Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän kanssa tuli riitaa - paha mieli..:(

Vierailija
09.04.2006 |

Otin netin vähän aikaa sitten ja siitä lähtien melkein joka kerta kun ystävä tulee meille, menee melkein heti nettiin, istuu siinä ja kun lähtee kotiinsa nousee pois koneelta. Ennen juotiin rauhassa kahvikupposet ruokapöydässä jne, nyt ystäväni ottaa kahvikupin koneelle ja minä sitten istuskelen yksin ruokapöydässä. :(

en missään nimessä halunnut riitaa, mutta sanoin sitten tänään että laitetaan kone kiinni, ystäväni sanoi sitten että lähtee kotiinsa.. tuli sitten sanottua puolin ja toisin sellaista mitä ehkä ei olisi pitänyt sanoa.. Yritin laittaa anteeksipyyntöviestejä ja sitä että kaipaan ystävyyttä ilman konetta välillä, että tottakai saa koneella käydä mutta juotais edes ne kahvit ruokapöydässä niin kuin ennen.. puhelin kiinni kai kun ei tullut välitystietoja..

olinko liian ankara? mieheni sanoi että minun pitäisi olla kärsivällisempi. mitä mieltä muut?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ajattelematonta ystävältäsi. Etenkin jos vielä suuttui. Harmillista:(

Vierailija
2/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti hänellä ei ole kotona nettiä? En kyllä ymmärrä oikein häntä. On eri asia tulla kahville käymään kuin soittaa että " hei voinko tulla käyttämään teidän nettiä puoleksi tunniksi" . Molempia voi tehdä rinnakkain.

Jotenkin tuntuu siltä että sisko tai veli voisi käyttäytyä noin, mutta en kyllä ystävältä odottaisi ihan näin kiittämätöntä käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

outo kaveri sulla :0

Vierailija
4/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain. tähän liittyy paljon muutakin, mutten uskalla kovin paljon laittaa " tuntomerkkejä" koska tiedän että täällä palstailee yhteisiä ystäviämmekin..

ja monesti kun istuu koneella, jos teen jotain esim keitän teetä tms niin vien sitten hänelle koneelle kaikenlaiset tarjottavat.. välillä ajattelen että tämä on joku nettikahvila ja mä olen tarjoilija ja ystävä asiakas... :D

EN HALUNNUT RIITAA JOTEN JOS YSTÄVÄ JOS LUET TÄMÄN SOITA MINULLE!

Vierailija
5/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai me samalla jutellaan jne mutta SILTI minua häiritsee kone välissämme.. ehkä sitten olen mustasukkainen? :D

ja ystäväni on mm mesessä muiden ystäviensä kanssa jne.. pitäiskö antaa avain niin olisi sitten koneella kun mä olen poissa..?

Vierailija
6/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs ystävä käyttää myös nettiä joka kerta kun käy meillä, tekee joskus jopa joitain koulujuttuja, hänellä kun ei ole konetta. Minä touhuilen sillä välin omiani ja annan hänen olla rauhassa. Sitten kun hän on valmis niin juttelemme, juomme kahvit ym. Tuollainen on mielestäni ok, mutta kyllä minäkin loukkaantuisin jos ystävä viettäisi koko vierailun koneella ja juttelisi mesessä muiden kanssa.

Kyllä ystäväsi varmaan tuosta leppyy. Nytpähän hän ainakin tietää, ettei se ole sinusta mukavaa, että hän viettää kaiken kyläilyajan koneella.

Vierailija
7/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen hänelle ns velkaa yhdestä asiasta. mutta luulin että käytöstavat olisi kunnossa eli ei joka ikinen kerta kun tullaan kylään mennä koneelle siihen asti kun lähdetään kotiin.. ja vielä chattaillaan muiden ystävien kanssa. :(

sitten kun tyyli on tämä:" mä käyn kattoon netistä YHEN jutun jos saan." ja samalla ollaankin jo avattu kone (lähes aina kiinni kun ystävä tulee, itse on pääasiassa konella lapsen päiväunien aikana (kuten nyt) ja illalla kun lapsi on mennyt nukkumaan.) ennen kuin minä ehdin sanoa mitään. ja sitten se yksi juttu venyy siihen että on meset sun muut auki.. :(

Vierailija
8/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisi!!! Jos se on ystäväsi niin ymmärtää kyllä asian, tyhmä hänkään tuskin on! Kyllähän meilläkin pari kamua käy koneella kun tulevat kylään, juuri sen takia ettei niillä ole omaa konetta.. Mutta ei ne tule meille koneen takia kumminkaan, i hope. :)

Vierailija
9/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävälleni kun hän sanoi sitten lähtevänsä kotiin kun kone laitetaan kiinni.. siitähän se riita oikeastaan alkoikin.. :(

no, ei tule kahvipöytään, ei. esim pari iltaa sitten istuskeli taas konella ja minä paistoin piirakoita (ystäväni kysyi olisiko minulla jotain syötävää, hänellä on kauhea nälkä). kun olivat valmiita kutsuin syömään (olin myös keittänyt teetä ja teetä joi koneella). sanoin että ovat niin rasvaisia piirakoita ettei näitä syödä koneella. " joo, mä tuun kohta" . sitten istuin piirakoiden ja teen kanssa itsekseni pöydässä ja söin yksin, kun ei ystäväni liikahtanutkaan koneelta. vasta sitten kun oli valmis, lopetti koneella ja sanoi lähtevänsä kotiin, kävi keittiön kautta ja otti piirakan ja pisteli sen poskeensa siinä seisaaltaan ennen kuin lähti..

hyväksyisittekö tällaista käytöstä?

