Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistellaan Yves Rocheria! Mitä teidän ekat muistot ovat?

Vierailija
04.11.2017 |

Itse aloin tilata postimyynnistä joskus 70-luvun lopulla ollessani ala-asteella. Vakuutin äitini siitä, että tarvitsen näitä ihonhoitotuotteita. Voiteet olivat paksuja tahmaisia ja tuubeissa. Yritin sitten käyttää puhdistusmaitoa, kasvovettä, päivävoidetta ja jotain "kaulavoidetta", mutta lipesin rutiineista aina ja unohdin. Kerran tilasin puuterirasian mutta väri oli aivan ruskea, ja itse olin kalpea. Olin niin pettynyt! Sitten sain pienet näytteet luomiväreistä ja käytin niitä varmaan vuoden :) Ja silloin oli myös minihuulipunia, joilla pystyi testaamaan. Me koulussa käytettiin niitä ihan pokkana.

Ja ne tuoksut: Clea, Chevreveille.. jotain, siis Kuusama, Ispahan, Un Avril une soir tai jotain...

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan 90-luvun alkupuolelta kirjeet, joita sitten askarreltiin että.saatiin alennukset kohdalleen. Ja ne pikkuesineet, joita sai kaupanpäälliseksi. Nostalgista!

Vierailija
2/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavat määrät pikku lappusia joiden avulla saattoi tilata. Paljon pieniä näyteputkiloita/ hajuvesipulloja joita pihit sukulaistädit antoi joululahjaksi- haisivat käyneeltä jo siinä vaiheessa. Tuotteiden ranskalaiset nimet vaikutti upeilta, mutta hajuvedet ainakin tuoksui tosi kitkeriltä silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne näyte huulipunat.. Ja lappuaskartelut

Vierailija
4/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hajuvesi tummansinisessä pullossa. Orvokkien suuntaan jotakin.

Vierailija
5/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ne kirjeet joita äidille tuli, sain niistä niitä pieniä lappurullia joita oli jännä avata. Jotain rasvaa ja peitepuikkoa äiti sieltä tilasi.

Vierailija
6/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimerkkiaskartelu ja minihuulipunat jääneet parhaiten mieleen. Olin vielä sen verran nuori etten itse käyttänyt huulipunaa joten näytehuulipunat päätyivät barbien meikkipöydälle :D

Vierailija
7/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vieläkin jäljellä vuosikymmenten takaisia Rocherin meikkejä, eivätkä ole pilalle menneet. Muistan hyvin ne lippuset ja lappuset joita askarreltiin, että tuli näytteitä. Tuli mininäytteitä tai koriste-esineitä. Mahnolian tuoksuinen hajuvesi oli ihana. Clean muistan hyvin. Muutama vuosi sitten kävin Tampereen Yves Rocher kaupassa, jota ei enää ole.

Vierailija
8/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kyseinen firma siis lopettanut toimintansa? Itse muistan ne ihannan tuoksuiset shamppoot ja vartalovoiteet, joita aina sorruin tilaamaan. Niissä tuoksui hedelmät.

Vierailija
9/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tilaa vieläkin suihkugeelit (ja muutakin) Yves Rocherilta.

Vierailija
10/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-80-luvun teininä odotin postimyyntiluetteloa kuin kuuta nousevaa. Melkein kaikki sitten olikin YR. Löytyi kelvollisia ihonhoitotuotteita, meikkejä ja tuoksuja. Eihän niitä pohjoismaiselle teinille ollut suunnattu, mutta minä opin ihonhoidon ja tuoksujen perusteet YR katalogista. Muistan vieläkin Ispahanin ja Venicen hienot mainokset. 

Vierailija
11/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä olemassa kai.

Ispahan hajuvesi oli ihanaa.

Aina tyrkytettiin liikkeessä jotain korttia johon sai kerätä leimoja.

Vierailija
12/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytettiin yläasteella niitä minihuulipunia. Piti olla varovainen, ettei se pää katkennut. Jossain vaiheessa joku keksi, että huulipunasta voi ottaa siveltimellä! Pensselillä sitten sudittiin välitunnilla koulun vessassa kamalia huulipunasävyjä, voi luoja :D

Kellään ei ollut mitään tajua siitä, mikä väri tai sävy sopisi kenellekin. Kylmä? Lämmin sävy? Never heard.

"Ihana tummanvioletinkukertava, tätä mä laitan!"

Vierailija
13/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://m.yves-rocher.fi

Nettikauppa kai vieläkin?

Vierailija
14/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa viikolla Palermossa kävin ko. liikkeessä.

Vierailija
15/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä olemassa kai.

Ispahan hajuvesi oli ihanaa.

Aina tyrkytettiin liikkeessä jotain korttia johon sai kerätä leimoja.

Ispahan, hirveetä. Sehän haisee jollekin basaarimuorille joka ei ole peseytynyt viikkoon. Muutenkin tommoset itämaiset tuoksut ei kyllä yhtään sovi ihmiselle.

Vierailija
16/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse monsieur Yves Rocher (liikkeen perustaja) on kyllä jo joitakin vuosia sitten edesmennyt.

Vierailija
17/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhotti se kaikki lippulappusälä mitä lähettivät postiluukusta, se roska. Muutaman kerran poistin kaikki omat tietoni ja sulloin koko sälän siihen heidän palautuskuoreen ja lähetin heille takaisin.

Vierailija
18/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi lapsena sen ompputuoksun, oliko Pomme d'Api tai joku sinne päin. Voi että se tuoksui hyvälle silloin lapsena, kaipaan sitä tuoksua joskus vieläkin, voisi vaan nuuhkia sitä pulloa :)

Vierailija
19/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna- ja kastanjashampoota käytin paljon 80-luvulla ja 90-luvulla appelsiinihajuvettä.

Vierailija
20/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelin otsikon luettuani että onko Yves Rocher lakannut olemasta.

Jos on niin on mennyt minulta ihan ohi - vaikka Tampereen keskustassa päivittäin kuljenkin, Hämeenkadun myymälänkin ohi monta kertaa päivässä. Tai ilmeisesti entisen myymälän :)