Tuttavani saa 9 lapsen. Ei koskaan töissä,rahat aina loppu.
Hämmentävää. Aikaa ei ole kuulemma mihinkään koskaan ja nyt on taas raskaana vaikka nuorin on 2v. Oli kuulemma suunniteltu raskaus. Uskontoa heillä ei ole taustalla. Lapset ovat kahden eri miehen.. Huh sitä menoa sanon minä jolla kaksi lasta. Tuntuu että kahden menossakin välillä tarpeeksi. :D
Miksi tehdä lisää lapsia jos ei ole rahaa,ei aikaa ja oma jaksaminen on kortilla? En tajua,enkä kehtaa suoraan ystävältäni kysyä.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minkäänlaisissa töissäkään ei varmaan ole?
No missä välissä ehtii, jos koko ajan porsii.
Ihmiset ei "porsi".
Siat porsii meilläpäin sikaloissa.
Ehkä teillä toisin?
Kyllä jokainen käsitti mistä on kyse. Ja ihan kuvaava verbihän tuo on, kun on tollasesta katraasta kyse - käyttäisin muuten termiä poikue, mutta kun kritisoisit sitä, kun eivät ole samaan aikaan syntyneet;-)
Orkesteri tai joukkue olisi myös kuvaava sana, mutta tosiaan kaikki eivät välttämättä soita mitään instrumenttia tai harrasta samaa lajia.
Mulla on vastaava kaveri. Sillä on seitsemän lasta ja sitten tuli stoppi.. jostain syystä ei enää raskaudukaan. On käynyt laivallakin hakemassa sivupanoja, että nappais, mutta ei vaan ole napannut.
Nuorin lapsi jo neljä, eikä uutta äityislomaa tiedossa. Sitten hän keksi alkaa vasta eläköityneelle äidilleen "omaishoitajaksi". Yhtä suurta perhettä ja sillai. Nyt se äiti sitten hoitelee siellä tuon lapsia, kun tää bilettää ja ravaa siellä laivalla hakemassa vauvasiementä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksän lapsen yh saa tukia yhteensä nettona 61500 vuodessa.
tuo kuulostaa suurelta summalta mutta on aika vähän. me tienataan miehen kanssa melkein sama käpälään ja enää yksi lapsi kotosalla.
elellään kivaa keskituloista elämää, syödään hyvin, asutaan väljästi, yksi auto, lapsella kaksi (halpaa) harrastusta, ja kerran vuodessa ulkomaille.jos olisi enemmän kakruja niin... kääk..
Meitä on 2 työssäkäyvää, eikä meidän bruttotulotkaan ole vuodessa yli 60 000€. Kaksi lasta löytyy, kaikki päivähoitomaksut ym. laskutetaan toki kovimman mukaan ja koska tässä elämänvaiheessa on mm. asuntolainat jne maksettavana, kaikki lasten harrastukset ja kausikamppeet vaihdettava joka vuosi, niin välillä sitä miettii että mikä järki koko hommassa, siis työnteossa?
Jos ette kävisi töissä, teillä ei olisi omistusasuntoa. Lainaa ei heruisi. Vaikka se järki.
Sittenpä mietit vanhana kuka tässäkin maassa veroja maksaa kun ei ole lapsia syntynyt töitä tekemään. kansantaloudelle tulee kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksän lapsen yh saa tukia yhteensä nettona 61500 vuodessa.
tuo kuulostaa suurelta summalta mutta on aika vähän. me tienataan miehen kanssa melkein sama käpälään ja enää yksi lapsi kotosalla.
elellään kivaa keskituloista elämää, syödään hyvin, asutaan väljästi, yksi auto, lapsella kaksi (halpaa) harrastusta, ja kerran vuodessa ulkomaille.jos olisi enemmän kakruja niin... kääk..
Meitä on 2 työssäkäyvää, eikä meidän bruttotulotkaan ole vuodessa yli 60 000€. Kaksi lasta löytyy, kaikki päivähoitomaksut ym. laskutetaan toki kovimman mukaan ja koska tässä elämänvaiheessa on mm. asuntolainat jne maksettavana, kaikki lasten harrastukset ja kausikamppeet vaihdettava joka vuosi, niin välillä sitä miettii että mikä järki koko hommassa, siis työnteossa?
Jos ette kävisi töissä, teillä ei olisi omistusasuntoa. Lainaa ei heruisi. Vaikka se järki.
Minulla on omistusasunto. Tekikö se minut onnelliseksi? Ei tehnyt.
Jostain syystä nämä lapsia tehtailevat ovat vähän yksinkertaisia, kouluttamattomia , ylipainoisia, homssusia, vuokralla asuvia ja sossun elättämiä.
En ole ikinä tavannut hyväpalkkaista, omistusasunnossa elävää , vakaassa parisuhteessa olevaa naista jolla olisi olisi pakkomielle pukata joka vuosi uusi vauva!
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä nämä lapsia tehtailevat ovat vähän yksinkertaisia, kouluttamattomia , ylipainoisia, homssusia, vuokralla asuvia ja sossun elättämiä.
En ole ikinä tavannut hyväpalkkaista, omistusasunnossa elävää , vakaassa parisuhteessa olevaa naista jolla olisi olisi pakkomielle pukata joka vuosi uusi vauva!
Olen itse nähnyt lestadiolaisperheen, jossa tenavia oli parhaimmillaan kaksi samalla luokalla. Perhe piti yritystä pystyssä ja elättivät itse itsensä, rouva mukaan lukien. En itse ole lestadiolainen, vaan ihan tavallinen luterilainen enkä ole edes uskovainen, tapakristitty ehkä.
Tiedän viisikymppisen, jollain tavoin heikkolahjaisen naisen joka rakastaa vauvoja ja taaperoita mutta tunteet katoavat kun lapsi kasvaa. Naisella on ex-miehelleen neljä aikuista lasta
joilla kaikilla on pahoja henkisiä ongelmia , alkoholismia ym.
Lisäksi nykyisen miehen kanssa ala-astetta käyvä , vammainen tytär joka viettää vapaa-aikansa mummilassa . Tämä nainen on kuulemma mustasukkainen miehestään tyttärelle! Täysin sairasta touhua :(
Tuollaisilta ihmisiltä pitäisi viedä oikeus lisääntyä.
Entinen työkaveri tehtailee myös lapsia reilusti nuoremman naisystävänsä kanssa. Molemmat ovat valkoroskaa ja aika yksinkertaisia ihmisiä, mies pienipalkkaisessa työssä ja tuo nainen ei ole ikinä ollut työelämässä paria pientä työjaksoa ja työkkärin järjestämiä kursseja lukuunottamatta. Lapsia pukkaa tasaisesti reilu vuoden välein, nyt tulossa neljäs yhteinen ja miehellä entisestä liitosta kolme vanhempaa lasta joista yksi vaikeasti vammainen. Asuvat vuokralla ja taloudellisesti on tiukkaa, mutta kun nainen haluaa suurperheen ja paljon vauvoja! Mitä siitä vaikkei ole rahkeita niitä lapsia elättää kunnolla saati kasvattaa..
Lavita kirjoitti:
Hänen valinta, jos ei halua muuta tehdä elämässä kuin olla kotiäiti.
Täysin oma valinta, jos maksaa laskunsa omilla rahoillakaan eikä loisi muiden lompakolla. Lapsirakkaudesta huolimatta ei kukaan tarvitse yhdeksää lasta lisää tähän ylikansoittuneelle pallolle! Voi tulla kylmää kyytiä kun koulutus muuttuu maksulliseksi, eikä tukiakaan enää tipu..
lapsirakas kirjoitti:
Sittenpä mietit vanhana kuka tässäkin maassa veroja maksaa kun ei ole lapsia syntynyt töitä tekemään. kansantaloudelle tulee kalliiksi.
Köyhyys ja työttömyys on tutkitusti periytyvää.. vaikka apn tuttu pyöräyttäisi 20 lasta, ei se tarkoita 20 uutta veronmaksajaa jos perheen malli on toinen.
Miten joku kehtaa valittaa vaikka loisii toisten rahoilla?? Tuet pois niin sitten rahojen puutteesta voi syyttää vain itseään. Lapsilisää ei pitäisi maksaa kuin kahdesta lapsesta kun maailma on jo nyt ylikansoitettu.
Joistakin ei ole muuhun kuin lastentekoon ja toisten rahoilla elämiseen.
Sossupummit jaksavat valittaa kirjoitti:
Miten joku kehtaa valittaa vaikka loisii toisten rahoilla?? Tuet pois niin sitten rahojen puutteesta voi syyttää vain itseään. Lapsilisää ei pitäisi maksaa kuin kahdesta lapsesta kun maailma on jo nyt ylikansoitettu.
Samaa mieltä. Vielä parempi - lapsen tekoon pitäisi olla lähtötulotaso. 2000€/kk nettopalkka tai ei saa lapseen lupaa. Jos tekee luvatta niin omilla rahoilla. Jos ei pysty elättämään, niin huostaanotto. Vankilaan jos tekee 3 luvatta. Kummasti rupeis poliitikkoja kiinnostamaan halpatyövoiman lappaamisen sijaan palkkojen ja elintason nosto.
Nyt kokoomus ja keskusta porhot vaan taputtaa käsitään, lisää vauvoja ja lisää rajan yli lahjattomia, niin saadaan halpaa työvoimaa mun firmaan.
Taas turhaa urputusta...aivan sama vaikka 500 pentua...ei kellään muutenkaan kiinosta koko surkea suomi enään.
Kunnioittakaa toisten ihmisen valintoja. Love and peace. Mä haluaisin ison perheen vaikka oon yrittäjä ja 24h töissä.
Tehokasta yhteiskunnan kannalta. Siinä hoitaa yksi nainen neljän puolesta synnytykset ja lastenkasvatukset. Ja jos ei äiti itse jaksa, yhteiskunnalta löytyy tukiverkot.
Maksan mielelläni verorahoillani tuon perheen tukia, ja elän itse sellaista elämää kuin haluan.
Synnytystalkoot, ei tartte meidän muiden tehdä.
Joitakin vuosia sitten oli Hesarissa juttu 4 lapsen yh:sta. Hän taisi olla osa-aikatyössä. Sai kuukaudessa palkkaa + tukia niin että 2400€ tilillä/kk, muistaakseni tämä summa oli kun vuokra, sähköt, vakuutukset, nettiyhteydet oli maksettu.
Eli enemmän nettona kk kuin minä joka olen kokopäiväisessä asiantuntijatyössä.
Kyllä yh-perheitä pitää ehdottomasti tukea mutta oma motivaatio työhön kärsi kyllä kolahduksen.
MIten niin karu yllätys? Mihin verrattuna? Yllättäen ne joilla on pienin eläkekertymä, tulevat toimeen paremmin kuin ne, joilla on vähän työeläkettä. Jos saat vähän työeläkettä ja siihen päälle vähän kansaneläkettä, maksat niistä veroja ja ne vaikuttavat asumistukeesi. Kaikki lasketaan tuloksi ja niillä siis on sitten pärjättävä.
Takuueläkeläinen ei maksakaan veroja, kela maksaa vuokran ja muut pakolliset menot, lisäksi saa maksusitoumuksen apteekkiin ja esim. lääkärikulut, silmälasit yms. Se pienellä työeläkkeellä oleva maksaa nämä menot itse ja kas, lopputulema onkin että takuueläkeläinen nettoaa enemmän;-)