Mukavaa, kun Tommy Hellsten löytänyt uuden rakkauden
Vaimo menehtyi äkillisesti kesäkuussa, ja tämän päivän IS:ssa oli suloinen tarina, miten Onni löytyi tutusta henkilöstä lähellä. Koska on itse asian julkaissut, toivon kaikkea hyvää Tommylle ja Pernillalle.
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
Miespuoliset keski-ikäiset psykoterapeutit ovat ihan oma osastonsa. Kokemusta on.
Lopetin juuri terapian, kun keski-ikäinen miesterapeutti alkoi joka käynnille kertoilla kuinka seksikäs ja hyvännäköinen olen, ja mun piti toistella perässä "olen seksikäs". Kuulemma päät kääntyilee kun kadulla käyn.
Kai teit/aiot tehdä valituksen? Tuollainen ei missään nimessä ole ammatillista käytöstä psykoterapeutilta.
Tuli mieleen eräs ystäväni (naimisissa, eivät miehensä kanssa halua lapsia), joka joutui lopettamaan psykoterapiansa, kun terapeutti alkoi joka käynnillä jankata, että ystäväni pitäisi etsiä nuori salarakas ja alkaa synnyttää tälle lapsia. (Teki valituksen ja muistaakseni ko. terppa sai huomautuksen.) Psykoterapeuteilla vaikuttaa monesti itsellään olevan jotain kummallisia vinoumia parisuhteisiin ja seksuaalisuuteen liittyen. Sinänsä en nyt ota kantaa tähän Hellstenin tapaukseen, koska ainoa kosketukseni häneen on joskus vuonna kivi ja kilpi lukemani Virtahepo olohuoneessa.
"Tulee mieleen, että Tommy ei kestä yksinoloa, vaan tarvitsee aina naisen rinnalleen."
Just näin, otsikoidaan “Rakkaus yllätti meidät”, “Uusi rakkaus tuli täytenä yllätyksenä”.
Vierailija kirjoitti:
"Minulla on uusi huikea parisuhde", kertoo Tommy.
Ei siinä mitään, eikä kukaan voi toisten parisuhdeasioita tietää. Kuitenkin hieman tyylitöntä tulla asian kanssa julki tuolla tavoin, kun muutama kuukausi sitten on edellisen huikean suhteen haudannut.
Esimerkiksi Miina Maasolan leski on toiminut tyylikkäästi.
Kuin myös Kaari Utrio. Hänen päivityksistään on oikeasti välittynyt vahva suhde edesmenneeseen puolisoon. Ei ole tarvinnut alleviivata, että tämä oli nyt jotain ainutlaatuista, kun se välittyy muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hän selvisi musertavasta surusta kirjaimellisesti yhdessä yössä, ja yhtä nopeasti on rakennettu uusi huikea parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisen hyvä ja taitava terapeutti, omalla esimerkillään näyttää kuinka selvitä muutamassa kuukaudessa suuren rakkauden ja elämänkumppanin menetyksestä.
Tavoitteellista siis elämänsä suuren rakkauden menettettyään löytää mahdollisimman pian uusi suurin rakkaus?
Tavoittelemisen arvoista topiua surusta mahdollisimman nopeasti?
Miksi? Ei menetykseen ja suruun pidä jäädä jumiin mutta en ymmärrä miksi on hienoa päästä irti nopeasti ja "kivuttomasti"?
Eikö se suru ja ikävä opeta mitään ja nekin tunteet pitäisi uskaltaa elää pohjia myöten?
Jos suhde on vasta alussa ja annetaan sen kehittyä ja vahvistua rauhassa niin voiko se samalla olla -jälleen- huikea?
Vierailija kirjoitti:
Miespuoliset keski-ikäiset psykoterapeutit ovat ihan oma osastonsa. Kokemusta on.
Lopetin juuri terapian, kun keski-ikäinen miesterapeutti alkoi joka käynnille kertoilla kuinka seksikäs ja hyvännäköinen olen, ja mun piti toistella perässä "olen seksikäs". Kuulemma päät kääntyilee kun kadulla käyn.
Siis mitä ihmettä?
Oliko kyseessä joku seksuaaliterapeutti vai what the fuck?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemalta ei saa takaisin, tänne jäänyt jatkaa elämää täällä. Tommy Hellstenin sisälle ei nää kuin Tommy Hellsten itse, varsinaan kukaan perus-av-mamma ei voi tilanteesta kokonaisuutta tietää. Mutta av-mamma voi tuomita, olettaa ja pöyristellä (av-mamman logiikan mukaan sama asia kuin "tietää"), siinä av-mamma on parhaimmillaan.
