Mitä ajattelet aikuisesta, jolla on visa electron kortti
Mulle tulee mieleen, että hän on luottotiedoton.
Kommentit (193)
Mitä ihmettä? Minullakin on electron, ihan vain siksi, ettei muulle ole ollut tarvetta. Euroakaan en ole koskaan ollut velkaa kenellekään (jos nyt ei lasketa laskulle ostamista eli maksu tulee jokusen päivän "jäljessä") , eli luottotiedot on enemmän kuin kunnossa.
Enpä siis ole ajatellut muistakaan electronin omistajista mitään kummempaa. Tosin en ole kyllä koskaan kysynytkään keneltäkään, minkä sortin kortti heillä on käytössä...
Ollaan miehen kanssa 30+ vuotiaista asunnonomistajia ja kummallakin on vain electron. Emme omista ollenkaan luottokortteja koska ei ole koskaan ollut tarvetta. Säästöjä on ja asuntolainaa maksamme aina ajallaan. On helpompi budjetoida kun tietää tasan paljon rahaa on tilillä ja siinä se. Kavereilla joilla luottokortit on ihme lainoja esim vuosien takaisista matkoista ja isoista ostoksista joihin ei tavallaan ole varaa. Ajatus on aina elää luotolla että se 5000-10 000 e luottokorttilainaa on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista en tiedä, mutta itsellä on sen takia että
käteisvarat kyllä riittää suurempienkin ostosten hankintaan. Ei tartte luotolle eli velaksi maksaa :))Sama. Ja jos joku trollipenska sen takia pitää minua työttömänä luottotiedottomana, se herättää minussa lähinnä myötähäpeää. Kertoo kovin paljon aivokapasiteetin tasosta, jos kuvittelee luottokortin olevan tae luottotiedoista.
No ottaahan se varmaan pattiin, kun ei luottokorttia saa. Ei luottokortteja työttömille/luottotiedottomille anneta. Niiltä veloitetaan rahat tililtä heti, koska sitä niin vähän ja käyttö ollut holtitonta
Mulla on kolmen eri pankin kortit ja vain yhdessä niistä on myös luotto. Mihin tarvitsisin kolmea luottokorttia?
Mulla ei ole muita kortteja kuin kirjasto- ja kelakortti. Käyn joka kuun alussa nostamassa pankista 2000-3000€ ja käytän vain käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan miehen kanssa 30+ vuotiaista asunnonomistajia ja kummallakin on vain electron. Emme omista ollenkaan luottokortteja koska ei ole koskaan ollut tarvetta. Säästöjä on ja asuntolainaa maksamme aina ajallaan. On helpompi budjetoida kun tietää tasan paljon rahaa on tilillä ja siinä se. Kavereilla joilla luottokortit on ihme lainoja esim vuosien takaisista matkoista ja isoista ostoksista joihin ei tavallaan ole varaa. Ajatus on aina elää luotolla että se 5000-10 000 e luottokorttilainaa on normaalia.
Kyllähän niitä asuntoja vaikka vanhempien takauksella saa, ei pankkia haittaa jos pantti löytyy jolla saavat omansa
Electronilla saa nostettua kerran viikossa käteistä, se riittää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käteisvarat kyllä riittää suurempienkin ostosten hankintaan. Ei tartte luotolle eli velaksi maksaa :))Sama. Ja jos joku trollipenska sen takia pitää minua työttömänä luottotiedottomana, se herättää minussa lähinnä myötähäpeää. Kertoo kovin paljon aivokapasiteetin tasosta, jos kuvittelee luottokortin olevan tae luottotiedoista.
No ottaahan se varmaan pattiin, kun ei luottokorttia saa. Ei luottokortteja työttömille/luottotiedottomille anneta. Niiltä veloitetaan rahat tililtä heti, koska sitä niin vähän ja käyttö ollut holtitonta
Ainut asia mikä ottaa pattiin on tuo sinun lapsellinen trollauksesi. Tosin, kuten jo sanoin, se herättää lähinnä myötähäpeää. Sinulla on ilmeisesti vankka kokemus luottotiedottomuudesta, kun se pitää joka välissä esiin nostaa. Itselläni ei ole koskaan ollut tarvetta ottaa velkaa ja siksi se luottokorttikin on turha. Luottotietoni voit koska tahansa tarkistaa. Nehän ovat julkista tietoa.
Että on sen verran varoja, ettei tarvitse luottokorttia.
Minullakaan ei ole luottokorttia, koska en ole koskaan luottoa tarvinnut. Puolisolla on luottokortti, mutta sitä on käytetty lähinnä sellaisiin ostoksiin (esim. lentoliput) joissa on tarvinnut korttia sen takia, että jos käy jotain saa rahansa takaisin. Mutta kahdesta kortista maksaminen olisi tyhmää. Mutta ilmankin pärjättäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan, että vain otettu lääke auttaa. Nyt on näköjään jäänyt ottamatta, kun levy surraa samaa rataa tauotta eikä mikään määrä järkipuhetta mene perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Electron ihmisellä on raha-asiat kunnossa kun ei tarvitse luotolla elää
eikä ole, ja eivät luottokorttia saa, koska luottoa maksukykyyn ei ole.
Mihin tarvitsee luottokorttivelkaa, jos omistaa rahaa?
Electronin omistaminen kertoo mielestäni vastuullisuudesta. Ei ole tarvetta elää yli varojen.
Sen sijaan luottokortilla leuhkiminen kertoo siitä, että elämänhallinnassa on pahoja puutteita. Jos velka on niin tärkeä asia, että sitä pitää oikein mainostaa, asiat eivät ole hyvin.
Ei oo tarvetta luotolliselle kortille, vaikkei säästöjä tosin juuri olekaan, luottotiedot puhtaat ollut aina. En yksinkertaisesti vain osta, jos ei ole ostokseen tarvittavaa katetta tilillä. Mitä ihmeellistä siinä on? Miksi pitäisi luotolle ostaa? Yhtään osamaksuakaan minulla ei ole. Ostan vain, kun on siihen löytyy tililtä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut asia mikä ottaa pattiin on tuo sinun lapsellinen trollauksesi. Tosin, kuten jo sanoin, se herättää lähinnä myötähäpeää. Sinulla on ilmeisesti vankka kokemus luottotiedottomuudesta, kun se pitää joka välissä esiin nostaa. Itselläni ei ole koskaan ollut tarvetta ottaa velkaa ja siksi se luottokorttikin on turha. Luottotietoni voit koska tahansa tarkistaa. Nehän ovat julkista tietoa.
Minä olen nimittäin pankisssa töissä ja korteista tunnistan persaukiset
En ajattele kenenkään maksukortteja. Mielestäni ne ovat ihmisen oma asia. Uteliaille vaan tiedoksi, että käytän itse kahta ja pöutälaatikossa on vielä muutama.
Itse olen niin köyhä, ettei minulla ole varaa kantaa mukana korttia, jonka löytäjä tai varastaja saa satoja/tuhansia euroja miinukselle. Elektron onneksi lakkaa toimimasta kun mennään nollaan.
pankkivirkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nimittäin pankisssa töissä ja korteista tunnistan persaukiset
Nyt meni trollaus niin pahasti överiksi, että parempi lopettaa. Nolaat vain itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tarvetta luotolliselle kortille, vaikkei säästöjä tosin juuri olekaan, luottotiedot puhtaat ollut aina. En yksinkertaisesti vain osta, jos ei ole ostokseen tarvittavaa katetta tilillä. Mitä ihmeellistä siinä on? Miksi pitäisi luotolle ostaa? Yhtään osamaksuakaan minulla ei ole. Ostan vain, kun on siihen löytyy tililtä rahaa.
Hölmöä, säästätkö uuden auton verran rahaa. Luottotiedot ja työpaikka tarvii rahotuksee.
Kyllähän hyvin toimeentulevilla kaikki mahdolliset kortit on
Vierailija kirjoitti:
Electronin omistaminen kertoo mielestäni vastuullisuudesta. Ei ole tarvetta elää yli varojen.
Sen sijaan luottokortilla leuhkiminen kertoo siitä, että elämänhallinnassa on pahoja puutteita. Jos velka on niin tärkeä asia, että sitä pitää oikein mainostaa, asiat eivät ole hyvin.
Tämähän on täysin anonyymi ketju. Miten anonyymissa ketjussa "mainostetaan"?
Ainoa asia, mikä itseäni ärsyttää, on tuo luottokortin käytön rinnastaminen velkaan, vaikka olen itsekin moneen kertaan sanonut käyttäväni sitä vain turvallisuuden takia ja maksavani aina ostokset seuraavan kuun tilistä pois. Ja pystyisin kyllä maksamaan ne pois vaikka heti oston jälkeenkin, ei tarvitse tilipäivää odottaa. Luottokortilla maksamalla ulkoistan riskin luotonantajalle. Senttiäkään en maksa korkoja.
Minä ymmärrän velaksi elämisen niin, että on velkaa enemmän kuin pystyisi maksamaan. Siitähän ei ole kysymys silloin, kun luottokortin maksaa aina nollille seuraavassa kuussa.
Jos on max. 10v voi kuvitella, että maksukortilla on jotain merkitystä. Sitä vanhemmat ymmärtävät asian todellisen laidan.