Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En vaan pysty laihtumaan! Suklaa ja herkkuhimo pilaavat kaiken! Ärsyttää tavalliset ohjeet, koska HIMO on se ongelma

Vierailija
04.11.2017 |

Suorastaan vetuttaa nämä iänikuiset jankkausneuvot lautasmallista ja "liiku enemmän, syö vähemmän"-vänkytykset. Niin minä teenkin, mutta viimeistään illalla repsahdan siihen suklaaseen ja muihin herkkuihin. :( Muu syömiseni ON terveellistä. On ruista, täysjyvää ja paljon kasviksia. Säännöllinen ateriarytmi, maltilliset annoskoot, liikuntaa joka päivä. Mutta tietenkään en laihdu, kun en vaan koko päivää pysty hillitsemään sitä himoa syödä herkkuja, etenkin suklaata. En ikinä pystyisi olemaan edes viikkoa herkkulakossa. En vaan pysty. Laihduta tässä sitten.

Kertokaa, miten siitä herkkuhimosta, etenkin suklaata pääsee eroon? Onko joku onnellinen päässyt?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö koskaan suklaata se on pahaa

tv mies 45

Vierailija
62/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskana on sikäli helppoa, ettei viitsi lähteä kauppaan ostamaan herkkuja. Jättää vaan namit ostamatta, kun käy ruokaostoksilla.

VAAN? Sama kuin sanoisi tupakoitsijalle, alkoholistille tai narkkarille, että jätät VAAN ostamatta tupakkaa, alkoholia tai huumeita. Onnistuu juu ehkä sillä hetkellä, mikäli makeanhimo ei ole päällä kaupassa ollessa, mutta odotas vaan kun se himo iskee. Silloin pyöräillään vaikka kaatosateessa useampi kilometri kalliiseen lähikauppaan hakemaan herkkuja. Koska tiedän tämän, ostan ihan vaan suosiolla niitä jo sieltä kaupasta siellä ollessani, koska se nyt vaan on helpompaa. Minä nimittäin tiedän, etten tulisi jäämään herkutta jos minulla vaan jalat toimii. :(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskana on sikäli helppoa, ettei viitsi lähteä kauppaan ostamaan herkkuja. Jättää vaan namit ostamatta, kun käy ruokaostoksilla.

VAAN? Sama kuin sanoisi tupakoitsijalle, alkoholistille tai narkkarille, että jätät VAAN ostamatta tupakkaa, alkoholia tai huumeita. Onnistuu juu ehkä sillä hetkellä, mikäli makeanhimo ei ole päällä kaupassa ollessa, mutta odotas vaan kun se himo iskee. Silloin pyöräillään vaikka kaatosateessa useampi kilometri kalliiseen lähikauppaan hakemaan herkkuja. Koska tiedän tämän, ostan ihan vaan suosiolla niitä jo sieltä kaupasta siellä ollessani, koska se nyt vaan on helpompaa. Minä nimittäin tiedän, etten tulisi jäämään herkutta jos minulla vaan jalat toimii. :(

Ap

Onko sulla halua ja motiivia päästä siitä himosta oikeasti eroon?  Vai haluatko vain kuulla, että muutkin syövät suklaata?Tai haluatko jonkun vippaskonstin päästä himosta eroon syömällä suklaata?

Vierailija
64/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jep jep, suklaan himo on täysin verrattavissa huumeriippuvaisen kärsimyksiin... Täytyy juu varoa ettei yksikään kalori pala kun pyöräilet kaatosateessa sinne kauppaan, siinähän voisi vaikka laihtua.

Vierailija
65/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anna istellesi lupa syödä se suklaalevy tai kaksi. Ihan niin paljon kuin napa vetää. Jos elämä on tuollaista kamppailua ja pakkomiellettä suklaaseen, miksi taistella sitä vastaan? Et ole ennenkään siinä onnistunut, joten miksi lopputulos olisi nyt erilainen? Hyväksy se, että sinä nyt vain syöt hitosti herkkuja. Ehkä sinua alkaa jossain vaiheessa kyllästyttää painonnousu ja huono olo, jolloin alat oikeasti ajatella ettei se suklaan mättäminen olekaan sen arvoista. Vasta silloin voi oikea muutos tapahtua. 

Vierailija
66/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaanhimo ja makean himo helpottaa muutamassa päivässä. Suurimpaan himoon voi ottaa pari palaa 70% tai yli tummaa suklaata. Se on niin pahaakin, ettei enempää tee mieli, mutta jotenkin ihmeesti kuitenkin helpottaa himon hetkellä. Kannattaa vähentää radikaalisti muitakin hiilareita, niin se vähentää myös herkkuhimoa. Herkkuhimo helpottaa myös esim syömällä luonnonjugurttia, missä marjoja ja pikkasen hunajaa. Laiha lohtu joo, mitta toimii. Itse pyrin pitämään nollatoleranssin karkkien suhteen, sillä kohtuutta en koskaan oppinut.

Vierailija
67/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko sulla halua ja motiivia päästä siitä himosta oikeasti eroon?  Vai haluatko vain kuulla, että muutkin syövät suklaata?Tai haluatko jonkun vippaskonstin päästä himosta eroon syömällä suklaata?

Tietysti tahtoisin päästä eroon siitä. Alan vaan olla neuvoton, että miten se onnistuisi. Se herkkuhimo on niin kammottava. Olen ärtynyt ja ahdistunut, herkkujen hakeminen on oikeastaan pakonomainen automaatio silloin, ihan kuin janon sammuttaminen janon iskiessä.

Pitkään jaksoin toivoa, että muuten terveellisestä syömisestä, liikkumisesta ja järkevästä säännöllisestä ateriarytmistä olisi apua. No oli ehkä apua, mutta ei se todellakaan ongelmaa täysin poistanut. Herkkuja on silti saatava joka päivä, määrät vaan ovat hieman pienempiä kuin silloin ennen kuin opin muuten syömään järkevän terveellisesti. Tämä häpeäpilkku vaan vielä haittaa laihtumista.

Ap

Vierailija
68/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä herkkuhimo vie paitsi terveydelliseen konkurssiin, myös ihan taloudelliseenkin konkurssiin. Toisaalta en ole rahavaikeuksissa, mutta onhan tämä ihan naurettavaa, kun tuossa laskeskelin, että viime kuussa pelkkiin herkkuihin meni noin satanen kuussa! Siihen sisältyi joka viikko jäätelöä, paljon suklaata, keksejä, sipsejä ym. Älytöntä. Vitsit, mikä säästö tulisi jos onnistuisin vähentämään edes herkuttelua radikaalisti.

Tosiaan vedän ainakin lähes koko suklaalevyn kerralla jos sellaisen aloitan. Joku pieni suklaapatukka tekee vain vihaiseksi.

Ap

Vierailija
69/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tietysti tahtoisin päästä eroon siitä. Alan vaan olla neuvoton, että miten se onnistuisi. Se herkkuhimo on niin kammottava. Olen ärtynyt ja ahdistunut, herkkujen hakeminen on oikeastaan pakonomainen automaatio silloin, ihan kuin janon sammuttaminen janon iskiessä.

Pitkään jaksoin toivoa, että muuten terveellisestä syömisestä, liikkumisesta ja järkevästä säännöllisestä ateriarytmistä olisi apua. No oli ehkä apua, mutta ei se todellakaan ongelmaa täysin poistanut. Herkkuja on silti saatava joka päivä, määrät vaan ovat hieman pienempiä kuin silloin ennen kuin opin muuten syömään järkevän terveellisesti. Tämä häpeäpilkku vaan vielä haittaa laihtumista.

Ap

Se sun "terveellinen" syöminen taitaa kuitenkin olla sellaista, että se saa sut himoitsemaan makeaa. Onko se mielestäsi silloin terveellistä?  Sun nyt kannattaisi muuttaa ruokavaliotasi sellaiseksi, joka ei aiheuta makeanhimoa. 

Vierailija
70/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä ja peruna pois niin rupee helpottamaan. Sitten vähitellen hyviä hiilareita takaisin, kun on himot tasaantuneet.

Mä olen ollut 3 vuotta ilman herkkuja, mutta edelleen peruna laukaisee mulla herkkuhimon.

Vierailija
71/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä herkkuhimo vie paitsi terveydelliseen konkurssiin, myös ihan taloudelliseenkin konkurssiin. Toisaalta en ole rahavaikeuksissa, mutta onhan tämä ihan naurettavaa, kun tuossa laskeskelin, että viime kuussa pelkkiin herkkuihin meni noin satanen kuussa! Siihen sisältyi joka viikko jäätelöä, paljon suklaata, keksejä, sipsejä ym. Älytöntä. Vitsit, mikä säästö tulisi jos onnistuisin vähentämään edes herkuttelua radikaalisti.

Tosiaan vedän ainakin lähes koko suklaalevyn kerralla jos sellaisen aloitan. Joku pieni suklaapatukka tekee vain vihaiseksi.

Ap

No tee sitten asialle jotain tuon pelkän valittamisen sijaan.

Vierailija
72/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään illalla suklaata? Millaisessa maailmassa elät? Kuka syö joka päivä herkkuja? Järjetöntä. Kyllä sinulla on ongelmat. Joillain on sentään oikeitakin ongelmia.

Vierailija
73/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos tulee toistoa, mutta en ehdi lukemaan koko ketjua. Millainen sun normaali ruokavalio on? Mitkä on tavallisimmat arkiruokasi?

Vierailija
74/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joutunut nyt pakosta vähentämään tai oikeastaan lopettamaan karkin, suklaan, keksien, jäätelön, ymv. syömisen, koska niissä olevat lisäaineet ja SOKERI saavat aikaan ihossani kauhean finniräjähdyksen. Mieluummin lähes finnitön iho kuin esim. suklaan tuoma hetkellinen nautinto. Onhan se tietenkin kaupassa välillä haikeaa ja vaikeaa, kun katselee vaikkapa lakupussia tai vaahtokarkkeja himoiten, jotka ovat lempikarkkejani ja ne joutuu kuola valuen jättää hyllyyn, mutta sitten muistaa kipeät finnit, niin nopeasti se himo unohtuu.

Ja kuten joku jo aiemmin sanoi, niin laiskana on hyvä olla, niin ei tule lähdettyä kauppaan, vaikka kuinka tekisi jotain hyvää mieli. En todellakaan lähtisi vaikkapa klo. 20 illalla kaatosateessa 400 metrin päässä olevaan kauppaan, koska en vain viitsi ja olen jo tuohon aikaan lösähtänyt sohvalle tv:n ääreen. En jaksaisi alkaa taas pukemaan ns. kauppavaatteita päälle ja nyt syksyllä vielä takkia ym... En kyllä toisaalta ihan ymmärrä edes tuontasoista himoa, että lähdetään vaikka mihin aikaan kauppaan VAIN karkin takia. Joku häiriö aivoissa kai tuon aiheuttaa.

Vierailija
75/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla oikeasti se herkkuhimo on sitä luokkaa että antaisitte esikoislapsenne pois suklaalevystä, niin ruokavaliossanne on jokin pielessä! Ihan tasan varmasti.

Mitä nopeammin sen myönnätte, sitä nopeammin pääsette korjaamaan tilanteen.

En väitä että valehtelette, te varmasti uskotte syövänne terveellisesti ja oikein, mutta jos lopputulos on tuollainen niin eihän se kunnossa ole.

Vierailija
76/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Se sun "terveellinen" syöminen taitaa kuitenkin olla sellaista, että se saa sut himoitsemaan makeaa. Onko se mielestäsi silloin terveellistä?  Sun nyt kannattaisi muuttaa ruokavaliotasi sellaiseksi, joka ei aiheuta makeanhimoa. 

Joko näin tai sitten Ap on tyytymätön elämäänsä ja herkuttelu on tapa paeta todellisuutta ja saada hyvä olo hetkellisesti. Kannattaa pohtia näitä asioita jos haluaa pudottaa painoa pysyvästi, tunnesyömisestä voi parantua mutta niin ei tapahdu jos kaavaa ei tiedosta.

Vierailija
77/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että syöt liian vähän niillä "normaaleilla" aterioillasi. Hyvin yleistä ikuisuuslaihduttajilla: päivä kituutetaan liian pienillä ja vähäenergisillä annoksilla ja pahimmassa tapauksessa ateriavälejäkin venytetään "turhan napostelun kitkemiseksi". Silloin herkkuhimo (=NÄLKÄ) on illalla sietämätön. Siinä vaiheessa on jo myöhäistä. Kituuttamalla ei laihdu kuin korkeintaan lyhyeksi aikaa koska ihmistä nyt vaan ei ole tehty kituuttamaan. Jos päästät itsesi nälkäiseksi, totta kai kehosi alkaa huutamaan mahdollisimman energiapitoista ja nopeasti verensokeria nostavaa. Se on tervettä.

Joten kokeilepas muutaman viikon ajan sellaista että kasvatat aterioidesi kokoa ja/tai kaloripitoisuutta. Syö myös pieni välipala aamupäivällä ja iltapäivällä. Nämä mahtuvat kyllä järkevään laihdutusruokavalioonkin (n.1700kcal).  Salli itsellesi myös joku pieni herkku tai jälkiruoka 3-4 kertaa viikossa. Totaalikieltäytyminen vain tekee kielletty hedelmä-efektin etkä ikinä opi suhtautumaan herkkuihin tasapainoisesti.

Tee tämä ja katso, alkaako herkkuhimo talttumaan.

Miten syöminen voi olla noin helkutin vaikeata joillekkin?

Mitä sitten jos tulee OIKEITA ongelmia elämässä?

Jaa esim seksuaalista hyväksikäyttöä lapsena, mielenterveysongelmia rahattomuutta? Mulla nämä ja ainoa ilo on sokeri, siksi se on ongelma.

Rahattomuus on 99% oma vika.

Minut on alaikäisenä yritetty tappaa ja sain turpaani melkein päivittäin.

Mutta työtä tekemällä olen tienannut hyvin rahaa ja paino on hyvä kun syö hyvin ja liikkuu.

Noi valittamasi asiat on tekosyitä.

Vierailija
78/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi ateriavälien lyhentäminen ja ruuan määrän lisääminen. Olen myöskin ollut tilanteesssa, jossa kädet vapisten kippaan suklaata ostoskärryyn. Ensimmäiset palat suuhun heti autossa ja puolen tunnin kotimatkan aikana 200g levystä oli tuhottu yli puolet, loput sitten 'iltapalaksi'. Tätä tapahtui siis lähes päivittäin.

Alhaisesta ja heittelevästä verensokeristahan tässä on kyse. Olen syönyt koko ajan melko terveellisesti, mutta nyt olen lisännyt iltapaivään yhden terveellisen ja täyttävän välipalan. Lisäksi yritän pitää huolta siitä, että ateriaväli ei kasva pidemmäksi kuin 4 tuntia. Muistakaa myös syödä riittävästi sitä rasvaa ja proteiinia, se oikeasti auttaa tässä asiassa.

Vierailija
79/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että syöt liian vähän niillä "normaaleilla" aterioillasi. Hyvin yleistä ikuisuuslaihduttajilla: päivä kituutetaan liian pienillä ja vähäenergisillä annoksilla ja pahimmassa tapauksessa ateriavälejäkin venytetään "turhan napostelun kitkemiseksi". Silloin herkkuhimo (=NÄLKÄ) on illalla sietämätön. Siinä vaiheessa on jo myöhäistä. Kituuttamalla ei laihdu kuin korkeintaan lyhyeksi aikaa koska ihmistä nyt vaan ei ole tehty kituuttamaan. Jos päästät itsesi nälkäiseksi, totta kai kehosi alkaa huutamaan mahdollisimman energiapitoista ja nopeasti verensokeria nostavaa. Se on tervettä.

Joten kokeilepas muutaman viikon ajan sellaista että kasvatat aterioidesi kokoa ja/tai kaloripitoisuutta. Syö myös pieni välipala aamupäivällä ja iltapäivällä. Nämä mahtuvat kyllä järkevään laihdutusruokavalioonkin (n.1700kcal).  Salli itsellesi myös joku pieni herkku tai jälkiruoka 3-4 kertaa viikossa. Totaalikieltäytyminen vain tekee kielletty hedelmä-efektin etkä ikinä opi suhtautumaan herkkuihin tasapainoisesti.

Tee tämä ja katso, alkaako herkkuhimo talttumaan.

Miten syöminen voi olla noin helkutin vaikeata joillekkin?

Mitä sitten jos tulee OIKEITA ongelmia elämässä?

Jaa esim seksuaalista hyväksikäyttöä lapsena, mielenterveysongelmia rahattomuutta? Mulla nämä ja ainoa ilo on sokeri, siksi se on ongelma.

Rahattomuus on 99% oma vika.

Minut on alaikäisenä yritetty tappaa ja sain turpaani melkein päivittäin.

Mutta työtä tekemällä olen tienannut hyvin rahaa ja paino on hyvä kun syö hyvin ja liikkuu.

Noi valittamasi asiat on tekosyitä.

Juu, mutta olet nykyään sadistinen psykopaatti. Miten meni omasta mielestä?

Vierailija
80/94 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas laiskoilla tekosyitä...