Mukavaa, kun Tommy Hellsten löytänyt uuden rakkauden
Vaimo menehtyi äkillisesti kesäkuussa, ja tämän päivän IS:ssa oli suloinen tarina, miten Onni löytyi tutusta henkilöstä lähellä. Koska on itse asian julkaissut, toivon kaikkea hyvää Tommylle ja Pernillalle.
Kommentit (842)
"Voi harmi, vaimo kuoli.
Onneksi elämään saapui ihmeellisesti tuo kaunis, nuori rakastajatar, joka auttaa pahimman surun yli. Ai hemmetti, ne hautajaisetkin pitäis vielä hoitaa."
Vierailija kirjoitti:
Eikös Hellsteni eronnut eka vaimostaan. Muistan, kun nuorena luin virtahepoja olkkarissa ja siihen aikaan antoi haastatteluja hyvästä avioliitosta ja neuvoja, kuinka ollaan tasapainoisia ja liittoa hoidetaan ja ikuinen rakkaus.
No ero tuli ja heti uusi nainen. Eli kai tämä, joka kuoli. Ja sitten nuori, ihana ja hehkeä nainen. Tulee niin se Minkkinen mieleen tästä.
Rahastetaan kaikenmaailman teorioilla, mutta oma elämä eletään päin persettä
Tuolla muutama sivu aikaisemmin on juttua tuosta: https://seura.fi/viihde/tommy-ja-carita-hellsten-emme-elaneet-lainkaan/
"90-luvun lopulla kummankin avioliitto rakoili pahasti. Tommy muistaa ajalta epätoivoisena lausumansa rukouksen:’
”Anna minulle nainen. En enää jaksa olla yksin yhdessä.”"
Uusi oli jo valmiiksi katsottuna ennen kuin edellisestä erosi. Ei rukoillut avioliittonsa jatkumisen puolesta vaan halusi uuden naisen. Ja nyt ilmaisi julkisesti, että "uusi nainen voi olla reilusti nuorempi" hetikohta vaimonsa kuoleman jälkeen, eli eiköhän Pernillan kanssa ollut jo siinä vaiheessa jääty aina juttelemaan keskenään, vaikka muut lähtivät.
Olen totaalisen samaa mieltä! Naurettavaa tuo muka asiantuntijuus. Itse toimitaan täysin omia oppejaan vastaan.
Hyvin, hyvin harvinaista toimintaa pitkän avion ja suuren rakkauden ÄKILLISEN menetyksen jälkeen, että alkaa seurustella vain parin viikon päästä puolison kuolemasta. Eri asia, jos vaimon ois vienyt joku pitkäaikainen sairaus, jonka aikana surutyö olisi alkanut. Mutta tuo...ja että uusi kumppani on vaimovainajaa yli 20 v vanhempi...tosi hienosti kunnioittaa vaimon muistoa, jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin, hyvin harvinaista toimintaa pitkän avion ja suuren rakkauden ÄKILLISEN menetyksen jälkeen, että alkaa seurustella vain parin viikon päästä puolison kuolemasta. Eri asia, jos vaimon ois vienyt joku pitkäaikainen sairaus, jonka aikana surutyö olisi alkanut. Mutta tuo...ja että uusi kumppani on vaimovainajaa yli 20 v vanhempi...tosi hienosti kunnioittaa vaimon muistoa, jep jep.
Vanhempi? :D
Samoin. Kuvottaa. Onko hän jokin pikakelaaja mitä surutyöhön tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi? :D
Nuorempi 😂
Tommy on 67 ja uusi on nelikymppinen
Ihanaa kun elämä on täynnä YLLÄTYKSIÄ! Vaimo kuolee, ihan tosi mälsä juttu ja kuolinpäivän iltana itketään menetystä, seuraavana aamuna tajutaan maagisesti että dah, näinhän sen piti mennäkin...? ja sitä seuraavana jo ollaan nuoren naisen kanssa epävirallisilla treffeillä. Elämä on ❤
Ihan normaalia toimintaa. Uskovaiset tuppaavat olemaan kaikki enemmän tai vähemmän sekopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudon nopeaa toipumista vaimon kuolemasta.
Jotenkin tuntuu oudolta.Jotenkin hän toimii käytännössä ihan eri tavalla kuin kirjoittaa.
Älkää tehkö miten minä teen vaan miten minä sanon. :D
Pikkuisen epäilyttää tosiaan että tämä uusi nuorempi nainen oli kuvioissa jo silloin pari kuukautta sen jälkeen kun vaimo oli kuollut ja tuollaisesta ruvettiin puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mukavaa sekin että kaikki keille Tommy asiasta kertoi olivat sitä mieltä että tämä (uusi suhde) on täysin Caritan järjestämä juttu.
Joo, tämä oli sen luokan lausunto että nyt oon täysin vakuuttunut Hellstenin jonkinsortin sekoamisesta.
Että ihan Carita järkännyt tuon seukkaamisen hetikohta kuolemansa jälkeen, kenelle Tommy uskottelee tätä? Ihan varmasti lähinnä itselleen kun jossain syvällä sielun syövereissä tietää että joku tässä nyt mättää. Tässä uudessa suhteessa näin pian.
Uskovaisten ihmisten puheet on usein sellaisia, ettei tiedä ovatko he seonneet, lapsellisia, tyhmiä vai vain paossa elämän tosiasioita. Uskoon hurahtaminen tapahtuu tavallisesti kun tulee elämää järkyttävä kriisi. Mun äidilleni kävi näin heti isäni kuoleman jälkeen. Menetin siis tavallaan molemmat vanhempani. Äidistäni tuli kerta heitolla virsiä hoilaava, itsekseen älyttömänä hymyilevä outo ääneenrukoilija, jota häpesin ja jotenkin myös pelkäsin. Hänen kanssaan ei voinut puhua mistään. Hän yritti käännyttää minuakin, ja kun en suostunut, sain pärjäillä ihan itsekseni. Oli vähän rankkaa 14-vuotiaalle.
Varmasti oli rankkaa ja itsekin olisit tarvinnut tukea.
Uskoontulo ei oikeasti tarkoita sekoamista, moni voi olla alussa yli-innokas mutta olisiko äitisi kohdalla ollut kyse surusta sekoamisesta ja uskoontulo selviytymis- tai pakokeino?
Todellinen usko ei jätä heikoimpia ja rakkaimpia yksin tai pulaan vaikka nämä eivät ajattelisi samoin kuin itse.
Hellstenin kohdalla ei ole kyse kristillisestä ajattelusta, nuo Carita kuoleman jälkeen sitä ja tätä ovat ihan muista lähteistä - joko Hellstenistä itsestään tai pimeydestä - nousevia juttuja kuin Jeesuksesta.
En tiedä, miten määrittelet todellisen uskon. Näin enemmän kuin tarpeeksi "uskoon tulleita", ja kuvio oli aika lailla vakio. Eikä se ollut mitään tilapäistä huumaa, vaan pysyvä olotila. Siinä vaihtuu tyypillisesti harrastukset, elämänkuviot ja tuttavapiiri.
Hyvä pointti sulta tuo todellisen uskon määritelmä. En minä uskovana pysty sitä määrittelemään niin että joku vakuuttuisi siitä että olen oikeasti uskossa, eikä mulla ole siihen tarvettakaan. Tosi on että jotkut kyllä "sekoavat" mutta ei siinä tosiaankaan hihhuliksi tarvi tulla :) Näin lyhyesti voin vain sanoa että usko saadaan, ei kukaan voi oikeasti uskoa omin voimin. Totta että uskon myötä saattaa vaihtua harrastukset, ystäväpiiri ja elämänkuviot, sehän riippuu hyvin paljon siitäkin minkälaista elämää ihminen on viettänyt. Omalla kohdallani ei paljon elonkuviot muuttuneet, ihan samoja ystäviä on osin vielä tänäkin päivänä, eikä suurin osa ole uskossa. Harrastukset ja mielenkiinnon kohteetkin on samoja, toki uusia harrastuksia on tullut lisää. Eli kyllä järjissään olevan ihmisen persoona pysyy ihan samana, ja pitääkin pysyä. Ajatusmaailma tieteskin joiltain osin muuttuu, mutta realiteetit elämänkulun osalta ei. Toivottavasti ei ollut liian sekavasti ilmaistu. Ja taas menee ohi Hellstenin parisuhteen tää vastaus...t. Tommyn sekoamista epäilevä
Vierailija kirjoitti:
Pernillan juuri edesmennyt isä oli 4 v Tommya vanhempi.
Mistä tämä tieto on peräisin?
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia toimintaa. Uskovaiset tuppaavat olemaan kaikki enemmän tai vähemmän sekopäitä.
Jos ko. teologi olisi uskovainen, hän saarnaisi Jeesuksesta. Kyllä sen erottaa ulkopuolinenkin, että hän ei ole sellainen saarnaaja. Tosin silti häntä voitaisiin pitää sekopäänä, mutta eri syystä. Sen verran täytyy palstan ateistienkin hahmottaa todellisuutta, ettei kuvittele, että Jumalan mainitseminen tekisi ihmisestä uskovaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa Tommy Hellsten ei ole psykologi, eikä psykoterapeutti. Katsokaa vaikka Valviran julkiterhikki-palvelusta, ei ole rekisteröity terveydenhuollon ammattihenkilö tämä kaveri. On koulutukseltaan teologi, eli pappismies. Kutsuu itseään terapeutiksi, koska se ei ole Suomessa ammattisuojattu nimike, toisin kuten psykoterapeutti, jotka löytyvät Valviran rekistereistä. Sinäkin, arvon lukija, saat alkaa kutsua itseäsi terapeutiksi jos haluat ja myydä terapiapalveluita. Aivan kuten Tommy Hellsten.
En tiedä, onko Tommy surusta sekaisin vai mikä on kun näin äkkiä rakastuu. Samaan aikaan hehkuttaa yllättäen kuollutta enkelivaimoa ja tätä Pernillaa... outoa. Tai kaikista pimeintä tässä on se, että nyt jo tuo asian mediaan.
terveisin laillistettu psykologi ja psykoterapeutti
Kiitos hyvästä ja selventävästä kommentista. Haluan vielä lisätä että papiksi Hellstenillä on kyseenalaisia ajatuksia ja lausuntoja, vaikuttaa että on jossain vaiheessa ajautunut kristillisyydestä new age-ajattelun suuntaan.
Eli jos joku asioita tuntematon luulee Hellstenin edustavan kristillistä ajattelu/toimintamaailmaa niin näin ei välttämättä ole.
Tietääkseni Th ei ole pappikaan. Hän on kyllä opiskellut teologiaa, mutta papiksi häntä ei ole vihitty. Kaikki teologit eivät suinkaan ole pappeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pernillan juuri edesmennyt isä oli 4 v Tommya vanhempi.
Mistä tämä tieto on peräisin?
Pernillan facebook.
Mistä tämä Pernilla on heille tuttu? Ainakin edesmennyt vaimo Pernillan facebook kuvia kommentoinut useasti. Olisi nyt edes ollut joku tuntemattoampi. Tästä tulee väkisin olo, että säpinaa ollut jo aikaisemmin.
Ihan avoimesti Pernilla ilmoittaa tilanteensa:
Vierailija kirjoitti:
Julkisuudessa yksityisten asioiden puiminen on aina yhtä vastenmielistä..... Mutta ehkä tässä tullaan siihen, että miehet käsittävät ja kohtaavat rakkauden eri tavalla kuin naiset. Noin niin kuin yleisesti ottaen. Ehkä heille on helpompaa siirtyä "kukasta kukkaan". Ehkä miesten on helpompi siirtyä eteenpäin. Ehkä miehet vain tarvitsevat rakkautta meitä naisia enemmän. Kuka tietää, mutta en ainakaan itse jaksa alkaa tuomita tai määritellä, milloin on sopivaa rakastaa ja rakastua. Ainoastaan olisin toivonut hieman hienovaraisempaa toimintaa lasten kannalta...
Minäkin olen alkanut uskoa että käsittävät rakkauden jotenkin eri tavalla kuin naiset.
Nainen rakastuu persoonaan miehessä mutta mies tarvitsee naista yleensä. Eikä sillä niin väliä kuka nainen. Kunhan se nainen on kohtalaisen näköinen , iloinen ja huolehtiva .
Pitää seksistä eikä pihtaa.
Itse olen sairastunut nyt hyvässä keski- iässä syöpään. Ja mies on paaponut ja huolehtinut ja pitänyt kuin kukkaa kämmenellä eli näyttää siltä että pelkää minun menettämistä.
Kuitenkin jos en selviäisikään tästä niin uskon että miehelläni olisi uusi hyvinkin pian kuolemani jälkeen.
Minä olisin helposti korvattavissa.
Viisaat kommentoijat epäilevät terapeutin kykyjen heikentyneen liian nopean uuden suhteen myötä. Kuinka nyt tunneäly noin antaa ymmärtää? Samat mammat, jotka käskevät eroamaan miehestä, mikäli tällä on vääränlaiset kengät, tai istuvat jalat ristissä. Tämä on sitä oppineisuutta, jota tarjoillaan oikein yliopistossa lettutieteen vihtoreille. Mää oon maisteri vailla töitä, mut en WT!