Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko soijajauhoa 8kk kasvissyöjälapsen ruokaan päivittäin?

Vierailija
09.04.2006 |

Kasvissyöjälapseni on alkanut nyt saada soijatuotteita ruokavalioonsa. Soijarouhetta sekoitetaan ruokaan ja syö sitä ehkä pari ruokalusikallista. Täysjyväaamupuuroon sekoitan soijajauhoja, mutta kuinka paljon olisi hyvä päivässä? Sekoitanko kaiken aamupuuron joukkoon vai olisiko hyvä jakaa useammalle aterialle?

En oikein löytänyt tietoa näistä jutuista netistä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opasta jaetaan neuvolassa/ravitsemusterapeutilla. näin oon tehnyt siitä huolimatta, että kananmunaa ja kalaa syömme. nähtävästi ohjeistus vaihtelee, miksihän?

t. 16

Vierailija
22/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis annan tämän 1-2 tl soijaa vain kerran päivässä.

t. 16 ja edellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Soijajauhetta tulee laittaa 2-3 rkl / ruoka-annos!

Vierailija
24/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu, länsimaalainen tuntee soijan vain vaihdevuosivaivalääkkeenä!? Musta se jos mikä on varsin erikoislaatuista.

Olen opiskellut itse ravitsemustiedettä muutama vuosi sitten ja olen jollain tasolla jäljillä näissä jutuissa. Tarkoitus ei ole todellakaan uskoa sokeasti jotain vierailijaa tässä asiassa. Se, että kysyn asiaa täällä sunnuntai-iltana ei tarkoita, että siinä olisi kaikki, mitä aion asian eteen tehdä.

Ap

Vierailija
25/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Paljon tärkeämpiäkin arvoja maailmassa. Mietin vaan miten paljon ahdistusta voi pienelle lapselle aiheuttaa kun joutuu miettimään eläimen kärsimystä ym.

En usko että on hyvä juttu lainkaan

Miksi lapselle pitäisi jotenkin valheellisesti esittää mistä hänen ravintonsa tulee? Vai mitä itse vastaat jos lapsi kysyy mitä syö ja miksi?

Minä ainakin sanon totuudenmukaisesti lapsillemme, että emme halua syödä eläimiä ja eläimet tapetaan jos ne halutaan syödä. Se on riittänyt tähän asti.

Vierailija
26/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itekin oon näköjään alkanut jankuttaa asiaani.

mutta kuten jo aiemmin sanoin, niin varmaan neuvolasta voisi tiedustella tuota oikeaa määrää. johonkin on kaiketi uskottava tässäkin asiassa, neuvola lienee se lähin. muakin alkoi todenteolla kiinnostaa se määrä, mitä häh, onko mun super-opaskirjani ollenkaan ajan tasalla?! =)

t. 16/21/mitkä lie

Vierailija
27/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kaikessa yhtään ihmeellisemmässä ruoka-asiassa käsketään ottamaan yhteyttä kaupungin r-terapeuttiin.

Vierailija
28/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
29/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ihan ominpäin leikkiä lapsella. Heti vaan yhteys ravintotarapeuttiin. Jospa kuitenkin voisit kalaa tarjota?

Vierailija
30/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoi, että ruokavalioni on sellainen, että samalla lapsikin pärjää ja että uudestaan pitää tulla, jos lapselle tulee maito- tai soija-allergia. Nyt kun lapsi on sitten tuossa iässä, huomaan, että tarvitsisinkin ihan käytännön neuvoja kaikissa määrissä yms.

Tiedän, että täällä palstailee muitakin kasvissyöjälasten vanhempia, joten turhaan jonottaisin ensin lähetteen saamista ja sitten pari kuukautta ravitsemusterapeutin vastaanottoaikaa, kun voin saada tiedot hetikin!

Ap

Vierailija
31/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasta saatavat aineet korvautuvat lapsellamme muilla, nyt on kyse soijajauhoista.

Ap

Vierailija
32/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan ymmärrä millä oikeudella vanhemmat päättävät lapsen vakaumuksen lapsen puolesta

Vierailija
33/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös lihan syöttäminen on vanhempien tekemä valinta. Täysin sama asia kuin kasvisruokavalion noudattaminen lapsella.

Vanhempien suoranainen velvollisuus on tehdä ratkaisut lapsen puolesta. Lapsi tekee omat ratkaisunsa, kun on siihen kypsä.

Ap

Vierailija
34/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu maailma ja hulluja ihmisiä

Vierailija
35/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain olisi tietoa aiheesta.

Ap, joka on väsynyt kinaamaan sekasyöjien kanssa. Ongelma on siinä, että kasvissyönti pohjautuu eettisiin arvoihin, sekasyönnissä kun yleensä ei ole taustalla samanlaista ajattelua, jolloin sekasyöjän on mahdoton käsittää asian eettistä puolta.

Vierailija
36/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun mielestä on aika erikoista, että tällaisessa näin tärkeässä asiassa otat yhteyttä meihin kaikkitietäviin av-laisiin. vaikka joku sulle sanoisi että niin ja niin monta lusikallista laitat siihen soppaasi, niin miten voit luottaa siihen tietoon? ehkä ennemminkin otat yhteyttä asiantuntijaan. Miten voit leikkiä noin vakavalla asialla?

tuskin kukaan täällä sulle tarkoituksella valehtelee, mutta eri lapsilla voi olla niin erilaiset tarpeet, eikä sovi sulkea pois sellaistakaan mahdollisuutta että joku voi ihan oikeasti muistaa täysin väärin.

Vierailija
37/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä näitten urpojen ennakkoluuloisista kommenteista!

Vierailija
38/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei syödä lihaa, mutta kalaa kyllä ja kananmunaa myös. noudatan silti näitä vegeohjeita, jotka sain ravitsemusterapeutilta. ja sain samalla opaskirjan, joka on ollut hyvin tarpeellinen.

soitapa neuvolaan ja pyydä lähetettä tai kysy ravitsemusterapeutin vastaanotosta. mä sain neuvolasta numeron ja soitin vaan suoraan sille. me päästiin muistaakseni viikossa vastaanotolle. luulen, että neuvolastakin tämä aiemmin mainitsemani opas löytyy.

jos neuvolatätsy on nihkeenä teidän ruokavaliosta niin anna sen rauhassa olla. terapeutti oli täysin asiallinen ja kannustava meille. hänen mukaansa neuvolahenkilökunta yleensä suhtautuu epäilevästi lasten kasvisruokavalioon ja ihmetteli sitä kovin. veget ovat usein sekasyöjiä paremmin selvillä kuinka terveellinen ruokavalio koostetaan. tiedoksi muillekin epäilijöille!

Vierailija
39/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sairaana oli paljon. En siis kannata ollenkaan lasten kasvissyöntiä.

Vierailija
40/46 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli vaan yhden ihmisen mielipide. Et voi luottaa siihen sokeasti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä