Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joiden nuorin lapsi on 5v, millaista elämänne

Vierailija
01.11.2017 |

on. Mitä teette yhdessä? Onko teillä muita lapsia?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei nuo lapsesi ole kovin isoja vielä. Älä huoli. Kyllähän se siitä tasoittuu.

Vierailija
22/44 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti se isous ei ole vielä nuorimman ollessa 5v kovinkaan suurta. Mutta tuntuu tietenkin siltä kun aiempaan vertaa. Ja tuntuihan se jo lapsen täyttäessä 1v, että nyt se osaa jo vaikka mitä ja on iso.

Näin se juuri aina menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä rattaita pidemmillä reissuilla?

Vierailija
24/44 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat 5v ja 8v. Tyttö 11v. On tässä hommaa.

Vierailija
25/44 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla om viereinen ketju siitä, voiko tämän ikäisen jättää yksin kotiin.

Vierailija
26/44 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jätä omiani ja tuo pienin tulee 5v tänä vuonna vielä.

Vierailija
27/44 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on mahtavaa. Katsotaan täälläkin yhdessä gladiaattoreita. Toinen 7v. Ja nuorin 5v. , se täytyy sanoa, että on niistä seuraa toisilleen. Yksi ilta nuorin sanoi nukkumaan mennessä minulle:"olet tyhmä ja ruma rääpäle".

Vierailija
28/44 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai 5-vuotiaalla? Nuorin on 4,5v eikä ole kuskattu rattaita mukana varmaan pariin vuoteen. En sitten tiedä mikä on pidempi reissu. Nuo kävelivät kyllä kumpikin 2-vuotiaana esim. 1,5km leikkipuistoon ja takaisin. Ja huvipuistossa oltiin koko päivä kesällä, miehen askelmittarin mukaan tuli 10km eikä mitään rattaita kaivattu :) 

Vierailija
29/44 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai 5-vuotiaalla? Nuorin on 4,5v eikä ole kuskattu rattaita mukana varmaan pariin vuoteen. En sitten tiedä mikä on pidempi reissu. Nuo kävelivät kyllä kumpikin 2-vuotiaana esim. 1,5km leikkipuistoon ja takaisin. Ja huvipuistossa oltiin koko päivä kesällä, miehen askelmittarin mukaan tuli 10km eikä mitään rattaita kaivattu :) 

Päivä Tukholmassa risteily.

Vierailija
30/44 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on mahtavaa. Katsotaan täälläkin yhdessä gladiaattoreita. Toinen 7v. Ja nuorin 5v. , se täytyy sanoa, että on niistä seuraa toisilleen. Yksi ilta nuorin sanoi nukkumaan mennessä minulle:"olet tyhmä ja ruma rääpäle".

Millä tavoin elämänne oli aiemmin hankalaa jos se nyt on mahtavaa? Missä ikävaiheessa helpotti?

Vierailija
31/44 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyisit miten elämänne helpotti kuin lapsenne täytti 18v, saisit samantyylisiä vastauksia. Eli se helpottuu kuukausi kuukaudelta ihan alusta alkaen. 5v on pieni lapsi ja elämä on yhä murroksessa.

Vierailija
32/44 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kysyisit miten elämänne helpotti kuin lapsenne täytti 18v, saisit samantyylisiä vastauksia. Eli se helpottuu kuukausi kuukaudelta ihan alusta alkaen. 5v on pieni lapsi ja elämä on yhä murroksessa.

Noh, saa sitä silti nauttia kun kokee että elämä on helpompaa ja mukavaa suurin osin. Joidenkin mummojen ja pappojen mielestä elämän parasta aikaa on ollut se kun lapset ovat olleet pieniä, mutta eivät kuitenkaan enää ihan sylissä kannettavia.

Ja minun henkilökohtainen mielipide on, että suurin muutos on taaperosta leikki-ikäseksi. Käyvät vessassa, puhuvat, kävelevät jo pidempiä matkoja, itsehillintä alkaa olla jonkinasteista, useimmat nukkuvat jo hyvin jne. Ihan se fyysinen työmäärä vähenee huomattavasti, vaikka henkisesti lapset ottavat osansa.

Oma hohtonsa on vauva- ja taaperoajalla, mutta ovathan ne todella työläs vaihe, ja syystäkin lyhytaikaisia.

Vierailija
33/44 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, saa sitä silti nauttia kun kokee että elämä on helpompaa ja mukavaa suurin osin. Joidenkin mummojen ja pappojen mielestä elämän parasta aikaa on ollut se kun lapset ovat olleet pieniä, mutta eivät kuitenkaan enää ihan sylissä kannettavia.

Ja minun henkilökohtainen mielipide on, että suurin muutos on taaperosta leikki-ikäseksi. Käyvät vessassa, puhuvat, kävelevät jo pidempiä matkoja, itsehillintä alkaa olla jonkinasteista, useimmat nukkuvat jo hyvin jne. Ihan se fyysinen työmäärä vähenee huomattavasti, vaikka henkisesti lapset ottavat osansa.

Oma hohtonsa on vauva- ja taaperoajalla, mutta ovathan ne todella työläs vaihe, ja syystäkin lyhytaikaisia.

Allekirjoitan tämän.

Meillä nuorin on 4,5v ja vanhin 6,5v. Vaikka ottavat yhteen, niin ovat myös parhaat leikkitoverit keskenään. Osaavat jo kaikenlaista itse, voidaan tehdä extemporereissuja, päiväunet, ruuat ym. eivät rytmitä päivää siten, etteikö jostain voisi silloin tällöin poiketa (eikä kukaan ole meillä nukkunut päiväunia täytettyään 2v). Lapsilla on kaverisynttäriä ja juhlia mihin voivat jo osallistua ilman vanhempien läsnäoloa, isompi on osannut lukea jo hetken ja välillä lueskelee itselleen ja pienemmälle satukirjaa, yöt nukutaan ja asiat vaan sujuu mutkattomammin versus taaperoikäisen kanssa. Toki näitäkin pitää valvoa, ojentaa ja puuttua kahnauksiin sekä opastaa miljoonasti keräämään leikkinsä jne. Mä kuitenkin tykkään kun tän ikäisten kanssa voi jo keskustella järkevästi ja ymmärtävät syy-seuraussuhteita.

Vierailija
34/44 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suurin muutos on se kun alkavat itse kulkea kavereilla.

Vierailija
35/44 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis enempi sanoisin, että siinä 13v on muutos suurin.

Vierailija
36/44 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen ulkopuolisuutta tässä ketjussa kun pidän omia lapsiani pieninä. Ja kyllä meillä 5v saa kiukkukohtauksia. Ja katsotaan lastenohjelmia.

Vierailija
37/44 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 5v pieni, ihan joka tavoin.

Vierailija
38/44 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta elämästä voi nauttia, oli lapset mukaan minkä ikäisiä hyvänsä.

Vierailija
39/44 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on poikkeavan positiivinen. Suurin osa on sitä mieltä, että lapsien kanssa on helppoa ja elämä ihanaa. Ja kuitenkin vasta 5v lapsesta kyse.

Vierailija
40/44 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja yleensä täällä vasta lasten kotoa muutto tekee arjesta helpomman.