Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian tiukka vaimo?

Vierailija
05.11.2017 |

Puolisolla oli eilen pikkujoulut. Ensin oli koko päivän töissä (toki ok), mutta lapset ja minä itse ollaan sairaana ja olin aamusta saakka siis yksin hoidin lapset ja koiranlenkitykset ym. Mies meni töistä suoraan pikkujouluihin ja kotiutui klo.04.30! Rikkoi jonkun lasin tuhannen säpäleiksi olohuoneen lattialle. Aamulla minä sitten sain siivota sotkut ettei lapset tai koira loukkaa itseään, ja jatkaa lasten kanssa yksin touhuamista ja hoitaa kaiken yksin, koska toki herra on nyt kuolemanväsynyt ja krapulassa. Sitten nää perus takki haisee tupakalle ja huulessa on nuuska (ei käytä muuten).

Emme ole koskaan ollut mitään baareilijoita, joten en ylipäätään ole koskaan tykännyt kun juodaan itsensä känniin ja raahaudutaan kotiin aamuyöstä. Ja tuo että ollaan sitten tappiin saakka + seuraava päivä koomassa, vaikka tietää että minä yksin kipeänä olen jo edellisenä päivänä hoitanut kaiken yksin. Itse kuitenkin aina ajattelen näissä asioissa myös miestä enkä hillu ties missä ja juo itseäni siihen kuntoon ettei sängystä ylös pääse seuraavan päivänä.

Ja tähdennän että jos olisimme lapsettomia niin eihän sillä silloin olisi niin väliä. Mutta kun on pienet lapset ja vielä sairastelua perheessä niin voisi hieman ajatella puolisoakin. Enhän minä juhlintaa edes kokonaan ollut kieltämässä, toki sai mennä mutta pakkoko tuossa kunnossa kotiutua...

Tuulettelinkin miehelle jo hieman keuhkojani ja se painui makkariin ovi kiinni.

Kommentit (167)

Vierailija
21/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta omien sotkujen jättämisestä kyllä sanoisin kunhan heräilee. Edellinen.

Ei ollut edellinen.

Vierailija
22/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juoksis varmaan ellen kieltäisi." Eikö teidän parisuhteessa ole kaksi aikuista? Lapsia kielletään, aikuisten täytyy itse tehdä omat päätöksensä. Ei ihme että menee överiksi silloin harvoin kun mies lähtee radalle jos on noin ahdistava tunnelma kotona ja vaimo kieltää asioita.

No miltä kuulostaa onko kaksi aikuista, jos toisella "menee överiksi"? En tiedä millaista elämää itse elät, mutta itselläni ei kyllä koskaan mene tuolla tapaa "överiksi". Kumma homma. 

Se nyt on ihan sama sanooko sitä kieltämiseksi vai miksi, mutta jos mies on kysynyt sopiiko että hän menee sinne ja tänne, niin olen vastannut usein ei sovi, koska käy muutenkin paljon menoissaan. 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi

Ei kuulosta käyvän usein missään ja sinä keuhkoat heti aamusta

Kuka niiden lasten kanssa on nyt? Äiti palstalla

Ihan samaa ajattelin. Mammalla on kyllä aikaa palstailla.

Hyvin pärjäilee kipeänä lasten kanssa.

Vierailija
24/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä olisit terve, olisi ihan ok toimintaa mieheltäsi. Mutta kun sinä ja lapset kipeitä, niin kyllähän vastuullinen puoliso olisi vain piipahtanut pikkujouluissa ja tullut sitten kotiin hoitamaan velvollisuuksiaan.

Paljon tietysti on mammoja jotka on tottuneet kantamaan enemmän vastuuta arjesta kuin mies, mutta kyllä jaettuun vastuuseen tottuneet korviin miehen toiminta kuulostaa itsekkäältä.

Niinpä! Kuinka moni vaimo joisi itsensä räkäkänniin, toikkaroisi aamuneljältä kotiin ja rikkoisi lasit lattialle toisen korjattavaksi - samalla kun mies on lasten kanssa kipeänä ja hoitanut kaiken kotipuolessa edellisestä aamusta saakka?

Väitän ettei yksikään, ellei kyse ole alkoholistista. Naisilta ja miehiltä odotetaan edelleen täysin eri asioita, vuonna 2017. Naiselle tämä olisi vastuutonta ja itsekästä käytöstä, miehelle taas pitäisi vaan tehdä "rakkaudentekoja", silitellä päätä... niinpä niin. 

AP

Minä voisin olla pikkujouluissa valomerkkiin saakka. Ja olisin voinut pikkulspsiaikanakin. Mies on aina osannut hoitaa lapsia yhtä hyvin kuin minä. Eikä meistä kumpikaan ole koskaan toisen pikkujouluista tai muista alkanut aamusta alkaen kiukutella. Tai kieltää toista menemestä. Outo ajatuskin

Vierailija
25/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö mies usein pitkän kaavan kautta baarissa? Jos ei, vaan esim. just pikkujoulut ja ehkä firman kesäjuhlat tai kaverin polttarit, niin olet tiukka. Ikävää, että sattui sairautta samaan aikaan, mutta jos tosiaan harvinaista miehelle, niin anna olla. Mieluummin tee rakkauden tekoja sinä. Enemmän se hyödyttää kuin keuhkoaminen.

Jos mies juoksee menoillaan usein (kerran kuussa tai enemmän), niin sitten ok olla vihainen.

Juoksis varmaan ellen kieltäisi. Nyt on ollut ehkä joka toinen tai kolmas kuukausi. Jotenkin sillä menojalkaa on alkanut viime vuosina vipattamaan. Mutta kun ei ole ainoastaan ne baarireissut, vaan lisäksi kaksi-kolme harrastus/ peli-iltaa viikossa ja sitten muuten vaan käy usein iltaisin/alkuöisin kavereiden kanssa oluella tai pelaamassa biljardia yms. Omaa aikaa hänellä on kyllä runsaasti - ainakin minuun verrattuna. 

Ei huvita rakkaudenteot, ei todellakaan. Antaa olla sitten ennemmin. 

Ala ottaa omaa aikaa! Sano, että kun sinulla on 5 tuntia (?) harrastusaikaa viikossa, niin minullakin pitää olla. Eli lähdet sen kerran, pari viikossa ovesta pihalle ilman lapsia, aivan samantekevää että minne. Puoliso ei välttämättä huomaa "antaa" omaa aikaa, se pitää itse ottaa.

Vierailija
26/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö mies usein pitkän kaavan kautta baarissa? Jos ei, vaan esim. just pikkujoulut ja ehkä firman kesäjuhlat tai kaverin polttarit, niin olet tiukka. Ikävää, että sattui sairautta samaan aikaan, mutta jos tosiaan harvinaista miehelle, niin anna olla. Mieluummin tee rakkauden tekoja sinä. Enemmän se hyödyttää kuin keuhkoaminen.

Jos mies juoksee menoillaan usein (kerran kuussa tai enemmän), niin sitten ok olla vihainen.

Juoksis varmaan ellen kieltäisi. Nyt on ollut ehkä joka toinen tai kolmas kuukausi. Jotenkin sillä menojalkaa on alkanut viime vuosina vipattamaan. Mutta kun ei ole ainoastaan ne baarireissut, vaan lisäksi kaksi-kolme harrastus/ peli-iltaa viikossa ja sitten muuten vaan käy usein iltaisin/alkuöisin kavereiden kanssa oluella tai pelaamassa biljardia yms. Omaa aikaa hänellä on kyllä runsaasti - ainakin minuun verrattuna. 

Ei huvita rakkaudenteot, ei todellakaan. Antaa olla sitten ennemmin. 

Ala ottaa omaa aikaa! Sano, että kun sinulla on 5 tuntia (?) harrastusaikaa viikossa, niin minullakin pitää olla. Eli lähdet sen kerran, pari viikossa ovesta pihalle ilman lapsia, aivan samantekevää että minne. Puoliso ei välttämättä huomaa "antaa" omaa aikaa, se pitää itse ottaa.

Aion ottaa sen tänään.  Mies hajotkoon krapulaansa. Ja ottakoon samalla esimaun siitä mitä se on jos erotaan. 

Vierailija
27/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lähdepä nyt viettämään sitä rankkaa arkea.

Sairastamaan ja huolehtimaan lapsista.

Vierailija
28/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä olisit terve, olisi ihan ok toimintaa mieheltäsi. Mutta kun sinä ja lapset kipeitä, niin kyllähän vastuullinen puoliso olisi vain piipahtanut pikkujouluissa ja tullut sitten kotiin hoitamaan velvollisuuksiaan.

Paljon tietysti on mammoja jotka on tottuneet kantamaan enemmän vastuuta arjesta kuin mies, mutta kyllä jaettuun vastuuseen tottuneet korviin miehen toiminta kuulostaa itsekkäältä.

Niinpä! Kuinka moni vaimo joisi itsensä räkäkänniin, toikkaroisi aamuneljältä kotiin ja rikkoisi lasit lattialle toisen korjattavaksi - samalla kun mies on lasten kanssa kipeänä ja hoitanut kaiken kotipuolessa edellisestä aamusta saakka?

Väitän ettei yksikään, ellei kyse ole alkoholistista. Naisilta ja miehiltä odotetaan edelleen täysin eri asioita, vuonna 2017. Naiselle tämä olisi vastuutonta ja itsekästä käytöstä, miehelle taas pitäisi vaan tehdä "rakkaudentekoja", silitellä päätä... niinpä niin. 

AP

Minä voisin olla pikkujouluissa valomerkkiin saakka. Ja olisin voinut pikkulspsiaikanakin. Mies on aina osannut hoitaa lapsia yhtä hyvin kuin minä. Eikä meistä kumpikaan ole koskaan toisen pikkujouluista tai muista alkanut aamusta alkaen kiukutella. Tai kieltää toista menemestä. Outo ajatuskin

Siis räkäkännissä vai? Pudottelet lasit lattialle ja kuset pöntön viereen kun tulet kotio? SELVÄ. 

AP

Vierailija
29/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä hyvältä kuulosta, että kiellät miestäsi käymästä ulkona. Outo alkuasetelma jo tuossa.

Vierailija
30/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuleppa olen viettänyt sitä tässä jo viikon verran. Nukkunut huonosti ja hoitanut lapsia ja käynyt piru vie vielä töissäkin. Eli siis sun mielestä minulla ei ole edes nyt sunnuntaina oikeutta istua tähän sohvalle hetkeksi, kun kello ei ole piru vie vielä edes yhdeksän? Mitäs kaikkea itse olet tehnyt tänään? Itse olen pessyt lasten pyllyt, tehnyt aamupalat, siivonnut olohuoneen lattian lasinsiruista, pukenut lapset ja vienyt koiran, ruokkinut koiran, pessyt koneellisen pyykkiä ja pessyt vessanpytyn. 

Sä olet oikeasti aika julma, mutta parempi että jätän sunlaiset omaan arvoonsa. 

AP

Vierailija
31/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Siis räkäkännissä vai? Pudottelet lasit lattialle ja kuset pöntön viereen kun tulet kotio? SELVÄ. 

AP

Miksi ei? Eikä siitä kukaan keuhkoa. Mikä sinua oikein vaivaa? Lähde vaikka puistoon niiden lapsiesi kanssa.

Jätä raivoominen väliin. Siitä tulee vaan paha mieli

Sinulle

Vierailija
32/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäis minäkään, paskamaista käytöstä mieheltä.

Mies olisi voinut tarjoutua jäämään kotiin (aikuiselle ihmiselle ei oikeasti voi pikkujoulut olla noin tärkeä juttu :D ) ja kotiutua esim. puoliltaöin iloisessa hiprakassa, napata pari nakkia jääkaapista poskeen ja kömpiä nukkumaan. Aivan eri stoori.

Vierailija
33/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se noin kismittää, niin miksi et sanonut että nyt ei ole hyvä aika lähteä? Tai sopinut että mies tulee kotiin klo 00.00? Jotenkin typerää antaa mixed-signalsseja, että joojoo, tottakai menet, ja sitten marttyroida kun mies on nukkunut vasta pari tuntia. Jos olisi keskusteltu etukäteen spekseistä, ei tuotakaan olisi tapahtunut. Musta vähän tuntuu että tässä nyt on kyse pitkään jatkuneesta huonosta parisuhteesta, eikä yksittäisestä baari-illasta. Ja että tässä nyt ei ole se mies aivan paska, vaan aloittjassakin vikaa, vaikka sen yrittää naamioida yhteen episodiin, että saisi komppauksia ja tsemppauksia.

Vierailija
34/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän ehkä apta. Meillä kumpikin käy kyllä ulkona mutta kun minä olen lähdössä laitan ensin lapsia nukkumaan ja kun mies lähtee laitan minä yksin lapset nukkumaan.

Jos olen ollut ulkona seuraavana aamuna nousen ylös ja teen kaiken kuten normaalisti. Jos mies on ollut ulkona nukkuu puoli päivää ja loput makaa sohvalla.

Minä en siis koskaan lähde irroittelemaan samoin kuin mies eli unohdan sen mitä kotona on. Kai se on miehille helpompaa? Onko täällä yhtään miestä jolla mielipide asiaan?

Vierailija
35/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuleppa olen viettänyt sitä tässä jo viikon verran. Nukkunut huonosti ja hoitanut lapsia ja käynyt piru vie vielä töissäkin. Eli siis sun mielestä minulla ei ole edes nyt sunnuntaina oikeutta istua tähän sohvalle hetkeksi, kun kello ei ole piru vie vielä edes yhdeksän? Mitäs kaikkea itse olet tehnyt tänään? Itse olen pessyt lasten pyllyt, tehnyt aamupalat, siivonnut olohuoneen lattian lasinsiruista, pukenut lapset ja vienyt koiran, ruokkinut koiran, pessyt koneellisen pyykkiä ja pessyt vessanpytyn. 

Sä olet oikeasti aika julma, mutta parempi että jätän sunlaiset omaan arvoonsa. 

AP

Jätit lapset yksin lenkin ajaksi? Jätät lapset vaille huomioi, kun palstailu on tärkeämpää. Tämä on mielestäni pahempaa kuin pikkujouluissa käyminen

Vierailija
36/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas keskustelu, nuttura auki.

Vierailija
37/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän ehkä apta. Meillä kumpikin käy kyllä ulkona mutta kun minä olen lähdössä laitan ensin lapsia nukkumaan ja kun mies lähtee laitan minä yksin lapset nukkumaan.

Jos olen ollut ulkona seuraavana aamuna nousen ylös ja teen kaiken kuten normaalisti. Jos mies on ollut ulkona nukkuu puoli päivää ja loput makaa sohvalla.

Minä en siis koskaan lähde irroittelemaan samoin kuin mies eli unohdan sen mitä kotona on. Kai se on miehille helpompaa? Onko täällä yhtään miestä jolla mielipide asiaan?

Juuri näin... 

ap

Vierailija
38/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos ap olisi ollut mies? Kertonut samat asiat vaimostaan, lastensa äidistä? Olisiko mammat olleet miehen vai naisen puolella? Villisti veikkaan, että mies olisi saanut sympatiat itselleen. Ja kehut päälle.

Vierailija
39/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian tiukka. Mä en hyväksyis ees baariin menoa.

Vierailija
40/167 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkäis minäkään, paskamaista käytöstä mieheltä.

Mies olisi voinut tarjoutua jäämään kotiin (aikuiselle ihmiselle ei oikeasti voi pikkujoulut olla noin tärkeä juttu :D ) ja kotiutua esim. puoliltaöin iloisessa hiprakassa, napata pari nakkia jääkaapista poskeen ja kömpiä nukkumaan. Aivan eri stoori.

Näin minäkin ajattelen. Olisi ollut täysin ok!

Ja tuolle toiselle vastaisin että sanoin kyllä miehelle että ei ole sitten yömyöhään baarissa, koska sunnuntaina pitää jaksaa olla lastenkin kanssa. Lisäksi paha mieli ei ole ainoastaan minulla, vaan myös lapsilla jotka on ikävöineet isää eilispäivästä saakka. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä