Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä äkkikuolemalla tarkoitetaan? Onko se vanhaa suomea tuo sanonta?

Vierailija
28.02.2025 |

Kukaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta oletko trolli, vaiko vähän yksinkertainen? Se tarkoittaa äkillistä kuolemaa. Äkkikuolema.

Vierailija
2/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolee äkisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tarkoitetaan, että kuolee ilman, että oli tiedossa mitään sairautta, johon oletetaankin kuolevan lähiaikoina. Esim. jos tiettävästi terve ihminen kuolee sydäntapahtumaan tai aivoverenkierron häiriöön. Näitä tapahtuu Suomessakin tuhansittain joka vuosi.

Vierailija
4/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään suorilta jaloilta. Käytännössä sydän.

Vierailija
5/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tarkoitetaan, että kuolee ilman, että oli tiedossa mitään sairautta, johon oletetaankin kuolevan lähiaikoina. Esim. jos tiettävästi terve ihminen kuolee sydäntapahtumaan tai aivoverenkierron häiriöön. Näitä tapahtuu Suomessakin tuhansittain joka vuosi.

Minun isäni kuoli aivoinfarktiin ilman sairautta. Ei se silti ollut äkkikuolema, kun eli sairaalassa vielä pari päivää.

Vierailija
6/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on sama, kuin kakan äkistäminen, mutta äkistetään kuolema itsestään, ei kakkaa. Äkistys: ponnistus, tiristys, punnerrus jne.

Vierailija
7/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä tosissas tätä kysy? Olisko nyt jotain eroa kuolla äkisti suorilta jaloilta vai kuolla pitkällisen sairauden uuvuttamana.

Vierailija
8/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni kuoli aivoinfarktiin ilman sairautta. Ei se silti ollut äkkikuolema, kun eli sairaalassa vielä pari päivää.

Myös minun isäni kuoli yllättäen ilman tiedettyä sairautta. Hän kuoli aivan yhtäkkiä, minuuteissa. Se oli sydänperäinen äkkikuolema.

Vierailija
9/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rukoiltiin, että varjele minua äkkikuolemalta. Se on vaarallinen, koska ei ehdi katua syntejään. 

Vaikka olisi todettu sairauskin, saattaa tulla äkkikuolema. 

Äkkikuolema on sellainen, että ihminen ei ehdi huomata olevansa kuolemassa. Kuolee esim nukkuessaan. Sitä juuri pelättiin tuossa rukouksessa. 

Vierailija
10/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen rukoiltiin, että varjele minua äkkikuolemalta. Se on vaarallinen, koska ei ehdi katua syntejään. 

Äkkikuolema on sellainen, että ihminen ei ehdi huomata olevansa kuolemassa. Kuolee esim nukkuessaan. Sitä juuri pelättiin tuossa rukouksessa. 

Näin agnostikon näkökulmasta paras mahdollinen tapa kuolla. Tuskitta ja ilman pelkoa ja kauhua.

Vierailija
11/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma katolilaisperäinen kuvitelma, että syntien katumisella jotenkin ansaittaisiin pelastus. Sen pelastuksen on Jeesus hoitanut valmiiksi jokaisen puolesta, ja sen saa uskossa omistaa jokainen, joka sitä kokee tarvitsevansa. Se on aina voimassa, kaduit sitten syntejäsi minuuttia ennen kuolemaasi tai lähdit suorilta jaloilta yllättäen. 

Vierailija
12/12 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma katolilaisperäinen kuvitelma, että syntien katumisella jotenkin ansaittaisiin pelastus. Sen pelastuksen on Jeesus hoitanut valmiiksi jokaisen puolesta, ja sen saa uskossa omistaa jokainen, joka sitä kokee tarvitsevansa. Se on aina voimassa, kaduit sitten syntejäsi minuuttia ennen kuolemaasi tai lähdit suorilta jaloilta yllättäen. 

Oletko huomannut, että suurin osa mihinkään uskovista maailmassa on katolisia. 

Kun ajattelee ylipäätään, että kristinusko on totta, niin ev lut suuntaus olisi se oikein. Ev lut on pieni vähemmistö. Myös muut protestantit on vähemmistö.