Minun mielipiteeni kasvissyönnistä:
On " väärin" olla antamatta LAPSELLE lihaa. Kavissyöjät ovat kuitenkin vähemmistö ja lihansyönti normaalimpaa kuin kasvissyönti, niin mielestäni lapsi voisi itse aikuisena päättää ryhtyykö kasvissyöjäksi vai ei. Tiedän toki, että tarvittavat vitamiinit saa muullakin tavalla kuin syömällä lihaa, mutta silti. Myös " lihansyönti on sairasta/väärin" -ajatuksen opettaminen on VÄÄRIN.
Kommentit (56)
Siinä saattaa olla kyse ihan vaan siitä, että kasvis- (ja mahdollisesti myös esimerkiksi kala-) painotteinen ruokavalio sopii heille paremmin. Lihastahan tulee usein raskas olo, eikä se sovi kaikkien ruoansulatukselle. Vähän off topic, mutta ykkössyynä kaikilla kasvissyöjillä ei siis tosiaan ole nuo eettiset tekijät.
Vierailija:
syömään enää mitään jauhelihoja ym! En voi olla ajattelematta että pari päivää sitten se eläin kirmaili iloisena jossain ja sitten sai napin otsaan. Yritän olla ajattelematta mutta en pysty. Liha maistuukin niin eläimeltä. Ainoa mitä pystyn syömään on on lenkki. Outoa.
Sehän se monella vegetaristilla onkin se pointti.
Ap:kin voisi mennä metsään ja itse ampua lihansa niin se olisi jotenkin normaalia edes. Ja kannattaisi joskus ajatella mitä se " possu" on kokenut päätyäkseen lautasellesi, saattaisi olla, että ap:nkin käsitys lihan tehotuotannon " normaaliudesta" vähän muuttuisi..
Siellä taas joku lihansyönnin vihaaja hermostui.
Eläin ja ihminen on kaksi aivan eri asiaa. Ja edelleen, eläimiä on syöty aina.
ap
Ja kyllä, eläimiä on syöty aina. Ja minä ajattelen ihmisen eläimenä, en minään luomakunnan kruununa.
Ja mitä enemmän kirjoitat, ap, sitä yksinkertaisemmalta tosiaan vaikutat.
t. 25
Tehotuotannot ja muut ei anteeksi vain kiinnosta. Ostan lihaa ja syön sitä, ja piste.
ap
Onko oikein, että toisen elävän olennon elämä on täynnä kärsimystä ja loppukin sujuu kituen?
Sairasta!
En menisi kehumaan myöskään kirjoituksistasi saamaani kuvaa sinusta.
ap
Ei ole oikein, mutten ajattele sitä asiaa niin lihaa syödessäni. (Luultavasti siksi kun olen niin YKSINKERTAINEN.)
Kiitos samoin.
Perusteluni ovat mielestäni yhtä hyviä kuin muidenkin. Ne ovat MIELIPITEITÄNI.
Yksinkertainen ap
ei ole mulla ap:tä mitään vastaan, mutta joku tossa kirjoitti jotain niin tuli mieleen, että musta eläinten tehotuotanto on siksi kauheaa, että se eläin syntyy ja elää täällä vain ja ainoastaan siksi, että se myöhemmin tapetaan ja syödään. On unohdettu kokonaan että eläimillä on oikeus omaan elämäänsä, sillä on tarve lisääntyä, välttää kipua ja elää lajilleen ominaisen elämän. Tämä on nykyään taysin mahdotonta. Eläimet eivät ole olemassa vain ihmistä varten!!!!! Se mua eniten järkyttää miten kaukana nykyeläimet on elämisenarvoisesta elämästä nykyään!
Ei se kolahtanut, ihmettelen vaan etten saisi mielipiteitäni tuoda julki olematta " yksikertainen" muiden mielestä. Minä mukamas kritisoin ja olen niin yksinkertainen ja julma eläinmussukoita kohtaan, mutta minua ja mielipiteitänihän täällä kritisoidaan.
ap
Jos teen aloituksen " Minun mielipiteeni kasvissyönnistä" , niin miksen voi saada takaisin viestejä tyyliin " Minä olen asiasta sitä mieltä, että..." eikä " vitun yksinkertainen ap...." ym. ????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ap
Vierailija:
Jos teen aloituksen " Minun mielipiteeni kasvissyönnistä" , niin miksen voi saada takaisin viestejä tyyliin " Minä olen asiasta sitä mieltä, että..." eikä " vitun yksinkertainen ap...." ym. ????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ap
Täällä on esitetty sekä vastakkaisia että samoja mielipiteitä. Ja jonkun mielestä (mielipide siis sekin) olet hiukan yksinkertainen, sillä oma mielipiteesi (aloitusviesti) oli melko tuomitseva ja yleistävä (" kasvissyönti ei ole normaalia" ). Ja hiukan provosoivakin.
Mua suututtaa myös sama asia, siksi en käy täällä juuri koskaan. Nyt kysyin yhtä asiaa täältä tietotoimistosta ja sainkin ihan asiallisia vastauksia.
Olisi paljon kivempi käydä täällä jos nuo yksinkertaistajat pysyisivät tyhmine kommentteineen poissa ja antaisivat sellaisten vastata, jotka todella kykenisivät juuri noihin " Minä olen sitä mieltä että.." -vastauksiin. Täällä aina haukutaan kaikki toisinajattelijat eikä tajuta, että vaikka kuinka vaahdotaan, kukaan tuskin muuttaa sitä omaa näkemystään. Minä olen kasvissyöjä mutta eipä tulisi mieleenikään haukkua ap:n tyylisiä kirjoittajia koska on olemassa niin monia mielipiteitä eikä kenekään mielipide ole se oikea!
TYYLIIN " vitun yksinkertainen" .
ap
Kiitos asiallisesta viestistä. Olen niitä joskus ennenkin saanut mutta tällä kertaa en. Hermostuttaa kyllä todella, ja nyt poistun...
ap
Tuolla logiikallahan esim. eutanasia (ihmisille) voitaisiin suorittaa vaikka kiduttamalla. Mitä väliä sillä sitten enää on kun ihminen on jo kuollut?