Onko täällä muita, jotka miettivät aikuisinakin, että vanhemman arvostelu ja moite on syynä vaikeuksiinne?
Mä ainakin koen, että mulla on. Tiedän, että äiti on haukkunut minut ja arvostellut minua, niin enpä voi olettaa kenenkään muunkaan tykkäävän tai välittävän minusta. Se vaikuttaa ihan kaikkeen, työelämään, parisuhteeseen, jopa omaan äitiyteeni. Äidin vika, että olen ihan rikottu ja hajalla ihmisenä. Toki siitä voi ja kannattaakin koittaa omin voimin parantua, mutta se on todella vaikeaa, koska kukaan ei ymmärrä, miten auttaa minua.
Kommentit (81)
Mutta siis tulkaa vaan perustelemaan se, miten mä en kanna vastuutani ja kertokaa sekin, että mistä en kanna? I'm all ears....
ap
Sääli lapsia, miksi tämmöisten pitää aina tehdä lapsia, miksei ne voi rypeä keskenään? Miksi ylläpito antaa tämän saman sairaan oksentaa tänne jatkuvasti?
Ota vastuu omasta elämästäsi, älä syytä äitiäsi joka kirjoitustesi perusteella on ollut ihan normaali ja hyvä äiti, jolle on sattunut persoonallisuushäiriöinen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Sääli lapsia, miksi tämmöisten pitää aina tehdä lapsia, miksei ne voi rypeä keskenään? Miksi ylläpito antaa tämän saman sairaan oksentaa tänne jatkuvasti?
Ota vastuu omasta elämästäsi, älä syytä äitiäsi joka kirjoitustesi perusteella on ollut ihan normaali ja hyvä äiti, jolle on sattunut persoonallisuushäiriöinen lapsi.
Niin millainen vastuu? :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on syyllinen mun ongelmiin, niin miten mä voisin ottaa vastuun siitä, kerrotko?
ap
Vierailija kirjoitti:
Mihin tässä ylläpitoa kaipaat? Onko sulla vaikeuksia ottaa vastuuta sormenpäittesi tekemistä klikkauksista vai mikä ois ylläpidon rooli tässä?
ap
Vaikuttaa. En ollut lapsena koskaan kyllin hyvä. Olin tyhmä, osaamaton, valehteleva, ruma ja ties mitä. keskiarvo oli ysillä 8,5 mutta ei mua lukioon laitettu, olin liian tyhmä enkä siellä kuitenkaan pärjäisi. Olin ilkeä teini, isä muistuttaa asiasta vieläkin. Ikinä en tee mitään oikein.
Ihan hitosti olen saanut tehdä itsetunnon eteen töitä, että kokisin itseni hyväksi omana itsenäni, kokisin että teen oikein ja olen hyvä. Onneksi löysin miehen joka on täysillä tukenani.
Vierailija kirjoitti:
Mä säälin niitten lapsia, joiden vanhemmat on niska limassa 24/7 töissä ja vielä molemmat eikä silti riitä rahat oikein mihinkään, eikä aikaa lapsille, ja jotka ovat itsekkäitä alun alkaenkin ja joilla aikuisten säännöt polkee ja nujertaa lapsia. Ja ne joilla (nyky)nuoret vanhemmat on kumpikin älypuhelin kiinni naamalla, mä säälin heidänkin lapsiaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa. En ollut lapsena koskaan kyllin hyvä. Olin tyhmä, osaamaton, valehteleva, ruma ja ties mitä. keskiarvo oli ysillä 8,5 mutta ei mua lukioon laitettu, olin liian tyhmä enkä siellä kuitenkaan pärjäisi. Olin ilkeä teini, isä muistuttaa asiasta vieläkin. Ikinä en tee mitään oikein.
Ihan hitosti olen saanut tehdä itsetunnon eteen töitä, että kokisin itseni hyväksi omana itsenäni, kokisin että teen oikein ja olen hyvä. Onneksi löysin miehen joka on täysillä tukenani.
Eeeeeeiiiii (sarkasmi-alert:) kun se on SUN vastuulla, ettet ole ties missä hyvässä virassa tai missä haluaisitkaan olla, jonne oisit päässyt, jos oisit saanut mennä lukioon, mutta nyt se on mahdotonta, niiin se on sun vastuulla!!! Ja sekin on SUN vastuulla, ettet moitteesta aiheutuvien estojen takia tee muutenkaan mitä haluat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on syyllinen mun ongelmiin, niin miten mä voisin ottaa vastuun siitä, kerrotko?
ap
Siten, että päästät irti siitä äidistäsi ja menneisyydestäsi, ja alat katsoa eteenpäin etkä taaksepäin. Kontrolloi sitä päätäsi, kun tuota jankkausenergiaakin tuntuu riittävän. Keskitä se energia itsekontrolliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSiten, että päästät irti siitä äidistäsi ja menneisyydestäsi, ja alat katsoa eteenpäin etkä taaksepäin. Kontrolloi sitä päätäsi, kun tuota jankkausenergiaakin tuntuu riittävän. Keskitä se energia itsekontrolliin.
Ei se auta mitään. Tai en osaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSiten, että päästät irti siitä äidistäsi ja menneisyydestäsi, ja alat katsoa eteenpäin etkä taaksepäin. Kontrolloi sitä päätäsi, kun tuota jankkausenergiaakin tuntuu riittävän. Keskitä se energia itsekontrolliin.
Miten voi katsoa eteenpäin, kun on puujalat ja ymmärtämällä mennen saisi toimivat?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä itsekontrolli hyödyttää? Sitten kun sitä ei ole, kun voimat sen ylläpitoon loppuu, kaikki taas romahtaa. Sä et tiedä mistään mitään, honey.
ap
Aivan kuin mulla ei ois ollut itsekontrollia joskus. Tehkää perässä vaan te joille esim. laihduttaminen ei itsekurin takia onnistu. Mä olin miltei anorektinen, koska se oli niin helppoa. Se oli niin tyhmää, että päätin, ettei ikinä enää. Se ei ollut ainoa asia, jossa kuritin itseäni. (Tiedän, ettei itsekuri sitä suoranaisesti tarkoita, mutta tavallaan se on sama asia.) Enkä mä aio kurittaa itseäni enää ikinä. Mun äiti kuritti.
ap
Ja tän pelleketjun vois lopettaa ja heti!
Mun äiti on luonnehäiriöisenä myös käyttänyt minuun valtaa, tajusin sen nyt. Hän järjesti aina niin, että mä suutun jostain, jotta saa valtaa minuun. Se sadisti :'(
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eeeeeeiiiii (sarkasmi-alert:) kun se on SUN vastuulla, ettet ole ties missä hyvässä virassa tai missä haluaisitkaan olla, jonne oisit päässyt, jos oisit saanut mennä lukioon, mutta nyt se on mahdotonta, niiin se on sun vastuulla!!! Ja sekin on SUN vastuulla, ettet moitteesta aiheutuvien estojen takia tee muutenkaan mitä haluat.
ap
Ymmärrän sun monta pointtia, joita kerrot lapsuuudestasi. Munkin mutsi oli paska. He traumatisoivat minut niin, että minä en ole edes saanut aikaiseksi kunnollista parisuhdetta, enkä lapsia ja lapsentekoikä alkaa olla jo ohi.
Mitä sen sijaan olen voinut tehdä, vaikka äärettömän tyhmä olenkin, on se että olen kouluttautunut.
Sinullakin on kouluttautumiseen mahdollisuus. Iltalukion saa pakettiin todella nopealla tahdilla ja siitä voit jatkaa vaikka mihin. Onko sinulla peruskoulun jälkeen joku tutkinto? Ammattikoulun tutkinnolla voi tietääkseni myös jatkaa nykyään myös yliopistoon.
Mikäli haaveilet opiskelun kautta saavasi paremman työn, ala tekemään pikkuhiljaa asioita sen eteen.
Onnea matkaan aloittaja!
Tajusin, että kiva leikkiä skitsoa keski-ikästä av:llä, vaikka on teini.
t. ap
https://www.vauva.fi/keskustelu/3016911/tapailemani-mies-myohastytti-mi…
Tästä ketjusta mä sen tajusin, en otsikon tekstistä, vaan siitä, kun joku kirjoitti äidistään, miten tämä jos on antamassa kyydin keksii jonkun mistä kyyditettävä suuttuu, niin että voi uhata tätä sen jälkeen, että ei tee sovittua tai lapsen olettamaa asiaa. Todella tuttua. Mutta jos lapsi koittaa sitten itse hoitaa asian, niin sekään ei käy, koska äitihän menettäisi siinä valtansa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apYmmärrän sun monta pointtia, joita kerrot lapsuuudestasi. Munkin mutsi oli paska. He traumatisoivat minut niin, että minä en ole edes saanut aikaiseksi kunnollista parisuhdetta, enkä lapsia ja lapsentekoikä alkaa olla jo ohi.
Mitä sen sijaan olen voinut tehdä, vaikka äärettömän tyhmä olenkin, on se että olen kouluttautunut.
Sinullakin on kouluttautumiseen mahdollisuus. Iltalukion saa pakettiin todella nopealla tahdilla ja siitä voit jatkaa vaikka mihin. Onko sinulla peruskoulun jälkeen joku tutkinto? Ammattikoulun tutkinnolla voi tietääkseni myös jatkaa nykyään myös yliopistoon.
Mikäli haaveilet opiskelun kautta saavasi paremman työn, ala tekemään pikkuhiljaa asioita sen eteen.
Onnea matkaan aloittaja!
En haaveile ainakaan opiskelevani siihen. En tajua, mikä voi olla kiva työ, jossa olet muiden orja, he sanoo sulle, että "tämä asia on näin tai noin". Ja kaikki leikkii uskovansa. Evvk.
ap
Niin juuri, kiitos sinulle! Kantaisivat nyt hiukan vastuuta itsestään, että jos eivät halua lukea mun tuoksia, niin eivät sitten lue! :D
Jos on ollut helppo elämä, eikä ikinä mieli pahoittunut mistään, niin vetäkää vittu päähänne, jos niiiiiiiiiin itkettää, että muilla ON paha mieli ja me valitetaan!!!!!!!
ap