Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: ”Kaikki fyysinen kontakti katosi” – Pienten lasten eronneiden isien tarinoissa toistuvat ulkopuolisuus, seksin puute ja pettäminen"

Vierailija
02.11.2017 |

En edes ole lukenut juttua, koska en ole tilaaja. Kommentoin vain pelkkää otsikkoa.

1. Helvetin ärsyttävä tuo eka lause "Kaikki fyysinen kontakti katosi". Suurin osa miehistä tarkoittaa fyysisellä kontaktilla seksiä, joten miksei tuossa lue, että "Kaikki seksi katosi". En ole vielä tavannut miestä, joka voivottelee halien puutetta ja sitä, että nyhjätään kaksistaan sohvalla telkkua katsoen. Toki näitäkin voi olla.

2. "Ulkopuolisuus". Tästä isukit saavat syyttää itseään. Kaikkein eniten ylitöitä tekevät pienten lasten isät. Eikä syy taida olla useimmiten rahan hamstraus, vaan se, että isukkien on helpompi tehdä niitä toimistotöitään prosenttipalkalla, kuin tehdä ilmaista koti/lastenhoitotyötä kotona väsyneen äitykän läsnäollessa. Suurin osa äityköistä varmaan olettaa, että klo 16 jälkeen lastenhoito/kotityö tehdään puoliksi. On kivempaa hengailla töissä palkattuna, kuin tehdä ilmaistyötä kotona. Siitä kun ei kerry eläkettäkään. Tässä vaiheessa on turha puhua, ettei äiti anna isän hoitaa lasta. No ei varmaan annakaan, jos se lapsenhoito tehdään useimmiten helpoimmalla konstilla: ipad kouraan lapselle ja toiseen mäkkärin hamppari. Joo. Kyllä mäkin voisin tehdä näin, mutten tee, koska haluan ettei lapseni ole nettiriippuvainen jo yksivuotiaana. Haluan lisäksi, että lapseni saa kunnon ruokaa, eikä pelkkää einestä.

Tästä isukkien kotonaolemattomuudesta seuraa se, että lapset ovat kiintyneempiä äitiin, joka on heitä huoltanut ja hoitanut lähes yksin. Lapsen suhde isään jää todella heppoiseksi, jos lapsi näkee isäänsä muutaman minuutin päivässä. Kyllä lapsi tietää, kuka on ollut paikalla. Vaikka tätä isukit yleensä vähättelevät, että kyllähän HE ovat TEHNEET ja OLLEET.

No tästä, että äiti hoitaa kaiken kotona tapahtuvan seuraa yleensä se, että äiti on väsynyt. On ruoanlaitto, lapsenhoito, -leikitiys, ulkonakäynti, siivous, pyykinpesu... no kyllä te tiiätte. Äiti siis on väsynyt kun saa lapset nukkumaan. Toki tässä vaiheessa isä rynnistää kotiin. Juuri sopivasti, ettei edes iltasatua tarvitse lukea. Isä kiitää jääkaapille "eikö täällä ole mitään syömistä!!!" ja sen jälkeen sohvalle tunniksi.

jatkuu...

Kommentit (250)

Vierailija
101/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äiti, jolla kokemusta kahdesta aviomiehestä ja kahdesta isukista

Olet siis mielestäsi kovakin ekspertti, ja sanasi painaa jotain?

No en ole kyllä sellasta isää tavannut, josta perheen äiti sanoo, että tuo mies se tekee kotona niin paljon kotitöitä ja hoitaa lapsetkin melkein yksin. Oletan, että mun kokemukseni on yleisempi kuin sen vastakohta. Joten kyllä kokemukseni jotain kertoo. Ainakin enemmän kuin niiden ihmisten mututuntuma, joilla ei ole lapsia.

Mun mieheni ja poikani hoitavat perheensä ihan yksin kun minä tai miniä ollaan työmatkoilla/muuten reissussa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, tekevät ison osan silloinkin kun me äidit ja vaimot ollaan kotona jos me ei ehditä

Vierailija
102/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli oli iihan tasapuolinen eli kannattaa ap lukea se. Todettiin, että suhde kärsii, jos odotukset ja todellisuus eivät kohtaa. Osa miehistä haluaisi olla enemmän osa perhettä ja kokevat ulkopuolisuutta, jos nainen.omii lapsen. Osa naisista taas kokee tulleensa petetyksi, jos mies paljastuukin vapaamatkustajaksi eikä kanna vastuuta kodin- ja lastenhoidosta.

Se artikkelissa haastateltu mies kertoi avoimesti katuvansa eroa, ei ollut tajunnut, että pikkulapsiaika on vaikeaa ja ohimenevää vaan oli luullut, että vaimossa on vikaa ja että hän olisi onnellisempi jonkun muun kanssa.

Minusta artikkeli oli jonkin verran naisia syyllistävä. Siinä tuotiin selvästi esille, miten naiset usein jättävät miehet ulkopuolelle, mutta ei millään tavoin viitattu miesten omaan velvollisuuteen pysytellä siellä sisäpuolella. 

Suomessa on tutkittu naisten ja miesten tavoitteita raskaudenaikana ja vauvan saamisen jälkeen. Naisilla tavoitteet vaihtuivat synnytyksen jälkeen koti- ja perhepainotteisimmiksi, kun taas miesten tavoitteet painottuivat entistä enemmän työelämään ja rahaan. Lisäksi tutkimuksessa havaittiin, että ne naiset, jotka kykenivät muuttamaan ura- ja työpainotteisia tavoitteitaan enemmän perhekeskeisimmiksi, olivat onnellisempia. Sinänsä ihan loogista, ja jos se toimii naisten kohdalla, pätee sama todennäköisesti miehiinkin. Eli miehet voisivat ottaa itse vastuuta siitä, että eivät jää ulkopuolelle ja suunnata muutamaksi vuodeksi fokuksensa puolisoon ja lapseen. 

saamatta itse fokusta.

Ymmärrätkö ollenkaan mitä luet? Juurihan tuossa ylhäällä sanottiin, että naiset, jotka suuntautuvat perhekeskeisimmiksi, ovat onnellisempia. Mieskin olisi varmasti onnellisempi liitossaan, jos suuntaisi fokuksensa samalla tavalla perheeseen eikä esim. työhön.

No pakkohan sitä fokusta on siihen työhön suunnata, kun on monesti parisuhteessa se ainoa, joka tuo sitä rahaa taloon. Ainakin sen äitiysloman aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) Kolme lasta.

B) Vaimolla ja minulla on diili, että seksistä ei kieltäydytä jos toinen sitä haluaa.

C) Suhteemme on erinomainen juuri tuon asian takia.

D) Ei tule vilkuiltua vieraisiin pöytiin, kun kotona on asiat kunnossa.

E) Seksi on vaan yksi suhteen tärkeimmistä jutuista. Siihen ei koko päivää mene.

Parisuhteet voisi paljon paremmin, jos tuon laajentaisi ihan kaikkeen kotona. Jos toinen tekee heti sen, mitä toinen pyytää, ei mistään tarvitsisi muistuttaa monta kertaa ja kaikki hoituisi ajallaan. En siis tarkoita sitä, että toinen sanoo "lähdetään huomenna heti maailmanympärimatkalle" vaan jos toinen pyytää hieromaan hartioita tai imuroimaan.

No en mä ole valmis allekirjottamaan ihan tuotakaan suoraan. Itse väittäisin, että parisuhteet vois paljon paremmin, jos sitä rimaa esimerkiksi kämpän siisteydelle voisi vähän laskea. JA, että parisuhteen molemmilla osapuolilla on aikaa ja tilaa tehdä itseä kiinnostavia juttuja. Mutta, toisaalta, ihmiset on erilaisia ja tarvitsee eri asioita.

Vierailija
104/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu siirtyy ns. yleiseltä tasolta hyödyttömästi yksityiselle tasolle. Miksi?

Ehkä siksi koska esimerkillä kerrot parhaiten ja toiseksi aloituskin oli henkilökohtaiseen näkemykseen pohjautuva.

Yksittäisellä jutulla, tai esimerkillä ei ole mitään merkitystä. Vain jonkun tyyppi pahanolon purkausta. Jos et ole huomannut palstalla alati esiintyvää ongelman käsittelyä.

Vierailija
105/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äiti, jolla kokemusta kahdesta aviomiehestä ja kahdesta isukista

Olet siis mielestäsi kovakin ekspertti, ja sanasi painaa jotain?

No en ole kyllä sellasta isää tavannut, josta perheen äiti sanoo, että tuo mies se tekee kotona niin paljon kotitöitä ja hoitaa lapsetkin melkein yksin. Oletan, että mun kokemukseni on yleisempi kuin sen vastakohta. Joten kyllä kokemukseni jotain kertoo. Ainakin enemmän kuin niiden ihmisten mututuntuma, joilla ei ole lapsia.

Mun mieheni ja poikani hoitavat perheensä ihan yksin kun minä tai miniä ollaan työmatkoilla/muuten reissussa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, tekevät ison osan silloinkin kun me äidit ja vaimot ollaan kotona jos me ei ehditä

Jätä se sika!

Vierailija
106/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu siirtyy ns. yleiseltä tasolta hyödyttömästi yksityiselle tasolle. Miksi?

Ehkä siksi koska esimerkillä kerrot parhaiten ja toiseksi aloituskin oli henkilökohtaiseen näkemykseen pohjautuva.

Yksittäisellä jutulla, tai esimerkillä ei ole mitään merkitystä. Vain jonkun tyyppi pahanolon purkausta. Jos et ole huomannut palstalla alati esiintyvää ongelman käsittelyä.

Niin useimmiten toistuu: "Mun mies jätti sitä, mun mies jätti tätä, mun mies teki tota jne."

Vierailija
107/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli oli iihan tasapuolinen eli kannattaa ap lukea se. Todettiin, että suhde kärsii, jos odotukset ja todellisuus eivät kohtaa. Osa miehistä haluaisi olla enemmän osa perhettä ja kokevat ulkopuolisuutta, jos nainen.omii lapsen. Osa naisista taas kokee tulleensa petetyksi, jos mies paljastuukin vapaamatkustajaksi eikä kanna vastuuta kodin- ja lastenhoidosta.

Se artikkelissa haastateltu mies kertoi avoimesti katuvansa eroa, ei ollut tajunnut, että pikkulapsiaika on vaikeaa ja ohimenevää vaan oli luullut, että vaimossa on vikaa ja että hän olisi onnellisempi jonkun muun kanssa.

Minusta artikkeli oli jonkin verran naisia syyllistävä. Siinä tuotiin selvästi esille, miten naiset usein jättävät miehet ulkopuolelle, mutta ei millään tavoin viitattu miesten omaan velvollisuuteen pysytellä siellä sisäpuolella. 

Suomessa on tutkittu naisten ja miesten tavoitteita raskaudenaikana ja vauvan saamisen jälkeen. Naisilla tavoitteet vaihtuivat synnytyksen jälkeen koti- ja perhepainotteisimmiksi, kun taas miesten tavoitteet painottuivat entistä enemmän työelämään ja rahaan. Lisäksi tutkimuksessa havaittiin, että ne naiset, jotka kykenivät muuttamaan ura- ja työpainotteisia tavoitteitaan enemmän perhekeskeisimmiksi, olivat onnellisempia. Sinänsä ihan loogista, ja jos se toimii naisten kohdalla, pätee sama todennäköisesti miehiinkin. Eli miehet voisivat ottaa itse vastuuta siitä, että eivät jää ulkopuolelle ja suunnata muutamaksi vuodeksi fokuksensa puolisoon ja lapseen. 

saamatta itse fokusta.

Ymmärrätkö ollenkaan mitä luet? Juurihan tuossa ylhäällä sanottiin, että naiset, jotka suuntautuvat perhekeskeisimmiksi, ovat onnellisempia. Mieskin olisi varmasti onnellisempi liitossaan, jos suuntaisi fokuksensa samalla tavalla perheeseen eikä esim. työhön.

No pakkohan sitä fokusta on siihen työhön suunnata, kun on monesti parisuhteessa se ainoa, joka tuo sitä rahaa taloon. Ainakin sen äitiysloman aikana.

Äitiysloman aikana moni saa alkuun palkkaa ja jokainen saa sitten ansiosidonnaista äitiyspäivärahaa. Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ei hae päivärahaa?

Vierailija
108/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yhdelle ja isä kahdelle kirjoitti:

Mites kun lapset kasvaa. Lähenee 10 vuoden ikä ja yhä sama seksittömyys jatkuu. Kyllä tästä samasta suhdeongelmasta kärsii ihan varmasti kaikenikäisten lasten vanhemmat. Toki se painottuu sinne lapsivuodeaikaan, mutta on ihan parista kiinni miten siitä seksikuopasta noustaan. Toiset vaan ei osaa keskustella. Itse olen sellaisen naisen kanssa naimisissa, jolle seksistäpuhuminen on vaikeaa. Ja luonnollisesti itse seksikin on vaikeaa. Syttyy toisinaan mutta harvoin. Kieltäytynyt oon jo armoseksistä, siitä ei saa itsekkän kuin paskan olon.

Tuolla joku maalaili aiheella, että mies ruinaa halauksien vähäisyyttä... Miksä perkeleen naisten yksinoikeus se on tuntea tarvetta siitä että joku haluaa tulla sun lähelle. Ei oo 2000 luvun naisetkaan vielä kaikki ihan ajantasalla...:D Katsokaas on järjetön ero jo siinä miten mies aistii sen seksitilanteen. Just niinkuin nainenkin. Kyllä miehelle on väliä sillä todella paljon, "antaako" nainen vai "haluaako" nainen seksiä. Ja sen aistii kyllä mieskin valitettavasti....

Näin pitkään asian kanssa taistelleena ei se naisen tavara kostu imuroimalla ja tiskaamalla. Tai lapsien kanssa leikimällä. Jos ei mies osallistu näihin asioihin niin et seurustele miehen kanssa vaan jonkun perkeleen neandertalin.... Aina pitäs pyrkiä löytämään juurisyyt.

Oletko sinä esimerkiksi se nainen joka tykkää katsoa mukavan romanttisia ohjelmia netflixistä. Vähän kenties jotain kivaa vikrotiaanista sarjaa tai outlanderia kuumine seksikohtauksineen. Oma mies sitten siinä kun yrittää jotain lähestyä niin ei kiinnosta, katson nyt teeveetä... Niinpä.... Älä ole se nainen. Halaa sitä miestä. Tv kiinni, ja sakset auki...:D

Mutta lyhyesti... Rentoutuminen ja nukkuminen ei saa naista haluamaan jos vikaa on korvien välissä. Paska puhetta.... 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei tietenkään kykene itsekritiikkiin, mutta sanon kuitenkin. Ettekö koskaan itse ihmettele, miksi olette niin perhanan alttiita järjestämään ihmissuhdeongelmia, olitte sitten yksi tai parisuhteessa? Osaatteko hävetä koskaan narsismianne?

Aloituksessa on kyse pienten lasten vanhemmista. Raskaus, synnytys ja siitä toipuminen, vauvaan totuttautuminen ja vauvan hoitaminen vaatii varsinkin naiselta valtavan paljon. Ihan kaikkea ei jaksa eikä niistä vähäisistä yöunista halua enää vähentää yhtään. Kyllä naisellekin seksi maittaa, jos saa nukkua kunnolla eikä kaikki jää hänen harteilleen.

On muuten tutkittu juttu, että stressi vie haluja. Juurisyy on tietenki se, mikä sitä stressiä aiheuttaa. Joku iso asia vai monta pientä. Univaje, huono ruokavalio, liikunnan puute, mielekkäiden harrastusten puute, liiat vaatimukset, joita ei koe täyttävänsä (esim. äitiyden/isyyden osalta), työstressi... Parisuhteessa olisi tietenkin hyvä, jos näistä asioistakin voisi keskustella ja tukea toista, mutta aina se ei riitä vaans itä apua pitäisi hakea ammattilaiselta.

Esim. itellä krooninen stressi ja uniapnean aiheuttama univaje vei lopulta halut kokonaan. Mies ei ymmärtänyt, erottiin (parisuhteessa oli siis muutakin vikaa, kuin seksin puute ja oma haluttomuuteni) ja nyt kun olen uniapneaan saanut apua, tuntuu, että haluaisin seksiä koko ajan.

Vierailija
109/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) Kolme lasta.

B) Vaimolla ja minulla on diili, että seksistä ei kieltäydytä jos toinen sitä haluaa.

E) Seksi on vaan yksi suhteen tärkeimmistä jutuista. Siihen ei koko päivää mene.

Parisuhteet voisi paljon paremmin, jos tuon laajentaisi ihan kaikkeen kotona. Jos toinen tekee heti sen, mitä toinen pyytää, ei mistään tarvitsisi muistuttaa monta kertaa ja kaikki hoituisi ajallaan. En siis tarkoita sitä, että toinen sanoo "lähdetään huomenna heti maailmanympärimatkalle" vaan jos toinen pyytää hieromaan hartioita tai imuroimaan.

Tehkääpä ihan huviksenne testi. Pyytäkää, että mies kirjaa joka ikisen "pyyntönne ja huomautuksenne" ylös kuukauden ajan. Sitten mies toistaa ne yhtä monta kertaa päivittäin vähintäänkin käskevällä sävyllä (sitä te itsekin teette). Kertokaa sitten tuntemuksianne.

Suominainenhan käyttäytyy siten, että mies on vain hänellä töissä sillä erotuksella, että vielä itse maksaa siitä ilosta.

Mitä ne naiset yleensä mieheltä pyytää tai mistä huomauttaa? Kuinka monta kertaa pitää samasta asiasta sanoa, ennen kuin mies edes kuulee, mitä toinen on sanonut?

Minä en puhu miehelle "käskevällä sävyllä". Maksan puolet yhteisistä menoista. Minusta on ihan kohtuullista, jos pyydän miestä laittamaan likaiset astiat koneeseen tai roskat roskiin, hän tekisi niin. Parasta olisi, jos niistä ei tarvitsisi huomauttaa ollenkaan.

Sinä teet tyhmyyttäsi itsellesi ongelmia. Fiksu nainen laittaa ne astiat ihan itse koneeseen ja roskat roskiin. Suomiämmillä on joku helvetin pakottava tarve käskyttää miehiä ja myöhemmin lapsiaan. Mikä teitä vaivaa?

Vierailija
110/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen voi tehdä myös ilman miestä tai seksiä jos sellainen ei kiinnosta.

Vierailija
111/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen voi tehdä myös ilman miestä tai seksiä jos sellainen ei kiinnosta.

Mutta kun pitäisi saada joku maksamaan siitä lystistä, olla tukena sekä ilmeisesti siivota ja pyykata.

Vierailija
112/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies yhdelle ja isä kahdelle kirjoitti:

Mites kun lapset kasvaa. Lähenee 10 vuoden ikä ja yhä sama seksittömyys jatkuu. Kyllä tästä samasta suhdeongelmasta kärsii ihan varmasti kaikenikäisten lasten vanhemmat. Toki se painottuu sinne lapsivuodeaikaan, mutta on ihan parista kiinni miten siitä seksikuopasta noustaan. Toiset vaan ei osaa keskustella. Itse olen sellaisen naisen kanssa naimisissa, jolle seksistäpuhuminen on vaikeaa. Ja luonnollisesti itse seksikin on vaikeaa. Syttyy toisinaan mutta harvoin. Kieltäytynyt oon jo armoseksistä, siitä ei saa itsekkän kuin paskan olon.

Tuolla joku maalaili aiheella, että mies ruinaa halauksien vähäisyyttä... Miksä perkeleen naisten yksinoikeus se on tuntea tarvetta siitä että joku haluaa tulla sun lähelle. Ei oo 2000 luvun naisetkaan vielä kaikki ihan ajantasalla...:D Katsokaas on järjetön ero jo siinä miten mies aistii sen seksitilanteen. Just niinkuin nainenkin. Kyllä miehelle on väliä sillä todella paljon, "antaako" nainen vai "haluaako" nainen seksiä. Ja sen aistii kyllä mieskin valitettavasti....

Näin pitkään asian kanssa taistelleena ei se naisen tavara kostu imuroimalla ja tiskaamalla. Tai lapsien kanssa leikimällä. Jos ei mies osallistu näihin asioihin niin et seurustele miehen kanssa vaan jonkun perkeleen neandertalin.... Aina pitäs pyrkiä löytämään juurisyyt.

Oletko sinä esimerkiksi se nainen joka tykkää katsoa mukavan romanttisia ohjelmia netflixistä. Vähän kenties jotain kivaa vikrotiaanista sarjaa tai outlanderia kuumine seksikohtauksineen. Oma mies sitten siinä kun yrittää jotain lähestyä niin ei kiinnosta, katson nyt teeveetä... Niinpä.... Älä ole se nainen. Halaa sitä miestä. Tv kiinni, ja sakset auki...:D

Mutta lyhyesti... Rentoutuminen ja nukkuminen ei saa naista haluamaan jos vikaa on korvien välissä. Paska puhetta.... 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei tietenkään kykene itsekritiikkiin, mutta sanon kuitenkin. Ettekö koskaan itse ihmettele, miksi olette niin perhanan alttiita järjestämään ihmissuhdeongelmia, olitte sitten yksi tai parisuhteessa? Osaatteko hävetä koskaan narsismianne?

Aloituksessa on kyse pienten lasten vanhemmista. Raskaus, synnytys ja siitä toipuminen, vauvaan totuttautuminen ja vauvan hoitaminen vaatii varsinkin naiselta valtavan paljon. Ihan kaikkea ei jaksa eikä niistä vähäisistä yöunista halua enää vähentää yhtään. Kyllä naisellekin seksi maittaa, jos saa nukkua kunnolla eikä kaikki jää hänen harteilleen.

On muuten tutkittu juttu, että stressi vie haluja. Juurisyy on tietenki se, mikä sitä stressiä aiheuttaa. Joku iso asia vai monta pientä. Univaje, huono ruokavalio, liikunnan puute, mielekkäiden harrastusten puute, liiat vaatimukset, joita ei koe täyttävänsä (esim. äitiyden/isyyden osalta), työstressi... Parisuhteessa olisi tietenkin hyvä, jos näistä asioistakin voisi keskustella ja tukea toista, mutta aina se ei riitä vaans itä apua pitäisi hakea ammattilaiselta.

Esim. itellä krooninen stressi ja uniapnean aiheuttama univaje vei lopulta halut kokonaan. Mies ei ymmärtänyt, erottiin (parisuhteessa oli siis muutakin vikaa, kuin seksin puute ja oma haluttomuuteni) ja nyt kun olen uniapneaan saanut apua, tuntuu, että haluaisin seksiä koko ajan.

tuokin on yksilöllistä, ei kannata yleistää. Mulla on ollut paha unettomuus ja uniapnea hoitamatta 33 vuotta (nyt lopulta sain apua), työstressiä niin että sain 24/7 rytmihäiriöitä. Nukun tosin edelleenkin 2-4h + 1-2h yössä mutta ei mitään vaikutusta haluihin, kaikki pelaa. Mulle seksi ja läheisyys on kuin lääkettä, nukun paremmin ja rytmihäiriöitä on vähemmän jos olemme rakastelleet. Siksi haluaisin sitä todella usein!

Vierailija
113/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) Kolme lasta.

Tehkääpä ihan huviksenne testi. Pyytäkää, että mies kirjaa joka ikisen "pyyntönne ja huomautuksenne" ylös kuukauden ajan. Sitten mies toistaa ne yhtä monta kertaa päivittäin vähintäänkin käskevällä sävyllä (sitä te itsekin teette). Kertokaa sitten tuntemuksianne.

Suominainenhan käyttäytyy siten, että mies on vain hänellä töissä sillä erotuksella, että vielä itse maksaa siitä ilosta.

Mitä ne naiset yleensä mieheltä pyytää tai mistä huomauttaa? Kuinka monta kertaa pitää samasta asiasta sanoa, ennen kuin mies edes kuulee, mitä toinen on sanonut?

Minä en puhu miehelle "käskevällä sävyllä". Maksan puolet yhteisistä menoista. Minusta on ihan kohtuullista, jos pyydän miestä laittamaan likaiset astiat koneeseen tai roskat roskiin, hän tekisi niin. Parasta olisi, jos niistä ei tarvitsisi huomauttaa ollenkaan.

Sinä teet tyhmyyttäsi itsellesi ongelmia. Fiksu nainen laittaa ne astiat ihan itse koneeseen ja roskat roskiin. Suomiämmillä on joku helvetin pakottava tarve käskyttää miehiä ja myöhemmin lapsiaan. Mikä teitä vaivaa?

Niin laitankin, sitten kun viitsin. Roskat voi olla tiskipöydällä monta päivää, olen opetellut sietämään sotkua. Olen myös tietoisesti vähentänyt siivousta, pyykkäystä, ruuanlaittoa ja yleistä järjestystä. Pakko myöntää, että miehet on oikeassa, tämä on kummasti lisännyt vapaa-aikaa.

Vierailija
114/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12121212 kirjoitti:

"2. "Ulkopuolisuus". Tästä isukit saavat syyttää itseään. Kaikkein eniten ylitöitä tekevät pienten lasten isät. Eikä syy taida olla useimmiten rahan hamstraus, vaan se, että isukkien on helpompi tehdä niitä toimistotöitään prosenttipalkalla, kuin tehdä ilmaista koti/lastenhoitotyötä kotona väsyneen äitykän läsnäollessa."

Hei Pekka, olisiko mahdollista että luopuisit ylitöistä niin jäisi enemmän aikaa perheen kanssa?

Marja kulta, kyllähän se käy. Tietysti sitten emme pysty ostamaan sitä haaveilemaasi uutta taloa kivemmalta alueelta, ja vuosittainen ulkomaanreissukin täytyy vaihtaa kotimaanreissuun.

Voisitko Pekka kysyä siltä pomoltasi olisiko niitä ylitöitä tarjolla lauantaillekin?

Ei ylitöistä noin paljoa makseta, että niillä maksaisi koko perheen ulkomaanreissun ja uuden talon oston. Kommenttisi on huono.

No ei yhden vuoden ylitöillä taloa osteta, mutta reissun kyllä. Itelläni oli ~250 tuntia viime vuonna.

Oliko se reissu kaveriporukan chillausreissu, kun "olet sen ansainnut" kovan työnteon vastapainoksi?

Vierailija
115/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Unohdin mainita aloituksessani se, että olen ollut aistivani, että miesten mielestä se seksi on ihan mahtavan ihana asia. Kuulemma se on parempaa kuin niska-hartia-hieronta tai suklaa. Ilmeisesti se siis tuntuu niin mahtavalta. Ilmeisesti monella miehellä seksi on heti kolmantena tärkeysjärjestyksessä syömisen ja nukkumisen jälkeen. Jos asia on näin, niin vaikeaahan se on ilman sitä sitten olla. I see.

Mutta jos se on niin tärkeetä, niin eikö silloin pitäisi käyttäytyä kotona siten, että saa sitä seksiä sitten? Eikö pitäisi vaivaantua kotitöihin ja joskus käyttää vaimoon rahaa, muuhunkin kuin leipään ja jauhelihaan? Eikö pitäisi kiinnostua vaimosta ja lapsista ihmisinä? Eikö pitäisi jutustella ja kysellä kuulumisia?

Ilmeisesti ei. Miehille seksi avioliitossa pitää tulla ilmaiseksi. Heille edut, mutta vaimolle pitää riittää leipä ja makarooni. Orjatyötä, sanon minä.

Niin ja mennessäni avioliittoihini, uskoin miehistäni, että he olisivat hyviä isiä ja hyviä kumppaneita. En olisi uskonut, mihin malliin hommat menevät lasten tulon jälkeen. Nyt olen läksyni oppinut. 

Ap

Kyllä, seksi on todella tärkeä perustarve eikä jotakin, mitä pitää ansaita tai jolla voi käydä kauppaa. Pariskunnan kummallakin osapuolella olisi hyvä olla samanlaiset libidot. Ei tule kesää, jos toinen tarvitsee seksiä ja toinen voi pihdata vaikka viikkoja.

Vierailija
116/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa on aina kaksi osapuolta:

Nainen, älä tyydy siihen että mies ei tee kotitöitä eikä hoida omia lapsiaan. Ei pidä olla kiillottamassa marttyyrikruunua ja suorittaa äitiyttä. Kyllä niille kakaroille voi joskus pistää piirretyn pyörimään ja mäkkärihampparin käteen, ei ole pakko juosta kaupassa kieli vyön alla ja sitten väätää "terveellistä" ruokaa joka ei välttämättä ole sen kummempaa kuin se hampurilaisen pulla, liha ja vähän kasvista mausteena. Ja sitten on vielä ne tiskit... Lapset eivät mene pilalle vaikka eivät eläisi 100% joidenkin "asiantuntijoiden" ohjeiden mukaan. Ei kukaan aikuinenkaan elä 100% terveellisesti ja henkisesti kehittävästi, täällä mekin ollaan virtuaalimaailmassa nytkin. Maalaisjärjen käyttö on sallittu, ja se, että sanoo miehelle että minä menen nyt, mulla on harrastus just nyt, ruoki kersat ja laita ne nukkumaaan, heippa!

Ja miehet, ihan oikeasti, se vaimo ei ole sun äitis, ja ne pennut on sun! Ihan samalla tavalla sulla on aivot ja kaks kättä ja kaks jalkaa, saat kyllä tehtyä joskus ruokaakin perheelle, eikä se kaupassa käyminen oikeesti ole sen vaikeampaa kuin töissäkäyminen. Muutenkin, luultavasti suurimman osan teillä kotona olevista kodinkoneista on miehet suunnitelleet, kyllä hei säkin osaat laittaa pyykkikoneen, tiskikoneen tai imurin päälle. 

Ja viimeiseksi, sitä seksiä voi pihdata myös mies. Jos seksiä ei halua oman rakkaan kanssa harrastaa, ei rakasta, ja jos ei rakasta, niin ei kannata tehdä lapsia, eikä olla parisuhteessa. Molemmille kunnon orgasmi edes kerran viikossa, niin avot, alkaa stressi lieventyä ja rakkautta alkaa tuntea ihan eri tavalla, kakaroiden kanssakin voi ehkä ottaa rennommin kun ei ole puutteessa, haaroväli pukkaa horsmaa ja telkkarista nähty seksikohtaus vetää oman kropan tiukalle kuin viulunkieli ja tietysti mielen siinä samalla... kyllä me kaikki tarvitsemme laukeamista, ihan oikeasti.

Vierailija
117/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan vitusti kiinnostais tietää, että kuka niille väritakkimiehille (joita hesariin ulisevat isät 100% varmasti ovat) antaa muka pillua?

Minun on erittäin vaikea nähdä tätä.

Vai onko kyseessä valeuutinen... keksittyjä tarinoita laajemman agendan ajamiseksi.

Vierailija
118/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Unohdin mainita aloituksessani se, että olen ollut aistivani, että miesten mielestä se seksi on ihan mahtavan ihana asia. Kuulemma se on parempaa kuin niska-hartia-hieronta tai suklaa. Ilmeisesti se siis tuntuu niin mahtavalta. Ilmeisesti monella miehellä seksi on heti kolmantena tärkeysjärjestyksessä syömisen ja nukkumisen jälkeen. Jos asia on näin, niin vaikeaahan se on ilman sitä sitten olla. I see.

Mutta jos se on niin tärkeetä, niin eikö silloin pitäisi käyttäytyä kotona siten, että saa sitä seksiä sitten? Eikö pitäisi vaivaantua kotitöihin ja joskus käyttää vaimoon rahaa, muuhunkin kuin leipään ja jauhelihaan? Eikö pitäisi kiinnostua vaimosta ja lapsista ihmisinä? Eikö pitäisi jutustella ja kysellä kuulumisia?

Ilmeisesti ei. Miehille seksi avioliitossa pitää tulla ilmaiseksi. Heille edut, mutta vaimolle pitää riittää leipä ja makarooni. Orjatyötä, sanon minä.

Niin ja mennessäni avioliittoihini, uskoin miehistäni, että he olisivat hyviä isiä ja hyviä kumppaneita. En olisi uskonut, mihin malliin hommat menevät lasten tulon jälkeen. Nyt olen läksyni oppinut. 

Ap

Mitä sinulla on sitä vastaan että saat ihanan mahtavan orgasmin? Kyllä se mun mielestä on todella, todella tärkeää mun elämässä, että edes kerran viikkossa sais, kun ei saa niin pinna kiristyy, sen oikein tuntee pakotuksena kun on puutteessa. Jos sulla sitten taas ei tule miehesi kanssa mahtavaa orgasmia, niin olet väärän miehen kanssa. Ei kannata lapsia tehdä jos ei seksi ole tarpeeksi tyydyttävää.

N43

Vierailija
119/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap lisäännyit miehen kanssa, jos et osaa ottaa huomioon miestä suhteessa. Miksi hankit vielä toisen miehen kiusattavaksi? Etkö voisi elää ilman miestä ja adoptoida itsellesi lapsen jos sellaisen haluat? Jos et halua ymmärtää muita miksi oletat että sinua tulisi ymmärtää?

Mutta kun moni mieskin haluaa perheen. Onko se joku status- juttu vai mikä mutta näin kuitenkin on.

Nainen kuvittelee ilman muuta että mies sitten myös osallistuu lasten hoitamiseen.

Mies taas ajattelee että se on enemmän naisten harrastus ( lainaus mieheltäni).

Vierailija
120/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset miehet (miehet ylipäätään) vaikuttavat aika lapsilta, mikäli näitä kommenttipalstoja tahi artikkeleita on uskominen.. anna mulle sxiäääää byääää lisääääää yäääää..... miten olisi se oma aktiivisuus kodinhoidosta ja naisen hemmottelu ilman pyytämättä ja siihen ei kuulu joku töksäytys: annatko - pannaanko tms sikamaista.. junttiutta. Nainen on näet kokonaisvaltaiseti seksuaalinen olento joka ei anna tyhmille eikä inttäjille. Seksi ei myöskään ole mikään ihmisoikeuskysymys ja jos jollekin vauvelimiehelle on, niin mars siitä vaan bordelliin huoriin.. tällaisia vaavejahan nämä nykymiehet tuntuu olevan. Ei kaikki. (sic)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän