Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten lähestyä ystävää joka on aiheuttanut ikävän olon?

Vierailija
11.11.2017 |

Mahdollisesti ihan tieten tahtoen tehnyt niin että mulle tuli ikävä olo joka tapauksessa.
Toisaalta ei tekis yhtään mieli laittaa viestiä.
Miten lähestyn viestillä?
Mainitsenko tämän tapahtumasarjan joka rassaa vai lähetänkö neutraalin viestin?

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laitan tämän ihmisen pois elämästäni, en voi käydä niissä piireissä missä tämäkin käy.

On kuitenkin ollut paljon hyvää välillämme.

Ihan kuten arvelinkin aptä ei kiinnosta tuon ihmisen kanssa aidosti välien korjaaminen vaan VÄLINEKÄYTTÖNSÄ että voisi liikkua jossain piirissä!

Narsistin tunnistin jo heti. Näin nämä toimivat juuri ja enkelinnamalla. Kuule inhoaisin sinua jo nyt etkä tule ainakaan minun kanssani ikinä toimeen missään.

Vitsi että olet tyhmä. Voin liikkua missä vaan ilman häntä. Ei ole mitään välinearvoa!

Etkö käsitä että törmään tähän ihmiseen koska olemme samoissa harrastuspiireissä!

Mielelläni käyn yksin omassa harrastuksessani.

Älä laita mitään viestiä. Ihan oikeasti. Et tarvitse tätä ihmistä voidaksesi käydä harrastuksessasi. Elämässä törmää ihmisiin (opiskeluissa, työelämässä, harrastuksissa jne), joiden kanssa nyt vaan ei oikein synkkaa. Silloin, kun on pakko olla heidän seurassaan, toimitaan asiallisen viileästi. Ei ole mitään syytä toimia toisinkaan, mutta ei  myöskään alkaa selvittelemään, miksi ei synkkaa. 

Vierailija
82/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen olet itse ollut? Onko toinen oikeasti loukannut tietentahtoin? Jos ei pidä erityisemmin yhteyttä kertoo se siitä että olet tehnyt jotain ja toinen haluaa etääntyä. Näin päättelen testeistäsi. Itselle on niin sokea.

Ap:n kannattaa miettiä tätä. Ap väittää että toinen haluaa etääntyä loukatakseen ap:ta, mutta mitä jos tilanne onkin toisin päin: Ap on loukannut häntä.

En ole voinut loukata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tässä krapulassa jaksa koko ketjua lukea.

Miksi ap:lla on niin kova kiihko olla missään tekemisissä?

Tuntuu vähän, että ap hakee henkilökohtaista hyötyä tässä, eikä ystävyys ole se hyöty.

Vierailija
84/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui? Vähän vaikea mitenkään tähän kommentoida, kun ei tiedä yhtään mitään koko tarinasta. Mitä sinä sanoit, mitä toinen sanoi, mitä sinä teit, mitä toinen teki?

Yksi tapaaminen jäi välistä erinäisten kommellusten takia ja sen jälkeen oli yksi tapahtuma ja koin "viileyttä" tämän taholta elikä välinpitämättömyyttä.

Ehkä tahallista, ehkä ei.

Siis feidasit sovitun tapaamisen? Kai nyt sentäs ilmoitit etukäteen ettei toinen turhaan odotellut ja valmistautunut? Jos jätit menemättä ilmoittamatta syytä ja toinen turhaan odotteli niin aiheesta viileni. Epäluotettavia ei pidäkkään hyväksyä. Ehkä olitkin sinä kuka mokasit, ei ystäväsi. Ja nyt tietty odotat anteeksi pyyntöä ystävältä että uskalsi loukkaantua kun jätit pitämättä sovitun.

Vierailija
85/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti olisi se että laitanko neutraalin viestin vai laitanko viestin jossa kysyn tätä asiaa joka mua vaivaa?

En laittaisi neutraalia viestiä, jos itseäni on loukattu. Ilmeisesti kaverisikaan ei toimi niin, vaan on pikkumaineen ja kiukuttelee.

Ja siis se ennustaa sitä, ettei hän tule näkemään sinun loukkaamisessaan mitään väärää itsensä taholta. Ikävä kyllä.

Niinpä. Tai jos sitten myöhemmin kuittaan jotakin tuosta mua vaivaavasta asiasta?

Kuten mitä? Älä kuvittele, että se tajuaa.

Ei, kyllä se tajuaa.

Ai tehneensä itse jotain tyhmää ja satuttaneensa aloittajaa? No ei tajua. Tai jos tajuaa, niin miksi ei ala lepytellä?

Vierailija
86/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka heittää ihmiset elämästään kun tulee ristiriitoja, teillä ei taida pysyviä ystävyyksiä olla jos kommunikointitaidot on noin alueelliset. Ei ihme että ystävättömiä ihmisiä on niin paljon. Miten ihmissuhteita hoidetaan? Avoimuudella. Toinen ei osaa lukea sinun ajatuksia ja todellakin olet vastuussa omista tunteista ja teoista, ei toinen.

Mulla on pysyviä ystävyyksiä. Vuosikymmeniä kestäneitä. Näissä ystävyyksissä oleellista on, että kumpikaan osapuoli ei koskaan loukkaa toista eikä pahoita toisen mieltä. Sen vuoksi aloittajan kuvaamia tilanteita ei edes tule. En ole koskaan ystävystynyt enkä edes halunnut ystävystyä minkään draamaqueenin kanssa, jonka kanssa suhde olisi jatkuvaa loukkauksien ja anteeksipyyntöjen vuoristorataa. Ystävystyn itseni kaltaisten ihmisten kanssa, joille ystävyys tarkoittaa juuri sitä, että ensin ajatellaan ja sitten vasta sanotaan ja toimitaan, jotta toinen ei loukkaannu eikä pahoita mieltään. Ja kylllä, olen vastuussa omista tunteistani ja teoistani. Kuten sanoin, en tee asioita, joilla loukkaisin ystävääni, eivätkä ystäväni tee asioita, jotka loukkaisivat minua. 

Vierailija
87/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui? Vähän vaikea mitenkään tähän kommentoida, kun ei tiedä yhtään mitään koko tarinasta. Mitä sinä sanoit, mitä toinen sanoi, mitä sinä teit, mitä toinen teki?

Yksi tapaaminen jäi välistä erinäisten kommellusten takia ja sen jälkeen oli yksi tapahtuma ja koin "viileyttä" tämän taholta elikä välinpitämättömyyttä.

Siis feidasit sovitun tapaamisen? Kai nyt sentäs ilmoitit etukäteen ettei toinen turhaan odotellut ja valmistautunut? Jos jätit menemättä ilmoittamatta syytä ja toinen turhaan odotteli niin aiheesta viileni. Epäluotettavia ei pidäkkään hyväksyä. Ehkä olitkin sinä kuka mokasit, ei ystäväsi. Ja nyt tietty odotat anteeksi pyyntöä ystävältä että uskalsi loukkaantua kun jätit pitämättä sovitun.

Tämä olisi sen ystävän asia kertoa. Ei ap voi arvata, loukkaantuiko joku, jos tämä ei sitä kerro. Ei aloittajalla ole mitään syytä epäillä itseään jostain epämääräisestä toisen sekoilusta.

Vierailija
88/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa henkilöltä, joka haluaa pitää yhteyttä vain siksi että se "näyttää hyvältä". Ja se näyttää huonolta , että joku ei pidä yhteyttä. Siksi tuo raivoaminen.

Vierailija
89/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka heittää ihmiset elämästään kun tulee ristiriitoja, teillä ei taida pysyviä ystävyyksiä olla jos kommunikointitaidot on noin alueelliset. Ei ihme että ystävättömiä ihmisiä on niin paljon. Miten ihmissuhteita hoidetaan? Avoimuudella. Toinen ei osaa lukea sinun ajatuksia ja todellakin olet vastuussa omista tunteista ja teoista, ei toinen.

Mulla on pysyviä ystävyyksiä. Vuosikymmeniä kestäneitä. Näissä ystävyyksissä oleellista on, että kumpikaan osapuoli ei koskaan loukkaa toista eikä pahoita toisen mieltä. Sen vuoksi aloittajan kuvaamia tilanteita ei edes tule. En ole koskaan ystävystynyt enkä edes halunnut ystävystyä minkään draamaqueenin kanssa, jonka kanssa suhde olisi jatkuvaa loukkauksien ja anteeksipyyntöjen vuoristorataa. Ystävystyn itseni kaltaisten ihmisten kanssa, joille ystävyys tarkoittaa juuri sitä, että ensin ajatellaan ja sitten vasta sanotaan ja toimitaan, jotta toinen ei loukkaannu eikä pahoita mieltään. Ja kylllä, olen vastuussa omista tunteistani ja teoistani. Kuten sanoin, en tee asioita, joilla loukkaisin ystävääni, eivätkä ystäväni tee asioita, jotka loukkaisivat minua. 

Vaikkei tarkoittaisi, moni voi loukkaantua asioista. Et näytä tietävän todellisesta elämästä mitään.

Vierailija
90/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin tilanteesta. Tähän päälle vielä vakava asia joka tuli yllättäen ja kerroin tämänkin.

Ei ollut mtn kellonaikaa sovittu.

Vierailija
91/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa henkilöltä, joka haluaa pitää yhteyttä vain siksi että se "näyttää hyvältä". Ja se näyttää huonolta , että joku ei pidä yhteyttä. Siksi tuo raivoaminen.

No kieltämättä ne näyttää vähän pikkulapsimaiselta, jos harrastuksessa ei sitten puhuta toisilleen, mutta sinunlaisillesi se on ihan aikuista käytöstä ilmeisesti.

Vierailija
92/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti olisi se että laitanko neutraalin viestin vai laitanko viestin jossa kysyn tätä asiaa joka mua vaivaa?

En laittaisi neutraalia viestiä, jos itseäni on loukattu. Ilmeisesti kaverisikaan ei toimi niin, vaan on pikkumaineen ja kiukuttelee.

Ja siis se ennustaa sitä, ettei hän tule näkemään sinun loukkaamisessaan mitään väärää itsensä taholta. Ikävä kyllä.

Niinpä. Tai jos sitten myöhemmin kuittaan jotakin tuosta mua vaivaavasta asiasta?

Kuten mitä? Älä kuvittele, että se tajuaa.

Ei, kyllä se tajuaa.

Ai tehneensä itse jotain tyhmää ja satuttaneensa aloittajaa? No ei tajua. Tai jos tajuaa, niin miksi ei ala lepytellä?

Ei halua olla tekemisissä?

Vierailija
93/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei tarkoittaisi, moni voi loukkaantua asioista. Et näytä tietävän todellisesta elämästä mitään.

Kun ystävystyy itsensä kaltaisten ihmisten kanssa, tietää varsin hyvin, millainen toinen on ja millaisista asioista hän mahdollisesti loukkaantuu. 

Vierailija
94/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa onnistunut. Tai ehket ole ihminen ollenkaan. Tuleeko mitään selvitettävää parisuhteessa? Sisarusten kans? Vanhempien?Lasten? Vuosikymmeniä ei voi olla todella läheinen toisen kanssa ilman että tulee ristiriitoja. Etäisemmissä suhteisss joissa nähdään harvemmin se kyllä onnistuu. Suhteen laatu ja läheisyys punnitaan juuri siinä miten ristiriitoja käsitellään, ei siinä onko niitä.

Vierailija
95/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kieltämättä ne näyttää vähän pikkulapsimaiselta, jos harrastuksessa ei sitten puhuta toisilleen, mutta sinunlaisillesi se on ihan aikuista käytöstä ilmeisesti.

Siihen että puhutaan toisilleen aikuismaisesti ei tarvita mitään ap n temppuja. Se kuuluu itsestäänselvyytenä aikuisille.

Vierailija
96/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koit "viileyttä" ja olet siksi loukattu, ja koet ikävää oloa? Nyt ei ihan koko tarina täsmää, eihän tuossa ole edes tapahtunut mitään pahaa? Paitsi että joku on ottanut etäisyyttä sinuun, etkä kestä sitä. Miten kukaan voi raivota noin, vain siksi että joku ei halua olla tekemisissä?

Ap ei ole raivonnut täällä mitään. Ilmeisesti sinulle kevytsuhteet joissa ystävää kohdellaan paskasi ovat ok, kunhan kaikki näyttää paperilla sille, että ollaan edelleen ystäviä. Ap haluaisi palauttaa tilanteen ennalleen, miettii, saisiko tuosta vielä ystävyyden, jossa toiseen voi luottaa. Ei näitä muuten kannattaisi miettiä.

Vierailija
97/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi sen ystävän asia kertoa. Ei ap voi arvata, loukkaantuiko joku, jos tämä ei sitä kerro. Ei aloittajalla ole mitään syytä epäillä itseään jostain epämääräisestä toisen sekoilusta.

Loukkaantumisesta pitäisi kertoa? Missä tällainen sääntö määritellään? Oletko itse tämän toisen yläpuolella, etkä voi arvailla mikä hänellä on? Sinulla on alentava asenne häntä kohtaan, ehkä se riittää syyksi, ettei hän halua olla tekemisissä.

Vierailija
98/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen että puhutaan toisilleen aikuismaisesti ei tarvita mitään ap n temppuja. Se kuuluu itsestäänselvyytenä aikuisille.

No ymmärsin, että tämä toinen ihminen ei ole juuri niin toiminut. Vaan toiminut tökerösti.

Vierailija
99/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYYH.

Vierailija
100/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaantumisesta pitäisi kertoa? Missä tällainen sääntö määritellään? Oletko itse tämän toisen yläpuolella, etkä voi arvailla mikä hänellä on? Sinulla on alentava asenne häntä kohtaan, ehkä se riittää syyksi, ettei hän halua olla tekemisissä.

Tietenkin pitää. Miten muuten voit olettaa tulevasi kohdelluksi niin kuin haluat? En minä aina todellakaan ymmärrä loukanneeni jotakuta, ellei tämä sano. Aivan turha sitten mulle vaan "vihoitella". Erittäin huonoa käytöstä jolla asetutaan minun yläpuolelleni, todellakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi