Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja taas kurjistaa meidän elämää

Vierailija
02.11.2017 |

Töissä työnantaja on mulkvisti, niin mietin vaan, kun aina sanotaan, että oma hyvä mieli on itsestä kiinni ja älä anna elämääsi päästä asioita, jotka pitävät sinut maassa ym. niin jos töissä vielä olikin aikaisemmin hyvä olla ja sitten sinne pesiytyy kusipää, joka tekee sielläolemisesta kiukuttavaa, ilman, että voit sille mitään, koska sillä kusipäällä on valtaa, niin miten olla siinä sitten onnellinen? Eihän nyt kaikki voi helvetti soikoon olla yksityisyrittäjiä.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö koko ajan olekaan kivaa? 

No minusta kuuluu olla, koska se olisi täysin mahdollista. Turhat ja typerät ongelmat, joita joku muu lapsellisuudellaan aiheuttaa minulle eivät kuulu hyvään elämään.

ap

Sitten  sinä teet omia valintoja, arviota ja päätöksiä omassa elämässä itsesi lapsen tasolle typistämisen sijaan, jos työ vain kurjistaa elämääsi.

Jos oma alasi ei ole kyllin hyvä sinulle, vaihda alaa.

"Oma alasi ei ole kyllin hyvä" mitä mä tässä alasta moitin?

ap

Vierailija
22/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monologi siitä kuinka kirjoitan elämäkerrassani itsestäni sen sankarin ja kaikista muista syypäitä kaikkiin ongelmiin.

Jaxuhaleja<3

Mietin vain, mikä on ratkaisu? Miksei saisi haluta käydä töissä ja olla oikeutettu voimaan hyvin niin ettei työantaja sitä estä, vie ja kurjista?

ap

Ala työnantajaksi kun se on niin pirun helppo duuni. Pääseet silkaan pahuuttasi kiusamaan kilttiä ja ahkeraa työntekijää.

En ole alkanut, vaan oletan, että ne jotka alkavat hallitsisivat asian, eivätkä olisi lapsellisia muita kuuntelemattomia idiootteja.

ap

Ihmissuhteet on työelämässäkin kahden kauppaa. Aina tulisikin pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisiko itsessäkin vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori AP, mutta pitäiskö katsoa vähänkin peiliin?

Ehkä sinussa ja omassa asenteessasikin voi olla jotakin kehitettävää... mutta sen myöntäminen toki vaatii hieman itsetarkastelua ja jonkinlaista halua kehittyä.

Vierailija
24/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoa kiukuttaa se kun sulla on aikaa vaan reaalissa pommittaa av:lle, eikä tehdä töitä?

Vierailija
25/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin alkoi ketuttaman AP:n vinkuminen. En ihmettele jos työnantaja välillä menee hermo. AP on kyllä erittäin rasittavan oloinen ihminen.

Vierailija
26/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minusta kuuluu olla, koska se olisi täysin mahdollista. Turhat ja typerät ongelmat, joita joku muu lapsellisuudellaan aiheuttaa minulle eivät kuulu hyvään elämään.

ap

Sitten  sinä teet omia valintoja, arviota ja päätöksiä omassa elämässä itsesi lapsen tasolle typistämisen sijaan, jos työ vain kurjistaa elämääsi.

ap

Alasi sosiaaalisiasuhteita, jossa muut henkilöt ei ole yhtä kypsiä aikuisia kuin sinä vaan koet olevasi heihin jotekin suhteessa parempi ihminen.

Vierailija
27/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monologi siitä kuinka kirjoitan elämäkerrassani itsestäni sen sankarin ja kaikista muista syypäitä kaikkiin ongelmiin.

Jaxuhaleja<3

Mietin vain, mikä on ratkaisu? Miksei saisi haluta käydä töissä ja olla oikeutettu voimaan hyvin niin ettei työantaja sitä estä, vie ja kurjista?

ap

Ala työnantajaksi kun se on niin pirun helppo duuni. Pääseet silkaan pahuuttasi kiusamaan kilttiä ja ahkeraa työntekijää.

