HS: ”Kaikki fyysinen kontakti katosi” – Pienten lasten eronneiden isien tarinoissa toistuvat ulkopuolisuus, seksin puute ja pettäminen"
En edes ole lukenut juttua, koska en ole tilaaja. Kommentoin vain pelkkää otsikkoa.
1. Helvetin ärsyttävä tuo eka lause "Kaikki fyysinen kontakti katosi". Suurin osa miehistä tarkoittaa fyysisellä kontaktilla seksiä, joten miksei tuossa lue, että "Kaikki seksi katosi". En ole vielä tavannut miestä, joka voivottelee halien puutetta ja sitä, että nyhjätään kaksistaan sohvalla telkkua katsoen. Toki näitäkin voi olla.
2. "Ulkopuolisuus". Tästä isukit saavat syyttää itseään. Kaikkein eniten ylitöitä tekevät pienten lasten isät. Eikä syy taida olla useimmiten rahan hamstraus, vaan se, että isukkien on helpompi tehdä niitä toimistotöitään prosenttipalkalla, kuin tehdä ilmaista koti/lastenhoitotyötä kotona väsyneen äitykän läsnäollessa. Suurin osa äityköistä varmaan olettaa, että klo 16 jälkeen lastenhoito/kotityö tehdään puoliksi. On kivempaa hengailla töissä palkattuna, kuin tehdä ilmaistyötä kotona. Siitä kun ei kerry eläkettäkään. Tässä vaiheessa on turha puhua, ettei äiti anna isän hoitaa lasta. No ei varmaan annakaan, jos se lapsenhoito tehdään useimmiten helpoimmalla konstilla: ipad kouraan lapselle ja toiseen mäkkärin hamppari. Joo. Kyllä mäkin voisin tehdä näin, mutten tee, koska haluan ettei lapseni ole nettiriippuvainen jo yksivuotiaana. Haluan lisäksi, että lapseni saa kunnon ruokaa, eikä pelkkää einestä.
Tästä isukkien kotonaolemattomuudesta seuraa se, että lapset ovat kiintyneempiä äitiin, joka on heitä huoltanut ja hoitanut lähes yksin. Lapsen suhde isään jää todella heppoiseksi, jos lapsi näkee isäänsä muutaman minuutin päivässä. Kyllä lapsi tietää, kuka on ollut paikalla. Vaikka tätä isukit yleensä vähättelevät, että kyllähän HE ovat TEHNEET ja OLLEET.
No tästä, että äiti hoitaa kaiken kotona tapahtuvan seuraa yleensä se, että äiti on väsynyt. On ruoanlaitto, lapsenhoito, -leikitiys, ulkonakäynti, siivous, pyykinpesu... no kyllä te tiiätte. Äiti siis on väsynyt kun saa lapset nukkumaan. Toki tässä vaiheessa isä rynnistää kotiin. Juuri sopivasti, ettei edes iltasatua tarvitse lukea. Isä kiitää jääkaapille "eikö täällä ole mitään syömistä!!!" ja sen jälkeen sohvalle tunniksi.
jatkuu...
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin keskustelu osoittaa jälleen kerran, miten huono kumppani ja äiti keskiverto suomalainen nainen on. Kauhea ruikuttaja ja kaikki vika jälleen miehissä.
Tulee varsin selvä kuva, että suurin osa parisuhteissa olevista lapsiperhemiehistä olisivat aivan varmasti onnellisempia sinkkuina. Mikä ihme on kasvattanut naisista tuollaisia kusipäitä? Nykyinen feminismikö?
Olisi mielenkiintoista, jos jokin taho tutkisi, miten yleistä narsismi on naisten keskuudessa. Tulokset voisivat yllättää.
Voit aloittaa omasta naisestasi. Kerro hänestä? Jos häntä ei ole niin kerro sitten kuka sinä olet puhumaan aiheesta josta et tiedä mitään?
Tunnistit siis itsesi.
Minun vaimoni ei ole kusipää, feministi, eikä narsisti. Miksi ihmeessä sinä hänestä haluat jotain tietää?
Pohdin mihin perustat väitteesi et siis omaan vaimoonsa eli mihin?
Ahaa, sä olet niitä naisia jotka eivät osaa lukea eivätkä ymmärrä lukemaansa.
Luepa uudelleen niin saatat löytää vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin vaan pikaisesti ekan kohdan: Taas tätä "Minä hyvä, mies paha" -lässyn lässyä.
-mies-
Just tyypillistä miestä! Ollaan olevinaan niin tietäväisiä, ettei tarvitse edes lukea koko juttua, tullaan vinkumaan vaan "lässyn lässyä". Just sun tyyppisen miehen kannattaisi lukea tuo aloitus ja oikein ajatuksen kanssa. Voisit viisastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin vaan pikaisesti ekan kohdan: Taas tätä "Minä hyvä, mies paha" -lässyn lässyä.
-mies-
Just tyypillistä miestä! Ollaan olevinaan niin tietäväisiä, ettei tarvitse edes lukea koko juttua, tullaan vinkumaan vaan "lässyn lässyä". Just sun tyyppisen miehen kannattaisi lukea tuo aloitus ja oikein ajatuksen kanssa. Voisit viisastua.
Onhan tuo vitsi?
Aloitushan alkaa näin "En edes ole lukenut juttua, koska en ole tilaaja. Kommentoin vain pelkkää otsikkoa."
Tuosta aloituksesta ei kyllä ole mitään opittavaa. Nainen, joka hoitaa lapset ja kotityöt, on niin loppuunkuollut muka, ettei mitään muuta jaksa tai pysty. Ja sitten katkeroituu ja purkaa vihansa muihin. Ihan älytön ja sairas katkera tilitys. Ja taas jälleen muka vika miehissä, vaikka selkeästi se oma luonne on ihan hirveä Ap:lla. Ehkä siitä löytyy syy, miksi Ap:n mies ei halunnut viettää hänen kanssaan aikaa.
En ees jaksa lukea noin pitkää valitusvirttä...joo onhan tää toisinaan rankkaa, mutta kyllä mun mies auttaa.ja jos ei aina tajua niin auttaa kun sanoo. Haluaa se päivittäin halata ja pussailla ja tottakai haluaa seksiä, mutta ymmärtää jos en aina jaksa. Kunpa jaksaisin useammin kun kivaahan se kuitenkin on kun siihen ryhtyy...
Ketjussa ei ole vielä käsitelty AP:n inhottavaa ajatusvinoumaa miestensä työssäkäynnistä.
Kun nainen jää kotiin lapsen kanssa, tulot putoavat ja menot kasvavat DINK-elämään nähden. Miehen täytyy tehdä enemmän töitä, jotta yhteiselämä saadaan jotenkin rahoitettua. Työ ei ole jonkinlainen kiva harrastus tai mukavaa omaa aikaa, vaan ihan oikea pakko.
Ylityötunteja on painettava mahdollisimman paljon, jotta elämä saadaan maksettua. Kun tulet pitkän päivän jälkeen väsyneenä kotiin, ojentaa kotona koko päivän lapsen kanssa hengannut puoliso käteen imurin: "sun vuoro siivota tänään". Jos läheisyys, seksi ja kaikki parisuhteessa arvokas loppuu samalla, onko ihme, ettei mies jaksa impostor-rooliansa perheen elättäjänä ja kotiorjana?
Tällä viikolla telkkarista tuli ohjelma, jossa raskaana oleva nuori nainen itki yksinäisyyttään, kun "mies on koko ajan töissä". Kaveri ajoi rekkaa - teki siis ikävää ja yksitoikkoista ryskäduunia melkein vuorokauden ympäri. Ohjelman lopussa nuori naispsykologi pamautti miehelle, että "sun pitäis kyllä vähentää työntekoa ja ottaa enemmän aikaa vauvan kanssa, että vaimosikin pääsee joskus vapaalle". Mies totesi hiljaiseen ääneen "pitävänsä kyllä isyyslomaa heti, kun se on taloudellisesti mahdollista".
Siksi valitsen vapaaehtoisen lapsettomuuden. Elämä on mielekkäämpää näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin keskustelu osoittaa jälleen kerran, miten huono kumppani ja äiti keskiverto suomalainen nainen on. Kauhea ruikuttaja ja kaikki vika jälleen miehissä.
Tulee varsin selvä kuva, että suurin osa parisuhteissa olevista lapsiperhemiehistä olisivat aivan varmasti onnellisempia sinkkuina. Mikä ihme on kasvattanut naisista tuollaisia kusipäitä? Nykyinen feminismikö?
Olisi mielenkiintoista, jos jokin taho tutkisi, miten yleistä narsismi on naisten keskuudessa. Tulokset voisivat yllättää.
Voit aloittaa omasta naisestasi. Kerro hänestä? Jos häntä ei ole niin kerro sitten kuka sinä olet puhumaan aiheesta josta et tiedä mitään?
Tunnistit siis itsesi.
Minun vaimoni ei ole kusipää, feministi, eikä narsisti. Miksi ihmeessä sinä hänestä haluat jotain tietää?
Pohdin mihin perustat väitteesi et siis omaan vaimoonsa eli mihin?
Ahaa, sä olet niitä naisia jotka eivät osaa lukea eivätkä ymmärrä lukemaansa.
Luepa uudelleen niin saatat löytää vastauksen.
Kierrät kuin kissa kuumaa puuroa. Itse asiaan et pääse, ilmeisesti sinulla ei asiaa oikeasti ole.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) Kolme lasta.
B) Vaimolla ja minulla on diili, että seksistä ei kieltäydytä jos toinen sitä haluaa.
C) Suhteemme on erinomainen juuri tuon asian takia.
D) Ei tule vilkuiltua vieraisiin pöytiin, kun kotona on asiat kunnossa.
E) Seksi on vaan yksi suhteen tärkeimmistä jutuista. Siihen ei koko päivää mene.
Ihan mielenkiinnosta, miten te hoidatte ton, jos toista ei vaan kiinnosta (on vaikka tosi väsynyt, pitkä päivä töissä tms..)? Vai tunnetteko toisenne niin hyvin, että osaatte ottaa huomioon ja olla pyytämättä seksiä, kun toinen näyttää siltä, että nyt ei vaan jaksais?
En ole alkuperäisen viestin kirjoittaja. Kommentoin, koska meillä sama diili ja meillä myös kolme lasta. Olemme myös sopineet, että toisen saa herättää seksin takia.
Käytännössä mies useammin haluaa tai herättää. Joskus minua voi hetken väsyttää, mutta nopestihan sitä herää mukaan. Eikä todellakaan ole ikinä harmittanut jälkikäteen, painvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pysty mitenkään allekirjoittamaan aloittajan älytöntä katkeraa tilitystä. Enkä todellakaan pysty ymmärtämään, miten suomalaisille naisille on jotenkin niin ylitsepääsemättömän raskasta kotityöt. Niistä jaksetaan puhua joka ikisessä käänteessä ja pitää niitä jotenkin maailman isoimpana asiana. Olen tehnyt lapsen yksin ja näin ollen myös toki hoitanut lapsen ja tehnyt kaikki kotityöt. Vaikka lapsella oli korvatulehduksia sun muuta niin en vaan ymmärrä, mistä tuollainen katkeruus kumpuaa. Tottakai välillä väsytti, mutta ei se todellakaan ollut niin hirveää ja kamalan raskasta, mitä kaikki pelotteli etukäteen. Pelkäsin ihan jäädä äitiyslomalle ja olin ihan varma, että uuvun ja pimahdan, mutta kaikki meni oikein hyvin.
Aloin käymään myös treffeillä, kun lapsi oli 6kk ja lisäksi kyllä jaksoin laittautua aamuisin. En halunnut räjähtää ihan täysin, kun olin tottunut pukeutumaan kauniisti ja meikkaamaan töihin joka päivä. Koin tuon tärkeäksi oman hyvinvointini kannalta.
Ap:n katkeruus on todella kummallista ja myös todella sairasta. Omat ystäväni ovat pääasiassa miehiä ja osa isiä, eivätkä he todellakaan halua viettää ehdoin tahdoin kaikkea aikaa töissä. He todella haluavat laatuaikaa lapsen kanssa. Ymmärrän kuitenkin, ettei sitä halua olla tekemissä jonkun katkeran vihaisen naisen kanssa, jolle kotityöt on elämää suurempi asia.
Et tietenkään voi ymmärtää. Sinähän olit yksin! Olisi varmaan enemmän ärsyttänyt, jos sulla olisi joku vapaamatkustaja siinä kylkiäisenä. Ja treffailemaan kun lapsi 6kk?! Toivottavasti sulla oli apua lapsen vahtina vai otitko treffeille mukaan?
Heh, kyllä ne naiset lähtökohtaisesti pääsevät helpommalla, joilla on esimerkiksi mies rahoittamassa sitä touhua. Ei ollut mitenkään yksinkertaista ja helppoa rahoittaa kaikkea itse. Mitenköhän se mies nyt mahdollisesti lisää työtaakkaa? Kukaan ei pakota pesemään sen miehen vaatteita tai laittamaan ruokaa sille, jos mies ei mitään tee itse.
Sitäpaitsi jos se on oikeasti helpompaa ja vaivattomampaa yksin niin miksi olette suhteessa?
Ja ei, en jättänyt 6kk vauvaa tietenkään yksin kotiin, kun kävin treffeillä. Jos hain pelkkää seksiseuraa niin lapsi oli yötä jonkun ystävän perheen luona. Noin kerran kuussa tarvitsin seksiä, etten pimahda. Tai sitten päivisin oli helppo ottaa vauva mukaan lounastreffeille ja kahville. En nyt varsinaisesti hakenut mitään kumppania - sinkkuus on aina ollut itselleni hyvin luontaista - mutta kaipasin vaihtelua. Oli kyllä hauskaa ja tapasin monia kivoja miehiä.
Huomaa ettei sinulla ole hajuakaan. Kyse on odotuksista ja vastuun jakamisesta joka ei toteudu tasapuolisesti.
Yksin on siinä suhteessa paljon helpompaa että elämä pyörii juuri niillä omilla ehdoilla pelkästään. 
Vierailija kirjoitti:
Tuosta aloituksesta ei kyllä ole mitään opittavaa. Nainen, joka hoitaa lapset ja kotityöt, on niin loppuunkuollut muka, ettei mitään muuta jaksa tai pysty. Ja sitten katkeroituu ja purkaa vihansa muihin. Ihan älytön ja sairas katkera tilitys. Ja taas jälleen muka vika miehissä, vaikka selkeästi se oma luonne on ihan hirveä Ap:lla. Ehkä siitä löytyy syy, miksi Ap:n mies ei halunnut viettää hänen kanssaan aikaa.
On ihan eri asia hoitaa yksi lapsi kerrostalokaksiossa, kuin useampi lapsi isossa omakotitalossa. Edustan jälkimmäistä. Onneksi ei asuta periferiassa. Onneksi en ole kovin nokonuuka siivouksen suhteen. Hulluksi tässä tulisi. Mitenkä muuten sun oma mies, osallistuuko siivoukseen ja lastenhoitoon? Ai osallistuu? No, mitäpä tekisit, jos ei osallistuisi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattais varmaan tosiaan lukea se juttu. En ihmettele jos pienten lasten vanhempia eroaa jos naisten asenne on yleisemminkin se, että vika löytyy aina sieltä miehestä ja omaa toimintaa ei tarvitse tarkastella mitenkään. Olen itse nainen ja inhoan ns. miesasiamiehiä, mutta tuollainen asenne tuosta ap:n kirjoituksesta heijastuu.
Erityisesti tuo ensimmäinen lause oli hyvä. "Kannattais varmaan tosiaan lukea se juttu."
Apn kanssa muuten samaa mieltä
MUTTA on tutkittu että nimenomaan miehet tarvitsevat naisia enemmän läheisyyttä ja nimenomaan niitä haleja ja syliä. Ja on ollut myös monilla syy pettämiseen, kun sitä ei ole suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kannan nuoruuden typeryyden seurauksia kuten kunnon miehen pitääkin. Tosin rouva hankkiutui paksuksi puhumatta minulle mitään aikeistaan. Näin jälkikäteen ajatellen (vastentahtoinen) perheellistyminen on typerin asia mihin olen lähtenyt.
Puhkoikos se kortsut vai mitenkä hän sabotoi sun ehkäisys?
Miksi naiset hankkivat lapsia jos eivät kykene parisuhteeseen miehen kanssa? Ei kukaan mies jaksa seksittömässä suhteessa vaan se johtaa aina eroon.
Jokaisen pariutuvan kannattaisi miettiä näitä asioita etukäteen ettei tarvitse sitten pettyä kun lapset ilmaantuvat taloon. Voisi sitten olla vähemmän onnettomia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Veit sanat suustani sillä juuri tällaiselta katkeroituneelta naiselta aloittaja vaikuttaa. Oliko aloittaja laittanut eropaperit menemään vai mikä oli tilanne? Se on varmaa että yksinhuoltajuus on edessä tuollaisilla naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) Kolme lasta.
B) Vaimolla ja minulla on diili, että seksistä ei kieltäydytä jos toinen sitä haluaa.
C) Suhteemme on erinomainen juuri tuon asian takia.
D) Ei tule vilkuiltua vieraisiin pöytiin, kun kotona on asiat kunnossa.
E) Seksi on vaan yksi suhteen tärkeimmistä jutuista. Siihen ei koko päivää mene.
Ihan mielenkiinnosta, miten te hoidatte ton, jos toista ei vaan kiinnosta (on vaikka tosi väsynyt, pitkä päivä töissä tms..)? Vai tunnetteko toisenne niin hyvin, että osaatte ottaa huomioon ja olla pyytämättä seksiä, kun toinen näyttää siltä, että nyt ei vaan jaksais?
En ole alkuperäisen viestin kirjoittaja. Kommentoin, koska meillä sama diili ja meillä myös kolme lasta. Olemme myös sopineet, että toisen saa herättää seksin takia.
Käytännössä mies useammin haluaa tai herättää. Joskus minua voi hetken väsyttää, mutta nopestihan sitä herää mukaan. Eikä todellakaan ole ikinä harmittanut jälkikäteen, painvastoin.
Mistä muusta syystä toisen saa herättää kuin seksin takia? Saako silloin, jos haluaa toisesta seuraa aamukahville? Tai jos itse ei saa yöllä unta ja haluaa jutella? Jos toinen nukahtaa heti seksin jälkeen ja toisen virkistyy niin, ettei uni tule, pitääkö sen toisen sinnitellä hereillä ettei toisen tarvitse valvoa yksin?
Meillä kunnioitetaan toisen unta. Jos mies herättäisi minut kesken yöunien seksin vuoksi, se tarkoittaisi sitä, että hän nousee aamulla lasten kanssa ja antaa minun nukkua. Se parin tunnin katko minun yöuniin antaa minulle oikeuden nukkua aamulla pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veit sanat suustani sillä juuri tällaiselta katkeroituneelta naiselta aloittaja vaikuttaa. Oliko aloittaja laittanut eropaperit menemään vai mikä oli tilanne? Se on varmaa että yksinhuoltajuus on edessä tuollaisilla naisilla.
Ja sillä eronneella miehellä pyörii parikymppiset kuumat misut ympärillä valmiina lohduttamaan, niinkö?
Tän palstan mustavalkoisuus jaksaa hämmästyttää. Jos mies ei ole ylikiltti lassukka, se on pettävä, kotitöitä kartteleva sika.
Hauskaa miesvihapäivää vaan teille, katkerat akat! Sellainenhan teillä on joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Unohdin mainita aloituksessani se, että olen ollut aistivani, että miesten mielestä se seksi on ihan mahtavan ihana asia. Kuulemma se on parempaa kuin niska-hartia-hieronta tai suklaa. Ilmeisesti se siis tuntuu niin mahtavalta. Ilmeisesti monella miehellä seksi on heti kolmantena tärkeysjärjestyksessä syömisen ja nukkumisen jälkeen. Jos asia on näin, niin vaikeaahan se on ilman sitä sitten olla. I see.
Mutta jos se on niin tärkeetä, niin eikö silloin pitäisi käyttäytyä kotona siten, että saa sitä seksiä sitten? Eikö pitäisi vaivaantua kotitöihin ja joskus käyttää vaimoon rahaa, muuhunkin kuin leipään ja jauhelihaan? Eikö pitäisi kiinnostua vaimosta ja lapsista ihmisinä? Eikö pitäisi jutustella ja kysellä kuulumisia?
Ilmeisesti ei. Miehille seksi avioliitossa pitää tulla ilmaiseksi. Heille edut, mutta vaimolle pitää riittää leipä ja makarooni. Orjatyötä, sanon minä.
Niin ja mennessäni avioliittoihini, uskoin miehistäni, että he olisivat hyviä isiä ja hyviä kumppaneita. En olisi uskonut, mihin malliin hommat menevät lasten tulon jälkeen. Nyt olen läksyni oppinut.
Ap
En kyllä ikinä ryhtyisi suhteeseen, jossa mun pitäisi "käyttää naiseen rahaa" että saisin seksiä. En ole nimittäin koskaan tuosta huorissa käymisestä ollut innostunut...
Sama pätee muuhun nöyristelyyn ja vonkaamiseen.
_Molempien_ pitää tehdä suhteen eteen työtä. Tasa-arvoa nääs.
Siitähän se katkeruus kumpuaa, jos huomaa miehelle olevansa joku kotitalouskone. Meilläkin miehelle tuli hirveän paljon harrastuksia ja menoja, kun esikoinen syntyi. Mies kävi töissä, tuli kotiin syömään ja suihkuun ja lähti heti samantien. Tuli sitten myöhään kotiin ja meni heti nukkumaan. Viikonloput oli menoja ja lomillekin löytyi reissuja. Mies ei ymmärtänyt yhtään, miksi halusin hänen viettävän aikaa meidän kanssa. Se oli kuulkaa hyvin lähellä ero tuossa vaiheessa.