Mitä ajattelet aikuisesta, jolla on visa electron kortti
Mulle tulee mieleen, että hän on luottotiedoton.
Kommentit (193)
Electron ihmisellä on raha-asiat kunnossa kun ei tarvitse luotolla elää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihä helvetti se on nykyään ,kun matkustelulla ylpeilystä on tullut statussymboli?! Tai kuka omistaa minkäkin luottokortin?! Ihan jokaisen oma asia!! Hittokun ärsyttää kaikenmaailman ihmettelijät!
Ottaahan se koville, jos ei itelle myönnetä luottokorttia. Pitää sit mitätöidä toisten kortit
Minulla on luottokortti, mutta pidän kyllä naurettavuuden huippuna mittailla pippeleitä maksukorttien perusteella. Ne eivät kerro ihmisestä YHTÄÄN MITÄÄN.
Miten pippelit liittyy tähän? Luottokortti Kertoo raha-asoiden hyvästä hoidosta ja työnteosta. Turha kateellisten työttömien ja luottotiedottomien on uikuttaa, kun korttia ei saa
Molemmat sen varalta jos toinen kortti ei toimisi. On kokemusta siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse pitkään ajatella mitään, kun Electronit poistuvat pankin korttivalikoimasta kokonaan. Jouduin itsekin vaihtamaan omani toisenlaiseen.
Jaa. Itse sain juuri pari viikkoa sitten uuden Electronin vanhentuvan tilalle. Eivät siis ihan lähiaikoina ole poistumassa.
Vierailija kirjoitti:
eikä ole, ja eivät luottokorttia saa, koska luottoa maksukykyyn ei ole.
Muista en tiedä, mutta itsellä on sen takia että
käteisvarat kyllä riittää suurempienkin ostosten hankintaan. Ei tartte luotolle eli velaksi maksaa :))
Eipä ole tullut mieleenkään, että joku voisi muodostaa mielipiteen minusta korttini perusteella. Enkä kyllä ole ikinä kysynyt keneltäkään millainen pankkikortti hänellä on. En ole ikinä tarvinnut luottokorttia. Käytössä on Nordea ja S-Pankki. S-tilillä on yleensä aina säästössä, jos tilillä ei ole tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
luottotiedot menny, kun kate pitää varmentaa heti. Joo ei varmaan velaksi, kun kukaan ei lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kyseinen kortti ja ihan on luottotiedot tallella. Kyseisellä kortilla olen hyvin pärjännyt. Miksi ylipäätään pitäisi edes kiinnostaa mikä kortti kenelläkin on?
Kortti tuo statusta. Naisten saanti on taattu jos sulla on hieno amex tai visa platinum.
terv,
kokemusta on.
Joo, ja parhaat naiset on just niitä, jotka kyttäävät minkälainen kortti sulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihä helvetti se on nykyään ,kun matkustelulla ylpeilystä on tullut statussymboli?! Tai kuka omistaa minkäkin luottokortin?! Ihan jokaisen oma asia!! Hittokun ärsyttää kaikenmaailman ihmettelijät!
Ottaahan se koville, jos ei itelle myönnetä luottokorttia. Pitää sit mitätöidä toisten kortit
Minulla on luottokortti, mutta pidän kyllä naurettavuuden huippuna mittailla pippeleitä maksukorttien perusteella. Ne eivät kerro ihmisestä YHTÄÄN MITÄÄN.
Miten pippelit liittyy tähän? Luottokortti Kertoo raha-asoiden hyvästä hoidosta ja työnteosta. Turha kateellisten työttömien ja luottotiedottomien on uikuttaa, kun korttia ei saa
On onhan tämä "mullapa onkin luottokortti sulla ei lällislää"-keskustelu hiekkalaatikkotason pippelien mittaamista. Aikuiset tietävät, että luottokortti ei kerro yhtään mistään. Eikä sen puutekaan. Tuo loppukaneettisi kertookin olennaisen. Sanot kateelliseksi, vaikka juuri kerroin, että minulla on luottokortti :D Voi teitä lapsukaisia. Eikö teidän muuten pitäisi olla koulussa tähän aikaan päivästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Itsellänikin on visa electron ja luottotiedot on kunnossa, olen varakas ei ole koskaan ollut velkoja. Miksi turhaan hankkia luottokorttia jos sitä ei mihinkään tarvitse?
Et siis matkustele ulkomailla, variale hotellihuoneita, vuokraa autoja... Ei kai luottokorttia mihinkään tarvitse, jos pysyy kotinurkissa.
Kumma juttu etten minä ole koskaan tarvinnut luottokorttia matkustellessani. Ihan hyvin on kaikki hotellivaraukset ym. sujuneet ihan tavallisella debit-kortilla.
Silloin vain kannat riskin itse. Epäselvyystilanteissa luottoyhtiö hyvittää heti ja selvittelee kuprut. Eräänlainen vakuutus siis (jopa todella halpa sellainen, mikäli ei luotolla seisota turhaan mitään, vaan maksaa suoraan laskut).
Ja joskus ihan konkreettinen vakuutus. Oma luottokorttini sisältää matkavakuutuksen, mikäli matka on maksettu sillä. En onneksi ole koskaan joutunut asiaa testaamaan, koska kun ostan kaiken erikseen (lennot, majoitukset, retket) niin kaikkea ei voi maksaa luottokortilla, joissakin maissa apartment-majoitus pitää maksaa käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Muista en tiedä, mutta itsellä on sen takia että
käteisvarat kyllä riittää suurempienkin ostosten hankintaan. Ei tartte luotolle eli velaksi maksaa :))
Sama. Ja jos joku trollipenska sen takia pitää minua työttömänä luottotiedottomana, se herättää minussa lähinnä myötähäpeää. Kertoo kovin paljon aivokapasiteetin tasosta, jos kuvittelee luottokortin olevan tae luottotiedoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullapa onkin luottokortti, mutta ei luottotietoja. Mitäs siihen sanot?
Wanha datakääpä kirjoitti:
Mulla on electron enkä aio luottokorttia ikinä hankkia. Firmasta on painostettu edustamisen takia, mutta minä en ala antamaan talolle korotonta lainaa. Jos haluavat minulle kortin, niin se on sitten talon kortti. Kuluttaminen velaksi on typerintä mitä olla voi.
Nyt en ymmärrä. Siis työnantaja painostaa hankkimaan henkilökohtaisen luottokortin? Ja miten se on korotonta lainaa? Kuvitellaan, että maksat edustuslounaan käteisellä. Teet siitä kululaskun ja se maksetaan sinulle kuten teillä maksetaan, joko heti kun se on käsitelty tai tiettynä päivänä. Miten tilanne muuttuu, jos käteisen sijaan olet maksanut lounaan luottokortilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti sitä asuntolainaa ihan yksin sai, vaikka käytössä ei ole luottokorttia. Sanoivat vielä, että raha-asiat näyttävät olevan ihan hallussa. Luottotiedot ovat aina olleet kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On onhan tämä "mullapa onkin luottokortti sulla ei lällislää"-keskustelu hiekkalaatikkotason pippelien mittaamista. Aikuiset tietävät, että luottokortti ei kerro yhtään mistään. Eikä sen puutekaan. Tuo loppukaneettisi kertookin olennaisen. Sanot kateelliseksi, vaikka juuri kerroin, että minulla on luottokortti :D Voi teitä lapsukaisia. Eikö teidän muuten pitäisi olla koulussa tähän aikaan päivästä?
Kyllähän se kertoo, kun ei sitä kaikille edes anneta. Kaikki haluu mutta kun ei saa niin pitää mitätöidä ja puollustella electronia
Kyseessä electronin puollustajilla minäkuvan ylläpito ja hallintakeinojen käyttö
Vierailija kirjoitti:
Eräällä kaverillani tuo on jonkinlainen periaatepäätös: hän ei halua luottokorttia koska ei halua/aio mennä koskaan tilin pohjaa syvemmälle talousasioissaan. Ihan fiksu veto.
En ymmärrä tätäkään. Mennä tilin pohjaa syvemmälle? Minulla on tilillä useita tuhansia, tarkalla summalla ei ole väliä, mutta yli kymmenestä tuhannesta puhutaan. Silti maksan verkko-ostoja luottokortilla, koska se on turvallisempaa. Luottoyhtiö kantaa vastuun, jos palveluntarjoaja menee konkurssiin tai tekee petoksen. Ostot maksan aina seuraavan kuun palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kertoo, kun ei sitä kaikille edes anneta. Kaikki haluu mutta kun ei saa niin pitää mitätöidä ja puollustella electronia
Ikävää, jos sinulla on niin vähän katetta tilillä, että pitää ostella velaksi ja oikein vasta vasten haluta velkakorttia. Minut on opetettu pienestä pitäen huolehtimaan raha-asioistani niin, ettei velkaa tarvitse ottaa. Ostin jopa asunnon ilman velanottoa. En keksi yhtään syytä, miksi pitäisi olla ylpeä siitä, ettei tilin kate riitä isoihin ostoksiin.
Minä en koe sitä velaksi ostamisena, että käytän verkkokaupoissa turvallisuussyistä luottokorttia, jonka saldon maksan aina seuraavassa kuussa nollille. Lisäksi saan kaikista ostoista lentopisteitä, se on sitten eri asia pääsenkö niitä koskaan käyttämään.