Jos tyyppi itse tulee julkisuuteen ja laukoo ylivertaisia adjektiiveja suhteestaan Caritaan ja musertavasta susrustaan joka haihtuu kuin tuhka tuuleen pari kuukautta äkillisestä kuolemasta ja hakee mediassa nuorta naista ja yllätysrakastuu yhteiseen ystävään naps vain kuollutta vaimoa yhdessä itkiessä niin saakin pöyristyä j aihmetellä, jopa paheksua.
Etenkin kun kyseessä on arvostettu(?) terapeutti joka on julkaissut monia kirjoja joissa neuvoo ihmisiä kipeiden asioiden kanssa.
Nii-in. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta terapeutitkin ovat vain ihmisiä. He ymmärtävät tavista paremmin, miten vaikka kiintymyssuhteen ongelmat voivat vaikuttaa ihmissuhteisiin, mutta meillä kaikilla on omat ongelmamme. Meistä jokainen tietää monissakin tilanteissa miten PITÄISI toimia, mutta toimimmekin eri tavalla, miksi? No niiden opittujen käyttäytymismallien takia. Niistä voi oppia tulemaan tietoiseksi, mutta kukaan ei tiedä millaisia juttuja traumaattinen tapahtuma meissä itse kussakin herättää.
Kukaan meistä ei hallitse itseään täysin ja kaikissa meissä on epäloogisuuksia. Kuollut vaimo ei kärsi uudesta suhteesta etkä sinä tiedä kärsiikö siitä kukaan muukaan. Kunhan halusit päästä paheksumaan ja arvostelemaan.
Eikö nyt kuitenkin sen verran voisi julkkisterapeutti yrittää hillitä itseään, ettei nolaisi kuollutta vaimoaan spekuloimalla pari kuukautta kuoleman jälkeen että suhde saa tulla ja vois olla vaikka nuorempikin. Oikeasti mulla menee jotenkin usko ihmisiin kun KAIKKI on niin toivottomia.
Niin me ollaan. Kaikki ihmiset ollaan toivottomia, virheellisiä, epäloogisia, huonoja jossain ja epäonnistuneita monissa asioissa. Täydellistä ihmistä et tältä planeetalta löydä mistään. Kuuluu ihmisyyteen. Voit joko kiinnittää huomiota vain ihmisten epätäydellisyyteen tai vaihtoehtoisesti siihen, missä he onnistuvat, ovat hyviä, auttavat muita, tekevät muiden eteen. Sillä lähes jokaisessa on ainakin nämä kaksi puolta. Onnistunut ja epäonnistunut.
Kuka on vaatinut täydellisyyttä? Se on varmaa että sullakin on joku raja mitä ihmisen epätäydellisyyksiä hyväksyt ja se on löydettävissä noin 10 sekunnissa.
En kyllä käytä paria sekuntia pohtiakseni sitä hyväksynkö jonkun minulle henkilökohtaisesti tuntemattoman parisuhteen vai en. Miksi minun pitäisi se hyväksyä tai olla hyväksymättä? Jos he ovat tyytyväisiä suhteeseensa niin hyvä niin.
Sillä on merkitystä mikä status ja valta muihin ihmisiin on ihmisellä joka julkisesti noin toimii ja puhuu.
Juuri niin! Tommy Hellsten ei ole kuka hyvänsä yksityishenkilö. Hän on Suomen tunnetuin terapeutti, jonka kirjoja on metrin verran kirjaston hyllyssä. Televiossakin näkyvä hahmo, ja kova poika neuvomaan miten elämää tulisi elää.
Varsinainen virtahepo olohuoneessa!
Kuten aiemminkin täällä joku totesi, Hellsten toi asian itse esille, jottei Seiska tai Iltis ehdi ensin.
Tommyyn, kuten niin moneen muuhunkin ”guruun” sopii täydellisesti Nietszhen hieno lause: ”Hieno mies, te sanotte. Minä näen vain oman ihanteensa näyttelijän.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään, eikä kukaan voi toisten parisuhdeasioita tietää. Kuitenkin hieman tyylitöntä tulla asian kanssa julki tuolla tavoin, kun muutama kuukausi sitten on edellisen huikean suhteen haudannut.
Kuin myös Kaari Utrio. Hänen päivityksistään on oikeasti välittynyt vahva suhde edesmenneeseen puolisoon. Ei ole tarvinnut alleviivata, että tämä oli nyt jotain ainutlaatuista, kun se välittyy muutenkin.
Samoin välittyi sen näyttelijä Minna Maasalon lesken suru haastattelusta missä kertoi vaimonsa kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Aika nopeaa toimintaa. Itse olen eronnut tämän vuoden tammikuussa ja nainen, ja vieläkään en ole deittaillut ainoatakaan henkilöä ja keneltäkään mieheltä en ole saanut edes deittipyyntöjä tai puhelinnumeroa. Itse olen hoikka ja kohtalaisen näköinen. Melkeinpä kateeksi käy.
Tommykin on hoikka ja näyttää ihan hyvältä. Ulkoisten ominaisuuksien lisäksi moni tietää hänestä paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli paremmin ja oikeammin surtu.
Raadonsyöjät siirtyvät Metsäkedon haaskan ääreltä uuteen herkutteluapajaan. Niin naisten tapaista, että!
Mistähän ne havainnot pahansuovista juoruämmistä johtuvat?
Älä tule keskustelupalstalle jos et kestä keskustelua. Itse varmasti kovimpaan ääneen huudat omien mieliaiheittesi tiimoilta että miksi vain kivat aiheet ja keskustelut sallitaan, mude on ohra!
Julkisuudessa yksityisten asioiden puiminen on aina yhtä vastenmielistä..... Mutta ehkä tässä tullaan siihen, että miehet käsittävät ja kohtaavat rakkauden eri tavalla kuin naiset. Noin niin kuin yleisesti ottaen. Ehkä heille on helpompaa siirtyä "kukasta kukkaan". Ehkä miesten on helpompi siirtyä eteenpäin. Ehkä miehet vain tarvitsevat rakkautta meitä naisia enemmän. Kuka tietää, mutta en ainakaan itse jaksa alkaa tuomita tai määritellä, milloin on sopivaa rakastaa ja rakastua. Ainoastaan olisin toivonut hieman hienovaraisempaa toimintaa lasten kannalta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän selvisi musertavasta surusta kirjaimellisesti yhdessä yössä, ja yhtä nopeasti on rakennettu uusi huikea parisuhde.
Jos Tommy ei olisi terapeutti, tulis mieleen että nämä jatkuvat huikeat ja elämää suuremmat käänteet joita pitää toitottaa lehdissä on narsististen ihmisten puuhia.
Jos Hellsten haluaisi pelastaa edes rippeet omasta uskottavuudestaan parisuhteiden ja mielen asiantuntijana, hän myöntäisi nöyrästi, ettei kestä olla ilman naista ja lääkitsee itseään laastarisuhteella.
Tuoreen suhteen hehkutus "huikeaksi" ei kerro mitään suhteesta, mutta kaiken Hellstenistä. Hän on hädässä ja puutteessa, kuten kuka hyvänsä lapsuudessaan hoivaa vaille jäänyt ja syvästi traumatisoitunut ihminen on, ja tarrautuu luonnollisesti lähimpään oljenkorteen.
Mutta terapeuttina hänen pitäisi tajuta, missä jamassa on. Hänhän voisi mennä esimerkiksi terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisen hyvä ja taitava terapeutti, omalla esimerkillään näyttää kuinka selvitä muutamassa kuukaudessa suuren rakkauden ja elämänkumppanin menetyksestä.
Mikäli tämä oli sarkasmia eikä vilpitön kommentti niin erittäin hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raadonsyöjät siirtyvät Metsäkedon haaskan ääreltä uuteen herkutteluapajaan. Niin naisten tapaista, että!
Älä tule keskustelupalstalle jos et kestä keskustelua. Itse varmasti kovimpaan ääneen huudat omien mieliaiheittesi tiimoilta että miksi vain kivat aiheet ja keskustelut sallitaan, mude on ohra!
Ai tämä on naisten keskustelua. Valittavat myös, ettei mies puhu mitään.
En yhtään ihmettele tuollaisten kommenttien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tämä on naisten keskustelua. Valittavat myös, ettei mies puhu mitään.
En yhtään ihmettele tuollaisten kommenttien jälkeen.
Hetkinen, missä naiset on vaatineet että mies selostaa lehdistölle parisuhteidensa kaikki käänteet?