Kun menet kylään pesetkö kädet saippualla ensimmäisenä
Kommentit (40)
En koskaan. Miksi niin tekisin? Vessareissun päätteeksi tietenkin pesen.
Joo, ihan samalla tavalla, kuin aina kotiinkin tullessa. Eikö tuo nyt ole ihan perusjuttuja?
En ,käyn aluksi paskalla,sitten tarkistan jääkaapin löytyykö kaljaa,jos ei niin häivyn mokomasta kämpästä.
Hyvä. Tuo olisikin hyvä muistaa, kiva kun sanoit. Tai voi pyytää vierasta että pese kädet tullessa. Paljon likaista pintaa kerrostalossakin tullessa. Ellei itse tiedosta.
Monikaan ei pese. 😬
Itse pesen aina.
Isoäiti kyllä opetti lapsena, että sisään tullessa kädet pestään aina heti. Mutta tämä oli 60-luvulla. Miten lie nykyään?
Pesen ja vielä erikseen jos syödään vähän myöhemmin.
Kaivan munia ovensuussa ja en pese.
Syön oikealla kädellä ja pyyhin perseeni toisella, näin ei tarvitse pestä käsiä.
Mulle ja koko perheelleni on ihan automaattista pestä kädet aina kun tulemme ulkoa sisään, oli kyseessä oma tai toisen koti, tietysti pestään myös joka vessareissun yhteydessä sekä aina kun ryhdytään laittamaan ruokaa tai syömään. Ihan pienet lapsetkin toimivat näin ihan joka kerta, eikä edes tarvitse erikseen muistutella.
Olen hämmästynyt, jos on yhä ihmisiä, jotka eivät toimi näin. Eiköhän asiasta ole viime vuosina aika paljon puhuttu julkisuudessakin.
Monikaan ei pese. 😬
Itse pesen aina.
Väitän että ehkä viisi... tuhannesta tekee näin,eri juttu jos joku ruokahomma ym.
Joo, ainakin kun kylään menen. Himassa välillä huutasen eka vedellä mutta päädyn kuitenkin aina saippuapurkille lopulta. Muuten en oo mikään kovin siisti luonne, esim pikaruokalaan mennessä harvoin tulee käsiä pestyä( tai usein sen jälkeenkään). Bussimatkan jälkeen saatan hieroa naamaa ja partaa, samoin käsin joilla "roikuin niissä bussin pylväissä. Kuitenkin kun tulen jonkun kotiin tai omille kämpille niin kyllä ne kädet tulee ekana pestyä
En. Mutta jos istutaan ruokapöytään / tarjotaan jotain syötävää niin pesen kädet aina ensin.
Kyllä, jos on tuttu koti tai pesutila helposti eteisestä katsoen löydettävissä. Voin kysyä, sopiiko se. Jos tilanne ei oikein ole sujuva kuten joissain isoissa juhlissa, käytän käsidesiä. Varmasti huolehdin asiasta sekä omaltani että muiden ihmisten kannalta mahdollisimman hyvin.
Kyllä. Etkö sinä tee niin?