Vierailija
10/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaa sinua ja sitten vielä odottaa selvästi, että sinä anelet anteeksi antoa, kun laittaa marttyyrina puhelimen kiinni. Ja sitten kotona, tai missä lie, myhäilee ja ajattelee, että voi kun minu kuningatarta loukattiin, pah. Hän selvästi haluaa, että sinua alkaisi vaivaamaan asia. Tosin minun vinkkelistä katsottuna ystäväsi on väärässä ja hänen sietäisi hävetä käytöstään.

Kuule, kuulostat hyvältä ja mukavalta ihmiseltä, jota on näköjään helppo käyttää hyväksi. Jätä kyseinen " ystävä" omaan arvoonsa. Hän kun ei kuulosta tällaiselta mukavalta ihmiselta ts. ystävältä ollenkaan.

Vierailija
11/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odota niin kauan, että tämä kaveri ottaa yhteyttä jos haluaa. Ja kone pysykööt kiinni tästä lähtien aina kun hän tulee käymään, jos tulee. Lapsellinen ja törkeä ihminen, joka näköjään ajatteleen vaan omaa napaansa. ja tuo piirakkajuttu oli kaiken huippu.

Vierailija
12/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko meidän ystävyys ystävyyden arvoista, kun kuitenkin olemme näin erilaisia. minä en kehtaa hänen kotonaan avata edes tv:tä ilman että kysyn - ja odotan vastausta.. en sano että kauhea nälkä onko sulla ruokaa, tms mitä ystäväni sanoo päivittäin.. jos jotain tarjoaa minulle niin hyvä jos ei niin en ruikutakaan...

toisaalta taas on jotenkin niin lämmin ja pehmeä ja ihana ihminen, en haluaisi hänestä " eroonkaan" ...

Vierailija
13/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis edelleen olen käsityksessä että ystävälläsi ei ole kotona nettiä? Jos olen väärässä ja netti löytyy niin syy saattaapi olla ihan toinen kuin ajattelemattomuus eli nettiriippuvuus. Ihan siltä nimittäin kuulostaa, jos vieraalla koneella avaa meset ynnä muut, samoin tuo " joo mä tuun kohta" kuulostaa paljon nettiriippuvaiselta sisarukseltani.

Vierailija
14/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olemme jo melkein " kuin samaa perhettä" , hengaamme päivittäin, teemme monesti yhdessä ruokaa jne. että siksi mietin sitäkin että hermostuinko turhasta.. toisaalta en passaa mietänikään niin paljon kuin tätä ystävääni..

Vierailija
15/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi, kun joku käy jokaisen vierailunsa aikana netissä ylipäätänsäkään. Tosiaan, nettikahvila tulee mieleen. Laita se netti makkariin ja sano, että et halua vieraiden menevän makkariisi, kun siellä on niin sekaista. Joku kerta sano, että tietokoneessa on joku vika ja ei sulla ole varaa korjauttaa sitä jne. Mitähän näistä seuraisi. Nämä tietysti sen jälkeen, kun ystävä on leppynyt. Hän suuttui täysin turhasta. Se olet sinä, joka teillä määrää.

Vierailija
16/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, ei siis ole kotona omaa konetta saati nettiä.. ja tiedän itse miten kivaa on istuskella monet tunnit av:llä että toisaalta ymmärrän kyllä ystävääni, kun ei ole muualla mahdollista niin vapaasti olla koneella kuin meillä.. mutta miksei voi joskus edes olla päivää että konetta ei avattaisikaan??

Vierailija
17/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis aivan hullua hommaa! Mitä kyläilyä tuo tuommoinen on?

Laita seuraavan kerran kun tulee kone kiinni ja näppis piiloon ja sano että kaatui kahvit näppikselle ja panit roskiin. Et ehtinyt vielä ostaa uutta. Katso miten sitten käy.

Vierailija
18/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei mielestäni ole kovin normaalia, että hengailet yhden ystäväsi kanssa vielä päivittäin. Ettekö vietä perhe-elämää miehesi kanssa ollenkaan. Onko se niin, että te aina teillä kokkailette ja te kustannatte kaiken ystäväsi puolesta. Oli niin tai näin. Yritä kehittää sellainen aikuismaisempi ystävyyssuhde, ettette näkisi niin usein. Ehkä ystäväsi ajattelee juuri näin, että kun on melkein perhettä, niin et loukkaannu vaikka tekee teillä mitä haluaa ja onhan kotinne osaksi myös hänen kotinsa, ehkä hänen mielestään, kun kerta siellä niin usein on. vaikea sanoa oikeastaan mitään, kun ei tunne taustoja tai muuta, muttei tuo ystäväsi kuitenkaan kovin hyvältä tyypiltä vaikuta.

Vierailija
19/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi olla vapaasti maksua vastaan. Ainakin Turussa ja Tampereella on sellaisia, takuulla muuallakin.

Vierailija
20/24 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin koko totuuttahan emme tiedä, joten mitään varmaa ei voi sanoa.

Mutta jos tilanne on se, että ystävä käyttää koko kyläilyn netissä oleskeluun, eikä näytä osoittavan sinua kohtaan juuri mitään kiinnostusta (paitsi kahvin ja ruuan tarjoilijana), niin ei hän ole oikea ystävä.

Älä rupea kynnysmatoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme