Pienet, ärsyttävät asiat -peukutusketju
Nyppiikö sinua maitohyllyn eteen kärrynsä työntävät ihmiset tai sisätiloissa kengät jalassa kävelijät? Peukutusketju pienistä, ärsyttävistä asioista. Peukku ylös = ärsyttää minuakin, peukku alas = en ymmärrä, miksi tällaisestä pitäisi ärsyyntyä.
Ap aloittaa:
Lapset, jotka rohmuavat kahvipöydässä eikä vanhemmat tee elettäkään kieltääkseen
Kommentit (1074)
Ihmiset jotka laittavat vilkun päälle kaistalla jolla on pakko kääntyä kun se on kääntyvä kaista. Mitä yrität viestittää? Että käännyt kaistalla jolla voi pelkästään kääntyä? Hui kamala jos siinä ei käytäkkään vilkkua. Menee varmaan suoraan ojaan sitten.
Vierailija kirjoitti:
MTV3-kanavan mainostaukojen loppuun sijoitetut tulevien ohjelmien puffaukset mainostavat nykyään ohjelman olevan katsottavissa "Maikkarilla ja MTV:ssä". Mitä ihmettä?
- "Maikkari" on TV-yhtiön alkuperäisestä nimestä ("Mainostelevisio") väännetty arkinen lempinimi, jota kai on käytetty Pasilassa alan ihmisten piirissä jo vuosikymmenet, sekä kanavasta että yhtiöstä.
- Myös "MTV" on lyhenne samasta "Mainostelevisio"-yritysnimestä ja sillä myöskin viitataan yleisesti sekä yhtiöön että sen pää-TV-kanavaan, jos ei tahdota erikseen numerolla korostaa, missä lähetysverkossa jälkimmäinen toimii. (Ennen MTV3-aikakautta, eli kolmatta valtakunnallista lähetysverkkoa, MTV osti lähetysaikaa YLE TV1:n ja YLE TV2:n lähetysverkoista, ja silloin puhuttiin toisinaan "MTV1":stä ja "MTV2":sta sen mukaan, kummasta lähetysverkosta ohjelma ajettiin ulos.)
Näin ollen ohjelma on siis puffin mukaan katsottavissa "Mainostelevisiolla tai Mainostelevisiossa".
Okei, okei. Tiedän, että toisella ilmaisulla tahdotaan viitatata TV-kanavaan ja toisella nettipalveluun, mutta miksi lyhenteellä ja lempinimellä olisi yhtäkkiä 2019 muka tällaiset mielivaltaisesti eriytetyt merkitykset, kun ne eivät aiemmin ole olleet erillisiä?
Ennen kuin Katsomo-palvelu lopetettiin, sekä "Maikkari" että "MTV" tarkoittivat kumpikin vain Mainostelevisio-yhtiötä tai sen pää-TV-kanavaa, MTV3:a yleisesti.
Kuka tästä merkitysten väkinäisestä eriyttämisestä on päättänyt ja millä logiikalla?
P.S. "Katsomo" oli parempi nettipalvelun brändi ja sille uudelle uutissivustolle ei kukaan varmaan edes löydä.
MTV on Music Television...
Miehet joilla on hattu päässä sisällä ollessaan. Siis jonkun kotona.
En mä siitä napise, mutta mun mielestä se on perustapoihin kuuluvaa.
En muista miehen kaverin nimeä, mutta hän tajuaa ketä tarkoitan, kun sanon 'se lakkipää'. Hän siis kävi meillä joskus ja oli hattu päässä sisällä.
t, 24v
Käyttäjä3185 kirjoitti:
Kaupan kassalla takana oleva ajaa sillä omalla kärryillään mun persuksiin kiinni. Soittelevat puhelinmyyjät, jotka eivät ymmärrä kun sanon"ei kiinnosta". Kun naapuri lyö oman ovensa kiinni niin luja et rappaukset vapisee ka varisee.
Itse olin hetken puhelinmyyjänä, ja siitä opin sen, että nykyään heti kun käy ilmi, että soittaja on puhelinmyyjä sanon: ei kiitos, hyvää päivänjatkoa ja lyön luurin korvaan. Ei anna poloiselle soittajalle mahdollisuutta jatkaa pakkomyyntiään vaan saa hengähtää hetken ennen kuin joutuu yrittämään uudestaan. Tsemppiä kaikki puhelinmyyjät, ei käy kateeksi!
Käyttäjä390 kirjoitti:
Kun menet ravintolaan ja pöydässä oleva kynttilä on sammunut, eikä tarjoilija sysättyä sitä.
Kodeissa tai missätahansa olevat koriste kynttilät joiden lankaa ei ole kertaakaan sytytetty.
Mihin se pitäisi sysätä?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä390 kirjoitti:
Kun menet ravintolaan ja pöydässä oleva kynttilä on sammunut, eikä tarjoilija sysättyä sitä.
Kodeissa tai missätahansa olevat koriste kynttilät joiden lankaa ei ole kertaakaan sytytetty.
Mihin se pitäisi sysätä?
Hanuriin
Ostoskärryjen jättäminen parkkihallissa autojen sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Epänormaalin mittainen ihminen eli yli 180-senttinen menee elokuvateatteriin EIKÄ mene takariviin. Istuin kerran sellaisen kaksimetrisen kingkongin takana koko 160 senttisessä komeudessani, ja pisti vihaksi. Kingkongilla oli lisäksi HATTU päässä ja hän istui jäykän suorana kuin armeijassa.
Kaikki normaalit ihmiset on yli 180 senttisiä.
Ja todelakin valkkaan parhaan saatavillaolevan paikan.
Se, kun tilaa esim. hesessä aterian ja kaveri tilaa vaan juoman, ei ole kuulemma nälkä. Sitten se närppii kuitenkin ranskalaisistasi puolet "mä otan ihan pari vaan"
Mua ärsyttää se, että työkkärin sivuilla on aina työpaikkailmoituksia joko täysin englanniksi tai sitten toimenkuva on väännetty englanniksi. Facility cleaning assistant / manager ? V***u se on siivooja / laitoshoitaja!!! Account assistant ?? Nyt joku roti!
Kun työpaikan vessaa lähestyvä ihminen ei katso lukon väriläikästä että vessa on varattu, ja rynkyttää ja nykii kahvaa kuin olisi maailmanluokan ihme ettei sisään pääsekään.
Autoilijat jotka eivät hyväksy sitä että joskus pyöräilijän on ajettava autotiellä. Kaikkein inhottavina on jos tööttäilijä on taksi/bussikuski tai muu ammattikuski. Heidän juuri pitäisi oppia sietämään muita ihmisiä liikenteessä. Muutenkin kaikki liikenteeseen liittyvä pyllyily ärsyttää ihan saakelisti, ylinopeus, töhöily ja erityisesti se ettei kiinnitä ympäristöönsä huomiota, oli liikkeellä sitten autolla, kaksipyöräisellä tai jalan. Naama puhelimsessa roikkuvat ihmiset ärsyttää, vaikka niillä olisikin varmaan ihan hyvä syy katsoa sitä puhelintaan. Jotenkin vaan triggeröi se pää luonnottomalla mutkalla ruudun tuijottaminen
Vierailija kirjoitti:
Kun työpaikan vessaa lähestyvä ihminen ei katso lukon väriläikästä että vessa on varattu, ja rynkyttää ja nykii kahvaa kuin olisi maailmanluokan ihme ettei sisään pääsekään.
Mä joskus avasin oven ja kysyin oliko jotain asiaa, kun baarissa joku idiootti teki tätä ja hetkeä myöhemmin vielä paukutti vessan ovea. Meni aika vaikeaksi ja tekohymyllä ja paniikissa alkoi selitellä ettei mitään hätää. Ei se mun lirittely siitä tosiaan nopeudu vaikka sitä ovea hakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Banaanin mässyttäminen suu auki
Onko mainittu ruuan syöminen suuauki? Inhoan kuunnella joku maiskuttaa mitä tahansa ruokaa suuauki tai ryystää juomaa...
Pahin kuulevani äänekäs maiskutus on sipsit tai paahtoleipä, jos syö suuauki ja kuuluu *rousk rousk*
😂 Kiva välillä käydä poikaystävän äidin luona se tekee tätä usein, ja ei huvita aikuista ihmistä huomauttaa "syö ruoka suu kiinni!"
Ymmärrän miksi lapsena sanottiin ruoka pitää syödä siististi...
...ttu kun sana ETTÄ voi olla sitten vaikea.
... yhdyssanoista puhumattakaan. "Suuauki".
Ja KUULEVANI. Ei missään nimessä vaikkapa kuulemani. Ja "inhoan kuunnella joku maiskuttaa." Argh. INHOAT KUUNNELLA KUN JOKU MAISKUTTAA. KUN! KUN!
Ja kun- sanakin uupuu vielä tekstistä.
KUN joka jumalan ketjuun löytyy kielioppinatseja., just ehdin tulla hyvälle tuulelle tästä ketjusta, niin eiköhän jankutus alkanut.
"Mielensäpahoittaminen". V*****ttaa jo pelkkä termi. Jokaisella on mielipide, mutta se että sitä huudetaan äänekkäämmin kuin muut ilmaisevat mielipiteensä on aivan hanurista. Liian usein hiljainen enemmistö tulee jyrätyksi tämänkaltaisten häiriökäyttäytyjien toimesta. Toimii niin työpaikalla kuin somessa.
Vierailija kirjoitti:
Se, kun tilaa esim. hesessä aterian ja kaveri tilaa vaan juoman, ei ole kuulemma nälkä. Sitten se närppii kuitenkin ranskalaisistasi puolet "mä otan ihan pari vaan"
Joo todella rasittavaa! Mulla on eräs tuollainen (ent) kaveri. Kyllä se alkoi vippailla muutenkin sitä ja tätä, tuo ranskalaisten vippailu on vain se alkumerkki ja antaa aavistuksen kaverin tavoista. Paljonkohan "sijoitin" siihen kaveriin aikoinani...