Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vauvan 5 kk opettaa nukkumaan vatsallaan?

Vierailija
09.11.2017 |

Eli otsikossa tulikin jo kysymys... Meidän 5 kk ikäinen vauva on nyt oppinut kääntymään selältä vatsalleen. Kaksi edellistä yötä on nyt mennyt siten, että vauva kääntyy toistuvasti itse selältä vatsalleen ja alkaa sitten ähistä ja lopulta itkeä, jolloin käyn kääntämässä hänet takaisin selälleen. Ja sama toistuu pitkin yötä. Vatsallaan ollessaan vauva kannattelee sitkeästi päätään ylhäällä käsien varassa eikä ”osaa” rentouttaa päätään sivuttain patjaa vasten. Eli ei myöskään pysty nukahtamaan vatsalleen, kun jännittää niskaansa ja pitää päätä ylhäällä. Pari kertaa olen yrittänyt silitellä ja hellästi ”ohjata” päätä sivulle ja patjalle, mutta vauva vaan jännittää ja kannattelee päätään eikä rentouta sitä. Miten teille muille on käynyt vastaavassa tilanteessa? Onko vauva itse oppinut ajan kanssa rentouttamaan päänsä ja nukkumaan myös vatsallaan? Tai voiko vauvaa jotenkin auttaa oppimaan tuon vatsallaan nukkumisen? Vai onko tulevaisuus vaan tätä loputonta kääntelyä ja unettomia öitä? Kiitokset kommenteistanne!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla