miten lähestyä ystävää joka on aiheuttanut ikävän olon?
Mahdollisesti ihan tieten tahtoen tehnyt niin että mulle tuli ikävä olo joka tapauksessa.
Toisaalta ei tekis yhtään mieli laittaa viestiä.
Miten lähestyn viestillä?
Mainitsenko tämän tapahtumasarjan joka rassaa vai lähetänkö neutraalin viestin?
Kommentit (145)
Ehkä hänellä ei ole aikaa sinulle ystävänä. Kunnon ystävyyssuhde on aina pois jostain muusta. Jos hän on etäinen, pahinta on koko ajan pommittaa toista viestillä. Anna tilaa ja katso kuuluuko toisesta. Jos et enää merkitse niin paljon toiselle, naurettavaa skitsoo jostain loukkaantumisesta, heh.
Koskaan tällä palstalla ei olla rehellisiä, kun katsoo elämää ja katukuvaa niin kyllä ne äidit melkein kaiken hoitaa.
Ja kyllä mies on osallistunut mutta nykyään tosi vähän ja lapset teinejä.
Ja kyllä ärsytti ja lapset roikkui minussa ja kolmanteen lapseen en suostunut vaikka mies halusi.
Jos äiti jää liikaa taka-alalle niin ympäristö huolestuu mutta isän kohdalla se on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtui? Vähän vaikea mitenkään tähän kommentoida, kun ei tiedä yhtään mitään koko tarinasta. Mitä sinä sanoit, mitä toinen sanoi, mitä sinä teit, mitä toinen teki?
Yksi tapaaminen jäi välistä erinäisten kommellusten takia ja sen jälkeen oli yksi tapahtuma ja koin "viileyttä" tämän taholta elikä välinpitämättömyyttä.
Ehkä tahallista, ehkä ei.Siis feidasit sovitun tapaamisen? Kai nyt sentäs ilmoitit etukäteen ettei toinen turhaan odotellut ja valmistautunut? Jos jätit menemättä ilmoittamatta syytä ja toinen turhaan odotteli niin aiheesta viileni. Epäluotettavia ei pidäkkään hyväksyä. Ehkä olitkin sinä kuka mokasit, ei ystäväsi. Ja nyt tietty odotat anteeksi pyyntöä ystävältä että uskalsi loukkaantua kun jätit pitämättä sovitun.
Tämä olisi sen ystävän asia kertoa. Ei ap voi arvata, loukkaantuiko joku, jos tämä ei sitä kerro. Ei aloittajalla ole mitään syytä epäillä itseään jostain epämääräisestä toisen sekoilusta.
Loukkaantumisesta pitäisi kertoa? Missä tällainen sääntö määritellään? Oletko itse tämän toisen yläpuolella, etkä voi arvailla mikä hänellä on? Sinulla on alentava asenne häntä kohtaan, ehkä se riittää syyksi, ettei hän halua olla tekemisissä.
Eli on alentava asenne sinua kohtaan, jos ei alamaisenasi arvaile, että mikähän sullakin nyt taas on? Kun sä et voi kertoa, vaikka ainoastaan sä sen tiedätkin. Paskakasa, toivottavasti eristät itsesi maan alle.
Mitä jos päästäisit irti tästä ihmisestä. Se olisi varmaan paras myös itsellesi. Ei ole normaalia tuntea tuollaista vihaa jotain ihmistä kohtaan, joka todennäköisesti ei ole tehnyt sinulle mitäänpahaa.
Minä en ole ap, mutta on tehnyt pahaa mulle eräs ihminen. Eikö sulla ole empatiakykyä, kun ei mene jakeluun?
Empatiakykyinen ei uhkaile ellei häntä ymmärrä
Minä en puhunutkaan omasta empaatiakyvystäni vaan kysyin onko sinulla empatiakykyä? Älä nimittäin kuvittele, että vaikuttaisit siltä, kuin sulla olis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän on aiheuttanut ikävän olon? Tosi sekava ketju.
Käyttäytyi kuin mua ei olisi olemassakaan.
En viitsi tarkemmin selittää.
Ehkä se ei oo niin iso juttu kuin miltä musta tuntuu.
On mennyt sekavaksi tämä ketju.
Vaikea uskoa että joku ottaisi etäisyyttä ihan ilman mitään syytä.. Voiko olla ettet kerro aivan kaikkea tai et ymmärrä mitä olet ITSE tehnyt hänelle?
Käyttäydytkö usein niin kuin häntä ei olisi olemassakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtui? Vähän vaikea mitenkään tähän kommentoida, kun ei tiedä yhtään mitään koko tarinasta. Mitä sinä sanoit, mitä toinen sanoi, mitä sinä teit, mitä toinen teki?
Yksi tapaaminen jäi välistä erinäisten kommellusten takia ja sen jälkeen oli yksi tapahtuma ja koin "viileyttä" tämän taholta elikä välinpitämättömyyttä.
Ehkä tahallista, ehkä ei.Siis feidasit sovitun tapaamisen? Kai nyt sentäs ilmoitit etukäteen ettei toinen turhaan odotellut ja valmistautunut? Jos jätit menemättä ilmoittamatta syytä ja toinen turhaan odotteli niin aiheesta viileni. Epäluotettavia ei pidäkkään hyväksyä. Ehkä olitkin sinä kuka mokasit, ei ystäväsi. Ja nyt tietty odotat anteeksi pyyntöä ystävältä että uskalsi loukkaantua kun jätit pitämättä sovitun.
Tämä olisi sen ystävän asia kertoa. Ei ap voi arvata, loukkaantuiko joku, jos tämä ei sitä kerro. Ei aloittajalla ole mitään syytä epäillä itseään jostain epämääräisestä toisen sekoilusta.
Loukkaantumisesta pitäisi kertoa? Missä tällainen sääntö määritellään? Oletko itse tämän toisen yläpuolella, etkä voi arvailla mikä hänellä on? Sinulla on alentava asenne häntä kohtaan, ehkä se riittää syyksi, ettei hän halua olla tekemisissä.
Eli on alentava asenne sinua kohtaan, jos ei alamaisenasi arvaile, että mikähän sullakin nyt taas on? Kun sä et voi kertoa, vaikka ainoastaan sä sen tiedätkin. Paskakasa, toivottavasti eristät itsesi maan alle.
Mitä jos päästäisit irti tästä ihmisestä. Se olisi varmaan paras myös itsellesi. Ei ole normaalia tuntea tuollaista vihaa jotain ihmistä kohtaan, joka todennäköisesti ei ole tehnyt sinulle mitäänpahaa.
Minä en ole ap, mutta on tehnyt pahaa mulle eräs ihminen. Eikö sulla ole empatiakykyä, kun ei mene jakeluun?
Empatiakykyinen ei uhkaile ellei häntä ymmärrä
Minä en puhunutkaan omasta empaatiakyvystäni vaan kysyin onko sinulla empatiakykyä? Älä nimittäin kuvittele, että vaikuttaisit siltä, kuin sulla olis.
Minä puhuin sinun uhkailu ja kiristys manipulaatioistasi.
Älä lähestyy häntä. Hän ei ole ystäväsi.
Koko ketjua en jaksanut lukea, mutta siis jäin käsitykseen, että et kuitenkaan ollut ihan varma, tekikö toinen sen tahallaan vai ei.
Kokeilisin kerran selvittä välit ystävällismielisellä viestillä tai puhelulla, jossa kertoisin, miksi/mikä satutti minua. Ihmisiä kun ollaan, voi helposti tulla väärinymmärryksiäkin. Ja.voi olla, että hänellä on ollut toiminnalleen/sanoilleen joku hyvä syy, josta vain et ole tietoinen.
Jos toinen ei vaikuta haluavan aidosti selvittää välejä, antaisin olla. Ei kannata jäädä turhaan roikkumaan sellaiseen ihmiseen, joka ei seuraasi kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän on aiheuttanut ikävän olon? Tosi sekava ketju.
Käyttäytyi kuin mua ei olisi olemassakaan.
En viitsi tarkemmin selittää.
Ehkä se ei oo niin iso juttu kuin miltä musta tuntuu.
On mennyt sekavaksi tämä ketju.Vaikea uskoa että joku ottaisi etäisyyttä ihan ilman mitään syytä.. Voiko olla ettet kerro aivan kaikkea tai et ymmärrä mitä olet ITSE tehnyt hänelle?
Käyttäydytkö usein niin kuin häntä ei olisi olemassakaan?
En.
Ap ja täällähän ei kukaan koskaan aiheuta ikävää oloa? Ja toiseksi sinä olet aiheuttanut jo monelle täällä ikävää oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tahallista, ehkä ei.
Eli teit ystävällesi oharit? Miten heti tapahtuneen jälkeen selitit ystävällesi asian? Mikä oli syysi tehdä oharit? Kaiketi pyysit heti tapahtuneen jälkeen anteeksi? Jos et heti tapahtuneen jälkeen pyytänyt anteeksi etkä edes selittänyt, miksi teit oharit, ei ole millään tavalla ihmeellistä, jos ystäväsi suhtautui sinuun sen jälkeen viileästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tahallista, ehkä ei.Eli teit ystävällesi oharit? Miten heti tapahtuneen jälkeen selitit ystävällesi asian? Mikä oli syysi tehdä oharit? Kaiketi pyysit heti tapahtuneen jälkeen anteeksi? Jos et heti tapahtuneen jälkeen pyytänyt anteeksi etkä edes selittänyt, miksi teit oharit, ei ole millään tavalla ihmeellistä, jos ystäväsi suhtautui sinuun sen jälkeen viileästi.
Oli kommelluksia joista sinä et tiedä mitään sekä läheiselle ihmiselle tapahtunut onnettomuus. Kaikki kerroin.
Täytyy nyt katsoa. Voi olla että kaikki on entisellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tahallista, ehkä ei.Eli teit ystävällesi oharit? Miten heti tapahtuneen jälkeen selitit ystävällesi asian? Mikä oli syysi tehdä oharit? Kaiketi pyysit heti tapahtuneen jälkeen anteeksi? Jos et heti tapahtuneen jälkeen pyytänyt anteeksi etkä edes selittänyt, miksi teit oharit, ei ole millään tavalla ihmeellistä, jos ystäväsi suhtautui sinuun sen jälkeen viileästi.
Oli kommelluksia joista sinä et tiedä mitään sekä läheiselle ihmiselle tapahtunut onnettomuus. Kaikki kerroin.
Eli välittömästi, kun sait tietää läheisellesi tapahtuneesta onnettomuudesta, otit yhteyttä ystävääsi ja pyysit anteeksi, että sovittu tapaaminen nyt tämän vuoksi peruuntuukin? Kommelluksia? Mitä ne ovat? Jotain kännisiä sekoiluja, jolloin hukataan kännykkä ja herätään vasta pari tuntia sen jälkeen, kun olisi pitänyt jo olla tapaamassa ystävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin tilanteesta. Tähän päälle vielä vakava asia joka tuli yllättäen ja kerroin tämänkin.
Ei ollut mtn kellonaikaa sovittu.
Missä vaiheessa ilmoitit?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy nyt katsoa. Voi olla että kaikki on entisellään.
Jospa ystäväsi oli viimeksi tavatessanne vain vihainen , koska et pitänytkään kiinni sovitusta tapaamisestanne? Ja siksi piti etäisyyttä sinuun? Ja nyt, ilman mitään erityisiä selvittelyjä ystävälläsi tuo tunne on mennyt ohi, on kenties jo antanut toilailusi anteeksikin ja elämä jatkuu kuten aina ennenkin?
Ap:sta tulee vaikutelma itsekeskeisestä draamailijasta joka ei ymmärrä muita. Ei ole edes varma onko toinen tehnyt ikävästi vai ei. Itsehän ap on jättänyt menemästä tapahtumaan joka on sovittu. Sitten täällä kiukkuilee vaikka oikea osoite keskustella olisi se ihminen jota selvästikkin on tullut loukattua. Antaa aika minäminäminäkuvan. Onko ap:lla edes ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Ap:sta tulee vaikutelma itsekeskeisestä draamailijasta joka ei ymmärrä muita. Ei ole edes varma onko toinen tehnyt ikävästi vai ei. Itsehän ap on jättänyt menemästä tapahtumaan joka on sovittu. Sitten täällä kiukkuilee vaikka oikea osoite keskustella olisi se ihminen jota selvästikkin on tullut loukattua. Antaa aika minäminäminäkuvan. Onko ap:lla edes ystäviä?
Samaa mietin itse. Eihän tässä ole mitään järkeä.
Miksi täytyy tulla kyselemään ensin neuvoa ja sitten kertoa niin epämääräisesti asioista että alkaa vain itse vaikuttaa sekopäiseltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka heittää ihmiset elämästään kun tulee ristiriitoja, teillä ei taida pysyviä ystävyyksiä olla jos kommunikointitaidot on noin alueelliset. Ei ihme että ystävättömiä ihmisiä on niin paljon. Miten ihmissuhteita hoidetaan? Avoimuudella. Toinen ei osaa lukea sinun ajatuksia ja todellakin olet vastuussa omista tunteista ja teoista, ei toinen.
Mulla on pysyviä ystävyyksiä. Vuosikymmeniä kestäneitä. Näissä ystävyyksissä oleellista on, että kumpikaan osapuoli ei koskaan loukkaa toista eikä pahoita toisen mieltä. Sen vuoksi aloittajan kuvaamia tilanteita ei edes tule. En ole koskaan ystävystynyt enkä edes halunnut ystävystyä minkään draamaqueenin kanssa, jonka kanssa suhde olisi jatkuvaa loukkauksien ja anteeksipyyntöjen vuoristorataa. Ystävystyn itseni kaltaisten ihmisten kanssa, joille ystävyys tarkoittaa juuri sitä, että ensin ajatellaan ja sitten vasta sanotaan ja toimitaan, jotta toinen ei loukkaannu eikä pahoita mieltään. Ja kylllä, olen vastuussa omista tunteistani ja teoistani. Kuten sanoin, en tee asioita, joilla loukkaisin ystävääni, eivätkä ystäväni tee asioita, jotka loukkaisivat minua.
Vaikkei tarkoittaisi, moni voi loukkaantua asioista. Et näytä tietävän todellisesta elämästä mitään.
Siinä tapauksessa loukkaantuneen pitää kertoa se loukkaajalleen eikä lapsellisesti vetäytyä mykkäkouluun. Ei kukaan ole ajatustenlukija sentään. Vain tunne-elämältään ja ihmissuhdetaidoiltaan teinin asteelle jääneet viettävät naurettavia mökötyksiään eivätkä suostu kertomaan mikä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ollut täsmällisesti sovittu. Kerroin että tapahtui erinäisiä onnettomuuksia ja oli jo myöhäistä.
En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat tässä yhteydessä ristiriidoilla. Kun arvomaailmat ovat pääsääntöisesti samanlaiset ja kumpikin osapuoli kohtelee toista kuten haluaisi itseään kohdeltavan, ei synny mitään ristiriitoja, joita pitäisi jälkikäteen selvitellä. Jos ristiriidoilla tarkoitat erimielisyyksiä esimerkiksi siitä, kenen luona joulua vietetään, mihin lähdetään kesälomalla, mihin ravintolaan mennään ystävän kanssa syömään, moneltako teinin pitää tulla illalla kotiin ja mitä pitää tehdä, jos haluaisikin olla vähän pidempään ullkona tms, niin näistähän sovitaan jo etukäteen, otetaan huomioon myös toisen mielipiteet ja toiveet sekä tehdään sellainen kompromissi, johon molemmat ovat tyytyväisiä. Ei tässä mitään erityistä onnistumista tarvita, että asioista sovitaan yhdessä ensin, jotta ei tarvitse jälkikäteen selvitellä, kun mies lähti lomalla Roomaan ja vaimo Pariisiin, ystävykset istuivat eri ravintoloissa, joulua vietettiin pitkin hampain anopin luona tai teini oli perjantai-iltana teillä tietymättömillä.