Minkälaisissa asioissa olet kysynyt neuvoa tekoälyltä?
Itse olen kysynyt ainakin ruokaohjeita, miten helpottaa lapsen eskarijännitystä ja monia kysymyksiä, mitä lapsi on kysynyt ja joihin en ole itse tiennyt vastausta. Lapsen yleisin vastaus onkin, kun sanon etten tiedä jotain asiaa, että "kysy tekoälyltä". 😅
Oon huomannut että kysymyksen tulee olla tosi tarkka, muuten vastaukseksi saa mitä sattuu. Mutta monessa asiassa siitä on kyllä ollut iso apu.
Kommentit (13)
mitä kannattaa kysyä, jos epäilee toisen pettävän
Saanko tänään pillua. Vastaus oli ei. Oli perkele oikeassa.
Joskus asioita maksumuuriotsikolla
Kuinka hyödynnän jääkaapin ja kuiva-ainekaapit mahdollisimman tarkkaan? Minulla ovat a,b,c jne jääkaapissa ja x,y,z kuiva-ainekaapissa. Tee kolmen/seitsemän päivän ruokalista ruokaohjeineen. No, tekoäly tekee sen ja hyvin on toiminut tähän saakka.
Sain tahran X vaatteeseeni. Kuinka poistan sen? Vaatteen materiaalikoostumus on xyz ja max pesulämpötila 40 astetta hienopesu.
Hakukone tuo tekoälytuloksia tekstinäkin. Ei siis ääni. Mutta mistä sivustosta on nyt kyse.
Vierailija kirjoitti:
Joskus asioita maksumuuriotsikolla
Ainakin ChatGPT osuu 80% oikeaan kun pyytää sen kirjoittamaan tuollaisella otsikolla ip-lehtijutun.
Vierailija kirjoitti:
Hakukone tuo tekoälytuloksia tekstinäkin. Ei siis ääni. Mutta mistä sivustosta on nyt kyse.
Ihan mikä vaan tekoäly. Mulla itellä on Copilot. Ap
Värianalyysi: kertoin luonnollisen hiusten, ihon ja silmieni värin. Tekoäly kertoi värivuodenaikani ja linkitti minut useamman lähteen värivuodenaikani paletteihin. Mikseivät kaikki miehet käytä tekoälyä henkilökohtaisena stylistinään? Sehän arvioi kuvasta, sopiiko joku vaate sinulle kun se tietää värivuodenaikasi. Ai niin, ei joudu maksamaan 300 euroa analyysista.
Vierailija kirjoitti:
Copilotin ja ChatGPT:n appiin ilmaisversiot.
Tee minulle laihdutusohjelma. Olen X-vuotias toimistotyöntekijä, joka painaa y kiloa ja on z-syöjä. Tee minulle esimerkkiruokalistat eri päiviksi.
Tee minulle treeniohjelma. Pidän liikkua tavoilla x ja y.
Laitan kuvan huoneesta ja kysyn, kuinka saan sinne lisää säilytystilaa. Olen saanut hyviä vinkkejä!
Työhakemusten teossa. Auttaa ja ei auta. Niistä tulee aika geneerisiä, eli pitää sit kuitenkin muotoilla omin sanoin loppujen lopuks.