En ole alkanut, vaan oletan, että ne jotka alkavat hallitsisivat asian, eivätkä olisi lapsellisia muita kuuntelemattomia idiootteja.

ap

Ihmissuhteet on työelämässäkin kahden kauppaa. Aina tulisikin pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisiko itsessäkin vikaa.

Miten minussa on "vikaa", jos toinen ei kuuntele työntekijöitä, ja ottaa jopa puhutteluun, kun asioista sanotaan (ei minua ja sanojan viesti vain ei miellyttänyt, niin koittaa vaientaa pelottelemalla hiljaiseksi).

ap

Vierailija
28/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä allekirjoita, vaikka mulla on oikein todella kusipäinen pomo. Ja työpaikan vaihtaminen on alallani likipitäen mahdotonta, sen verran erikoitunut ammattini on, enkä enää yli viisikymppisenä voi oikein kouluttautua uudellekaan alalle.

Mutta kyllä sun oma hyvinvointi todellakin ON omalla vastuullasi. Se ei poista esimiehen vastuuta olla kunnollinen esimies - ja mun sekä sun esimiehet selvästi feilaa siinä. Mutta silti sä voit ulkoistaa sitä vitutusta. Kieltäydyt provosoitumasta, otat ulkopuolisen ja humoristisen asenteen pomon toilailuihin ja kuten joku jo sanoikin, revit pomosta huumoria muiden alaisten kanssa. Suhtaudut itse työhön samalla asenteella kuin ennenkin, teet sen niin hyvin kuin pystyt ja muistat, ettei pomo voi sinulta viedä ammattiylpeyttäsi.

Jos voit, käy juttelemassa työterveyslääkärin kanssa pahoinvoinnistasi ja kysy, voiko työterveys selvittää työolojanne mitenkään. Jos teistä alaisista useampi valittaa, niin kai sillä sun pomollasi on pomo, joka voi panna ilmapiiriselvitykset käyntiin? Vai onko kyse niin pienestä nyrkkipajasta että pomosi on koko lafkan pomo ja omistaja?

Siinä tapauksessa vaihtaison työpaikkaa, mikäli mahdollista. Ei kaikki pomot ole kusipäitä, vaikka yrität sitä nyt itsellesi väittää, ettei tarvitsisi tehdä asialle mitään, ainoastaan valittaa!

Vierailija
29/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Alasi sosiaaalisiasuhteita, jossa muut henkilöt ei ole yhtä kypsiä aikuisia kuin sinä vaan koet olevasi heihin jotekin suhteessa parempi ihminen.

No minussakin on heikkouksia, joilla en tosin kiusaa muita ja kuuntelen, jos mua niistä ojennetaan. Että tietäisin ehkä aloja, joissa tuo kypsyys tms. natsaisi, mutta mun heikkouteni estävät sinne menon.

ap

Vierailija
30/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä allekirjoita, vaikka mulla on oikein todella kusipäinen pomo. Ja työpaikan vaihtaminen on alallani likipitäen mahdotonta, sen verran erikoitunut ammattini on, enkä enää yli viisikymppisenä voi oikein kouluttautua uudellekaan alalle.

Mutta kyllä sun oma hyvinvointi todellakin ON omalla vastuullasi. Se ei poista esimiehen vastuuta olla kunnollinen esimies - ja mun sekä sun esimiehet selvästi feilaa siinä. Mutta silti sä voit ulkoistaa sitä vitutusta. Kieltäydyt provosoitumasta, otat ulkopuolisen ja humoristisen asenteen pomon toilailuihin ja kuten joku jo sanoikin, revit pomosta huumoria muiden alaisten kanssa. Suhtaudut itse työhön samalla asenteella kuin ennenkin, teet sen niin hyvin kuin pystyt ja muistat, ettei pomo voi sinulta viedä ammattiylpeyttäsi.

Jos voit, käy juttelemassa työterveyslääkärin kanssa pahoinvoinnistasi ja kysy, voiko työterveys selvittää työolojanne mitenkään. Jos teistä alaisista useampi valittaa, niin kai sillä sun pomollasi on pomo, joka voi panna ilmapiiriselvitykset käyntiin? Vai onko kyse niin pienestä nyrkkipajasta että pomosi on koko lafkan pomo ja omistaja?

Siinä tapauksessa vaihtaison työpaikkaa, mikäli mahdollista. Ei kaikki pomot ole kusipäitä, vaikka yrität sitä nyt itsellesi väittää, ettei tarvitsisi tehdä asialle mitään, ainoastaan valittaa!

Miten niin ulkopuolinenn ja humoristinen ote siihen, että työnantaja on PASKA? Kohtelee meitä kuin paskaa. Hihhhihhiii, mitä HAUSKAA siinä mielestäsi on?

ap

Vierailija
31/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kyllä sä voit vaihtaa duunia. Ei kaikkialla ole kusipäät pomot. Sullakaan ei ollut aiemmin, muistatkos?

Ja tietysti voitte rakentaa siellä muiden alaisten kanssa semmoisen "miten kestämme kusipääpomon" -leirin, se lievittää kummasti tuskaa, kun kaikilla on yhteinen vihattava.

Olen ollut niin monessa alani työpaikassa että tiedän, ettei homma ratkea paikkaa vaihtamalla kuin äärimmäisen harvoin.

ap

Vaihda alaa. Olen itsekin ollut työpaikoissa, joissa oli aika huono työilmapiiri. Nykyisen alani (it-ala) työpaikoista yhdessäkään ei ole ollut vastaavaa. 

Vierailija
32/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaxuhaleja<3

ap

ap

Niinpä... ;)

Mut kun työnantaja kato on ”mulkvisti”. Piste.

Vierailija
33/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaxuhaleja<3

ap

ap

Niinpä... ;)

Ai väität ettei työnanataja voi olla lapsellinen loukkaava vitun idiootti? Lapsellinen idiootti.

ap

Vierailija
34/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaxuhaleja<3

ap

ap

Niinpä... ;)

Toivottavasti suakin vielä viedään kuin pässiä narussa työelämässä, ja nöyryytetään ja loukataan oikein urakalla! Niin loppuu tuo mahtaileva nauramisesi!

ap

Vierailija
35/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kyllä sä voit vaihtaa duunia. Ei kaikkialla ole kusipäät pomot. Sullakaan ei ollut aiemmin, muistatkos?

Ja tietysti voitte rakentaa siellä muiden alaisten kanssa semmoisen "miten kestämme kusipääpomon" -leirin, se lievittää kummasti tuskaa, kun kaikilla on yhteinen vihattava.

Olen ollut niin monessa alani työpaikassa että tiedän, ettei homma ratkea paikkaa vaihtamalla kuin äärimmäisen harvoin.

ap

No etkä ole ollut. Tietysti jos vika on omassa pääkopassasi, ei duunia kannata vaihtaa...

Mä uskon, että sä hoet tuota "ei kannata vaihtaa" -mantraa itsellesi, koska et haluaisi tehdä asialle mitään, ainoastaan valittaa. Nautit siitä, että sinulla on tekosyy pahalle olollesi.

Ei siinä mitään, toimit kuten haluat. Mutta olet nolo ja naurettava, kun vaan ruikutat, tekemättä asialle mitään.

Vierailija
36/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla on aina enemmän valtaa kuin työntekijällä. Tämä on ristiriitatilanteissa niin ilmeinen totuus, että on täysin naurettavaa, miten te jotkut täällä puolustelette ilmapiiriä paskantavia työnantajia. Jos heille muistuttaa oikeuksistaan, niin joko he eivät kuuntele tai mikään ei muuten vain muutu. Ja puhun siis lain sisällä olojen kurjistamisesta, mutta miten samalla syyttää meitä jos työntekoon tulee tunnetta ettei siitä nauti, sehän näkyy työn jäljessä. Miksi joku kuvittelee, että paskantamalla työntekijöiden päälle saa parasta mahdollista jälkeä?

ap

Vierailija
37/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No etkä ole ollut. Tietysti jos vika on omassa pääkopassasi, ei duunia kannata vaihtaa...

Mä uskon, että sä hoet tuota "ei kannata vaihtaa" -mantraa itsellesi, koska et haluaisi tehdä asialle mitään, ainoastaan valittaa. Nautit siitä, että sinulla on tekosyy pahalle olollesi.

Ei siinä mitään, toimit kuten haluat. Mutta olet nolo ja naurettava, kun vaan ruikutat, tekemättä asialle mitään.

Ei, oikeasti, on sitä alallani muitakin työpaikkoja, joissa voidaan huonosti. Miksi menisin niihin?

ap

Vierailija
38/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja on vissiin yrittäjän lapsi. Niillä on sellainen naurettava harhaluulo, että työntekijät olisivat heidän kanssaan siinä jotenkin yrittäjiä, mitä tulee vastuisiin yms. Mutta voitonkäärinnästä vastaavat vain he itse, tai pieniä murusia annetaan ehkä "yhtiökumppaneille", työntekijöille, jotka emme ole yrityksen omistajia millään osalla, emmekä haluakaan olla. Tämä käy puheista rivienvälissä esille, ettei erota meidän rooliamme ja osaamme tai edes asemaamme häneen. Hän on vastuussa meidän hyvinvoinnistamme, emme me siihen voi vaikuttaa yhtään, jos hän päättää toisin.

ap

Tuota, kyllä sinäkin osasi niistä voitoista saat, nimittäin palkkasi. Sitten kun voittoa ei enää tule, sinua ei ole varaa pitää siellä hommissa ja saat monoa perseelle.

Vierailija
39/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja on vissiin yrittäjän lapsi. Niillä on sellainen naurettava harhaluulo, että työntekijät olisivat heidän kanssaan siinä jotenkin yrittäjiä, mitä tulee vastuisiin yms. Mutta voitonkäärinnästä vastaavat vain he itse, tai pieniä murusia annetaan ehkä "yhtiökumppaneille", työntekijöille, jotka emme ole yrityksen omistajia millään osalla, emmekä haluakaan olla. Tämä käy puheista rivienvälissä esille, ettei erota meidän rooliamme ja osaamme tai edes asemaamme häneen. Hän on vastuussa meidän hyvinvoinnistamme, emme me siihen voi vaikuttaa yhtään, jos hän päättää toisin.

ap

Tuota, kyllä sinäkin osasi niistä voitoista saat, nimittäin palkkasi. Sitten kun voittoa ei enää tule, sinua ei ole varaa pitää siellä hommissa ja saat monoa perseelle.

Mutta se ei muutu, menee hyvin tai huonosti, ei voi verrata.

ap

Vierailija
40/106 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ulkopuolinenn ja humoristinen ote siihen, että työnantaja on PASKA? Kohtelee meitä kuin paskaa. Hihhhihhiii, mitä HAUSKAA siinä mielestäsi on?

ap

Totta kai se on hupaisaa katsoa Firma-sarjan mulkeroa yrittämässä nostaa itseään jalustalle ja tekemässä huonoja päätöksiä.

Mun pomo muuten tekee ihan samaa kuin sunkin: jos joku tuo esiin vaikka kuinka neutraalisti työpaikan epäkohtia, hänet kutsutaan puhutteluun ja pomo alkaa psykologisoida hänen "tyytymättömyyttään". Mua se pelotteli sisäisellä siirrolla.

Mutta ei tuohonkaan nyt oikeasti voi kuin suhtautua säälillä. Tyyppi on onnettoman HUONO ja NOLO runkkari, joka ei osaa toimia firman hyväksi. Hyvä esimieshän ymmärtäisi ottaa palautteen vastaan ja korjata ongelmat, tämä mun pomoni panee päänsä hiekkaan ja kieltäytyy korjaamasta huonoja päätöksiään.

Se on vielä niin pirun epävarmakin, että naurattaa.

Näkemällä pomon hölmöydet niille voi myös nauraa. "Huomasitteko, mitä se NYT on keksinyt, yrittää piilotella isoilta kihoilta sen, että...."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi