuhun.
Olen yh mutta en lähäri, joten oletan että saan vastata.
Pystyn ihan itse maalaamaan taloani, tekemään lumityöt, vaihtamaan ilmastoinnin suodattimet ja mitä sinulle nyt tuleekin mieleen. Renkaiden vaihto kaksi kertaa vuodessa ei vie montaa tuntia eikä ole ydinfysiikkaa. Muuten auto on niin uusi ettei sille mies kotona enää voi tehdä mitään. Jos voi niin pyydän veljeä, paljon parempi vaihtoehto kuin ottaa mies minua määräilemään. Jos ei veli voi sille mitään, vien huoltoon koska olen kyllä palkastani budjetoinut myös auton huollot.
Kokemusta on siitä että rahat riittää nyt kun ei ole se mies tuhlaamassa niitä omiin haluamiinsa, esim baareihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Sen vuoksi sinkkuna on helpompaa, koska on vain yksi, jonka jälkiä täytyy siivota.
Vierailija kirjoitti:
Kai se suhteessa olo on kamalaa, kun jännämies pieksee ja pettää. Silti niiden kanssa pitää olla, kun kuvitellaan että se mies siitä paremmaksi muuttuisi.
Pidän kiehtovana tilannetta, jossa palstan ns. kilttimiehet kiihottuvat jännämiehistä.
Jos ei ole varaa huollattaa autoa, ei pidä ostaa autoa. Usein naiset ovat paljon vastuuntuntoisempia autobudjeteissaan, kun (etenkin nuorilla) miehillä voi vaan iskeä autokuume.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä perunaa kypsyy aivan yhtä nopeasti, kuin kaksi.
Neljää perunaa ei kuori samassa ajassa kuin kahta. Kaksi lautasta vaatii kaksi kertaa niin paljon aikaa siivoamiseen ja tilaa tiskikoneessa kuin yksi. Lisäksi mies ja nainen yleensä eivät edes syö saman verran ja yhtä usein, usein eivät edes samoja ruokia.
Onko tällä ollut joskus muka mies?
Minullako jota lainasit? Montakin, ja hyvin tyytyväisiä. He ovat pitäneet minut mieluummin kiireisenä makuuhuoneessa kuin keittiössä. Win-win.
Eli siis naiset kertovat olevansa hiukan onnellieempia kuin miehet sinkkuina keskimäärin. No, naiset nyt ovat muutenkin onnellisempia - ja miksi eivät olisi? Onhan naisten elämnlaatu parempi kuin miesten.
Miehelle parisuhde tarkoittaa naisen metsästyksen ja siihen liittyvän ahdistuksen loppumista. Angstin väheneminen on aina hyvästä.
Paremmassa yhteiskunnassa naiset seurustelisivat keskenään ja miehet menisivät menojaan. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, miten huono ihmistuntemus naisilla on. Itse miehenä olen ollut monessa suhteessa, eikä yhdessäkään nainen ole paljastunut muuksi kuin mitä luulin, hyvässä ja pahassa.
No ainoa apu tähän olisi olettaa, että mies on sysipaska eikä sitä halua heittäytyä täysin pessimistiksi. Mieshän skarppaa niin kauan, kun on saalistusmoodissa, mutta kun nainen on itsestäänselvyys niin siinä se miehen laatu punnitaan eikä sitä oikein voi tehdä etukäteen. Tai jos voi, vinkkejä otetaan vastaan!
Ihmisen tekemisiä voi ennustaa parhaiten katsomalla, miten hän on aiemmin toiminut. Itse selvitän tämän puolisoa valitessa, mutta myös työmaailmassa.
Eh, kun yllä oleva kirjoittaja juurikinkertoo että saalistusmoodissa mies skarppaa. Eli naisen referenssi on se miten mies on aiemmin toiminut eli tämä käytös, ja siitä päätellään vau mitä ainesta, hääyönä tulee ekaa kertaa turpiin kuten Tauski on esimerkillään meille ystävällisesti demonstroinut.
Ilmeisesti hänen mielestään pitäisi palkata yksityisetsivä kaivamaan taustat.
Ei. Normaali keskustelu.
Onko tämä tosiaan uutta joillekin? Ettekö koskaan joudu tekemään päätöksiä yhtiökumppaneista, neuvonantajista tai vastaavista? Fiilikselläkö te nekin päätökset teette?
Älä nyt viitsi leikkiä tyhmää. Toimittaako se mies mulle kotityö CV:n soittelenko sen äidille että miten tuli opetettua Mikko-Sakari siivoamaan? Onko edellisen naisen yhteystiedot siivous-CV:n suosittelijat-kohdassa :D? Lisäksi on niin että nuorena moni nainenkin suhtautuu huolettomasti kotitöihin. Se ei vaan enää käy kun tulee lapsia, eikä niitä käy loputtomiin pitää paskaisissa vaatteissa ja syöttää metripizzaa aamusta iltaan.
Mene aluksi vaikka käymään pariksi päiväksi miehen lapsuudenkotiin. Jos äijä vetää lonkkaa ja passuuttaa äitiään, niin tiedät miten tulee käymään. Tai jos miehen isä toimii siten, niin siinä yksi pienempi evidenssi.
Niin että miehen on mahdotonta omin voimin opetella uusille tavoille? Tai edelliset naiset eivät ole saaneet valoa syttymään koska miehet ovat kehityskelvottomia? Aika synkeä näky miehen kyvyistä. Lapsuudenkodissa nyt muutenkin tavataan solahtaa niihin vanhoihin rooleihin.
En minä ainakaan solahda itsekkään mulkun rooliin yhtään missään.
Jospa mulkun määritelmään ei nyt aivan se kuitenkaan sisälly, että poika tulee lapsuudenkotiin käymään ja äiti keittää sille makkarakeittoa eikä toisinpäin.
Ei millään pahalla, mutta etkö tosiaan ymmärrä, mitä olen tarkoittanut? Ei tästä keskustelusta tule mitään, jos pitää listata joka ainoa yksittäinen tekeminen tai tekemättä jättäminen, joista näitä tulkintoja voi tehdä. Tai että joka juttuun heitetään yksi pieni vasta-argumentti, ja sitten aletaan vääntää, että joku jossain ei ole keskustelemalla onnistunut selvittämään jotain tai että joku on nyt onnistunut muuttumaan ja niin edelleen.
Voitko kommentoida tuota isompaa ajatusta: jos mies kohtelee läheisiään huonosti lapsuudenkotona, niin eikö se kerro miehestä, miten hän saattaisi kohdella läheisiään muuallakin, kun asiat ovat muuttuneet yhtä arkiseksi?
Totta mooses, mutta tässähä on keskusteltu kotitöistä eikä mistään huonosti kohtelusta. Mielestäni se että mies menee lapsuudenkotiin ja äiskä siellä passaa häntä ei ole todiste siitä että mies kaltoinkohtelee läheisiään tai jättää omassa parisuhteessaan kaikki kotityöt naisen vastuulle.
Jos aikuiselle ihmiselle on ihan luontevaa ja miellyttävää kohdella omia vanhempia piikoina ja palvelijoina osallistumatta itse ollenkaan, niin ennuste pitkässä avioliitossa tuskin on kovin hyvä. Kyllä se valitettavasti aika paljon perusluonteesta kertoo, jos tuollainen huomaavaisuus ei tule luonnostaan. Toki kaikki voi silti mennä liitossa hyvinkin, aina on poikkeuksia.
Miesten vasta-argumentit tässä ketjussa ovat kyllä hervottomia! Kiitos nauruista :D
Vierailija kirjoitti:
Eli siis naiset kertovat olevansa hiukan onnellieempia kuin miehet sinkkuina keskimäärin. No, naiset nyt ovat muutenkin onnellisempia - ja miksi eivät olisi? Onhan naisten elämnlaatu parempi kuin miesten.
Miehelle parisuhde tarkoittaa naisen metsästyksen ja siihen liittyvän ahdistuksen loppumista. Angstin väheneminen on aina hyvästä.
Paremmassa yhteiskunnassa naiset seurustelisivat keskenään ja miehet menisivät menojaan. Vai?
Ja mistä se onnellisuus johtuu? Asenteesta. Täysin ilmaista ja kaikkien saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen. Älä etsi ja hanki jännämiestä, joka ei tee kotitöitä ja kanna osaansa. Älä hanki lapsia, jos ne ovat sinulle kotityö.
Ei tämä hei niin vaikeaa ole.
En hankikaan. Hankin kissan ja nautin elämästä.
Vielä on kylläkin kokeilematta satunnainen seksi komeiden jännämisten kanssa, koska luulin etten saa ikinä miltään komistukselta, mutta täältä olen oppinut että se on ihan helppoa kaikille naisille, ja nythän on siis myös seksiongelma ratkaistu miellyttävällä tavalla.
Jos haluaa olla toisten kertakäyttöinen ja halveksittu (kyllä, näin miehet ajattelevat panoistaan) seksilelu, niin kaikin mokomin.
Häh? Mä oon nainen ja ajattelen yhden illan miehiä halveksuen kertakäyttöisinä seksileluina. Miksi mua pitäisi järkyttää se, että miehet ajattelee naisista ihan samoin kuin minä miehistä? Mitä väliä sillä on, miten joku seksilelu musta ajattelee?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen. Älä etsi ja hanki jännämiestä, joka ei tee kotitöitä ja kanna osaansa. Älä hanki lapsia, jos ne ovat sinulle kotityö.
Vielä on kylläkin kokeilematta satunnainen seksi komeiden jännämisten kanssa, koska luulin etten saa ikinä miltään komistukselta, mutta täältä olen oppinut että se on ihan helppoa kaikille naisille, ja nythän on siis myös seksiongelma ratkaistu miellyttävällä tavalla.
Jos haluaa olla toisten kertakäyttöinen ja halveksittu (kyllä, näin miehet ajattelevat panoistaan) seksilelu, niin kaikin mokomin.
Works both ways: tuossa tapauksessa myös se komea jännämies on kertakäyttöinen, ketä kiinnostaa mitä sellainen ajattelee?
Minulle kävisi seksisuhde, mies saisi tulla käymään ja sitten omaan kotiin, heihei.Kai hyväksyt ja pidät myös sellaisista seksisuhteista joissa mies tuikkaa minuutissa liemet luolaan? Vai ajattelitko etukäteen vaatia jotain palveluksia? :)
T. Mies jolle kelpaa sinkkuseksi(pano), mutta kenenkään nuolijaksi en ala kuin rakkaussuhteessa.
Voi, kun on yksipuolinen kuva seksistä tällä vastaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Mä oon nainen ja ajattelen yhden illan miehiä halveksuen kertakäyttöisinä seksileluina. Miksi mua pitäisi järkyttää se, että miehet ajattelee naisista ihan samoin kuin minä miehistä? Mitä väliä sillä on, miten joku seksilelu musta ajattelee?
Eri
Minkälainen ihminen kehuskelee sillä, että näkee toiset ihmiset halveksuen kertakäyttöisinä leluina? Surullista. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Works both ways: tuossa tapauksessa myös se komea jännämies on kertakäyttöinen, ketä kiinnostaa mitä sellainen ajattelee?
Minulle kävisi seksisuhde, mies saisi tulla käymään ja sitten omaan kotiin, heihei.Kai hyväksyt ja pidät myös sellaisista seksisuhteista joissa mies tuikkaa minuutissa liemet luolaan? Vai ajattelitko etukäteen vaatia jotain palveluksia? :)
T. Mies jolle kelpaa sinkkuseksi(pano), mutta kenenkään nuolijaksi en ala kuin rakkaussuhteessa.
Harmi jos et pidä seksistä minuuttia enempää. Mutta en usko että edustat normaalia miestä. Lisäksi varmasti sana kiirii minuuttimunastasi ja osaan toivottavasti välttää. Mutta ei tuokaan nyt niin suuri katastrofi ole, rapatessa roiskuu. Monet miehet ovat kuitenkin sitäkin mieltä että seksi on kivaa ja kiihottavaa pitempäänkin kuin minuutin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta autoa/taloa te naiset saatte edullisesti huollettua ja pidettyä kunnossa ilman miestä? Pointti sanalla edullisesti/halvalla/ilmaiseksi. LähäriYH-mamman on ihan turha vastata koska ei ole varaa ostaa mitään palveluita tai jos on niin varaa ei ole mihinkään muuhun.
Ihan yhtä halvalla ja ilmaiseksi kuin mieskin, ei noita tämän päivän autoja voi itse mitenkään erityisesti huoltaa, kun vikakoodit pitää lukea ohjelmilla, auto pitää merkkihuollettuna, jotta vaihtoarvo säilyy ja huoltovälikin on pari vuotta.
Takuu-ajan jälkeen voi aivan hyvin tehdä itse huollot ja kulutusosien vaihdot. Vikakoodin luku onnistuu 10€ obd-lukijalla ja muutaman euron kännykkäsoftalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä halvalla ja ilmaiseksi kuin mieskin, ei noita tämän päivän autoja voi itse mitenkään erityisesti huoltaa, kun vikakoodit pitää lukea ohjelmilla, auto pitää merkkihuollettuna, jotta vaihtoarvo säilyy ja huoltovälikin on pari vuotta.
Takuu-ajan jälkeen voi aivan hyvin tehdä itse huollot ja kulutusosien vaihdot. Vikakoodin luku onnistuu 10€ obd-lukijalla ja muutaman euron kännykkäsoftalla.
Onko minulla takuuajan jälkeistä autoa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi jos et pidä seksistä minuuttia enempää. Mutta en usko että edustat normaalia miestä. Lisäksi varmasti sana kiirii minuuttimunastasi ja osaan toivottavasti välttää. Mutta ei tuokaan nyt niin suuri katastrofi ole, rapatessa roiskuu. Monet miehet ovat kuitenkin sitäkin mieltä että seksi on kivaa ja kiihottavaa pitempäänkin kuin minuutin.
Onnellisena parisuhteessa elävänä tulin uteliaasti vilkaisemaan miten onnellisia sinkut ovat. Tämä keskustelu on kyllä hieman hämmentävää: hillitöntä haukkumista puolin ja toisin. Näinkö onnelliset ja elämäänsä tyytyväiset ihmiset keskustelevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä nyt on jo aikaa kauan, mutta jotkut miehet osaavat irtisanoutua myös kotitöiden lisäksi ns. miesten töistä. Eksäni ei auttanut renkaanvaihdossa (ei vaihtanut renkaita, ei kantanut renkaita varastosta autoon, ei vienyt autoa huoltoon / renkaanvaihtoon). Pari kertaa taisi pestä autoni, itse vahasin sen perään. Duunikaverimies taisi vaihtaa kerran tulpat, kun tuli jotain sytytysongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä se onnellisuus johtuu? Asenteesta. Täysin ilmaista ja kaikkien saatavilla.
Se johtuu paremmasta elämänlaadusta. Hyvä elämänlaatu tuottaa onnellisuutta. Enkä minä tämän jo kertonut.
"valitsette huonoja miehiä", tässäkin syy sälytetään naiselle.
Kertokaapa minulle, joka avioiduin ihanan ensirakkauteni kanssa, jonka tapasin jo 15 vuotiaana. 7 vuoden yhdessäolon jälkeen avioiduimme. Elämämme oli onnellista, kunnes syntyi lapsi.
Mies ei kestänyt vauvan itkua ei yöllä ei päivällä. Lopulta alkoi väkivalta. Miten olisin voinut tämän muutoksen miehessä ennakoida. Ei elämä ole niin mustavalkoista kuin jotkut täällä antavat ymmärtää.