Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienet, ärsyttävät asiat -peukutusketju

Vierailija
13.11.2017 |

Nyppiikö sinua maitohyllyn eteen kärrynsä työntävät ihmiset tai sisätiloissa kengät jalassa kävelijät? Peukutusketju pienistä, ärsyttävistä asioista. Peukku ylös = ärsyttää minuakin, peukku alas = en ymmärrä, miksi tällaisestä pitäisi ärsyyntyä.

Ap aloittaa:

Lapset, jotka rohmuavat kahvipöydässä eikä vanhemmat tee elettäkään kieltääkseen

Kommentit (1074)

Vierailija
641/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää joka kerta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on tullut monia itseäkin ärsyttäviä juttuja. Juurikin kaupassa nämä ketkä parkeeraa kärryt vaikka lihahyllyn eteen ja alkavat miettimään mitähän sitä ottaisi. Samalla peittäen ison osan hyllystä että itse voisi (ilman kärryjä) jotain valita.

Toinen on (onneksi ei usein) työpaikalla lounaan syöjät, jotka jättää kuppinsa/kipponsa lavuaariin likoamaan, vaikka se ruuanjämä ei taatusti ole ehtinyt siihen niin tiukkaan tarttumaan, etteikö sitä saisi heti pestyä. Kiva mennä itse pesemään, kun toisen kamat lepää siellä viemässä tilaa.

Työkaveri jättää lautasensa likoamaan keittiön ainoaan tiskialtaaseen. Keittimestä kahvinloput käytävä kippaamassa/huuhtelemassa vessaan. Tai jos haluat itse tiskata omat kipposi, niin joutuu tunkea kätensä siihen kylmenneeseen likoamisveteen, että saa laskettua vedet pois. Samalla vaivalla olisi tiskannut omat kipponsa hetikin, koska ne kumminkin sieltä itse jossain vaiheessa tiskaa.

Mulla oli nuoruudessa yks työkaveri joka käytti kaikki mestan juomalaiset juodessaan kahvia. Sitten hän jätti käytetyt lasit MINUN työpöydälleni! Hänen mielestään minun kuului tiskata kaikkien tiskit koska olin paikan ainoa nainen. Olisi edes vienyt tiskipöydälle.

Vierailija
642/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis juomalasit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulettimet, jotka eivät tuuleta. Ostin pöytätuulettimen ja laitoin sen viereeni odottaen ihanaa, viilentävää ilmavirtaa. No eihän se puhalla edes kymmenen sentin päähän! Pyörii ja hurisee niin maan p*rkeleesti, mutta ilmavirta tuntuu vain, jos laittaa käden ihan kiinni tuulettimeen. Miksi tuollaisia edes tehdään??

Vierailija
644/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihoon tarttuva suihkuverho. Sitä parempi, mitä nuhjuisempi hotelli.

Sul on ISO perze - siittä johtuu.

Nyt olet kyllä ymmärtänyt jotain väärin. Syljeskely julkisella paikalla on epäkohteliasta - varsinkin, jos teet sen juuri ohittaessasi jonkun muun / vastaantulijan kohdatessassi.

Vika ei siis ole kenenkään ohitettavan / ohikulkijan, vaan sen epäkohteliaan syljeskelijän.

Opetelkaa kohteliaiksi, ei se ole vaikeaa.

Vierailija
645/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka ottavat hanasta vettä lasiin, ja pitävät kättä hanalla samalla kun juovat. Silloinkin, kun eivät ole aikeissa enää ottaa toista lasillista!

No tämä on kyllä takuulla koko ketjun pienin ärsyttävä asia :D

Et ole selvästikään joutunut näitten ihmisten uhriksi :D Käsi hanalla, vaikka olisi suurikin lavuaari, niin että joutuu ihan kunnolla ojentamaan. Ja siinä sitten nautiskellaan sitä vettä *glup* *äh* *glup* *äh* *glup* *äh* *glup* *äh* ...

Siinä käden pitämisessä ärsyttää se, kun ei voi tajuta, miksi sitä täytyy pitää. Samalla toki tiedostaen, että asialla ei ole mitään väliä oikeasti :D

7-vuotias poikanikin tekee tätä. Ja sen kokoinen saa tosiaan ihan kurottaa, että ylettyy kraanalle! Mielestäni voisi olla helpompaa päästää irti, mutta kai se joillakin vain on verissä pienestä asti😊

Vierailija
646/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sakset ovat aina hukassa, kun niitä tarvitsisi 🤯

Vierailija
647/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapaketit, joissa on avauskulma, joka ei aukea KOSKAAN pelkin sormin. Onko joku joskus saanut niitä auki sormin?

Vierailija
648/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmiset kirjoittavat "30-kymppinen", "5000 tuhatta", "12:toista"... Ai niin, tämä ketju oli pienille ärsytyksen aiheille. Tämähän siis on megaluokan ongelma, joka saa aikaan mielihalun purra pöydänjalkaa niin että säleet lentelevät. MIKSI pitää kirjoittaa niin???

Vierailija
649/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ- tai muu kaveri, joka kehittää suuren draaman joka kuukausi siitä että kuukautiset alkaa.

Tai väittää jatkuvasti, että on taas unohtanut, että tähän aikaan kuusta alkaa kuukautiset. Vaikka ne olisi miten säännölliset.

Eikö se nyt ole aikuiselle ihmiselle rutiinia. Miksi siitä pitää jäkättää ja setviä niiden kulkua ihan jatkuvasti. Olen itsekin nainen mutta ei minulla ole tarvetta kuukautisistani kailottaa jatkuvasti ja tehdä niistä jotain ihme draamaa. Ketä ne nyt kiinnostaisivat?

Vierailija
650/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun tiskirätti on tippunut tiskialtaan pohjalle likaisten tiskien sekaan ja lilluu siellä valuvana ja likaisena, yyyhh...

Vierailija
651/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun odotat lempilehtesi tulevan tiettynä päivänä, ihmettelet kun se ei tule, ja sitten huomaat että eihän sen pitänytkään ilmestyä tänään - on ollut juhlapyhiä, kesätaukoa tai tuplanumeroa. Ja kyllähän siitä kerrottiin edellisessä lehdessä, mutta et vain muistanut.

Vierailija
652/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sakset ovat aina hukassa, kun niitä tarvitsisi 🤯

Ja kynä! Varsinkin silloin, kun pitäisi nopeasti saada kynä (vaikka puhelimessa pitää kirjoittaa muistiin jotain ja tietenkään ei varautunut etukäteen). Ja ensimmäinen kynä mitä löytää, ei tietenkään toimi.

Vierailija
653/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihmiset kirjoittavat "30-kymppinen", "5000 tuhatta", "12:toista"... Ai niin, tämä ketju oli pienille ärsytyksen aiheille. Tämähän siis on megaluokan ongelma, joka saa aikaan mielihalun purra pöydänjalkaa niin että säleet lentelevät. MIKSI pitää kirjoittaa niin???

Joku kirjoitti Iltalehden kommenttiosiossa että "Soitin 112 kahteen"

Vierailija
654/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogi/vlogimaailmassa "mennään dinnerille" ja "unboxataan paketti". --ttu.

Unboxaako niiden muksutkin lahjapaketit jouluna, vai puhutaanko silloin ihan suomea ja avataan?

Vierailija
655/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, lun laitat vaatteita kuivumaan kuivaustelineeseen ja pienet sukat ja alkkarit tipahtelee vähän väliä lattialle. Tosin jotkut tekniset urheilupaidat ovat pahimpia, niin liukkaita että niitä on välillä mahdotonta saada pysymään narulla. Kyllä elämä on raskasta välillä.

Täh? Käytä hyvä ihminen pyykkipoikia!

Vierailija
656/1074 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MTV3-kanavan mainostaukojen loppuun sijoitetut tulevien ohjelmien puffaukset mainostavat nykyään ohjelman olevan katsottavissa "Maikkarilla ja MTV:ssä". Mitä ihmettä?

- "Maikkari" on TV-yhtiön alkuperäisestä nimestä ("Mainostelevisio") väännetty arkinen lempinimi, jota kai on käytetty Pasilassa alan ihmisten piirissä jo vuosikymmenet, sekä kanavasta että yhtiöstä.

- Myös "MTV" on lyhenne samasta "Mainostelevisio"-yritysnimestä ja sillä myöskin viitataan yleisesti sekä yhtiöön että sen pää-TV-kanavaan, jos ei tahdota erikseen numerolla korostaa, missä lähetysverkossa jälkimmäinen toimii. (Ennen MTV3-aikakautta, eli kolmatta valtakunnallista lähetysverkkoa, MTV osti lähetysaikaa YLE TV1:n ja YLE TV2:n lähetysverkoista, ja silloin puhuttiin toisinaan "MTV1":stä ja "MTV2":sta sen mukaan, kummasta lähetysverkosta ohjelma ajettiin ulos.)

Näin ollen ohjelma on siis puffin mukaan katsottavissa "Mainostelevisiolla tai Mainostelevisiossa".

Okei, okei. Tiedän, että toisella ilmaisulla tahdotaan viitatata TV-kanavaan ja toisella nettipalveluun, mutta miksi lyhenteellä ja lempinimellä olisi yhtäkkiä 2019 muka tällaiset mielivaltaisesti eriytetyt merkitykset, kun ne eivät aiemmin ole olleet erillisiä?

Ennen kuin Katsomo-palvelu lopetettiin, sekä "Maikkari" että "MTV" tarkoittivat kumpikin vain Mainostelevisio-yhtiötä tai sen pää-TV-kanavaa, MTV3:a yleisesti.

Kuka tästä merkitysten väkinäisestä eriyttämisestä on päättänyt ja millä logiikalla?

P.S. "Katsomo" oli parempi nettipalvelun brändi ja sille uudelle uutissivustolle ei kukaan varmaan edes löydä.

MTV on Music Television...

Tuosta tulikin mieleeni, että se ärsyttää, kun MTV3-kanavasta käytetään nykyään nimitystä MTV. Olen sitä ikäluokkaa, joka tuntee MTV:n Music Televisionina.

Vierailija
657/1074 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa ja olen ollut päälle kuukauden päivät kotona, kun sain opinnot valmiiksi ja odottelen pian alkavia kesätöitä.

Harmi vaan, että tämä sama aika on tehty muutamaa kerrosta ylempänä remonttia tyhjässä asunnossa. Välillä sieltä kuuluu ihan älyttömän kova trrrr-ääni, ilmeisesti pora, joka kuulostaa lähinnä katuporalta. Tuon äänen keskellä ei kuule omia ajatuksiaan, saati musiikkia tai katselemaansa sarjaa. Välillä taas naputellaan vasaralla ja sekin tuntuu oikein kaikuvan tässä talossa.

Minulla käy muutenkin monet äänet korviin, joten olen aina välillä ollut täällä aika kiukkuisena, varsinkin jos herätys on ollut klo 7.10 tuohon korvia raastavaan poraamiseen... Onneksi tuo ei ole jokapäiväistä tai kokoaikaista, joskus sieltä ei kuulu mitään koko päivänä.

Vierailija
658/1074 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti Iltalehden kommenttiosiossa että "Soitin 112 kahteen"

Ohimosuoni ratkeaa kyllä näistä!

Vierailija
659/1074 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset

Vierailija
660/1074 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, lun laitat vaatteita kuivumaan kuivaustelineeseen ja pienet sukat ja alkkarit tipahtelee vähän väliä lattialle. Tosin jotkut tekniset urheilupaidat ovat pahimpia, niin liukkaita että niitä on välillä mahdotonta saada pysymään narulla. Kyllä elämä on raskasta välillä.

Täh? Käytä hyvä ihminen pyykkipoikia!

Pyykkipoikien käyttö on vaikeaa nykynaiselle. Lähipiirissä oleva ihminen ei laita ulos pyykkinarulle vaatteita, kun tuuli vie ne.

Sanoin hänelle pyykkipojista, niin totesi, että ovat vaikeita käyttää.