Te tatuoidut sosiaali- ja terveysalan työntekijät
Peitättekö tatuointinne? Entä kesäisin, jos käsissänne/jaloissanne on tatuointeja? Entäs työhaastattelutilanteen pukeutuminen?
Kerro myös perustelusi, miksi peität tai et peitä tatuointejasi.
Tähän ei nyt kaivata juntti-Mervien ja -Pekkojen voohottamista siitä, miten tatuoinnit ovat elämän syöpä ja kuinka he ovat itse olevinaan arvokkaampia kuin nämä "itsensä pilanneet", eli tatuoidut ihmiset. Älä edes aloita, kiitos.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja tai lähärihän ovat tyypillisiä wt ammatteja.
Tämä. Minä jos haluan nauraa makoisasti menen munkkikahville sairaalan aulaan katsomaan hoitajia. Kovin on muuttunut habitus viimeisen 20v aikana.
Muistakaahan myös nauraa kun te tai läheisenne sairastuu ja lähäri tai sh teitä hoivaa. On se niin wt haluta tehdä työtä jossa ihmisiä autetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni ei saa olla tatuointeja mitkä näkyvät täydessä puvussa, eli kaula, kämnenselät, kasvot. Muutoin saa olla.
Millä tuo kielto perustellaan?
Miksi sitä mitenkään pitäisi sen kummemmin perustella kuin ettei sukupuolielimet ole esillä asiakastilanteessa (ja muutenkaan).
Mieti nyt jotain pankkipalvelua tms.
87-vuotias Helvi Rinnemaa haluaa nostaa tililtaan kymppitonnin eli prosentin rahoistaan. Kyllä siinä ajatellaan Helvin hyvinvointia, jota jotkut kaulan mustanpuhuvat hautakummut eivät edistä.
Miten sukupuolielimet liittyvät tähän? Onko mielestäsi tatuoinnit niinkin intiimejä kuin alapääsi?
Mielenkiintoinen ajattelutapa.
Intiimiydestä en puhunut.
Vaan siitä, että asiaa ei tarvitse yhtään sen kummemmin perustella. Työnantaja ajaa vain yrityksensä/organisaationsa etua.
Idiootti on rikkonut ihonsa oksettavalla tavalla ja sitä ei totisesti asiakastilanteissa voi esitellä. Jos on sen verran fiksu kuitenkin, että on valinnut paikat, jossa ne voi pitää piilossa, niin ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minä jos haluan nauraa makoisasti menen munkkikahville sairaalan aulaan katsomaan hoitajia. Kovin on muuttunut habitus viimeisen 20v aikana.
Heh, ei taida elämässäsi olla kovin paljon sisältöä tämän perusteella. Mutta "munkkikahvit" kertovatkin jo oleellisen keski-ikäisestä olemuksestasi.
Ap
Minulla on kaksi lähikauppaa.
En käy siellä, jossa on tatuoituja, rikollisen näköisiä henkilöitä myyjinä. Käyn siinä toisessa, jossa on puhtaita ihmisiä. Enkä ole ainoa.
Totta kai tämä käyttämäni kauppa on muutenkin parempi. Mutta tämä detaljina.
Palstan taso taas paljastuu.
Tatuointeja puolletaan viimeiseen asti. Yhdelläkään lääkärillä tai juristilla ei ole näkyvää tatuointia.
Mutta toki näillä "huippukokeilla" ... heh, heh..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta niin on lääkäreilläkin. Heillä on vaan yleensä pitkähihainen takki päällään. Isosta yliopistosairaalastamme tiedän montakin tatuoitua läkäriä.
- tatuoimaton sh
Jos ne kerran niin hienoja ovat, niin miksi niitä ei ole näkyvillä paikoilla?
Eli nämä (mielikuvitushenkilöt) ovat ottaneet tatskoja vain omaksi ilokseen näkymättömiin paikkoihin.
Näetkö ristiriidan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni ei saa olla tatuointeja mitkä näkyvät täydessä puvussa, eli kaula, kämnenselät, kasvot. Muutoin saa olla.
Ai että mä taas rakastan tatuoituja miehiä, mieluiten treenatussa vartalossa, käsissä ja kaulassa, ne on kuin kirsikka kakun päällä, jos on muutoinkin komea mies, nams!
Joo kannattaa tatuoida otsaan kullin kuva ja teksti loser.
Jos nyt nuoruuden typeryydessä on hairahtunut ottamaan tatuoinnin, niin täytyyhän se anteeksi antaa.
Ihmetyttää kuitenkin nämä, jotka pitävät sitä jotenkin hyvänä asiana?
En peitä, mutta työasuna on yleensä pitkähihainen joten peittyy siinä samalla. Kesällä joskus paitahihasillaan, ja silloin näkyvät tatuoidut käteni. Lävistykset muualla kuin korvissa on meillä kielletty.
M33 sairaanhoitaja, psyk. suljettu- osasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta niin on lääkäreilläkin. Heillä on vaan yleensä pitkähihainen takki päällään. Isosta yliopistosairaalastamme tiedän montakin tatuoitua läkäriä.
- tatuoimaton sh
Juu.. niin varmaan.
Ainakaan en kolkytvuotisen urani aikana ole täällä HYKS:ssä nähnyt. Mutta ehkä pelehdit siivouskomerossa ja intiimipaikat ovat tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen lähihoitajan tavaramerkki on mauttomat tatuoinnit plus kouvolatukka. Eli sinne sekaan vaan.
No sieltähän se ensimmäinen junttapulli-kommentti tulikin. Kasvatappa sietämystäsi, vai aiotko aina kieltäytyä tatuoidun ihmisen avusta? Heh.
Ap
Junttapulli-kommenteista puhuu ihminen, joka kirjoittaa "kasvatappa". :D
Mutta itse asiaan: tatuoinnit ovat rumia ja kertovat ihmisen taustasta vain kielteistä.
Ellei ole jokin huippurokkari tms., mutta noin yleisesti...
Nyt kyllä kiinnostaa tietää, että miksi suvaitset huippurokkarin tatuoinnit, etkä pidä niitä rumina ja ihmisen taustoista kertovina, mutta kaikilla muilla ovat mielestäsi rumia ja kaikesta kertovia? :D
Pidän siis rumina kaikilla. Se oikastakoon.
Tiettyyn elämäntyyliin ne ikään kuin kuuluvat (tämä huippurokkari). Sen sijaan taviksella ne kertovat yleensä tosi heikosta koulutustasosta, alkoholistiperheen taustasta, rikollisuudesta jne..
Mutta totta kai ymmärrän, että näistä asioista voivat kertoa sillä huippurokkarillakin.
Monet mielenkiintoiset keskustelut on saatu aikaiseksi, hoidettavieni kysellessä tatuointieni tarkoitusta. Eräs lähemmäs 100 -vuotias herra, innostui kertomaan elämästään merillä,nähtyään tatuointini. Oli todella mielenkiintoista kuunnella hänen värikästä elämäntarinaansa. Olen tavannut uskomattoman ihania vanhuksia työssäni. Valitettavasti nykyisin ei ole aikaa kohdata heitä inhimillisesti, säästöjen tähden. T. työtön lähihoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- tatuoimaton sh
Jos ne kerran niin hienoja ovat, niin miksi niitä ei ole näkyvillä paikoilla?
Eli nämä (mielikuvitushenkilöt) ovat ottaneet tatskoja vain omaksi ilokseen näkymättömiin paikkoihin.
Näetkö ristiriidan?
Koska yksityiskohtaisia tatuointeja on järkevämpi tehdä isommalle alueelle kuin kämmenselkään?
Tatskat on ihan ok jos ovat siistejä ja asiallisia. Itsekin terveydenhoitoalalla ja kädessä näkyvällä paikalla tatuointi. Ei ole häirinnyt ketään. Asiattomia tatuointeja en hyväksy.
Kyllä meillä on lääkäreilläkin tatuointeja. Ja potilailla myös.
M33 psyk sairaanhoitaja
Ai että mä taas rakastan tatuoituja miehiä, mieluiten treenatussa vartalossa, käsissä ja kaulassa, ne on kuin kirsikka kakun päällä, jos on muutoinkin komea mies, nams!