Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka miettivät aikuisinakin, että vanhemman arvostelu ja moite on syynä vaikeuksiinne?

Vierailija
06.11.2017 |

Mä ainakin koen, että mulla on. Tiedän, että äiti on haukkunut minut ja arvostellut minua, niin enpä voi olettaa kenenkään muunkaan tykkäävän tai välittävän minusta. Se vaikuttaa ihan kaikkeen, työelämään, parisuhteeseen, jopa omaan äitiyteeni. Äidin vika, että olen ihan rikottu ja hajalla ihmisenä. Toki siitä voi ja kannattaakin koittaa omin voimin parantua, mutta se on todella vaikeaa, koska kukaan ei ymmärrä, miten auttaa minua.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos aikuinen ei pysty niin ei pysty. Aina voi hakea syytä kotioloista tai koulukiusaamisesta, mutta yleensä syy on se, et tyyppi on luuseri tai skitso, kuten sinä.

Ei se että toisen arvostelu ikkoi itsetunnon ole omaa syytä koskaan. Olet kiusaaja.

ap

Eikun kyllähän se on niin, et jos ei onnistu niin on helppoa hakea syy mistä vain.

Omaa syytäs ja piste.

Ei todellakaan ole omaa syytäni, sinä olet kiusaaja ja koitat vain pahoittaa muiden mielet.

ap

Eiku mulla oli vaan niin vaikeeta et musta tuli tälläinen. Mulla oli ihan hirvee lapsuus ja äiti ei rakastanu mua. MULLA on ollut vaikeaa, ei sulla. Sun ongelmat on hakemalla haettuja.

Syytät vaan aamukahvin kaatumistakin äitelläs. Nynnypaska, mitään vastuuta omasta käytöksestäsi et ota. Hullu skitso.

Niin niin, sen takia olet kiusaaja. Ihme, ettet vihaa itseäsi tuollaisena kuin olet.

ap

Kyllä vihaat. Sen näkee siitä, miten sä vastailet mulle. Olet täynnä itsevihaa.

En tietenkään vihaa koska mä tiän et se oli mun äitin ja isän syytä. Minä olen täydellinen.. Tai olisin jos mun porukat ei olis ollut niin paskoja. Nyt mulla on oikeus olla ilkeä ja kiusata kaikkia muita koska mulla on ollut raskasta ja muiden takia mä olen tälläinen.

Esim sinä olet kauhea paskapää skitso joka kiusaa lapsiaan eikä ole elämässä päässyt mihinkään koska sä oot vaan luuseri joka ei pääse jostain äitistään, joka käski siivoamaan huoneensa, eteenpäin. Se tekee susta luuserin. Lisäksi oot tyhmä ja ruma. Ja oikeasti hullu. Se on jo noloa.

Vihaatpas itseäsi. Etkä tee sille mitään

Enpäs vihaa. Mä oon vaan hyväksynyt sen että muut ihmiset on pilanneet mun elämän ja nyt mä saan tehdä mitä haluan.

Mikään mun elämässä ei ole mun syytä. Jos tulee jotain, tiedän ketä syyttää! Hah hah!

Vierailija
42/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on perheensä syntipukki. Haukuttu pienenä ja vieläkin jatkuu.

Isä haukkunut ja nimitellyt. Äiti on taas hyysännyt pikkuveljeä.

Kyllä tuollainen dissaaminen jättää jäljet.

Ei ole kiva kuulla, että on luuseri ja ruma yms.

Kumminkin tehnyt sukukirjassa niskalimadsa töitä ja saanut haukut niskaan.

Jos on puolustanut itseään niin on nälvitty. Toinen veljeksistä saa kehuja ja ensiautona isältä oli kallis auto yms.

Höpsin köpsin. Sitten hommataan se auto jos sellaisen haluaa. Aikuinen on aikuinen, silloin on vastuussa itsestään ja omista autoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko tälle pahuuden ja itsekkyyden ruumiillistumalle. Jätetään se itsekseen kahlaamaan tähän elämäkseen kutsumaansa lietteeseen.

Vierailija
44/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt aikuisiällä tosi paljon ongelmia, syön lääkkeitä yms. mutten tosiaankaan syytä siitä vanhempiani. Siis oli meillä sitä, että esim. vain urheiluharrastuksia tuettiin, koenumeroista huudettiin, jos oli alle 9 yms. Mutta se oli tosi pieni osa. Muuten muistan tosi ihania asioita lapsuudesta. Kyllä nämä minun ongelmat on tulleet jostain muualta.

Vierailija
45/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos aikuinen ei pysty niin ei pysty. Aina voi hakea syytä kotioloista tai koulukiusaamisesta, mutta yleensä syy on se, et tyyppi on luuseri tai skitso, kuten sinä.

Ei se että toisen arvostelu ikkoi itsetunnon ole omaa syytä koskaan. Olet kiusaaja.ap

Eikun kyllähän se on niin, et jos ei onnistu niin on helppoa hakea syy mistä vain.Omaa syytäs ja piste.

Ei todellakaan ole omaa syytäni, sinä olet kiusaaja ja koitat vain pahoittaa muiden mielet.ap

Eiku mulla oli vaan niin vaikeeta et musta tuli tälläinen. Mulla oli ihan hirvee lapsuus ja äiti ei rakastanu mua. MULLA on ollut vaikeaa, ei sulla. Sun ongelmat on hakemalla haettuja.Syytät vaan aamukahvin kaatumistakin äitelläs. Nynnypaska, mitään vastuuta omasta käytöksestäsi et ota. Hullu skitso.

Niin niin, sen takia olet kiusaaja. Ihme, ettet vihaa itseäsi tuollaisena kuin olet.ap

Itse olet kiusaaja, kiusaat perhettäsi ja luultavasti äitisikin on ihan syytön. Kun lasta oikeasti kohdellaan kaltoin, on se jotakin ihan muuta kun sellaista että lainataan lehdet serkulle ilman lupaa tai käsketään siivoamaan huone.

En kiusaa. Mutta se, että koitan saada omasta elämästänikin mukavaa on kaltaisellesi itsestään luopujalle tietenkin kateutta herättävä ajatus. Uhraa sä vain elämäsi muille, luuseri.

ap

Vierailija
46/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se että toisen arvostelu ikkoi itsetunnon ole omaa syytä koskaan. Olet kiusaaja.ap

Eikun kyllähän se on niin, et jos ei onnistu niin on helppoa hakea syy mistä vain.Omaa syytäs ja piste.

Ei todellakaan ole omaa syytäni, sinä olet kiusaaja ja koitat vain pahoittaa muiden mielet.ap

Eiku mulla oli vaan niin vaikeeta et musta tuli tälläinen. Mulla oli ihan hirvee lapsuus ja äiti ei rakastanu mua. MULLA on ollut vaikeaa, ei sulla. Sun ongelmat on hakemalla haettuja.Syytät vaan aamukahvin kaatumistakin äitelläs. Nynnypaska, mitään vastuuta omasta käytöksestäsi et ota. Hullu skitso.

Niin niin, sen takia olet kiusaaja. Ihme, ettet vihaa itseäsi tuollaisena kuin olet.ap

Itse olet kiusaaja, kiusaat perhettäsi ja luultavasti äitisikin on ihan syytön. Kun lasta oikeasti kohdellaan kaltoin, on se jotakin ihan muuta kun sellaista että lainataan lehdet serkulle ilman lupaa tai käsketään siivoamaan huone.

Vaikka eihän sulla varmaan ole edes ketään, jonka edestä uhrautua, kun et ketään saa, hahhah.

ap

Vierailija
47/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kuule, mä en vieläkään tee mitään oikein.

Musta tulikin sitten muiden hyväksymistä kyttäävä sopeutuja, vaikka parhaani olen tehnyt että pääsisin siitä tavasta irti.

Vierailija
48/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt aikuisiällä tosi paljon ongelmia, syön lääkkeitä yms. mutten tosiaankaan syytä siitä vanhempiani. Siis oli meillä sitä, että esim. vain urheiluharrastuksia tuettiin, koenumeroista huudettiin, jos oli alle 9 yms. Mutta se oli tosi pieni osa. Muuten muistan tosi ihania asioita lapsuudesta. Kyllä nämä minun ongelmat on tulleet jostain muualta.

No en mä väittänytkään, että kaikilla vaikeudet tulis siitä, miten vanhemmat kohtelee. Onhan sekin huono, jos mitään eväitä ei anneta, vaikkei moitittaisikaan, mutta silloin ei tartte tuntea itseään SYYTETYKSI, vaikka onkin vain oma itsensä, kun kukaan ei oletakaan enempää.

ap

Vierailija
49/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi kuule, mä en vieläkään tee mitään oikein.

Musta tulikin sitten muiden hyväksymistä kyttäävä sopeutuja, vaikka parhaani olen tehnyt että pääsisin siitä tavasta irti.

Mä inhoon sitä, että siitä on niin vaikea päästä irti. Tekis mieli tappaa ne arvostelijat. Ne ei tiedä mitään toisten elämästä ja sitten on mielipidettä minustakin esim. Vaikka itsessään on vikoja täynnä, eivätkä edes yritä tehdä niille mitään!

ap

Vierailija
50/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu Äitihullu taas.

Aikuisuus tarkoittaa sitä, että ottaa vastuun omasta elämästään, ei syyttele monta kymmentä vuotta vanhoja asioita.

Kaikilla meillä on vaikeutemme, huonot lähtökohdat eivät määrää meitä ellemme anna määrätä. Oma äitini oli väkivaltainen alkoholisti, mutta entä sitten, siitä on 30 v aikaa, ja olen rakentanut oman elämän, vailla väkivaltaa tai alkoholia. Saati jos äidin "viat" olisi jotakin hevoslehtien lainaamista ilman lupaa...kasva aikuiseksi.

Juu ja pakotti siivoamaan huoneensa.

Ja mies on tasoton! Välillä tämä skitso luulee taas olevansa seurapiirirouva... Ehhehee. Hauska tyyppi.

No on sitä muitakin tasokkaita miehiä, kuin seurapiireistä, hohhoijaa.

Eiku yks päivä olit rikas seurapiirirouva. Se oli hauskaa. Ihan uus ulottuvuus.

No oon mä rikas, mutta en seurapiiriä.

ap

Vierailija
51/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on perheensä syntipukki. Haukuttu pienenä ja vieläkin jatkuu.

Isä haukkunut ja nimitellyt. Äiti on taas hyysännyt pikkuveljeä.

Kyllä tuollainen dissaaminen jättää jäljet.

Ei ole kiva kuulla, että on luuseri ja ruma yms.

Kumminkin tehnyt sukukirjassa niskalimadsa töitä ja saanut haukut niskaan.

Jos on puolustanut itseään niin on nälvitty. Toinen veljeksistä saa kehuja ja ensiautona isältä oli kallis auto yms.

Höpsin köpsin. Sitten hommataan se auto jos sellaisen haluaa. Aikuinen on aikuinen, silloin on vastuussa itsestään ja omista autoistaan.

Miksei sen veljen tarvinnut hommata, jos haluaa? Just tällaiset ihmiset on tyhmiä kuin saappaat.

ap

Vierailija
52/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis oli mullakin tosi ihania asioita lapsuudesta. Tosin mikään niistä ei ollut äidin aikaansaamaa varsinaisesti. Mutta jos koenumeroista alle 9:n huudettiin, niin pitää olla melkoinen lammas, ettei pahastu.

ap

Vierailija
53/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse voi elämäänsä muuttaa jos haluaa, kunhan ottaa vastuun omista päätöksistään ja lakkaa syyttelemästä muita.

Tsekkaa sanan "vastuu" merkitys ja lopeta toi typerä uhriutuminen ja vastuunvälttely kivikissa. Olet yhtä kamala ja teet ihan samaa mistä äitiäsi syytät.

Vierailija
54/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse voi elämäänsä muuttaa jos haluaa, kunhan ottaa vastuun omista päätöksistään ja lakkaa syyttelemästä muita.

Tsekkaa sanan "vastuu" merkitys ja lopeta toi typerä uhriutuminen ja vastuunvälttely kivikissa. Olet yhtä kamala ja teet ihan samaa mistä äitiäsi syytät.

Mistä mä en tässä ota vastuuta? Mä otan vastuuta ihan kaikesta, mitä mä teen. Mutta mä saan valittaa kun mun mieleni on pahoittunut, etkä sä voi sille yhtikäs mitään, VALITTAJA.

ap

Vierailija
55/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä haluankin valittaa, ihan joka pikku asiasta, mistä mun mieli on pahoittunut! Koska ne asiat ei korjaannu hautaamalla niitä! Olemalla muille "mukava"! Voi että oon tehnyt sitäkin, ei tuonut hyvää oloa! Niiiin nyt mä valitan!!! Koska mä voin :)

ap

Vierailija
56/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mistä mä en ota vastuuta? :) Voisitteko kertoa? Vaikka se on tietenkin ihan helvetin hankalaa, koska mähän otan vastuuta ihan kaikesta. Mutta koittakaa nyt kertoa kuitenkin! :D

ap

Vierailija
57/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun täytyis mun "elämääni muuttaa" jos mä en tunne, että mun mies pitää minusta? Miten mun elämäni muuttaminen siihen auttaisi? Tai miksi mun täytyy muuttaa mun elämääni, jos mun äitini on rikkonut mun itsetuntoni, miten mun elämäni muuttaminen siihen auttaisi? Ja millä lailla sitä elämää muutetaan, että itsetunto kohenee? Kerrohan. Mua kiinnostaa ihan helvetisti.

ap

Vierailija
58/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on melko liukuva se raja missä kohtaa vanhemmat yrittää tuupata lasta yrittämään vähän enemmän ja missä taas on liikaa vaatimuksia.

Jos lapsi saa seiskan-kasin kokeesta, joku vanhempi sanoo että se on hyvä ja toinen sanoo, että pystyt kyllä parempaankin. Toinen lapsi saattaa aikuisena ajatella, ettei kannustettu yrittämään enempää, ja toinen ehkä ajattelee ettei kelvannut sellaisena kun oli.

Sä et selkeästi ymmärrä, mistä tässä puhutaan.

Noi sun esimerkit on kumpikin ok. Mulla äiti sanoi, että (esim.) kasi on hyvä, isä taas sanoi, että voisi yrittää enemmän. Ja sitten nämä alkoivat tapella keskenään asiasta, ja kumpikin haukkui mua toiselle selän takana. Isän mielestä äiti oli sossupummi ja loinen, ja äidin mielestä isä pettävä juntti maalainen sika, joka ajatteli vain rahaa, kun ihmisen pitäisi seurata omaa tietään ja arvostaa sydämen sivistystä, eikä ulkoa opittua. Ja kun sitten tein vähän kovemmin töitä ja sain sen kympin, niin se ei kiinnostanut kumpaakaan.

You get the picture...

Vierailija
59/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollakin on yksi, jonka otsikkona on "ahdistus haittaa elämää". Menettekö hänellkin sanomaan, että ota vastuuta, niin ei haittaa enää? :D

ap

Vierailija
60/81 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna nyt jumalauta tuon kivikissan tai mikä se onkaan, olla. Mitä se sulle kuuluu kun se täällä inisee. Me joilla on samanlaisia kokemuksia voidaan vaihtaa niitä näissä ketjuissa, älä sinä tule tänne kiusaamaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi