Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäinpäivä perutaan osassa Helsingin päiväkoteja , tilalle läheisenpäivä. Perutaanko myös äitienpäivä?

Vierailija
02.11.2017 |

Miten on, toimiiko ajatus molempiin suuntiin?

Kommentit (377)

Vierailija
81/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei isänpäivää ole mitenkään peruttu. Sen huomioimista on vain muutettu niin että ei tule syrjintää niitä lapsia kohtaa joiden elämässä ei ole isää.

Ehdottomasti hyvä juttu. Taas saa ihmetellä että miten tätä ei ole tajuttu huomioida aikaisemmin?!?

Varmaan jokaisessa päiväkotiryhmässä on enemmän ja vähemmän "isättömiä" lapsia.

Samaa mieltä. Hyvin suuri osa kotitalouksista on yhden vanhemman perheitä esim Helsingissä. Lisäksi kaikilla lapsilla ei ole isää ihan oikeastikaan. Omankin lapseni päiväkotiryhmässä on jopa kaksi lasta, joilla ei ole isää vaan kaksi äitiä. Ne joilla on isä, voivat aivan vapaasti viettää isänpäivää omissa kodeissaan.

Vierailija
82/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen isätön lapsi, tai mun isä oli rappioalkoholisti mun kouluaikana enkä nähnyt ikinä. Enkä yleisesti kaivannutkaan. En mä voi sanoa traumatisoituneeni, mutta kyllä mä isänpäivä muistan kouluajoilta, koska siinä askarrellessa piti ainakattoo miettiä miten kivaa mullakin vois olla, jos olis niin kiva isä kun jollain toisella. Annoin askartelut aina mutsille.

Sitten on vielä sateenkaariperheet, mutta näissä on tutkimusten mukaan pienempi ongelma kun asiasta on aina puhuttu ja lapselta ei varssinaisesti kuitenkaan puutu mitään. Kukaan ei ole hyljännyt.

Kyllä se on hyvä juttu huomioida nämä kouluissa ja päiväkodissa ja puhua muistakin vaihtoehdoista ketä voi muistaa kun isästä/äidistä. Valtakunnallisesti varmaan turha muuttaa, mutta paikallisesti.

Ja paljonkos ätitisi mustamaalasi isääsi sinulle?

Jos oma äitisi ei olisi asiasta sinulle olisi paasannut, olisitko asiasta vieläkin katkera?

Kaiken maalaaminen harmaalla on parempaa kuin se , että jollain on joskus oikeasti värikäs ympäristö?

Värikäs ymäristö on ehdottomasti hyväksi! Siksi kannatan tässäkin sitä, että isän ja äitienpäivät "avataan" ihan avoimesti ja yleisesti myös muille vaihtoehdoille, jotta jokainen oppii että eri vaihtoehdot on okei, ei vaan se joka sitä poikkeustilaa elää. Kuten sanoin, näitä päiviä on turhaa virallisesti poistaa tai muuttaa, mutta varhaiskasvatuksessa ja koulussa, joissa nämä päivät ovat vain bonuksena, asiassa voidaan hyvin toimia avoimin mielin siksi, että niille joillekin lapsille aiheutunut mielipaha on täysin turha, vaikka nyt ei katastrofaalinen olisikaan.

En ole katkera eikä äitini mustamaalannut isääni. Ihan itse tiesin millainen hän on, ennen kouluikää tapasin kyllä ja hän unohteli minua milloin minnekin. Oltiin esim. mäkkärissä ja hän kävi vessassa ja lähti siitä suoraan ulos. Ensimmäiseen koulupäivääni tuli kännissä. Monesti soitti kyllä humalassa ja kertoi miten ei olisi ikinä halunnut isäksi. Mutta elämä on, mulla oli mahtava äiti. Ja kuten sanoin, hyvä minusta tuli vaikka pienenä vähän isänpäivinä itkinkin. Minusta on kuitenkin kiva, että asiaa nyt pohditaan. Ellei isänpäivä olisi ollut niin "isänpäivä" olisin ollut vähemmän epänormaali.

Kasvatetaan lapset siis siihen, että elämässä kaikki menee tasaisesti ja harmaasti, tasapaksusti ja ilman pettymyksiä. Ja kaikilla on kaikki aina ihanasti ja hyvin.

Näinhän sitä kasvatetaankin tasapainoisia ihmisiä, jotka osaavat varautua elämässään pettymyksiin ja vastoinkäymisiin, eikö?

Sissus :D Eli ne lapset joilla nyt sitten syystä tai toisesta ovat ilman isää, tarvitsevat kasvatusmielessä tämän karaistumisen isänpäivinä? Vai onko tarkoitus olla esimerkkinä niille lapsille joilla on kaikki hyvin, että näinkin voi kuulkaa lapset käydä että isä kuolee/isää ei kiinnosta? Ja nyt puhutaan vaan isistä, mutta tilanne on sama äitienpäivänä.

Minä lupaan sulle, että 99% lapsista kokee pettymyksiä ilman että niitä tarvitsee änkeä heidän naamaansa, varsinkin kun se isän menetys jo varmasti on yksi aika helvetin iso pettymys johon lapsi on syytön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuohon oikeasti ryhdytään niin sitten pitäisi lopettaa myös esim. ystävänpäivän viettäminen päiväkodeissa koska kaikilla lapsilla ei ole ystäviä. Ja läheisenpäiväkään ei sovi koska ei kaikilla lapsilla ole läheisiä esim. jos äiti on kuollut, isästä ei ole tietoa eikä sukulaisia voisi vähempää kiinnostaa.

Myös nimi -ja syntymäpäivien huomiominen pitäisi lopettaa koska kaikilla ei ole nimipäivää ja jotkut lapset eivät saa viettää syntymäpäiviä vanhempiensa uskonnon takia.

Oikeastaan itsenäisyyspäivääkään ei saisi viettää koska kaikki pk-lapset eivät ole suomalaisia ja maahanmuuttajalapset saattaisivat tuntea itsensä ulkopuolisiksi. Puhumattakaan siitä että kaikkien maahanmuuttajalasten kotimailla ei ole itsenäisyyspäivää koska muut maat eivät ole tunnustaneet niitä itsenäisiksi (esim. Kurdistan, Tšetšenia, Baskimaa, Transnitria ja Katalonia).

Vierailija
84/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä juhlitaan ISÄNpäivää tästä lähtien niin maan perkeleesti! Kunnon kemut pystyyn. Myös isä on lapselle rakas ja tärkeä.

Respect!

Monella naisella tuntuu unohtuvan äitimyytin keskellä se, että ilman sitä miestä ja isää ei olisi niitä lapsiakaan.

Niin meilläkin juhlitaan, aina juhlittu. Mun lapsella on maailman mahtavin isä ja hän on ansainnut päivänsä. Se ei tarkoita, että minun lapseni kuolisi tai se olisi häneltä mitenkään pois ettei hän vietä isänpäivää isänpäivän nimellä tai perinteisellä konseptilla päiväkodissa tai koulussa.

Vierailija
85/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen isätön lapsi, tai mun isä oli rappioalkoholisti mun kouluaikana enkä nähnyt ikinä. Enkä yleisesti kaivannutkaan. En mä voi sanoa traumatisoituneeni, mutta kyllä mä isänpäivä muistan kouluajoilta, koska siinä askarrellessa piti ainakattoo miettiä miten kivaa mullakin vois olla, jos olis niin kiva isä kun jollain toisella. Annoin askartelut aina mutsille.

Sitten on vielä sateenkaariperheet, mutta näissä on tutkimusten mukaan pienempi ongelma kun asiasta on aina puhuttu ja lapselta ei varssinaisesti kuitenkaan puutu mitään. Kukaan ei ole hyljännyt.

Kyllä se on hyvä juttu huomioida nämä kouluissa ja päiväkodissa ja puhua muistakin vaihtoehdoista ketä voi muistaa kun isästä/äidistä. Valtakunnallisesti varmaan turha muuttaa, mutta paikallisesti.

Ja paljonkos ätitisi mustamaalasi isääsi sinulle?

Jos oma äitisi ei olisi asiasta sinulle olisi paasannut, olisitko asiasta vieläkin katkera?

Kaiken maalaaminen harmaalla on parempaa kuin se , että jollain on joskus oikeasti värikäs ympäristö?

Värikäs ymäristö on ehdottomasti hyväksi! Siksi kannatan tässäkin sitä, että isän ja äitienpäivät "avataan" ihan avoimesti ja yleisesti myös muille vaihtoehdoille, jotta jokainen oppii että eri vaihtoehdot on okei, ei vaan se joka sitä poikkeustilaa elää. Kuten sanoin, näitä päiviä on turhaa virallisesti poistaa tai muuttaa, mutta varhaiskasvatuksessa ja koulussa, joissa nämä päivät ovat vain bonuksena, asiassa voidaan hyvin toimia avoimin mielin siksi, että niille joillekin lapsille aiheutunut mielipaha on täysin turha, vaikka nyt ei katastrofaalinen olisikaan.

En ole katkera eikä äitini mustamaalannut isääni. Ihan itse tiesin millainen hän on, ennen kouluikää tapasin kyllä ja hän unohteli minua milloin minnekin. Oltiin esim. mäkkärissä ja hän kävi vessassa ja lähti siitä suoraan ulos. Ensimmäiseen koulupäivääni tuli kännissä. Monesti soitti kyllä humalassa ja kertoi miten ei olisi ikinä halunnut isäksi. Mutta elämä on, mulla oli mahtava äiti. Ja kuten sanoin, hyvä minusta tuli vaikka pienenä vähän isänpäivinä itkinkin. Minusta on kuitenkin kiva, että asiaa nyt pohditaan. Ellei isänpäivä olisi ollut niin "isänpäivä" olisin ollut vähemmän epänormaali.

Kasvatetaan lapset siis siihen, että elämässä kaikki menee tasaisesti ja harmaasti, tasapaksusti ja ilman pettymyksiä. Ja kaikilla on kaikki aina ihanasti ja hyvin.

Näinhän sitä kasvatetaankin tasapainoisia ihmisiä, jotka osaavat varautua elämässään pettymyksiin ja vastoinkäymisiin, eikö?

Sissus :D Eli ne lapset joilla nyt sitten syystä tai toisesta ovat ilman isää, tarvitsevat kasvatusmielessä tämän karaistumisen isänpäivinä? Vai onko tarkoitus olla esimerkkinä niille lapsille joilla on kaikki hyvin, että näinkin voi kuulkaa lapset käydä että isä kuolee/isää ei kiinnosta? Ja nyt puhutaan vaan isistä, mutta tilanne on sama äitienpäivänä.

Minä lupaan sulle, että 99% lapsista kokee pettymyksiä ilman että niitä tarvitsee änkeä heidän naamaansa, varsinkin kun se isän menetys jo varmasti on yksi aika helvetin iso pettymys johon lapsi on syytön.

Sinä olet itse naisena osasyyllinen siihen isättömän lapsesi pettymykseen isättömyydestä, mutta vika on vain miehissä?

Eipä tullut yllätyksenä.

Nainen on aina viaton marttyyriuhri.

Vierailija
86/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kaikilla isä on, toisilla ei ole siinä perheessä läsnä, tai kuollut. Kimppaan tuota curlingajatusta!!

Eikö tämä läheisenpäivä  ole nimenomaan silkkaa v*ttuilua niille, joiden isä ei ole läheinen? Se isä kun tosiaan jokaisella on, läheinen onkin toinen juttu.

Vierailija
87/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä juhlitaan ISÄNpäivää tästä lähtien niin maan perkeleesti! Kunnon kemut pystyyn. Myös isä on lapselle rakas ja tärkeä.

Respect!

Monella naisella tuntuu unohtuvan äitimyytin keskellä se, että ilman sitä miestä ja isää ei olisi niitä lapsiakaan.

Niin meilläkin juhlitaan, aina juhlittu. Mun lapsella on maailman mahtavin isä ja hän on ansainnut päivänsä. Se ei tarkoita, että minun lapseni kuolisi tai se olisi häneltä mitenkään pois ettei hän vietä isänpäivää isänpäivän nimellä tai perinteisellä konseptilla päiväkodissa tai koulussa.

Missä koulussa tai päiväkodissa "juhlitaan" äitien- tai isäinpäivää, se kun sattuu olemaan aina sunnuntaipäivisin?

Ei missään, poislukien harvinaiset vuorotyöläisten päiväkodit.

Sinulle sopii siis se, että myös sinun äitiytesi juhlinta lopetetaan. Fine. Sama meno kaikille.

Lopeta samalla se äitiytesi ylistäminen, et voi vedota äitiyteesi ja sukupuoleesi.

Vierailija
88/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa asiaa se, että päiväkodista ei saa viedä lapsia edes joulukirkkoon. Ei siis edes niitä jotka haluaa.

Päiväkoti haluaa opettaa, että joulu on vain se Coca Collan mainosmiesten keksimä punatakkinen ukko ja paljon tavaraa kaikille joilla on hilloa.

Vierailija
89/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä juttuja, että on luettu pelkkä otsikko ja sitten jo alettu suu vaahdoten älämölöämään miesten ja isien olemattomista oikeuksista...voi hitto teidän kanssa....

Vierailija
90/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla =

-Äitienpäivä

-Naistenpäivä

-Kansainvälinen tyttöjenpäivä

-ystävänpäiväkin nais-sukupuolittunut voimakkaasti

Miehillä

-Isänpäivä, jos olet isä

Mitään miestenpäivää tarvita kun onhan toi isänpäivä. Toisaalta se on sen verran sukupuolittunut ja vanhentunut termi (vaikka äitienpäivää on juhlittu pidempään ) että parempi tästä lähtien viettää lähimmäisenpäivää.

-miesten päivä on olemassa, 19.11.

Juu. Toki, naisten päivänäkin naiset lahjovat ja muistavat vain toisiaan, samoin äitienpäivänä vain äidit muistavat toisiaan. Miehiltä ei odoteta mitään panostusta. Eikö?

Et voisi enää naurettavampaa kommenttia esittää.

Väitit ettei koko päivää ole. Se on ja se huomioidaan nykyään lehdistössä yhteiskunnallisesta näkökulmasta, SAMOIN kuin naistenpäivä.

Pyydä vaimoltasi ruusupuska, jos se on niin tärkeää. Taitaa olla vähän piireistä kiinni, juhlitaanko miesten- ja naistenpäivää. Meillä ei juurikaan.

Vierailija
91/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös äitienpäivä pois, niin sopii.

Vierailija
92/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat päivät pitää lopettaa vabhentuneinan.

Sukupuoliahan oli lukematon määrä.

Vierailija
93/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien- ja isänpäivät ovat SUNNUNTAINA kun päiväkoti kiinni. Edellisellä viikolla vietetään molempia juhlapäiviä edeltävää läheisenpäivää, eli niin marraskuussa kuin toukokuussakin.

Rauhoittukaa ja malttakaa perehtyä uutisartikkeleihin ennen aiheesta riehumista, kiitos.

Lto

Vierailija
94/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä eleellä kerrotaan miehille, ettei se isä ole tarpeellinen ollenkaan. Täysi pohjanoteeraus tämä päätös.

Vierailija
95/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitien- ja isänpäivät ovat SUNNUNTAINA kun päiväkoti kiinni. Edellisellä viikolla vietetään molempia juhlapäiviä edeltävää läheisenpäivää, eli niin marraskuussa kuin toukokuussakin.

Rauhoittukaa ja malttakaa perehtyä uutisartikkeleihin ennen aiheesta riehumista, kiitos.

Lto

Minulla on oikeus tuntea riehaantumista ihan silloin kuin haluan.

Minulla ei ole velvollisuutta perehtyä mihinkään, sillä kaikkien mielipiteet ovat yhtä arvokkaita.

Jos nuo oikeudet kiistetään, niin loukkaannun, eikä minua saa loukata.

Vierailija
96/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä juttuja, että on luettu pelkkä otsikko ja sitten jo alettu suu vaahdoten älämölöämään miesten ja isien olemattomista oikeuksista...voi hitto teidän kanssa....

Juu. Ja te naiset ette koskaan ole edes nostaneetkaan somekohua aiheesta, jota ei ole edes uutisoitu tai varmistettu mistään, eikä mitenkään. Onneksi olette niin tasapainoisia, harkitsevaisia ja kiihkottomia.

Ylistyslaulua kaikille maailman naisille, olette sen ansainneet maapallon erehtymättöminä ja oikeamielisinä jumalattarina.

Vierailija
97/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätäkään miesulinaa. Uutista ei pystytä käsittelemään sinällään, vaan aletaan ulista äideistä. Miehille käy isänpäivän poisto varmaan kalenteristakin, kunhan naisiltakin viedään jotain! Eikö tosiaan isyys ja isänpäivä itsessään merkitse teille mitään? Onko teidän maailmankuvanne tosiaan noin sairas, että kaikessa pääperiaatteena on naisille nokittelu?

Itse olen sitä mieltä, että lasta ei voi suojella kaikelta ja päiväkodissa tilanne vain pitää selvittää sen isättömän tai äidittömän kanssa.

Poistetaan äitienpäivä ja samalla vaikkapa naistenpäivä.

Odotan että siitäkään ei seuraa mitään ulinaa.

Seuraavaksi lopetetaan tasa-arvon ajaminen, siitäkään ei sitten ulista, jokainen selvittäköön omat asiansa.

Anteeksi, mutta kun päiväkoti poistaa isänpäivän, niin eikö ulinan kohde ole silloin päiväkoti? Miehet ovat jotenkin oudosti kaataneet tämänkin naisten syyksi, vaikka ei minua ainakaan ole asiassa konsultoitu.

Miksei tuota kaunista ajatusta vietäisi pitemmälle, kun on kerran tälle tielle lähdetty?

Kielletään äitienpäivän vietto päiväkodissa ja kaikenlainen prenikoiden jako sankariäideille.

Kenties ne jo annetut kunniamerkit voitaisiinkin ottaa pois kantajiltaan?

Tasa-arvoa voitaisiin viedä näinkin eteenpäin.

Miten ihmeessä sä näet tässä tasa-arvokeskustelun? Kysehän on lasten yltiöpäisestä suojelusta maailman normaaleilta ilmiöiltä. Ota lääkkeet.

Naisäidit peräävät oikeuksiaan = tasa-arvo.

Miesisät peräävät oikeuksiaan = ulinaa.

Vierailija
98/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Respect!

Missä koulussa tai päiväkodissa "juhlitaan" äitien- tai isäinpäivää, se kun sattuu olemaan aina sunnuntaipäivisin?

Ei missään, poislukien harvinaiset vuorotyöläisten päiväkodit.

Sinulle sopii siis se, että myös sinun äitiytesi juhlinta lopetetaan. Fine. Sama meno kaikille.

Lopeta samalla se äitiytesi ylistäminen, et voi vedota äitiyteesi ja sukupuoleesi.

Kyllä isän ja äitienpäiviä päiväkodeissa ja kouluissa huomioidaan vaikka ei virallisena päivinä.. Huoh mitä argumentaatiota täällä on kun jengi heittäytyy väkisin tyhmäksi.

Ja kyllä, jos isänpäivää ei jossain päiväkodissa (tai lapseni koulussa) vietetä isänpäivänä vaan läheisenpäivänä niin vaatisin, että äitienpäivä vietetään samoin. Noin yleisestikin se on minulle ihan okei. Meillä vietettäisiin kotona ihan normaalisti.

Ja vielä teille ketkä vedätte kaikki mahdolliset muut asiat mistä voi loukkaantua, väännän vähän;

- Mitään ei olla poistamassa. Isänpäivää juhlitaan erilaisella konseptilla päiväkodeissa mikä ei poissulje sen oman isän muistamista jos sellainen on.

- Kyse on varhaiskasvatuksesta ja koulusta ja siellä vietetystä toiminnasta. Ulkomaanmatkavertaus toimisi, jos päiväkodissa vietettäisiin Kreikkapäivää ja osallistua saisi kunnolla vain ne, jotka on Kreikassa ollut. Muita vähän surkuteltaisiin ja kerrottaisiin, että piirrä vaikka Hoplop kuva, ai et oo ollut Hoplopissakaan, no ehkä joku keinu? Kai sinä olet keinunut?

- Tässä ei ole kyse mistään mielensäpahoitusbuumista vaan muiden huomioimisesta. Niitä mielenpahoituskeissejä on niin monia, että nostattakaa verenpaineenne niistä. Nyt on kyse pienistä lapsista jotka syystä tai toisesta ovat kokeneet menetyksen elämässään.

Isänpäivänä PITÄÄ vieläkin jokaisen äidin muistuttaa lapsiaan mahtavasta isästään jos sellainen on. Muistuttaa lasta siitä, että isä on omanlaisenaan tärkeä ja tuoda esille juri sen oman isän tapoja rakastaa. Samalla ehkä rohkaista miestä ja kertoa, että sä olet hyvä tässä.

Tämä ei kuitenkaan kuulu olennaisesti päiväkodin tai koulun tehtäviin eikä siis ole mitään esteitä sille, että päivä(t) muutetaan neutraalimpaan suuntaan.

Vierailija
99/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätäkään miesulinaa. Uutista ei pystytä käsittelemään sinällään, vaan aletaan ulista äideistä. Miehille käy isänpäivän poisto varmaan kalenteristakin, kunhan naisiltakin viedään jotain! Eikö tosiaan isyys ja isänpäivä itsessään merkitse teille mitään? Onko teidän maailmankuvanne tosiaan noin sairas, että kaikessa pääperiaatteena on naisille nokittelu?

Itse olen sitä mieltä, että lasta ei voi suojella kaikelta ja päiväkodissa tilanne vain pitää selvittää sen isättömän tai äidittömän kanssa.

Poistetaan äitienpäivä ja samalla vaikkapa naistenpäivä.

Odotan että siitäkään ei seuraa mitään ulinaa.

Seuraavaksi lopetetaan tasa-arvon ajaminen, siitäkään ei sitten ulista, jokainen selvittäköön omat asiansa.

Anteeksi, mutta kun päiväkoti poistaa isänpäivän, niin eikö ulinan kohde ole silloin päiväkoti? Miehet ovat jotenkin oudosti kaataneet tämänkin naisten syyksi, vaikka ei minua ainakaan ole asiassa konsultoitu.

Miksei tuota kaunista ajatusta vietäisi pitemmälle, kun on kerran tälle tielle lähdetty?

Kielletään äitienpäivän vietto päiväkodissa ja kaikenlainen prenikoiden jako sankariäideille.

Kenties ne jo annetut kunniamerkit voitaisiinkin ottaa pois kantajiltaan?

Tasa-arvoa voitaisiin viedä näinkin eteenpäin.

Miten ihmeessä sä näet tässä tasa-arvokeskustelun? Kysehän on lasten yltiöpäisestä suojelusta maailman normaaleilta ilmiöiltä. Ota lääkkeet.

Naisäidit peräävät oikeuksiaan = tasa-arvo.

Miesisät peräävät oikeuksiaan = ulinaa.

Jätetään tuo vanhemmuusolettamus sukupuolten perästä pois, ja lopputulos on sama

Huvittavin oli ketju joka ei eilen myötäillyt palstan naisasianaisten yleisiä mielipiteitä selvistä peukutuseroista johtuen, ketju poistui heti kun debatti alkoi vasta pääsemään vauhtiin.

Palsta on mitä on.

Vierailija
100/377 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on, toimiiko ajatus molempiin suuntiin?

Tämä tähtää ainoastaan islamisaation edistämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan