Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistellaan Yves Rocheria! Mitä teidän ekat muistot ovat?

Vierailija
04.11.2017 |

Itse aloin tilata postimyynnistä joskus 70-luvun lopulla ollessani ala-asteella. Vakuutin äitini siitä, että tarvitsen näitä ihonhoitotuotteita. Voiteet olivat paksuja tahmaisia ja tuubeissa. Yritin sitten käyttää puhdistusmaitoa, kasvovettä, päivävoidetta ja jotain "kaulavoidetta", mutta lipesin rutiineista aina ja unohdin. Kerran tilasin puuterirasian mutta väri oli aivan ruskea, ja itse olin kalpea. Olin niin pettynyt! Sitten sain pienet näytteet luomiväreistä ja käytin niitä varmaan vuoden :) Ja silloin oli myös minihuulipunia, joilla pystyi testaamaan. Me koulussa käytettiin niitä ihan pokkana.

Ja ne tuoksut: Clea, Chevreveille.. jotain, siis Kuusama, Ispahan, Un Avril une soir tai jotain...

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sininen pallon muotoinen pullo. Voi kun olisin säästänyt pullon.

Vierailija
42/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ne superkauniit naamat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotenäytteitä sai tilata vain kerran 1970-luvulla. Halusin toiset näytteet ja tilasin marsuni nimellä. Hyvin tulivat perille.

Vierailija
44/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanko väärin vai oliko Rocherilla magnolialta tuoksuva hajuvesi sellaisessa valkoisessa posliinipullossa? Ja sitten oli Vie Privee jossain vaiheessa, huurteisen vaaleanvihreässä pullossa jossa oli kukkaa imitoiva korkki. Itse tuoksu oli hurmaavan raikas ja kukkainen ja kesti tosi pitkään, kun sitä sipaisi iholle tai vaatteisiin. Teininä tykkäsin mehukkaan marjaisesta Rouge(?) tuoksusta joka oli punaisessa pyöreässä pullossa. Sitä piti saada aina lisää, kun edellinen puteli kului loppuun. Nature-tuoksu alkuperäisenä versiona oli myös aivan ihana, se oli täydellinen kevät- ja kesätuoksu..

Vierailija
45/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

YR:in pallon muotoisessa pullossa olevat hajuvedet! Se punainen oli aivan ihana! Body Shopin tämän vuoden joku joulutuoksu punaisessa pullossa tuoksui aivan samalta, käykäähän nostalgianuuskinnalla :D

Vierailija
46/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalasin esiteininä 90-luvun lopussa huuleni Luminelle-sarjan huulipunalla sävyssä Huurteinen koralli, ah <3 Tämä oli sellainen supervaalea helmiäisvaaleanpunainen.

Vierailija
47/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti vei minut Yves Rocherille teini-iässä 90-luvun lopulla kun kärsin otsaan ilmestyneistä finneistä. Myyjä valitsi minulle jonkun erityisesti nuorten ongelmaiholle tarkoitetun puhdistusvoiteen, joka tuoksui silloin mielestäni hirveälle. Se kuitenkin tepsi, ja nyt kun jossain törmään siihen tuoksuun, tulevat teinivuodet mieleen :D Onko jollain muulla muistikuvaa tällaisesta sarjasta ja mikä se vahva tuoksu olisi voinut olla?

Vierailija
48/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistanko väärin vai oliko Rocherilla magnolialta tuoksuva hajuvesi sellaisessa valkoisessa posliinipullossa? Ja sitten oli Vie Privee jossain vaiheessa, huurteisen vaaleanvihreässä pullossa jossa oli kukkaa imitoiva korkki. Itse tuoksu oli hurmaavan raikas ja kukkainen ja kesti tosi pitkään, kun sitä sipaisi iholle tai vaatteisiin. Teininä tykkäsin mehukkaan marjaisesta Rouge(?) tuoksusta joka oli punaisessa pyöreässä pullossa. Sitä piti saada aina lisää, kun edellinen puteli kului loppuun. Nature-tuoksu alkuperäisenä versiona oli myös aivan ihana, se oli täydellinen kevät- ja kesätuoksu..

Oli magnolia! Ihana tuoksu.

Vierailija
49/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu, ala-asteen loppupuolella liikkeen nimi lausuttiin Yves Rokker ja sieltä sain ensimmäiset huulipunat, ohuet valkoiset pakkaukset ja mukavan vähän pigmenttiä nuorelle neidille. Isompana harjoittelin rajausten tekoa ja nuortenlehtien ohjeen mukaan valitsin YR:stä ruskeaa sävyä, vaikka musta tuokin näin jälkeenpäin ajatellen silmieni kirkkaan vihreyden paremmin esiin.

Kerran jouduin jostain syystä soittamaan asiakaspalveluun ja kun toisessa päässä naisääni vastasi jotain tyyliin ” iivs rohöö”, hetken aikaa olin ihan hölmistynyt, että mihin ihmeeseen sitä oikein tulikaan soitettua. 🤣

Vierailija
50/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
51/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaaleanpunainen sydämenmuotoisessa pullossa oleva hajuvesi oli ihanaa! 😍 onkohan sitä enää olemassakaan....

Ja monoi de Tahiti oli toinen ihanuus.

Tämä! 🤗

https://www.google.fi/search?q=yves+rocher+90s&rlz=1C9BKJA_enFI689FI689…:

Vierailija
52/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla oli tämä tuoksu. Lainasin sitä aina välillä. Siitä tuli niin aikuismainen olo pikkutytölle. 😄

https://www.google.fi/search?q=yves+rocher+90s&rlz=1C9BKJA_enFI689FI689…:

Vierailija
53/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kyseinen firma siis lopettanut toimintansa? Itse muistan ne ihannan tuoksuiset shamppoot ja vartalovoiteet, joita aina sorruin tilaamaan. Niissä tuoksui hedelmät.

Tsekissä YR:iä on edelleen joka ostarilla. Body Shopeja esim. ei.

Vierailija
54/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulipuna värissä Huurteinen Koralli oli mulla jo 1985. Voi olla vielä vanhempikin. 

Vierailija
55/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhh, Venice-tuoksu!! Tykkäisin siitä varmasti vieläkin. Tulee pakkastalvi-illat, kutittavat villapaidat ja kaulaliinat mieleen!

Monoi de Tahitia on kyllä vielä olemassa, just viime kesänä lotrasin pullon loppuun. Kimalteilla :D

Asiakkaana vuodesta -89, jotenkin ne jaksoi tästäkin aina muistuttaa, et kauan on asiakkaana ollut.

Ja synttärilahjan sai paketin mukana.

Edelleen kun tilaa, laatikko on helvetin iso, vaikka sisällä ois yksi huulipuna :D

Vierailija
56/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla olin vähän aikaa asiakas, muut huomasin paskaks aika nopeesti.

Vierailija
57/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa kuvastoissa oli tuotteita lapsille, mm. oma hajuvesi :)

Rovaniemellä oli parikin kertaa Yvesin liike. Kävin kerran kasvohoidossakin toisessa. Molemmat oli Rovakadulla.

Muistan pienet yksittäiset luomivärit, suosikkini oli kasarilla pastellinen minttu pienellä kimalteella. Ja toisen huipputuote oli meikkikokoelma, jossa yhdessä paletissa puuteri, poskipunat, useita luomivärejä ja huulikiiltoja. Sieltä sudin antaumuksella väriä lisää kasvoihin diskon vessassa.

Vierailija
58/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Clea suosikkituoksuani saa vielä postimyynnistä.

Mä tilasin sitä nostalgiamielessä ja eihän sitä enää voi käyttää. Ihan "vääränlainen", mutta tuo muistot mieleen. Laitoin Pradan ja Guerlainin kaveriksi parfyymihyllylleni :)

Vierailija
59/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Body Shopin tasoisia tuotteitahan nuo ovat edelleen. Itse asiassa nyt kun menin sivuja katsomaan niin tajusin, että olen ehkä kerran vuoteen selannut ja jotain tilannutkin: sitä "marokkolaissaippuaa", joka näyttää syötävän ihanalta, hiushuudetta (jotain etikan tapaista, mutta tuoksuu hyvältä) ja joulutuotteita.

Vierailija
60/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalasin esiteininä 90-luvun lopussa huuleni Luminelle-sarjan huulipunalla sävyssä Huurteinen koralli, ah <3 Tämä oli sellainen supervaalea helmiäisvaaleanpunainen.

Mulla oli sama!Ja jotain Kuusama-tuoksua.