Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäinpäivä perutaan osassa Helsingin päiväkoteja , tilalle läheisenpäivä. Perutaanko myös äitienpäivä?

Vierailija
02.11.2017 |

Miten on, toimiiko ajatus molempiin suuntiin?

Kommentit (377)

Vierailija
41/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidistä sinä oot tullut . Isästä ei aina voi olla varma.

Vierailija
42/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas olen nyt lapseni isän puolesta loukkaantuja. Vaikka ei asu lapsen kanssa vaan täällä asuu minun mieheni niin kyllä hän on lapsen isä. Jokainen tietysti saa pitää isänä ketä haluaa mutta tarvitseeko päivää alkaa muuttamaan.

Jatkan ajatusta. Mitä jos minun lapseni nyt hämmentyy ja loukkaantuu kun pitää juhlia sitä läheistä eli täällä asuvaa miestä eikä isäänsä kun kerta päivä on läheisenpäivä? Voi lapsi parkaa kuinka hän sen kestää? Koska hän saa juhlia isäänsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen isätön lapsi, tai mun isä oli rappioalkoholisti mun kouluaikana enkä nähnyt ikinä. Enkä yleisesti kaivannutkaan. En mä voi sanoa traumatisoituneeni, mutta kyllä mä isänpäivä muistan kouluajoilta, koska siinä askarrellessa piti ainakattoo miettiä miten kivaa mullakin vois olla, jos olis niin kiva isä kun jollain toisella. Annoin askartelut aina mutsille.

Sitten on vielä sateenkaariperheet, mutta näissä on tutkimusten mukaan pienempi ongelma kun asiasta on aina puhuttu ja lapselta ei varssinaisesti kuitenkaan puutu mitään. Kukaan ei ole hyljännyt.

Kyllä se on hyvä juttu huomioida nämä kouluissa ja päiväkodissa ja puhua muistakin vaihtoehdoista ketä voi muistaa kun isästä/äidistä. Valtakunnallisesti varmaan turha muuttaa, mutta paikallisesti.

Ja paljonkos ätitisi mustamaalasi isääsi sinulle?

Jos oma äitisi ei olisi asiasta sinulle olisi paasannut, olisitko asiasta vieläkin katkera?

Kaiken maalaaminen harmaalla on parempaa kuin se , että jollain on joskus oikeasti värikäs ympäristö?

Vierailija
44/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken pitää olla niin neutraalia että kohta ei saa olla mies tai nainen ollenkaan. Saati isä tai äiti.Hiivatti kun ottaa pannuun.... 👹☠️

Vierailija
45/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli niillä, joilla on isä, ei isänpäivää saa vietää, kun saattaa joku lapsi joka ei koko asiaa muista, saattaa äidin jatkuvasta muistuttamisesta ja mustamaalaamisesta pahastua? Itsehän vaadin nimipäivien poistamista ja muuttamista vain nimen päiväksi. Ei ole reilua, että joka päivä on jonkun nimisen oma päivä, kun jollain muulla saattaa olla eri nimi.

Tottakai saa viettää mutta ei kai sitä siellä päiväkodissa juhlita? Eihän se isäkään ole siellä. Kotona jokainen perhe juhlii mitä parhaaksi näkee.

Vierailija
46/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juhlitaan ISÄNpäivää tästä lähtien niin maan perkeleesti! Kunnon kemut pystyyn. Myös isä on lapselle rakas ja tärkeä.

Vierailija
47/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkahattusuvakkihullut vauhdissa

Vierailija
48/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas nähdään millaisessa roolissa isiä oikeasti pidetään. Kukkarona, roolin voi hoitaa etänä.

Kyllä päiväkodin toiminta pitää perustua lapsen oikeuksiin, ei isän.

Ja juuri isien takia ratkaisuun on päädytty, kun isät eivät halua tulla lastensa päiväkotiin viettämään isänpäivää tai lapsella ei ole isää, jolle kortin antaisi.

Kyllä tässä asiassa lapset ovat syyttömiä, jos mies ei hoida isän velvollisuuksia.

Isän velvollisuudet merkkaa yleensä teille katkeroille = elatusmaksut ja isän mustamaalaus lapselle.

Mitä itse teitä ylläpitääksesi lapsen ja isän suhteita? Useissa tapauksissa nainen vain oli se haittatekijä.

Ja tämä on ihan kiistatonta faktaa monet tapaukset nähneenä.

Äitimyytti elää. Ja täysin turhaan.

Vierailija
49/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistön täytyy tässäkin taipua vähemmistön tahtoon.

Tällaista demokratiaa nyky-Suomessa. Putin, tule jo!

Vierailija
50/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä juhlitaan ISÄNpäivää tästä lähtien niin maan perkeleesti! Kunnon kemut pystyyn. Myös isä on lapselle rakas ja tärkeä.

Respect!

Monella naisella tuntuu unohtuvan äitimyytin keskellä se, että ilman sitä miestä ja isää ei olisi niitä lapsiakaan.

Vierailija
51/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä nyt olla isänpäivää kieltämässä. Lapsi saa varmasti edelleen tehdä isänpäiväkortin päiväkodissa, jos hän tahtoo. Tällä vaan mahdollistetaan se, että ne lapset joilla ei ole isää voivat myös osallistua askarteluhetkeen ilman että tuntevat olonsa ulkopuolisiksi. Voitte ihan rauhassa kotonanne viettää isänpäivää niin kuin ennenkin, vaikka päiväkodin askartelutunnilla kaikki lapset eivät joutuisi isänpäiväkorttia tekemäänkään, vaan saavat tehdä kortin vaikka enolleen tai perhetutulle.

Vierailija
52/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on sukupuolineutraalivouhottajat asialla. Mites Joulu? Pukki ja Jeesus on miehiä! Kas siinä femisteille pohdittavaa. Voi aikoja , voi tapoja sanottiin ennen. Tämä sukup.neutr. kasvatus saa aikaan sen , että kohta he kadottavat sukupuoli-identiteettinsä.

Vierailija
53/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas sen ydinsodan pitikään taas alkaa? Loppuisi tämä vouhotus.

Miehet pahoja, äitimyytti, naiset uhreja. Blaablaa.

Vierailija
54/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo nimi muuttaa tilannetta miksikään? Kalenterista voi jokainen lukea, että on isänpäivä ja se tulee varmasti myös koulussa puheeksi, että isällehän tässä korttia tehdään ja lapsen pitää edelleen sanoa, että tekee kortin vaikkapa äidilleen.

Olisivat ennemmin laittaneet osallistumisen vapaaehtoiseksi, jolloin voi tulla tekemään korttia jos haluaa tehdä tai vaihtoehtoisesti ne "isättömät" menee vaikkapa tekemään hiekkakakkuja pihalle siksi aikaa tai syömään äitimyyttiä ylläpitävän äitylin aamulla tuomia keksejä viereiseen huoneeseen.

Vierailija
55/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin kieltolistalle ihan omista henk.koht. kokemuksista seuraavat päivät ja asiat. Ihan siksikin, että saattavat eriarvoistaa ja traumatisoida siten lapsiani.

- uusivuosi (meillä ei ole varaa raketteihin ja ikävä katsoa kun naapurin lapsilla on)

- joulu (emme ole uskonnollisia, joten tämä talvijuhlaksi, kiitos)

- virkamiesruotsin vaatimisen (en osaa ruotsia vaikka olen opetellut, ei vain ole kielipäätä ja olen traumatisoitunut kun niin monessa työpaikassa sitä vaaditaan)

- toisen kerran vielä se ruotsi (miksi taas mennään vähemmistö edellä??)

- hameet ja mekot (olisi selkeämpää kun kaikilla olisi vain housut, ei tulisi sitä leimaavaa erottelua miehiin ja naisiin)

- kesäloma (todella eriarvoistavaa, että osa lapsista saa viettää kesällä aikaa perheensä kanssa ja osa ei. Miettikää nyt miltä se lapsesta tuntuu. Perutaan lomat tasapuolisuuden nimissä kaikilta)

- ulkomaanmatkat (meillä ei ole varaa lähteä Lappiin tai etelään, lapsistani on kurjaa kun muilla on)

Vierailija
56/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on sukupuolineutraalivouhottajat asialla. Mites Joulu? Pukki ja Jeesus on miehiä! Kas siinä femisteille pohdittavaa. Voi aikoja , voi tapoja sanottiin ennen. Tämä sukup.neutr. kasvatus saa aikaan sen , että kohta he kadottavat sukupuoli-identiteettinsä.

Se tässä tuntuu olevan tarkoituskin.

Vauhkotaan äitiyspakkauksenkin väreistä , vaikka vastasyntynyt ei edes kunnolla näe, vaan ainoastaan havainnoi ympäristöään muiden ärsykkeiden perusteella.

Vierailija
57/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätäkään miesulinaa. Uutista ei pystytä käsittelemään sinällään, vaan aletaan ulista äideistä. Miehille käy isänpäivän poisto varmaan kalenteristakin, kunhan naisiltakin viedään jotain! Eikö tosiaan isyys ja isänpäivä itsessään merkitse teille mitään? Onko teidän maailmankuvanne tosiaan noin sairas, että kaikessa pääperiaatteena on naisille nokittelu?

Itse olen sitä mieltä, että lasta ei voi suojella kaikelta ja päiväkodissa tilanne vain pitää selvittää sen isättömän tai äidittömän kanssa.

Poistetaan äitienpäivä ja samalla vaikkapa naistenpäivä.

Odotan että siitäkään ei seuraa mitään ulinaa.

Seuraavaksi lopetetaan tasa-arvon ajaminen, siitäkään ei sitten ulista, jokainen selvittäköön omat asiansa.

Vierailija
58/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ysärillä kouluni käynyt ja isäni on kuollut ollessani vauva. Meidän ala-asteluokalla oli vain minun lisäkseni yksi poika jolla ei isää ollut. Muistan kyllä miten inhottava tilanne tämä isänpäivä kortin askartelu päivä oli kun meidän nuori miesopettaja yritti aina vaikeena sönköttää meitä johonkin muuhun hommaan, useana vuonna "Minna ja Mikko" tekivät jotain muuta askartelua toisessa huoneessa, joskus jopa päästiin atk luokkaan askartelun ajaksi. Joskus isompana ehdotin itse että voisin tehdä ukilleni kortin, muttei tämä käynyt opettajalle ettei "mikko" joudu yksin olemaan kun sillä ei ollut ukkiakaan.. No se oli sitä kultasta ysärii :D

Siitäkin huolimatta en kannata että isänpäivä jätetään huomioimatta, mutta varahaiskasvatuksen ammattilaiset osaavat varmaan jo nykyaikana ottaaa sujuvasti jonkun mukavan vaihtoehto askartelun näille jolla ei löydy ketään jolle isänpäivä juttuja tehdä.

Vierailija
59/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen isätön lapsi, tai mun isä oli rappioalkoholisti mun kouluaikana enkä nähnyt ikinä. Enkä yleisesti kaivannutkaan. En mä voi sanoa traumatisoituneeni, mutta kyllä mä isänpäivä muistan kouluajoilta, koska siinä askarrellessa piti ainakattoo miettiä miten kivaa mullakin vois olla, jos olis niin kiva isä kun jollain toisella. Annoin askartelut aina mutsille.

Sitten on vielä sateenkaariperheet, mutta näissä on tutkimusten mukaan pienempi ongelma kun asiasta on aina puhuttu ja lapselta ei varssinaisesti kuitenkaan puutu mitään. Kukaan ei ole hyljännyt.

Kyllä se on hyvä juttu huomioida nämä kouluissa ja päiväkodissa ja puhua muistakin vaihtoehdoista ketä voi muistaa kun isästä/äidistä. Valtakunnallisesti varmaan turha muuttaa, mutta paikallisesti.

Ja paljonkos ätitisi mustamaalasi isääsi sinulle?

Jos oma äitisi ei olisi asiasta sinulle olisi paasannut, olisitko asiasta vieläkin katkera?

Kaiken maalaaminen harmaalla on parempaa kuin se , että jollain on joskus oikeasti värikäs ympäristö?

Värikäs ymäristö on ehdottomasti hyväksi! Siksi kannatan tässäkin sitä, että isän ja äitienpäivät "avataan" ihan avoimesti ja yleisesti myös muille vaihtoehdoille, jotta jokainen oppii että eri vaihtoehdot on okei, ei vaan se joka sitä poikkeustilaa elää. Kuten sanoin, näitä päiviä on turhaa virallisesti poistaa tai muuttaa, mutta varhaiskasvatuksessa ja koulussa, joissa nämä päivät ovat vain bonuksena, asiassa voidaan hyvin toimia avoimin mielin siksi, että niille joillekin lapsille aiheutunut mielipaha on täysin turha, vaikka nyt ei katastrofaalinen olisikaan.

En ole katkera eikä äitini mustamaalannut isääni. Ihan itse tiesin millainen hän on, ennen kouluikää tapasin kyllä ja hän unohteli minua milloin minnekin. Oltiin esim. mäkkärissä ja hän kävi vessassa ja lähti siitä suoraan ulos. Ensimmäiseen koulupäivääni tuli kännissä. Monesti soitti kyllä humalassa ja kertoi miten ei olisi ikinä halunnut isäksi. Mutta elämä on, mulla oli mahtava äiti. Ja kuten sanoin, hyvä minusta tuli vaikka pienenä vähän isänpäivinä itkinkin. Minusta on kuitenkin kiva, että asiaa nyt pohditaan. Ellei isänpäivä olisi ollut niin "isänpäivä" olisin ollut vähemmän epänormaali.

Vierailija
60/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olette kasvattaneet muksunne niin persuuksilleen, että kiusaavat lapsia, joilla ei ole sekä äitiä että isää? Sullei ookaan isäää, lällälläää... Turha valittaa nyt, kun itse olette tehneet lapsistanne ydinperhemallifanaatikkoja, jotka haukkuvat muunlaisten (yksinhuoltajien, sateenkaariperheiden jne.) perheiden lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi