Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäinpäivä perutaan osassa Helsingin päiväkoteja , tilalle läheisenpäivä. Perutaanko myös äitienpäivä?

Vierailija
02.11.2017 |

Miten on, toimiiko ajatus molempiin suuntiin?

Kommentit (377)

Vierailija
61/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei isänpäivää ole mitenkään peruttu. Sen huomioimista on vain muutettu niin että ei tule syrjintää niitä lapsia kohtaa joiden elämässä ei ole isää.

Ehdottomasti hyvä juttu. Taas saa ihmetellä että miten tätä ei ole tajuttu huomioida aikaisemmin?!?

Varmaan jokaisessa päiväkotiryhmässä on enemmän ja vähemmän "isättömiä" lapsia.

Entäs ne joilla ei ole äitiä.

Äitienpäiväkin pitää perua.

Lisäksi koska minulla ei ole lapsia, niin minulla on oikeus loukkaantua noista päivistä ja siksikin ne pitää kieltää. Enkä ole yhdenkään lapsen läheinenkään, joten läheistenpäiväkin loukkaa minua.

Muistakaa nyt että minulla on oikeus loukkaantua ihan mistä milloinkin haluan ja kaikilla on velvollisuus olla loukkaamatta minua.

Vierailija
62/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla =

-Äitienpäivä

-Naistenpäivä

-Kansainvälinen tyttöjenpäivä

-ystävänpäiväkin nais-sukupuolittunut voimakkaasti

Miehillä

-Isänpäivä, jos olet isä

Mitään miestenpäivää tarvita kun onhan toi isänpäivä. Toisaalta se on sen verran sukupuolittunut ja vanhentunut termi (vaikka äitienpäivää on juhlittu pidempään ) että parempi tästä lähtien viettää lähimmäisenpäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätäkään miesulinaa. Uutista ei pystytä käsittelemään sinällään, vaan aletaan ulista äideistä. Miehille käy isänpäivän poisto varmaan kalenteristakin, kunhan naisiltakin viedään jotain! Eikö tosiaan isyys ja isänpäivä itsessään merkitse teille mitään? Onko teidän maailmankuvanne tosiaan noin sairas, että kaikessa pääperiaatteena on naisille nokittelu?

Itse olen sitä mieltä, että lasta ei voi suojella kaikelta ja päiväkodissa tilanne vain pitää selvittää sen isättömän tai äidittömän kanssa.

Poistetaan äitienpäivä ja samalla vaikkapa naistenpäivä.

Odotan että siitäkään ei seuraa mitään ulinaa.

Seuraavaksi lopetetaan tasa-arvon ajaminen, siitäkään ei sitten ulista, jokainen selvittäköön omat asiansa.

Anteeksi, mutta kun päiväkoti poistaa isänpäivän, niin eikö ulinan kohde ole silloin päiväkoti? Miehet ovat jotenkin oudosti kaataneet tämänkin naisten syyksi, vaikka ei minua ainakaan ole asiassa konsultoitu.

Vierailija
64/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nuo päiväkodinjohtajat sitä kivikovaa telariporukkaa? Tuskin lapset/vanhemmat ovat vaatineet isänpäivänvieton poistamista.

Tällaisille älypäille, jotka moisia päivät pitkät pohtivat verovaroin ehdottaisin siirtoa kansalaispalkalle.

Vierailija
65/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutetaan äitienpäivä kissanpäiväksi.

Kissanpäivä olisi yleinen vapaa- ja hemmottelupäivä.

Vierailija
66/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi unohtaa isän- ja äitienpäivät päiväkodeissa ja kouluissa kokonaan. Juhlikoon kukin kotonaan perhejuhlansa kenen kanssa haluavat. Jutussa todetaan, että lapsen pitäisi saada joku mukaan sinne aamukahville höpöttämään ja tekemään päiväkotia tärkeäksi, mutta en ehdi enkä halua höpöttää hoitajien kanssa tai muiden vanhempien kanssa kahta kertaa vuodessa. Kun kuitenkin on vielä joulujuhlat ja kevätjuhlat, vanhempainvartit, vasu-palaverit, neuvolat, hammaslääkärit, lapsen sairaspäivät jne. Kun pitäisi töissäkin käydä. Onni että on vain yksi lapsi, ei enempää. 

Vierailija
67/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen isätön lapsi, tai mun isä oli rappioalkoholisti mun kouluaikana enkä nähnyt ikinä. Enkä yleisesti kaivannutkaan. En mä voi sanoa traumatisoituneeni, mutta kyllä mä isänpäivä muistan kouluajoilta, koska siinä askarrellessa piti ainakattoo miettiä miten kivaa mullakin vois olla, jos olis niin kiva isä kun jollain toisella. Annoin askartelut aina mutsille.

Sitten on vielä sateenkaariperheet, mutta näissä on tutkimusten mukaan pienempi ongelma kun asiasta on aina puhuttu ja lapselta ei varssinaisesti kuitenkaan puutu mitään. Kukaan ei ole hyljännyt.

Kyllä se on hyvä juttu huomioida nämä kouluissa ja päiväkodissa ja puhua muistakin vaihtoehdoista ketä voi muistaa kun isästä/äidistä. Valtakunnallisesti varmaan turha muuttaa, mutta paikallisesti.

Ja paljonkos ätitisi mustamaalasi isääsi sinulle?

Jos oma äitisi ei olisi asiasta sinulle olisi paasannut, olisitko asiasta vieläkin katkera?

Kaiken maalaaminen harmaalla on parempaa kuin se , että jollain on joskus oikeasti värikäs ympäristö?

Värikäs ymäristö on ehdottomasti hyväksi! Siksi kannatan tässäkin sitä, että isän ja äitienpäivät "avataan" ihan avoimesti ja yleisesti myös muille vaihtoehdoille, jotta jokainen oppii että eri vaihtoehdot on okei, ei vaan se joka sitä poikkeustilaa elää. Kuten sanoin, näitä päiviä on turhaa virallisesti poistaa tai muuttaa, mutta varhaiskasvatuksessa ja koulussa, joissa nämä päivät ovat vain bonuksena, asiassa voidaan hyvin toimia avoimin mielin siksi, että niille joillekin lapsille aiheutunut mielipaha on täysin turha, vaikka nyt ei katastrofaalinen olisikaan.

En ole katkera eikä äitini mustamaalannut isääni. Ihan itse tiesin millainen hän on, ennen kouluikää tapasin kyllä ja hän unohteli minua milloin minnekin. Oltiin esim. mäkkärissä ja hän kävi vessassa ja lähti siitä suoraan ulos. Ensimmäiseen koulupäivääni tuli kännissä. Monesti soitti kyllä humalassa ja kertoi miten ei olisi ikinä halunnut isäksi. Mutta elämä on, mulla oli mahtava äiti. Ja kuten sanoin, hyvä minusta tuli vaikka pienenä vähän isänpäivinä itkinkin. Minusta on kuitenkin kiva, että asiaa nyt pohditaan. Ellei isänpäivä olisi ollut niin "isänpäivä" olisin ollut vähemmän epänormaali.

Kasvatetaan lapset siis siihen, että elämässä kaikki menee tasaisesti ja harmaasti, tasapaksusti ja ilman pettymyksiä. Ja kaikilla on kaikki aina ihanasti ja hyvin.

Näinhän sitä kasvatetaankin tasapainoisia ihmisiä, jotka osaavat varautua elämässään pettymyksiin ja vastoinkäymisiin, eikö?

Vierailija
68/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätäkään miesulinaa. Uutista ei pystytä käsittelemään sinällään, vaan aletaan ulista äideistä. Miehille käy isänpäivän poisto varmaan kalenteristakin, kunhan naisiltakin viedään jotain! Eikö tosiaan isyys ja isänpäivä itsessään merkitse teille mitään? Onko teidän maailmankuvanne tosiaan noin sairas, että kaikessa pääperiaatteena on naisille nokittelu?

Itse olen sitä mieltä, että lasta ei voi suojella kaikelta ja päiväkodissa tilanne vain pitää selvittää sen isättömän tai äidittömän kanssa.

Seuraavaksi lopetetaan tasa-arvon ajaminen, siitäkään ei sitten ulista, jokainen selvittäköön omat asiansa.

Anteeksi, mutta kun päiväkoti poistaa isänpäivän, niin eikö ulinan kohde ole silloin päiväkoti? Miehet ovat jotenkin oudosti kaataneet tämänkin naisten syyksi, vaikka ei minua ainakaan ole asiassa konsultoitu.

Miksei tuota kaunista ajatusta vietäisi pitemmälle, kun on kerran tälle tielle lähdetty?

Kielletään äitienpäivän vietto päiväkodissa ja kaikenlainen prenikoiden jako sankariäideille.

Kenties ne jo annetut kunniamerkit voitaisiinkin ottaa pois kantajiltaan?

Tasa-arvoa voitaisiin viedä näinkin eteenpäin.

Vierailija
69/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla =

-Äitienpäivä

-Naistenpäivä

Miehillä

-Isänpäivä, jos olet isä

Mitään miestenpäivää tarvita kun onhan toi isänpäivä. Toisaalta se on sen verran sukupuolittunut ja vanhentunut termi (vaikka äitienpäivää on juhlittu pidempään ) että parempi tästä lähtien viettää lähimmäisenpäivää.

Kaikki muut päivät ovat niitä miestenpäiviä. Sitä vaan ei yleensä sanota ääneen.

Vierailija
70/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, palataan heti tuohon sinun argumenttiisi kun miehet synnyttää, imettää ja naiset käy armeijan.

Ikää oli varmaan hikiseen se 19v?

Vierailija
71/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko henkilökunta noin taidotonta, että ei osaa luontevasti antaa isättömille tehtäväksi tehdä korttia vaikka koiralleen? Kaikilla kuitenkin on isä, joten kortin voi silti tehdä, vaikkei hlö lapsen elämässä olisikaan. Tai miksei voisi tehdä?

Päiväkoti kasvattaa lapsia yhteiskuntaan, ja yhteiskunnassa nyt vaan on isänpäivä. Että voi voi.

Vierailija
72/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla =

-Äitienpäivä

-Naistenpäivä

Miehillä

-Isänpäivä, jos olet isä

-miesten päivä on olemassa, 19.11.

Vierailija
73/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla =

-Äitienpäivä

-Naistenpäivä

Miehillä

-Isänpäivä, jos olet isä

Kaikki muut päivät ovat niitä miestenpäiviä. Sitä vaan ei yleensä sanota ääneen.

Kansainvälinen miestenpäivä on edelleen 19. marraskuuta. Se taas ei ole naisten vika, mikäli miehet eivät tästä itse ole tietoisia tai eivät sitä muista. 

Vierailija
74/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutetaan äitienpäivä kissanpäiväksi.

Kissanpäivä olisi yleinen vapaa- ja hemmottelupäivä.

Mutta tuo syrjii kaneja, marsuja ja koiria.

Akvaariokalatkin saattavat mennä uintilakkoon.

Vierailija
75/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla =

-Äitienpäivä

-Naistenpäivä

Miehillä

-Isänpäivä, jos olet isä

Mistä miestenpäivistä puhut?

Miesten demonisoinnista?

Miesten pelkästään ansiotuloveroista maksamista 10 miljardista eurosta naisiin verrattuna?

Miesten yli 90% kasvuyritysten perustamisesta?

Miesten maksamista tulonsiirroista naisille esimerkiksi julkisten terveyspalveluiden muodossa, joita käytätte yli 10 miljardilla vuosittain, ja joista synnytyskustannukset nykytahdilla ovat vain 100 miljoonaa?

Miesten asepalveluksesta vankeuden uhalla?

Miesten mollaamisesta joka käänteessä, ajojahdeista ja omista Facebookin 50 000 naisen haippiringeistänne?

OLETKO OIKEASTI TOSISSASI?

Vierailija
76/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurissa asuu 11v tyttö ja "entinen" lesbopari josta kumpikin on tehnyt sukupuolenvaihdoksen. Ovat siis nykyään miesmäisiä ex-naisia.

Sopisiko heille tuo läheisenpäivä?

SukupuolenKORJAUKSEN ja naapurissasi asuu siis homopari lapsensa kanssa. Isänpäivä, elleivät itse toisin toivo.

Vierailija
77/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tuota kaunista ajatusta vietäisi pitemmälle, kun on kerran tälle tielle lähdetty?

Kielletään äitienpäivän vietto päiväkodissa ja kaikenlainen prenikoiden jako sankariäideille.

Miten ihmeessä sä näet tässä tasa-arvokeskustelun? Kysehän on lasten yltiöpäisestä suojelusta maailman normaaleilta ilmiöiltä. Ota lääkkeet.

Vierailija
78/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla =

-Äitienpäivä

-Naistenpäivä

Miehillä

-Isänpäivä, jos olet isä

-miesten päivä on olemassa, 19.11.

Juu. Toki, naisten päivänäkin naiset lahjovat ja muistavat vain toisiaan, samoin äitienpäivänä vain äidit muistavat toisiaan. Miehiltä ei odoteta mitään panostusta. Eikö?

Et voisi enää naurettavampaa kommenttia esittää.

Vierailija
79/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi läheispäivä voi olla sekava lapsille kun useimmille kotona ja muualla puhutaan isänpäivästä. Ja sit alkaa lasten väittely et se on OIKEESTI isänpäivä ja läheispäivän lapset loukkaantuu ja homma läsähtää kuin pannukakku.

Vierailija
80/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sä näet tässä tasa-arvokeskustelun? Kysehän on lasten yltiöpäisestä suojelusta maailman normaaleilta ilmiöiltä. Ota lääkkeet.

Eiköhän kuitekin miesisät, tai naisisät koe tuota päiväkotien hölinää loukkaavana. Jos eivät vietä isänpäivää, olkoot myös viettämästä äitienpäivää.  Kokekoot näis- ja miesäidit myös tuollaisen tasapäistämisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi