Muistellaan Yves Rocheria! Mitä teidän ekat muistot ovat?
Itse aloin tilata postimyynnistä joskus 70-luvun lopulla ollessani ala-asteella. Vakuutin äitini siitä, että tarvitsen näitä ihonhoitotuotteita. Voiteet olivat paksuja tahmaisia ja tuubeissa. Yritin sitten käyttää puhdistusmaitoa, kasvovettä, päivävoidetta ja jotain "kaulavoidetta", mutta lipesin rutiineista aina ja unohdin. Kerran tilasin puuterirasian mutta väri oli aivan ruskea, ja itse olin kalpea. Olin niin pettynyt! Sitten sain pienet näytteet luomiväreistä ja käytin niitä varmaan vuoden :) Ja silloin oli myös minihuulipunia, joilla pystyi testaamaan. Me koulussa käytettiin niitä ihan pokkana.
Ja ne tuoksut: Clea, Chevreveille.. jotain, siis Kuusama, Ispahan, Un Avril une soir tai jotain...
Kommentit (93)
Se tuoksumaailma ei mulle oikein osunut. Tai olinko nuuskaissut väärää purkkia. En ehkä tutkinut kaikkea.
Olen alkanut tilata Yves Rocherilta uudelleen 🥰
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tuli varhaisteiniajat mieleen. Olisin halunnut ne kaikki tuoksusarjat. Muistan kyllä, että tilasin jonkun hilseshampoon, josta tuli paksu hilsekerros päänahkaan.
Oli myös joku erittäin rasvoittuvien hiusten shampoo, jota käyttämällä hiukset oli todella rasvaiset. Oi noita aikoja.
Mä kaipaan kolmea tuoksua, Ispahan, 8eme jour ja Venice.
Kaverilla oli Pivoine-hajuvettä. Aina laittoi kun mentiin viihteelle.
Juu, minihuulipunat, paperirullat ja niiden "merkkien" askartelu! Mulla on kaksi veljeä niin sain aina hoitaa nää kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Valtavat määrät pikku lappusia joiden avulla saattoi tilata. Paljon pieniä näyteputkiloita/ hajuvesipulloja joita pihit sukulaistädit antoi joululahjaksi- haisivat käyneeltä jo siinä vaiheessa. Tuotteiden ranskalaiset nimet vaikutti upeilta, mutta hajuvedet ainakin tuoksui tosi kitkeriltä silloin.
...MUTTE KITKERIN NIISTÄ ON KIVESHIKI! ELÄKÖÖN KIVESHIKI!
Chevrefeuille oli ihanan raikas tuoksu. Sellainen pitäisi hankkia, jos vielä jostain saa. Tulisi nostalgiset tunteet.
Ispahan tuoksui mielestäni partavedelle.
Muutin poikaystäväni kanssa yhteen, ekaa kertaa omilleni. Keittiön pöydän ääressä availin paperikääröjä. Oli lama, ja rahaa ei ollut. Pidin tuotteita kalliina. Aina kuitenkin auoin kääröt ja suunnittelin, mitä tilaisin, vaikken koskaan tilannut mitään.
No, nykyään tilaankin verkkokaupoista kosmetiikkaa ja hajuvesiä, ja varmaan paikkailen jotakin vajetta.
Ne minihuulipunat, ja posliiniesineet. 😂
Kylläpä tuli varhaisteiniajat mieleen. Olisin halunnut ne kaikki tuoksusarjat. Muistan kyllä, että tilasin jonkun hilseshampoon, josta tuli paksu hilsekerros päänahkaan.