Mistä kulutustottumuksistasi luovut haikein mielin?
Mä luovun musiikkitapahtumista eli konsertit, keikat ja festarit saavat nyt jäädä.
Samoin ravintolassa syömiset, mukaan lukien lounaat.
Kommentit (27)
En mä ole mistään luopunut eikä ainakaan tällä tietoa ole aikomustakaan luopua. Suunnittelin ulkomaan matkaa heinäkuulle.
Matkoista. Mä en aio tämän vuoden aikana reissata mihinkään. Rahatilanne ei nyt salli sitä. Muuten en aio tehdä isoja muutoksia, olen elänyt aika säästäväisesti tähänkin asti.
🇺🇦🇮🇱
Olisi kamalaa luopua kuivausrummusta.
Tingin kaikesta, paitsi etanolipohjaisesta virkistysjuomasta. Sitäkin teen itse.
Mun veroilla ei oikeiston tukipellet juhli!
Kaikki uudet tapani eivät välttämättä kestä päivänvaloa
No avoimen yliopiston kursseja olen ottanut vähemmän, se harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
En mistään. Miksi pitäisi?
Ei tässä kysyttykään, että aiotko luopua! Ei tarvitse vastata, jos ei vastaa kysymykseen.
Tupakan poltosta luovuin lähes seitsemän vuotta sitten. Viimeksi viime yönä näin unta, että olin menossa ostamaan tupakkaa ja sain sitä ennen pummattua yhden. Ai että.
Tällä hetkellä on jo niin karsittua kulutus, etten lisäkarsintoja tee.
Onneksi ei tarvitse luopua mistään. Minulla on halpoja harrastuksia, joten niinhin on varaa loppuelämän, vaikka työt loppuisivat tänään.
Norsunluuveistoksien ostelu pitää jättää nyt tauolle. Ehkä syksyllä sitten taas. Tai jos löytyy joku oikein hieno hyvään hintaan.
Lehtitilauksista luovuin haikein mielin jo vuosia sitten. Viime vuonna luovuin haikein mielin käsityöharrastuksesta (rahat eivät riitä enää materiaaleihin). Tänä vuonna luovun haikein mielin siitä että syön joka päivä (rahat eivät riitä enää ruoka-aineisiin). Kaikesta muusta onkin jo luovuttu.
Vierailija kirjoitti:
Tupakan poltosta luovuin lähes seitsemän vuotta sitten. Viimeksi viime yönä näin unta, että olin menossa ostamaan tupakkaa ja sain sitä ennen pummattua yhden. Ai että.
Tällä hetkellä on jo niin karsittua kulutus, etten lisäkarsintoja tee.
Itsekin olen luopunut tupakoinnista. Jännää, että vielä vuosienkin jälkeen tekisi mieli vetaista pölli.
Siitäkin huolimatta, että tietää siitä tulevan huono olo.
Tykkäsin ennen kutsua ystäviä syömään kotiini. En raaski enää harrastaa moista. Haluaisin kyllä, mutta hyvä kun omat ruokakulunsa saa hoidettua.
En luopunut haikein mielin mutta suomesta ostaminen on romahtanut. Mikä on hyvä asia
Olen ostanut noita suklaalevytarjouksia eli viis kappaletta kympillä, joten olen ns. säästänyt hirveesti. Nyt masu on jostain ihmeen syystä paisunut tästä säästömeiningistä niin paljon, että täytyy lopettaa suklailu. Ajattelin siirtyä appelsiinien herkutteluun, jos oisi hieman parempi vaihtoehto.
Jos kahvinjuomisesta pitäisi luopua, olisin melkein viikon ajan aika haikeana. Mutta siitäkin selviäisin.
Palveluista ja kulttuurista. Käyttäisin mieluusti rahaa hierojalle, kampaajalle ja hoitoihin ylipäätään, sekä tukisin paikkakuntani pienyrittäjiä. Omalta osaltani konserttien, teatterin ja elokuvien lippuhinnat ovat jo karanneet käsistä joten niihinkin osallistuminen on luksusta. Raha ei vaan enää riitä kuin välttämättömään, ja se vähä ylimääräinen mitä ehkä jää, on pakko pistää talteen pahan päivän varalle.
Nikotiinipurkasta pitää luopua. On niin iso kuluerä. Viimeisiä viedään.
En mistään. Miksi pitäisi?