Tykkääkö fiksut naiset ns. kevytsuhteista?
Olen eronnut alle nelikymppinen mies ja mietiskellyt, millaisen suhteen haluaisin erosta toivuttuani.
Tällä hetkellä kiehtoisi eniten ns. kevytsuhde. Kumpikin asuisi omassa kodissaan ja suhde olisi matkailua, tapailua, yhteisiä harrastuksia, ravintolaillallisia ja koti-iltoja. Tuntuisi lapsille paremmalta ratkaisulta kuin uusperhesoppa, jossa lapset vaihtavat kotien ja eri perheiden välillä.
Mahtaako tälläinen parisuhteen muoto olla haluttu naisten keskuudessa vai pitääkö mies saada aina ruotoinen päivineen?
Kommentit (50)
Minä olen juuri tuollaisessa suhteessa ja se sopii minulle hyvin. Näemme ainakin kerran viikossa, jos ei muuta ehdi niin ainakin yhteisellä lounaalla. Pääsääntöisesti pyrimme viettämään yhteisen yön noin kerran viikossa. Joka toinen viikonloppu meillä on molemmilla lapsetonta aikaa, ja silloin yritämme viettää yhdessä ainakin kokonaisen vuorokauden. Lisäksi mies järjestää yllätyksiä, kuten ostaa liput konserttiin. Itsekin yritän keksiä kivoja juttuja, vaikka olen taloudellisesti tiukemmalla.
Meillä on molemmilla harrastuksia ja työ, joka vie aikaa, joten emme edes yritä nähdä kauhean paljon. Olemme kuitenkin päivittäin tosi paljon yhteyksissä. Tämä suhde on melko täydellinen :-)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen juuri tuollaisessa suhteessa ja se sopii minulle hyvin. Näemme ainakin kerran viikossa, jos ei muuta ehdi niin ainakin yhteisellä lounaalla. Pääsääntöisesti pyrimme viettämään yhteisen yön noin kerran viikossa. Joka toinen viikonloppu meillä on molemmilla lapsetonta aikaa, ja silloin yritämme viettää yhdessä ainakin kokonaisen vuorokauden. Lisäksi mies järjestää yllätyksiä, kuten ostaa liput konserttiin. Itsekin yritän keksiä kivoja juttuja, vaikka olen taloudellisesti tiukemmalla.
Meillä on molemmilla harrastuksia ja työ, joka vie aikaa, joten emme edes yritä nähdä kauhean paljon. Olemme kuitenkin päivittäin tosi paljon yhteyksissä. Tämä suhde on melko täydellinen :-)
Samanlainen kuvio minullakin ollut viimeisen vuoden ajan! Tähän vaiheeseen sopii erittäin hyvin, ei ole tarvetta sotkea kummankaan lapsiperhe-elämää keskenään.
N30
Juuri sama kokemus . Meitä pidettiin unelmaparina ja tuntemattomatkin tulivat sanomaan, kuinka näytätte onnellisilta. Ja olimme sitä. Elämäni suuri rakkaus.
Miehellä kuitenkin oli viimeiset kuuukaudet uusi rakas kuviossa.
En ole toipunut vieläkään kohta kolmeen vuoteen. Treffeillä olen käynyt, mutta en voi luottaa tai avautua keneenkään täysin.[/quote]
Voi voi.
Minulle kävi juuri samalla tavalla.
Kokemus pitkän etäsuhteen loppumisesta kuin seinään oli tyrmistyttävän traumaattinen. Erosta on jo neljä vuotta - edelleen olen osin rikki, vaikka olen jo elämässä kiinni ja uskon uuteen onneen.
Etäsuhde on hieno juttu, parempi kuin tavallinen liitto parhaimmillaan? Sallii omaa aikaa, omia tapoja ja vapautta. Mutta sitten on se julma kääntöpuoli; toinen voi puuhailla selän takana omiaan, jos niin haluaa. Minäkin luotin täydellisesti toiseen.
Olimme myös se "unelmapari", joka toimi upeasti yhteen ja rakkautta riitti.
Tämä etäsuhde oli elämäni rakkaus - olen onnellinen, että sain kokea tuon ajan, vaikka kamala loppu olikin viedä minulta hengen.
Meillä oli välimatkaa reilu tunti. Ei siis paha lainkaan.
Mutta olihan se tietysti välillä huonossa säässä kurjaa kulkemista.
Rakkauden avulla sitä jaksoi kuitenkin hyvin.
Ja lomat ym. vapaat olimme aina tiiviisti yhdessä.
Toivotan sinulle, hyvä Ap, onnea elämääsi ja siihen, että mahdollinen etäsuhteesi kantaa pitkälle. Kaikki liitothan loppuvan aina johonkin joskus.
Ei etäsuhde sen kummempi ole.
Mutta tapa miten suhteen lopettaa on se, mikä voi rikkoa ihmisen pitkäksi aikaa ja jättää elinikäiset traumat.
Sellaista loppua, minkä minä koin, en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään.
Minä en halua muuttaa yhteen välttämättä koskaan, mutta sitoutumista odotan. En heti, suhde voi alkaa kevyenä. Mutta uskollisuutta edellytän, ja jossain vaiheessa kihlautumista ja naimisiinmenoa.
Täysin päämäärätöntä hengailusuhdetta en siedä. Niitä on nähty ja pistän nykyään poikki suhteen heti, kun huomaan, että mies on perässä vedettävä hengailija, joka ei aio nähdä vaivaa suhteen eteen ollenkaan. Näitä miehiä on jonkin verran liikaa markkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Etäsuhde on hieno juttu, parempi kuin tavallinen liitto parhaimmillaan? Sallii omaa aikaa, omia tapoja ja vapautta. Mutta sitten on se julma kääntöpuoli; toinen voi puuhailla selän takana omiaan, jos niin haluaa. Minäkin luotin täydellisesti toiseen.
Yhtä lailla se toinen halutessaan voi puuhailla selän takana, vaikka asuttaisiin yhdessä. Jos uskollisuus on kiinni vain siitä, ettei saa tilaisuutta pettämiseen, niin sellainen uskollisuus ei ole minkään arvoista.
Vai on K taas pyörittänyt useampaa kerralla, ja kaikki olleet suuren rakkautensa kanssa etäsuhteessa...
Tietyssä elämänvaiheessa tuollainen suhde olisi ihan hyvä, yleensä juuri vähän vanhemmalla iällä.
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaisi,jos olisin tuollaisessa suhteessa,että mies tapailisi myös jotain toista naista..
Yhdessä asuminen = avoliitto
Pelkkä seksisuhde = fwb, hoito, seksisuhde
Seurustelu = parisuhde, seurustelusuhde