Mitä ajattelet aikuisesta, jolla on visa electron kortti
Mulle tulee mieleen, että hän on luottotiedoton.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvinnut asioida pankin kanssa/ ei ole ollut muulle tarvetta.
Itselläni oli vuosia electron, ihan vain koska en tilnnut muuta. Pysyi siis kortti, jonka olin aikanaan nuorena saanut.Lainan oton ja pankin vaihdon yhteydessä sitten lopulta päivitin.
Minulla on vielä nyt nelivitosena Electron jatkona kortille jonka sain ensimmäistä opintolainaa ottaessani joskus 25 vuotta sitten. Uusi kortti tulee postissa kai joka 3. vuosi, sopii laiskalle. Palkka siis tulee tuolle Electron-tilille, asuntolainaa minula on toisesta pankista 300 000€ ja säästöt Nordnetissä. Diners ja Master Cardkin löytyy mutta niitä käytän lähinnä vain matkustellessa. Tiedän että minulla on rahaa ja varallisuutta enkä tosiaan mieti mitä esim. joku kassa kortistani ajattelee 😀
On minulla muuten S-pankin debit-korttikin, tuolle tilille menee lapsilisät. En kuitenkaan käytä korttia koska en käytä lapsilisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika visa electronissa on? Maksuton alle 25-vuotiaalle, ilmainen lähimaksu ja ilmainen nettimaksaminen? Kaikkien ei tarvitse ostaa luotolla. ;)
Debit kortti on kans maksuton. Ilmainen alle 25-vuotiaille, mutta luottotiedottomat ei sitä saa.
Depit- puoli ei välttämättä tee katevarausta heti. Pisimmillään on mennyt kolme päivää ennen kuun näkyy edes erääntyvissä maksuissa. Itse haluan ainakin nähdä jatkuvasti reaaliaikaisen rahatilanteen. Eikä tarvitse valita puolia maksupäätteeltä. Electron ollut vuodesta lähes 12- vuotta ja luottotiedot kunnossa. Löytyy myös yhdistelmäkortti, jota en edes kanna mukana. 67- vuotiaalla isälläni myös vain Electron käytössä ja hänellä huomattavat massit, tosin juuri tuon heri varaavan katteen vuoksi pitää eri tilillä. Toisten korttien kyttääminen saatika niiden perusteella johtopäätösten tekeminen kertoo lähinnä hänen typeryydestään ja tarpeesta arvottaa itseään muiden yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika visa electronissa on? Maksuton alle 25-vuotiaalle, ilmainen lähimaksu ja ilmainen nettimaksaminen? Kaikkien ei tarvitse ostaa luotolla. ;)
Debit kortti on kans maksuton. Ilmainen alle 25-vuotiaille, mutta luottotiedottomat ei sitä saa.
Depit- puoli ei välttämättä tee katevarausta heti. Pisimmillään on mennyt kolme päivää ennen kuun näkyy edes erääntyvissä maksuissa. Itse haluan ainakin nähdä jatkuvasti reaaliaikaisen rahatilanteen. Eikä tarvitse valita puolia maksupäätteeltä. Electron ollut vuodesta lähes 12- vuotta ja luottotiedot kunnossa. Löytyy myös yhdistelmäkortti, jota en edes kanna mukana. 67- vuotiaalla isälläni myös vain Electron käytössä ja hänellä huomattavat massit, tosin juuri tuon heri varaavan katteen vuoksi pitää eri tilillä. Toisten korttien kyttääminen saatika niiden perusteella johtopäätösten tekeminen kertoo lähinnä hänen typeryydestään ja tarpeesta arvottaa itseään muiden yläpuolelle.
Debit/credit ei sovi niille, joilla on pikku rahasta puutetta. Jos pelkäät sitä, että tili menee miinuksille, niin ei edes kannata hommata kyseistä korttia, koska ne ovat tarkoitettu toimeentuleville ihmisille.
Electronilla ei osteta mitään, ellei tilillä ole katetta. Kohta 50 vuotta täynnä, ja ikäni olen pärjännyt Electronilla, mulla oli parikymppisenä Minisyp-kortti. Olen matkustellut ja tilaan netistä ja varaan hotellin. Miehellä on useamman pankin kortteja, eri hienouksilla. En osta mitään velaksi, en halua luottoa, enkä velkaantua. Näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen, että hän on luottotiedoton.
Ja mulle tulee mieleen että on taloudestaan tarkka.
Löytyy katsos sekä electron että debit/luottokortteja itseltä, luottotiedot kunnossa kuten myös osakesalkku.
Vierailija kirjoitti:
Minulla itselläni on aina ollut electron ja nykyäänhän sillä voi tilata ja ostaa joka paikasta tavaraa joten en itse ainakaan ole vaihtamassa korttia mihinkään. Luottotiedot ovat olleet aina kunnossa ja osamaksulla erät mitään osta vaan säästän rahat. Yleensä maksan reissut ja hotellit etukäteen mutta kerran vain varasin hotellin ja kun saavuimme hotellille piti se maksaa heti koska minulla ei ollut luottokorttia mutta sama kai se on milloin maksaa. Mihin te joilla on luottokortit niin mihin te käytätte siis niitä?
Reissaamiseen itse käytän, tuolla puskissa kun ei kelpaa muu kuin taala tai kunnon muovi. Toissa vuonna esim kävi Thaikuissa niin, että paikallisten kyvyttömyyden takia ei olisi saatu muksua sairaalaan (vaikka vakuutusyhtiö tunnisti ja lähetti maksusitoumuksen ko sairaalaan) ellei olisi muovia löytynyt niin matka olisi jatkunut. Tietysti jälkikäteen rahat takaisin.
Ja muutenkin reissatessa ei sitä tiedä mitä sattuu, se luo turvaa kun on 10K millä hoitaa ja murehtii sitten myöhemmin.
Kaupan kassalla maksan S-electronilla
luotolla eläminen on niiiin hienoa...?
Hyvähän se vaan on. Ihmisellä on tilillä rahaa eikä eletä velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Debit ei eroa Electronista mitenkään. Kyllä senkin luottotiedoton saa.
Minä. Electron on ensimmäinen korttini, eikä mulle ole missään vaiheessa tullut tarvetta muulle (Visa siihen tuli jossain vaiheessa mukaan, ja uusimpaan lähimaksu). Pankki kyllä yritti pitkään tyrkyttää luottokorttia, mutta mihin mä sitä käyttäisin? Jos täytyy hankkia jotain isompaa, maksan sen säästötililtäni.
Siis mitä? Sehän on normaali ostotapa. Luottokorttiani en käytä päivittäistavaroiden ostoon koskaan, miksi ihmeessä minä pienipalkkainen ihminen ostaisin kaiken velaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kyseinen kortti ja ihan on luottotiedot tallella. Kyseisellä kortilla olen hyvin pärjännyt. Miksi ylipäätään pitäisi edes kiinnostaa mikä kortti kenelläkin on?
Kortti tuo statusta. Naisten saanti on taattu jos sulla on hieno amex tai visa platinum.
terv,
kokemusta on.
Aika säälittävä esitys.Eli jos status riisutaan niin et saa ketään etkä mitään. Amexia vilauttelevan miehen mukaan en lähtis, liikaa k*sta päässä sellaisella jokaAmexin maksuaikakortilla rehentelee ja kuvittelee että sillä saa statusta.Juu ei saa
En ajattele mitään erityistä. Itselläni on electron, debit, visa ja mastercard.
Luottokortti on vapaaehtoista rahankäyttöveroa pankille. Joku voisi perustella miksi hankkisin sellaisen. Päästäkseni käyttämään rahoja, joita mulla ei ole?
No sitten on, ei minua kiinnosta. Itselläni kortti, jossa debit&credit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kyseinen kortti ja ihan on luottotiedot tallella. Kyseisellä kortilla olen hyvin pärjännyt. Miksi ylipäätään pitäisi edes kiinnostaa mikä kortti kenelläkin on?
Kortti tuo statusta. Naisten saanti on taattu jos sulla on hieno amex tai visa platinum.
terv,
kokemusta on.Aika säälittävä esitys.Eli jos status riisutaan niin et saa ketään etkä mitään. Amexia vilauttelevan miehen mukaan en lähtis, liikaa k*sta päässä sellaisella jokaAmexin maksuaikakortilla rehentelee ja kuvittelee että sillä saa statusta.Juu ei saa
älä huoli, minua ei voisi vähempää kiinnostaa, että lähtisitkö mun mukaan vai en. Saalistan vaan nuoria kaunottaria.
A) ei luottotietoja
B ) rahat riittää eikä koskaan tarvitse luotto -ominaisuutta
On Visa Electron, on hyvät tulot, on luottotiedot, luottoa en tarvitse. Piste. Haluan, että nämä korttiasiat pysyvät mahdollisimman yksinkertaisina.
On luottotiedot, mihin tarvitsisin luottokorttia jos en tarvitse luottoa?
Minulla itselläni on aina ollut electron ja nykyäänhän sillä voi tilata ja ostaa joka paikasta tavaraa joten en itse ainakaan ole vaihtamassa korttia mihinkään. Luottotiedot ovat olleet aina kunnossa ja osamaksulla erät mitään osta vaan säästän rahat. Yleensä maksan reissut ja hotellit etukäteen mutta kerran vain varasin hotellin ja kun saavuimme hotellille piti se maksaa heti koska minulla ei ollut luottokorttia mutta sama kai se on milloin maksaa. Mihin te joilla on luottokortit niin mihin te käytätte siis niitä?