Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: ”Kaikki fyysinen kontakti katosi” – Pienten lasten eronneiden isien tarinoissa toistuvat ulkopuolisuus, seksin puute ja pettäminen"

Vierailija
02.11.2017 |

En edes ole lukenut juttua, koska en ole tilaaja. Kommentoin vain pelkkää otsikkoa.

1. Helvetin ärsyttävä tuo eka lause "Kaikki fyysinen kontakti katosi". Suurin osa miehistä tarkoittaa fyysisellä kontaktilla seksiä, joten miksei tuossa lue, että "Kaikki seksi katosi". En ole vielä tavannut miestä, joka voivottelee halien puutetta ja sitä, että nyhjätään kaksistaan sohvalla telkkua katsoen. Toki näitäkin voi olla.

2. "Ulkopuolisuus". Tästä isukit saavat syyttää itseään. Kaikkein eniten ylitöitä tekevät pienten lasten isät. Eikä syy taida olla useimmiten rahan hamstraus, vaan se, että isukkien on helpompi tehdä niitä toimistotöitään prosenttipalkalla, kuin tehdä ilmaista koti/lastenhoitotyötä kotona väsyneen äitykän läsnäollessa. Suurin osa äityköistä varmaan olettaa, että klo 16 jälkeen lastenhoito/kotityö tehdään puoliksi. On kivempaa hengailla töissä palkattuna, kuin tehdä ilmaistyötä kotona. Siitä kun ei kerry eläkettäkään. Tässä vaiheessa on turha puhua, ettei äiti anna isän hoitaa lasta. No ei varmaan annakaan, jos se lapsenhoito tehdään useimmiten helpoimmalla konstilla: ipad kouraan lapselle ja toiseen mäkkärin hamppari. Joo. Kyllä mäkin voisin tehdä näin, mutten tee, koska haluan ettei lapseni ole nettiriippuvainen jo yksivuotiaana. Haluan lisäksi, että lapseni saa kunnon ruokaa, eikä pelkkää einestä.

Tästä isukkien kotonaolemattomuudesta seuraa se, että lapset ovat kiintyneempiä äitiin, joka on heitä huoltanut ja hoitanut lähes yksin. Lapsen suhde isään jää todella heppoiseksi, jos lapsi näkee isäänsä muutaman minuutin päivässä. Kyllä lapsi tietää, kuka on ollut paikalla. Vaikka tätä isukit yleensä vähättelevät, että kyllähän HE ovat TEHNEET ja OLLEET.

No tästä, että äiti hoitaa kaiken kotona tapahtuvan seuraa yleensä se, että äiti on väsynyt. On ruoanlaitto, lapsenhoito, -leikitiys, ulkonakäynti, siivous, pyykinpesu... no kyllä te tiiätte. Äiti siis on väsynyt kun saa lapset nukkumaan. Toki tässä vaiheessa isä rynnistää kotiin. Juuri sopivasti, ettei edes iltasatua tarvitse lukea. Isä kiitää jääkaapille "eikö täällä ole mitään syömistä!!!" ja sen jälkeen sohvalle tunniksi.

jatkuu...

Kommentit (250)

Vierailija
81/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli oli iihan tasapuolinen eli kannattaa ap lukea se. Todettiin, että suhde kärsii, jos odotukset ja todellisuus eivät kohtaa. Osa miehistä haluaisi olla enemmän osa perhettä ja kokevat ulkopuolisuutta, jos nainen.omii lapsen. Osa naisista taas kokee tulleensa petetyksi, jos mies paljastuukin vapaamatkustajaksi eikä kanna vastuuta kodin- ja lastenhoidosta.

Se artikkelissa haastateltu mies kertoi avoimesti katuvansa eroa, ei ollut tajunnut, että pikkulapsiaika on vaikeaa ja ohimenevää vaan oli luullut, että vaimossa on vikaa ja että hän olisi onnellisempi jonkun muun kanssa.

Minusta artikkeli oli jonkin verran naisia syyllistävä. Siinä tuotiin selvästi esille, miten naiset usein jättävät miehet ulkopuolelle, mutta ei millään tavoin viitattu miesten omaan velvollisuuteen pysytellä siellä sisäpuolella. 

Suomessa on tutkittu naisten ja miesten tavoitteita raskaudenaikana ja vauvan saamisen jälkeen. Naisilla tavoitteet vaihtuivat synnytyksen jälkeen koti- ja perhepainotteisimmiksi, kun taas miesten tavoitteet painottuivat entistä enemmän työelämään ja rahaan. Lisäksi tutkimuksessa havaittiin, että ne naiset, jotka kykenivät muuttamaan ura- ja työpainotteisia tavoitteitaan enemmän perhekeskeisimmiksi, olivat onnellisempia. Sinänsä ihan loogista, ja jos se toimii naisten kohdalla, pätee sama todennäköisesti miehiinkin. Eli miehet voisivat ottaa itse vastuuta siitä, että eivät jää ulkopuolelle ja suunnata muutamaksi vuodeksi fokuksensa puolisoon ja lapseen. 

saamatta itse fokusta.

Hyvä idea, mutta nainenhan voisi myös muistaa parisuhteessa miehenkin. Ihan yhtä hyvin jotta mies antaisi fokusta naiselle luontaisesti kokematta ulkopuolisuutta. Näin ei  keskittyisi vain lapseen ja miehen jättämiseen ulkopuolelle, vaan parisuhteeseen ja yhteiseen lastenhoitoon.

Siitä tuossa artikkelissa oli kysymys. Mutta heti oli jonkun naisen mielestä naisia syyllistävä.

Vierailija
82/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli oli iihan tasapuolinen eli kannattaa ap lukea se. Todettiin, että suhde kärsii, jos odotukset ja todellisuus eivät kohtaa. Osa miehistä haluaisi olla enemmän osa perhettä ja kokevat ulkopuolisuutta, jos nainen.omii lapsen. Osa naisista taas kokee tulleensa petetyksi, jos mies paljastuukin vapaamatkustajaksi eikä kanna vastuuta kodin- ja lastenhoidosta.

Se artikkelissa haastateltu mies kertoi avoimesti katuvansa eroa, ei ollut tajunnut, että pikkulapsiaika on vaikeaa ja ohimenevää vaan oli luullut, että vaimossa on vikaa ja että hän olisi onnellisempi jonkun muun kanssa.

Minusta artikkeli oli jonkin verran naisia syyllistävä. Siinä tuotiin selvästi esille, miten naiset usein jättävät miehet ulkopuolelle, mutta ei millään tavoin viitattu miesten omaan velvollisuuteen pysytellä siellä sisäpuolella. 

Suomessa on tutkittu naisten ja miesten tavoitteita raskaudenaikana ja vauvan saamisen jälkeen. Naisilla tavoitteet vaihtuivat synnytyksen jälkeen koti- ja perhepainotteisimmiksi, kun taas miesten tavoitteet painottuivat entistä enemmän työelämään ja rahaan. Lisäksi tutkimuksessa havaittiin, että ne naiset, jotka kykenivät muuttamaan ura- ja työpainotteisia tavoitteitaan enemmän perhekeskeisimmiksi, olivat onnellisempia. Sinänsä ihan loogista, ja jos se toimii naisten kohdalla, pätee sama todennäköisesti miehiinkin. Eli miehet voisivat ottaa itse vastuuta siitä, että eivät jää ulkopuolelle ja suunnata muutamaksi vuodeksi fokuksensa puolisoon ja lapseen. 

saamatta itse fokusta.

Hyvä idea, mutta nainenhan voisi myös muistaa parisuhteessa miehenkin. Ihan yhtä hyvin jotta mies antaisi fokusta naiselle luontaisesti kokematta ulkopuolisuutta. Näin ei  keskittyisi vain lapseen ja miehen jättämiseen ulkopuolelle, vaan parisuhteeseen ja yhteiseen lastenhoitoon.

Jep, näinhän se menee, vaikka en tätä tuonut esiin aiemmassa vastauksessani. Jossain määrin ajattelen kuitenkin, että aikuisen miehen ja naisen pitää pystyä ymmärtämään, että huomio on tavallaan ansaittava. Olemalla hyvä puoliso, saa takaisin sen kunnioituksen ja rakkauden, mikä ehkä on saattanut kohdistua vauvaan. Lisäksi aina kannattaa puhua ja kertoa, miltä tuntuu. 

Siinä mielessä aihe menee aika lähelle, että me saimme kolme lasta hyvin lyhyen ajan sisällä. Siinä oli tosi paljon tekemistä ja oma olo oli sellainen, että kunhan hengissä selviää. Mies osasi antaa tilaa, mutta myös puhua ja kertoa, että hän kaipaa minua. Itse osasin taas sanoa, että olen vain ihan äärettömän väsynyt jatkuviin vaatimuksiin, mitä joka suunnalta tuli. Viihdyin paljon omissa oloissani, kun lapset olivat menneet nukkumaan ja ennen kuin yöheräilyt alkoivat. Tuntuivan, että se oli ainoa tapa selvitä järjissään. 

Me ei kuitenkaan koskaan kasvettu erilleen. Yksi syy oli, että seksi ei määritellyt koko meidän suhdetta ja pystyttiin olemaan läheisiä ja antamaan hellyyttä ja koskettamaan ilman sitäkin. Toinen seikka oli varmaan se, että molemmat ymmärsivät tämän olevan vain väliaikaista ja että tulevaisuudessa meitä odottaa helpommat ajat ja paremmat päivät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun lapset kasvaa. Lähenee 10 vuoden ikä ja yhä sama seksittömyys jatkuu. Kyllä tästä samasta suhdeongelmasta kärsii ihan varmasti kaikenikäisten lasten vanhemmat. Toki se painottuu sinne lapsivuodeaikaan, mutta on ihan parista kiinni miten siitä seksikuopasta noustaan. Toiset vaan ei osaa keskustella. Itse olen sellaisen naisen kanssa naimisissa, jolle seksistäpuhuminen on vaikeaa. Ja luonnollisesti itse seksikin on vaikeaa. Syttyy toisinaan mutta harvoin. Kieltäytynyt oon jo armoseksistä, siitä ei saa itsekkän kuin paskan olon.

Tuolla joku maalaili aiheella, että mies ruinaa halauksien vähäisyyttä... Miksä perkeleen naisten yksinoikeus se on tuntea tarvetta siitä että joku haluaa tulla sun lähelle. Ei oo 2000 luvun naisetkaan vielä kaikki ihan ajantasalla...:D Katsokaas on järjetön ero jo siinä miten mies aistii sen seksitilanteen. Just niinkuin nainenkin. Kyllä miehelle on väliä sillä todella paljon, "antaako" nainen vai "haluaako" nainen seksiä. Ja sen aistii kyllä mieskin valitettavasti....

Näin pitkään asian kanssa taistelleena ei se naisen tavara kostu imuroimalla ja tiskaamalla. Tai lapsien kanssa leikimällä. Jos ei mies osallistu näihin asioihin niin et seurustele miehen kanssa vaan jonkun perkeleen neandertalin.... Aina pitäs pyrkiä löytämään juurisyyt.

Oletko sinä esimerkiksi se nainen joka tykkää katsoa mukavan romanttisia ohjelmia netflixistä. Vähän kenties jotain kivaa vikrotiaanista sarjaa tai outlanderia kuumine seksikohtauksineen. Oma mies sitten siinä kun yrittää jotain lähestyä niin ei kiinnosta, katson nyt teeveetä... Niinpä.... Älä ole se nainen. Halaa sitä miestä. Tv kiinni, ja sakset auki...:D

Mutta lyhyesti... Rentoutuminen ja nukkuminen ei saa naista haluamaan jos vikaa on korvien välissä. Paska puhetta.... 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei tietenkään kykene itsekritiikkiin, mutta sanon kuitenkin. Ettekö koskaan itse ihmettele, miksi olette niin perhanan alttiita järjestämään ihmissuhdeongelmia, olitte sitten yksi tai parisuhteessa? Osaatteko hävetä koskaan narsismianne?

Aloituksessa on kyse pienten lasten vanhemmista. Raskaus, synnytys ja siitä toipuminen, vauvaan totuttautuminen ja vauvan hoitaminen vaatii varsinkin naiselta valtavan paljon. Ihan kaikkea ei jaksa eikä niistä vähäisistä yöunista halua enää vähentää yhtään. Kyllä naisellekin seksi maittaa, jos saa nukkua kunnolla eikä kaikki jää hänen harteilleen.

Vierailija
84/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti moni moni suhde kaatuu juuri tähän, ettei aikuiset ihmiset osaa elää yhdessä toista huomioiden. Lapselle on huonoin tilanne se että vanhemmat eroavat, vain koska vanhemmat eivät ymmärrä toisiaan. 

Vierailija
85/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äiti, jolla kokemusta kahdesta aviomiehestä ja kahdesta isukista

Olet siis mielestäsi kovakin ekspertti, ja sanasi painaa jotain?

No en ole kyllä sellasta isää tavannut, josta perheen äiti sanoo, että tuo mies se tekee kotona niin paljon kotitöitä ja hoitaa lapsetkin melkein yksin. Oletan, että mun kokemukseni on yleisempi kuin sen vastakohta. Joten kyllä kokemukseni jotain kertoo. Ainakin enemmän kuin niiden ihmisten mututuntuma, joilla ei ole lapsia.

Vierailija
86/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äiti, jolla kokemusta kahdesta aviomiehestä ja kahdesta isukista

Olet siis mielestäsi kovakin ekspertti, ja sanasi painaa jotain?

No en ole kyllä sellasta isää tavannut, josta perheen äiti sanoo, että tuo mies se tekee kotona niin paljon kotitöitä ja hoitaa lapsetkin melkein yksin. Oletan, että mun kokemukseni on yleisempi kuin sen vastakohta. Joten kyllä kokemukseni jotain kertoo. Ainakin enemmän kuin niiden ihmisten mututuntuma, joilla ei ole lapsia.

Tämä edellinen siis Ap:n

Vierailija
87/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yhdelle ja isä kahdelle kirjoitti:

Mites kun lapset kasvaa. Lähenee 10 vuoden ikä ja yhä sama seksittömyys jatkuu. Kyllä tästä samasta suhdeongelmasta kärsii ihan varmasti kaikenikäisten lasten vanhemmat. Toki se painottuu sinne lapsivuodeaikaan, mutta on ihan parista kiinni miten siitä seksikuopasta noustaan. Toiset vaan ei osaa keskustella. Itse olen sellaisen naisen kanssa naimisissa, jolle seksistäpuhuminen on vaikeaa. Ja luonnollisesti itse seksikin on vaikeaa. Syttyy toisinaan mutta harvoin. Kieltäytynyt oon jo armoseksistä, siitä ei saa itsekkän kuin paskan olon.

Tuolla joku maalaili aiheella, että mies ruinaa halauksien vähäisyyttä... Miksä perkeleen naisten yksinoikeus se on tuntea tarvetta siitä että joku haluaa tulla sun lähelle. Ei oo 2000 luvun naisetkaan vielä kaikki ihan ajantasalla...:D Katsokaas on järjetön ero jo siinä miten mies aistii sen seksitilanteen. Just niinkuin nainenkin. Kyllä miehelle on väliä sillä todella paljon, "antaako" nainen vai "haluaako" nainen seksiä. Ja sen aistii kyllä mieskin valitettavasti....

Näin pitkään asian kanssa taistelleena ei se naisen tavara kostu imuroimalla ja tiskaamalla. Tai lapsien kanssa leikimällä. Jos ei mies osallistu näihin asioihin niin et seurustele miehen kanssa vaan jonkun perkeleen neandertalin.... Aina pitäs pyrkiä löytämään juurisyyt.

Oletko sinä esimerkiksi se nainen joka tykkää katsoa mukavan romanttisia ohjelmia netflixistä. Vähän kenties jotain kivaa vikrotiaanista sarjaa tai outlanderia kuumine seksikohtauksineen. Oma mies sitten siinä kun yrittää jotain lähestyä niin ei kiinnosta, katson nyt teeveetä... Niinpä.... Älä ole se nainen. Halaa sitä miestä. Tv kiinni, ja sakset auki...:D

Mutta lyhyesti... Rentoutuminen ja nukkuminen ei saa naista haluamaan jos vikaa on korvien välissä. Paska puhetta.... 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei tietenkään kykene itsekritiikkiin, mutta sanon kuitenkin. Ettekö koskaan itse ihmettele, miksi olette niin perhanan alttiita järjestämään ihmissuhdeongelmia, olitte sitten yksi tai parisuhteessa? Osaatteko hävetä koskaan narsismianne?

Aloituksessa on kyse pienten lasten vanhemmista. Raskaus, synnytys ja siitä toipuminen, vauvaan totuttautuminen ja vauvan hoitaminen vaatii varsinkin naiselta valtavan paljon. Ihan kaikkea ei jaksa eikä niistä vähäisistä yöunista halua enää vähentää yhtään. Kyllä naisellekin seksi maittaa, jos saa nukkua kunnolla eikä kaikki jää hänen harteilleen.

Hyvin kiteytetty, kiitos!

ap

Vierailija
88/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) Kolme lasta.

B) Vaimolla ja minulla on diili, että seksistä ei kieltäydytä jos toinen sitä haluaa.

C) Suhteemme on erinomainen juuri tuon asian takia.

D) Ei tule vilkuiltua vieraisiin pöytiin, kun kotona on asiat kunnossa.

E) Seksi on vaan yksi suhteen tärkeimmistä jutuista. Siihen ei koko päivää mene.

Parisuhteet voisi paljon paremmin, jos tuon laajentaisi ihan kaikkeen kotona. Jos toinen tekee heti sen, mitä toinen pyytää, ei mistään tarvitsisi muistuttaa monta kertaa ja kaikki hoituisi ajallaan. En siis tarkoita sitä, että toinen sanoo "lähdetään huomenna heti maailmanympärimatkalle" vaan jos toinen pyytää hieromaan hartioita tai imuroimaan.

Tehkääpä ihan huviksenne testi. Pyytäkää, että mies kirjaa joka ikisen "pyyntönne ja huomautuksenne" ylös kuukauden ajan. Sitten mies toistaa ne yhtä monta kertaa päivittäin vähintäänkin käskevällä sävyllä (sitä te itsekin teette). Kertokaa sitten tuntemuksianne.

Suominainenhan käyttäytyy siten, että mies on vain hänellä töissä sillä erotuksella, että vielä itse maksaa siitä ilosta.

Mitä ne naiset yleensä mieheltä pyytää tai mistä huomauttaa? Kuinka monta kertaa pitää samasta asiasta sanoa, ennen kuin mies edes kuulee, mitä toinen on sanonut?

Minä en puhu miehelle "käskevällä sävyllä". Maksan puolet yhteisistä menoista. Minusta on ihan kohtuullista, jos pyydän miestä laittamaan likaiset astiat koneeseen tai roskat roskiin, hän tekisi niin. Parasta olisi, jos niistä ei tarvitsisi huomauttaa ollenkaan.

Vierailija
89/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ilmeisesti tabu sanoa ääneen että naiset jättävät lapset hoidettaviksi miehilleen. Tässäkin ketjussa joku jo mainitsi tapauksesta tai parista. Eli hoitavia miehiä on olemassa asiasta ei vain puhuta leimautumisen pelossa. Tiedän erotapauksia jossa nainen ei ole halunnut lasta huollettavakseen, vaan antanut huoltajuuden isälle suosiolla.

Vierailija
90/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"2. "Ulkopuolisuus". Tästä isukit saavat syyttää itseään. Kaikkein eniten ylitöitä tekevät pienten lasten isät. Eikä syy taida olla useimmiten rahan hamstraus, vaan se, että isukkien on helpompi tehdä niitä toimistotöitään prosenttipalkalla, kuin tehdä ilmaista koti/lastenhoitotyötä kotona väsyneen äitykän läsnäollessa."

Hei Pekka, olisiko mahdollista että luopuisit ylitöistä niin jäisi enemmän aikaa perheen kanssa?

Marja kulta, kyllähän se käy. Tietysti sitten emme pysty ostamaan sitä haaveilemaasi uutta taloa kivemmalta alueelta, ja vuosittainen ulkomaanreissukin täytyy vaihtaa kotimaanreissuun.

Voisitko Pekka kysyä siltä pomoltasi olisiko niitä ylitöitä tarjolla lauantaillekin?

Vierailija
91/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa artikkelissa puhuttiin mm. siitä, kuinka hoidetaan yhdessä lapsia, järjestetään molemmille harrastus- ja kaveriaikaa ja heitetään läpyt ovella kun vaihdetaan lastenhoitovuoroa. Haastatellulla miehellä oli siis juuri kokemus siitä tasaveroisesta vanhemmuudesta, jonka perään ap huutelee. Mutta metsään mentiin siinä, että oltiin vain vanhempia ja hoidettiin vain kotia eikä tehty pariskuntana mitään. Se etäännyttää ihmisiä ja johti tämän parin eroon. Puoliso pitäisi kohdata siis ensisijaisesti miehenä/naisena eikä isänä/äitinä.

Vierailija
92/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12121212 kirjoitti:

"2. "Ulkopuolisuus". Tästä isukit saavat syyttää itseään. Kaikkein eniten ylitöitä tekevät pienten lasten isät. Eikä syy taida olla useimmiten rahan hamstraus, vaan se, että isukkien on helpompi tehdä niitä toimistotöitään prosenttipalkalla, kuin tehdä ilmaista koti/lastenhoitotyötä kotona väsyneen äitykän läsnäollessa."

Hei Pekka, olisiko mahdollista että luopuisit ylitöistä niin jäisi enemmän aikaa perheen kanssa?

Marja kulta, kyllähän se käy. Tietysti sitten emme pysty ostamaan sitä haaveilemaasi uutta taloa kivemmalta alueelta, ja vuosittainen ulkomaanreissukin täytyy vaihtaa kotimaanreissuun.

Voisitko Pekka kysyä siltä pomoltasi olisiko niitä ylitöitä tarjolla lauantaillekin?

Ei ylitöistä noin paljoa makseta, että niillä maksaisi koko perheen ulkomaanreissun ja uuden talon oston. Kommenttisi on huono.

Vierailija
93/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yhdelle ja isä kahdelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä taitaa olla ongelmat sellaisia, että tarvitsette pariterapiaa. Oletteko kokeilleet?

En ole tuollainen esimerkkisi nainen.

Vierailija
94/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oiskin mahtavaa, jos perheen hienompi asunto tai lomamatka maksettaisiin näillä ylitöillä. Mutta kun ei! Lisärahat mies pistää omaan kalliiseen harrastukseen. Ostaa siis _itselleen_. Ei perheelle. Tällöin näillä ylitöillä ei ole mitään muuta kuin miinusmerkitystä mulle.

Ap

Vierailija
95/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu siirtyy ns. yleiseltä tasolta hyödyttömästi yksityiselle tasolle. Miksi?

Vierailija
96/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti moni moni suhde kaatuu juuri tähän, ettei aikuiset ihmiset osaa elää yhdessä toista huomioiden. Lapselle on huonoin tilanne se että vanhemmat eroavat, vain koska vanhemmat eivät ymmärrä toisiaan. 

Aikuset eivät osaa enää elää normaalisti on se vaikeaa. Sehän oliskin hienoa jos osattaisiin ottaa parisuhde ja yhteinen lapsi huomioon sekä talous.

Vierailija
97/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12121212 kirjoitti:

Ei ylitöistä noin paljoa makseta, että niillä maksaisi koko perheen ulkomaanreissun ja uuden talon oston. Kommenttisi on huono.

No ei yhden vuoden ylitöillä taloa osteta, mutta reissun kyllä. Itelläni oli ~250 tuntia viime vuonna.

Vierailija
98/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin vaan pikaisesti ekan kohdan: Taas tätä "Minä hyvä, mies paha" -lässyn lässyä.

-mies-

Joo. Kaikki jutut täällä jollain ihmeellisellä tavalla kääntyy tähän samaan muottiin!! Silti nämä nämä naiset hakevat miestä. Aina vaan uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
99/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu siirtyy ns. yleiseltä tasolta hyödyttömästi yksityiselle tasolle. Miksi?

Ehkä siksi koska esimerkillä kerrot parhaiten ja toiseksi aloituskin oli henkilökohtaiseen näkemykseen pohjautuva.

Vierailija
100/250 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset unohtuu kauniisti, vain puoliso on paha ja mielummin mies. Aika onnetonta argumentointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän