Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mukavaa, kun Tommy Hellsten löytänyt uuden rakkauden

Vierailija
01.11.2017 |

Vaimo menehtyi äkillisesti kesäkuussa, ja tämän päivän IS:ssa oli suloinen tarina, miten Onni löytyi tutusta henkilöstä lähellä. Koska on itse asian julkaissut, toivon kaikkea hyvää Tommylle ja Pernillalle.

Kommentit (842)

Vierailija
181/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mukavaa sekin että kaikki keille Tommy asiasta kertoi olivat sitä mieltä että tämä (uusi suhde) on täysin Caritan järjestämä juttu.

Joo, tämä oli sen luokan lausunto että nyt oon täysin vakuuttunut Hellstenin jonkinsortin sekoamisesta.

Että ihan Carita järkännyt tuon seukkaamisen hetikohta kuolemansa jälkeen, kenelle Tommy uskottelee tätä? Ihan varmasti lähinnä itselleen kun jossain syvällä sielun syövereissä tietää että joku tässä nyt mättää. Tässä uudessa suhteessa näin pian.

Uskovaisten ihmisten puheet on usein sellaisia, ettei tiedä ovatko he seonneet, lapsellisia, tyhmiä vai vain paossa elämän tosiasioita. Uskoon hurahtaminen tapahtuu tavallisesti kun tulee elämää järkyttävä kriisi. Mun äidilleni kävi näin heti isäni kuoleman jälkeen. Menetin siis tavallaan molemmat vanhempani. Äidistäni tuli kerta heitolla virsiä hoilaava, itsekseen älyttömänä hymyilevä outo ääneenrukoilija, jota häpesin ja jotenkin myös pelkäsin. Hänen kanssaan ei voinut puhua mistään. Hän yritti käännyttää minuakin, ja kun en suostunut, sain pärjäillä ihan itsekseni. Oli vähän rankkaa 14-vuotiaalle.

Vierailija
182/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavassa kirjassa varmaan sitten puhdistetaan oma maine. Ainakin tässä tarjoutuu mahdollisuus suureen sankaritarinaan, kun Tommy voi rohkeasti tehdä suuria tunnustuksia omasta kypsymättömyydestään. Jumala kuitenkin päätti näpäyttää häntä kauniin naisen muodossa ja osoittaa, että Tommyn ego on kasvanut liian suureksi. Mitä avoimemmin hän tunnustaa oman heikkoutensa, sitä suurempi sankari hän on.

Malttaako hän olla selittelemättä tekojaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat eivät ole vieläkään oppineet mistään mitään.

Normisurua pitäisi jatkaa ja mahdollisesti teeskennellä muutaman vuoden?

Niinkö siskopiireissä vaaditaan ja muunmieliset potkitaan huuthelvettiin?

Vierailija
184/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tulee mieleen että miten vaimo kuoli....leski haki julkisuutta oudolla tavalla ja näyttää jatkavan

Vierailija
185/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa Tommy Hellsten ei ole psykologi, eikä psykoterapeutti. Katsokaa vaikka Valviran julkiterhikki-palvelusta, ei ole rekisteröity terveydenhuollon ammattihenkilö tämä kaveri. On koulutukseltaan teologi, eli pappismies. Kutsuu itseään terapeutiksi, koska se ei ole Suomessa ammattisuojattu nimike, toisin kuten psykoterapeutti, jotka löytyvät Valviran rekistereistä. Sinäkin, arvon lukija, saat alkaa kutsua itseäsi terapeutiksi jos haluat ja myydä terapiapalveluita. Aivan kuten Tommy Hellsten.

En tiedä, onko Tommy surusta sekaisin vai mikä on kun näin äkkiä rakastuu. Samaan aikaan hehkuttaa yllättäen kuollutta enkelivaimoa ja tätä Pernillaa... outoa. Tai kaikista pimeintä tässä on se, että nyt jo tuo asian mediaan.

terveisin laillistettu psykologi ja psykoterapeutti

Kiitos hyvästä ja selventävästä kommentista. Haluan vielä lisätä että papiksi Hellstenillä on kyseenalaisia ajatuksia ja lausuntoja, vaikuttaa että on jossain vaiheessa ajautunut kristillisyydestä new age-ajattelun suuntaan.

Eli jos joku asioita tuntematon luulee Hellstenin edustavan kristillistä ajattelu/toimintamaailmaa niin näin ei välttämättä ole.

Vierailija
186/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mukavaa sekin että kaikki keille Tommy asiasta kertoi olivat sitä mieltä että tämä (uusi suhde) on täysin Caritan järjestämä juttu.

Joo, tämä oli sen luokan lausunto että nyt oon täysin vakuuttunut Hellstenin jonkinsortin sekoamisesta.

Että ihan Carita järkännyt tuon seukkaamisen hetikohta kuolemansa jälkeen, kenelle Tommy uskottelee tätä? Ihan varmasti lähinnä itselleen kun jossain syvällä sielun syövereissä tietää että joku tässä nyt mättää. Tässä uudessa suhteessa näin pian.

Uskovaisten ihmisten puheet on usein sellaisia, ettei tiedä ovatko he seonneet, lapsellisia, tyhmiä vai vain paossa elämän tosiasioita. Uskoon hurahtaminen tapahtuu tavallisesti kun tulee elämää järkyttävä kriisi. Mun äidilleni kävi näin heti isäni kuoleman jälkeen. Menetin siis tavallaan molemmat vanhempani. Äidistäni tuli kerta heitolla virsiä hoilaava, itsekseen älyttömänä hymyilevä outo ääneenrukoilija, jota häpesin ja jotenkin myös pelkäsin. Hänen kanssaan ei voinut puhua mistään. Hän yritti käännyttää minuakin, ja kun en suostunut, sain pärjäillä ihan itsekseni. Oli vähän rankkaa 14-vuotiaalle.

Varmasti oli rankkaa ja itsekin olisit tarvinnut tukea.

Uskoontulo ei oikeasti tarkoita sekoamista, moni voi olla alussa yli-innokas mutta olisiko äitisi kohdalla ollut kyse surusta sekoamisesta ja uskoontulo selviytymis- tai pakokeino?

Todellinen usko ei jätä heikoimpia ja rakkaimpia yksin tai pulaan vaikka nämä eivät ajattelisi samoin kuin itse.

Hellstenin kohdalla ei ole kyse kristillisestä ajattelusta, nuo Carita kuoleman jälkeen sitä ja tätä ovat ihan muista lähteistä - joko Hellstenistä itsestään tai pimeydestä - nousevia juttuja kuin Jeesuksesta.

Vierailija
187/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat eivät ole vieläkään oppineet mistään mitään.

Normisurua pitäisi jatkaa ja mahdollisesti teeskennellä muutaman vuoden?

Niinkö siskopiireissä vaaditaan ja muunmieliset potkitaan huuthelvettiin?

Näinkö olet ymmärtänyt ja tulkinnut monet asialliset ja viisaat kommentit joita tässä ketjussa on ollut?

Taitaa olla joku muu joka ei ole oppinut mitään.

Vierailija
188/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Hellsteni eronnut eka vaimostaan. Muistan, kun nuorena luin virtahepoja olkkarissa ja siihen aikaan antoi haastatteluja hyvästä avioliitosta ja neuvoja, kuinka ollaan tasapainoisia ja liittoa hoidetaan ja ikuinen rakkaus.

No ero tuli ja heti uusi nainen. Eli kai tämä, joka kuoli. Ja sitten nuori, ihana ja hehkeä nainen. Tulee niin se Minkkinen mieleen tästä. 

Rahastetaan kaikenmaailman teorioilla, mutta oma elämä eletään päin persettä

Vierailija
189/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavassa kirjassa varmaan sitten puhdistetaan oma maine. Ainakin tässä tarjoutuu mahdollisuus suureen sankaritarinaan, kun Tommy voi rohkeasti tehdä suuria tunnustuksia omasta kypsymättömyydestään. Jumala kuitenkin päätti näpäyttää häntä kauniin naisen muodossa ja osoittaa, että Tommyn ego on kasvanut liian suureksi. Mitä avoimemmin hän tunnustaa oman heikkoutensa, sitä suurempi sankari hän on.

Malttaako hän olla selittelemättä tekojaan?

En ymmärrä tuota hänen ego-oppiaan. Ymmärtäisin, jos ego olisi äärimmäistä itsekeskeisyyttä, mutta hänen uusimmissa kirjoissaan egolla tunnutaan tarkoittavan lähes kaikkia yksilöllisiä tunteita, jotka siis pitää tukahduttaa tai jättää huomiotta.

Muutenkin hän on siirtynyt psykologiasta näiden universumioppien suuntaan. Riittää, että ajattelee/uskoo oikealla tavalla, niin universumi/Jumala palkitsee ja asiat menevät niin kuin itse on halunnut. Olisihan se näppärää, jos ei tarvitsisi käytännössä tehdä mitään esim. yritystoiminnan eteen, vaan ajattelisi vaan oikealla tavalla ja palkinnoksi asiat tapahtuisivat itsestään.

Vierailija
190/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Hellsteni eronnut eka vaimostaan. Muistan, kun nuorena luin virtahepoja olkkarissa ja siihen aikaan antoi haastatteluja hyvästä avioliitosta ja neuvoja, kuinka ollaan tasapainoisia ja liittoa hoidetaan ja ikuinen rakkaus.

No ero tuli ja heti uusi nainen. Eli kai tämä, joka kuoli. Ja sitten nuori, ihana ja hehkeä nainen. Tulee niin se Minkkinen mieleen tästä. 

Rahastetaan kaikenmaailman teorioilla, mutta oma elämä eletään päin persettä

Erosi, vaikka yhdessä ensimmäisistä kirjoista (Elämän lapsi?) tuomittiin avioerot vanhatestametillisen jyrkästi.

Vierailija
191/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, miten tuo äitisi hurahtaminen liittyy tähän? Minä oon pitänyt Hellsteniä uskovana ihmisenä, mutta juuri tuo lausunto Caritan sekaantumisesta tuohon seukkaamisen pisti arveluttamaan uskon laatua. Eikä todellakaan uskoon hurahdeta aina kriisin pökätessä elämään, eikä siihen edes välttis hurahdeta. Ittelläni ei ollut aikoinaan mitään kriisiä, en hurahtanut enkä puhele sekoja enkä varsinkaan pakene elämän tosiasioita. Että jos taas vähän maltettaisiin näitten yleistyksien ja stereotypioitten kanssa. Tämä näin ohi Tommyn parisuhdeasioitten.

Vierailija
192/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo uusi suhde oli varmaankin jo aluillaan elokuisen lehtihaastattelun aikaan. Siinä jo vähän pohjustettiin, että tuleva kumppani voi olla itseä nuorempi ym. Tommy vaikuttaa olevan ihminen, joka ei osaa elää ilman parisuhdetta. Eihän hän ensimmäisestä avioliitostaankaan lähtenyt ennen kuin uusi oli katsottuna.

Vierailija
193/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoontulo ei oikeasti tarkoita sekoamista, moni voi olla alussa yli-innokas mutta olisiko äitisi kohdalla ollut kyse surusta sekoamisesta ja uskoontulo selviytymis- tai pakokeino?

Todellinen usko ei jätä heikoimpia ja rakkaimpia yksin tai pulaan vaikka nämä eivät ajattelisi samoin kuin itse.

Hellstenin kohdalla ei ole kyse kristillisestä ajattelusta, nuo Carita kuoleman jälkeen sitä ja tätä ovat ihan muista lähteistä - joko Hellstenistä itsestään tai pimeydestä - nousevia juttuja kuin Jeesuksesta.

Juuri näin itsekin tuumin.

t. minä joka epäilen Hellstenin sekoamista

Vierailija
194/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että on ammattilainen ja kirjoittelee kansaan menevää tekstiä, ei merkitse, että olisi omassa elämässään viisas ja noudattaisi omia oppejaan. Ihmiset tekevät rahasta kaikenlaista, mutta yksityiselämä kulkee muita latuja. Minäkin osaisin laatia hienon ohjekirjan hyvään elämään, mutta tuskin noudattaisin opetuksiani.

Suhtaudun yleensäkin epäluuloisesti tällaisiin kaunopuheisiin hyvän elämän opettajiin. Esimerkiksi Tommy sanoo nyt, että hänen ei "tarvitse" surra ikään kuin surussa olisi kyse jostain tarpeesta. Minulle on joskus sanottu, kun olen ollut peloissani, että minulla on "tarve" pelätä. Mielestäni sanoja käytti henkistä väkivaltaa lyttäämällä aiheellisen pelkoni.

Vierailija
195/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommy haluaa pysyä julkisuudessa keinolla millä hyvänsä. Ja tosiaan pysyykin. Niin kuin joku tässä jo uumoilikin, pian tulevat hää- ja vauvauutiset. Erittäin mielenkiintoista. Ja jos nyt uuden kanssa ei synkkaisikaan, saahan siitä taas pressille uutta juttua tyyliin " erosimmme ystävinä".

Ehkä kyse ei ole ensisijaisesti julkisuudesta, vaan sitä kautta saatavasta tulosta. Hän on myynyt valtavasti kirjoja ja rikastunut new age -jorinoillaan.

Vierailija
196/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miten määrittelet todellisen uskon. Näin enemmän kuin tarpeeksi "uskoon tulleita", ja kuvio oli aika lailla vakio. Eikä se ollut mitään tilapäistä huumaa, vaan pysyvä olotila. Siinä vaihtuu tyypillisesti harrastukset, elämänkuviot ja tuttavapiiri.

Vierailija
197/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli outo olo jo siinä vaiheesaa kun luin juttuja joissa kertoi vaimonsa kuolemasta. Lähinnä vain analysoi omia olotilojaan, sen sijaan että olisi harmitellut mitä vaimo joutui kokemaan ja että tämän elämä päättyi niin pian. Minäminää täynnä olevat 'henkiset opettajat' on aina saaneet mut varpailleen.

Vierailija
198/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin yhtäkkiä näkisi koko menetyksen pelkkänä mahdollisuutena tehdä jotain villiä, kuten rakastua nuoreen naiseen.

Masentavan lihallista ja maallista toimintaa mieheltä, joka niiiiiin esiintyy syvällisenä älykkönä.

Vierailija
199/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverini on käynyt Hellstenin - maksullisen - "Ihninen tavattavissa" -koulutuksen ja on nyt siis "ammatiltaan" mentori, mitä ikinä tuo sittten tarkoittaneekaan...

Koko FB-seinä täynnä "syvällisiä", ympäripyöreitä horinoita matkasta omiin tunteisiin, niiden kohtaamisesta, armollisuudesta itseään ja muita kohtaan, heittäytymisestä jne. jne. jne. jaarittelua vailla todellista sisältöä.

No, jos joku haluaa näille köyhän miehen Paulo Coelhoille jotain maksaa, niin ei ole minulta pois.

Vierailija
200/842 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni outoa käytöstä terapeutilta. Kaikkiaan tulee tuntu ,että osaa puhua ihmisille surusta ja menetyksistä, mutta itse tekee aivan muita valintoja. Ei vakuuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme