Mukavaa, kun Tommy Hellsten löytänyt uuden rakkauden
Vaimo menehtyi äkillisesti kesäkuussa, ja tämän päivän IS:ssa oli suloinen tarina, miten Onni löytyi tutusta henkilöstä lähellä. Koska on itse asian julkaissut, toivon kaikkea hyvää Tommylle ja Pernillalle.
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
"Katu täyttyy askelista
elämä on kuolemista
pane käsi käteen ollaan hiljaa
pyydä minut aamuteelle
anna vettä kuihtuneelle
nyt on elokuu ja minä olen viljaa....
Häntä rakastin paljon
sua rakastan joskus enemmän
ole mulle vähän aikaa hän...
Kun tulen kiinni sinuun
jumalatkin uskoo minuun
vaikka itse aina usko en."
Kun tulen kiinni sinuun
jumalatkin uskoo minuun
vaikka itse aina usko en
Tyhjät tynnyrit
kolisee eniten
Vierailija kirjoitti:
"Carita ja Tommy tunsivat toisensa ulkonäöltä jo lapsina varttuessaan Loviisassa.
Kumpikin solmi tahollaan avioliiton ja sai kolme lasta. 80-luvun alussa heistä tuli perheystäviä. Keskinäinen vetovoima tuntui jo silloin.
”Nauroimme samoille asioille. Jäimme aina juttelemaan keskenämme, vaikka muut lähtivät”, he kertaavat.
90-luvun lopulla kummankin avioliitto rakoili pahasti. Tommy muistaa ajalta epätoivoisena lausumansa rukouksen:’
”Anna minulle nainen. En enää jaksa olla yksin yhdessä.”
Käännekohta oli tiistai 13.7.1999. Carita ja Tommy viettivät yhteisen päivän Ahvenanmaalla. Carita halusi hetkeksi hiljentymään Saltvikin kirkkoon, ja Tommy lähti mukaan seuraksi. Heidän istuessaan vierekkäin Tommyn mieleen nousi jälleen rukous:
”Tässä on se nainen, jonka kanssa haluan elämäni jakaa. Miksi en häntä saa?”
Vasta jälkeenpäin hän oivalsi, että Carita oli istutettu hänen vierelleen vastauksena ensimmäiseen rukoukseen.
”Se oli universumin tai jumalan puhuttelu. Uskokaa jo, te kuulutte yhteen.”"
https://seura.fi/viihde/tommy-ja-carita-hellsten-emme-elaneet-lainkaan/
Väistämättä tulee mieleen, että Pernillankin kanssa on jääty juttelemaan aina keskenään, vaikka muut lähtivät...
Mies joka ei kestä olla yksin. Ekaa avioliittoa ei voinut lopettaa ennenkuin oli löytänyt uuden naisen, sitä oikein rukoiltiin Jumalalta. Nyt sitten uusi nainen heti pian entisen kuoltua. Tuo mies ei vaan kestä olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Katu täyttyy askelista
elämä on kuolemista
pane käsi käteen ollaan hiljaa
pyydä minut aamuteelle
anna vettä kuihtuneelle
nyt on elokuu ja minä olen viljaa....
Häntä rakastin paljon
sua rakastan joskus enemmän
ole mulle vähän aikaa hän...
Kun tulen kiinni sinuun
jumalatkin uskoo minuun
vaikka itse aina usko en."Kun tulen kiinni sinuun
jumalatkin uskoo minuun
vaikka itse aina usko enTyhjät tynnyrit
kolisee eniten
Ketä tarkoitat tyhjällä tynnyrillä? Tekstihän on lainaus Juice Leskisen sanoittamasta Syksyn sävele-kappaleesta.
Vierailija kirjoitti:
No, se aivan ylimaallinen suhde edesmenneeseen puolisoon unohtui sitten yllättävän nopeasti.
Kuten Eero Heinäluomaltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, se aivan ylimaallinen suhde edesmenneeseen puolisoon unohtui sitten yllättävän nopeasti.
Ja kuten todettu, Heinäluoma oli tehnyt surutyötä ja luopumista jo vaimon sairastaessa. Hän ei myöskään revitellyt julkisuudessa uudella rakkaudellaan eikä väittänyt että kuollut vaimo/Jumala sen hänelle lähetti.
Vierailija kirjoitti:
Eero Heinäluoma hoiti vaimoaan viimeiseen asti, kuolema ei tullut yllätyksenä ja surutyötä ja luopumista hän on varmasti tehnyt samalla. Heinäluoma löysi aikuisen naisen, eikä tyttären ikäistä nuorikkoa. Heinäluoma ei ole rahastanut parisuhteellaan tai tuonut sitä itse julkisuuteen, eikä hän ole neuvonut muita parisuhteessa tai elämässä yleensä.
Kyllä Heinäluoma ihan itse toi uuden rakkautensa julkisuuteen, eikä kukaan muu. Ja niin nopeasti, että äitinsä menettäneellä tyttärellä on ollut vaikeuksia hyväksyä isänsä toimia.
Eienääkirjoja kirjoitti:
Meni maku pohjaan myöten. Minuakin hävettää, etten nähnyt mihin tämä vanhus pystyy.
Pari mielipidettäni, muut pointit sanottu jo moneen kertaan:
Jos olisi lukenut lehdessä, hänen sanoneen, että uusi puoliso voi olla myös vanhempi, kuulostaisi terveeltä, ei pelkästään nuorempi. (Melkein oksennan)
Kuvitteleeko hän ansaitsevansa nuoremman?
Itse en suosittelisi suuria ikäeroja, 10v on jo aika iso ero, kumpi tahansa on vanhempi.
Tulee mieleen onko tämä P jotenkin vähän tyhmä, aika moni joka ottaa puolison rahan/maineen takia, on mielestäni väärältä pohjalta suhteessa, samoin jos on miehen/naisenkipeä ja traumoihin tarvitsee jonkun. Ei voi tietää. Mutta sen tiedän, että itse vähän päälle nelikymppisenä en huolisi montaa vuotta vanhempaa enkä nuorempaa miestä
Minulla on puolisoni kanssa selkeä valinta, että jos toinen kuolee emme pysty ottamaan uutta puolisoa. Toki hyväksyn jos joku pystyy ottamaan leskeydyttyään, etenkin jos nuorena kuolee ymmärrettävää, mutta minulle riittää muistotkin puolisostani.
nopeus, hengellistäminen ja nuorta kehiin, vaikuttaa niin, että maku meni lopullisesti.
Valo vai valopää, siinä erotetaan miehet ja kusipäät, jos nyt suoraan sanotaan
Kyllä tämän kirjoittaja on oikeilla jäljillä. P historian tietäen.
Onhan tämä uusi nainen kuitenkin aikuinen nainen, ja varmasti ollut suhteissa ennenkin. Joten tietää mitä tekee, mihin on ryhtynyt. Hellsten osaa varmasti olla jollain tavalla aivan erityinen sille, jonka kanssa on suhteessa. Ei yli 20 vuotta nuorempi nainen muuten hänen kanssaan olisi.
Mami79 kirjoitti:
Mitä hittoa? Nyt kyllä muuttui käsitys Tommysta!
Minä erosin 3 vuotta sitten eikä vieläkään ole ollut suhdetta kun olen ajatellut että rikkinäisenä vain vahingoittaisin sitä toista uutta ihmistä ja itseäni. Että ensin pitää vahvistaa itseänsä että kykenee antamaan toisellekin jotain.
En millään usko että puolison kuolemasta voi toipua neljässä kuukaudessa. Avioeron sentään voi ennakoida toisin kuin yllättävän kuoleman :(
Kuka on sanonut että T on toipunut vaimon kuolemasta? Sinäkö pystyt sen tietämään?
Ettekö te ymmärrä että ihminen voi silti surra ja silti olla myös tässä päivässä kiinni?
Suuttuuko Carita toisella puolella jos Tommy löytää uuden?
Surutyö jatkuu silti.
Eikä se Carita takaisin tule vaikka Tommy makaisi paikallaan loppuelämänsä itkien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuten todettu, Heinäluoma oli tehnyt surutyötä ja luopumista jo vaimon sairastaessa. Hän ei myöskään revitellyt julkisuudessa uudella rakkaudellaan eikä väittänyt että kuollut vaimo/Jumala sen hänelle lähetti.
Eikä Heinäluoma ole tehnyt rahaa parisuhteellaan kuten Hellsten. Hän ei ole julkkisterapeutti, joten hänen uskottavuutensa ei ole horjunut. Ja melkein ikäisensä naisen kanssa on.
Mistäköhän johtuu, että toiset aina löytävät uusia puolisoita heti, kun edellinen lähtee/kuolee? Ja sitten taas toiset eivät löydä millään, vaikka julistavat lehdissäkin ( julkkikset ), että rakkaus saa tulla jos on tullakseen.
Sama kuvio siinäkin, että työpaikan saa helpommin sellainen, jolla on jo työ. Jotkut meistä vaan jäävät osattomiksi. Ei heitä jumala eteen töitä eikä puolisoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eero Heinäluoma hoiti vaimoaan viimeiseen asti, kuolema ei tullut yllätyksenä ja surutyötä ja luopumista hän on varmasti tehnyt samalla. Heinäluoma löysi aikuisen naisen, eikä tyttären ikäistä nuorikkoa. Heinäluoma ei ole rahastanut parisuhteellaan tai tuonut sitä itse julkisuuteen, eikä hän ole neuvonut muita parisuhteessa tai elämässä yleensä.
Kyllä Heinäluoma ihan itse toi uuden rakkautensa julkisuuteen, eikä kukaan muu. Ja niin nopeasti, että äitinsä menettäneellä tyttärellä on ollut vaikeuksia hyväksyä isänsä toimia.
Toi kyllä. Mutta melkoisen paljon tyylikkäämmin ja hienotunteisemmin kuin Hellsten.
Minusta tuntuu näin elävänä pahalta ajatella että oma mieheni puhuisi hetikohta julkisesti että nuorempaa naista saisi tulla. Tai mitä jos se olisi hoikempaa. Tai vähän nalkuttavaa. Innokasta siivoojaa. Epäsuorasti vaimo vedettiin mukaan. Ei kiva lapsille ja muille läheisille.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu näin elävänä pahalta ajatella että oma mieheni puhuisi hetikohta julkisesti että nuorempaa naista saisi tulla. Tai mitä jos se olisi hoikempaa. Tai vähän nalkuttavaa. Innokasta siivoojaa. Epäsuorasti vaimo vedettiin mukaan. Ei kiva lapsille ja muille läheisille.
Eikä edes epäsuorasti vaan hyvinkin suoraviivaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Carita ja Tommy tunsivat toisensa ulkonäöltä jo lapsina varttuessaan Loviisassa.
Kumpikin solmi tahollaan avioliiton ja sai kolme lasta. 80-luvun alussa heistä tuli perheystäviä. Keskinäinen vetovoima tuntui jo silloin.
”Nauroimme samoille asioille. Jäimme aina juttelemaan keskenämme, vaikka muut lähtivät”, he kertaavat.
90-luvun lopulla kummankin avioliitto rakoili pahasti. Tommy muistaa ajalta epätoivoisena lausumansa rukouksen:’
Käännekohta oli tiistai 13.7.1999. Carita ja Tommy viettivät yhteisen päivän Ahvenanmaalla. Carita halusi hetkeksi hiljentymään Saltvikin kirkkoon, ja Tommy lähti mukaan seuraksi. Heidän istuessaan vierekkäin Tommyn mieleen nousi jälleen rukous:
Vasta jälkeenpäin hän oivalsi, että Carita oli istutettu hänen vierelleen vastauksena ensimmäiseen rukoukseen.
Väistämättä tulee mieleen, että Pernillankin kanssa on jääty juttelemaan aina keskenään, vaikka muut lähtivät...
Mies joka ei kestä olla yksin. Ekaa avioliittoa ei voinut lopettaa ennenkuin oli löytänyt uuden naisen, sitä oikein rukoiltiin Jumalalta. Nyt sitten uusi nainen heti pian entisen kuoltua. Tuo mies ei vaan kestä olla yksin.
Kun on se läheisriippuvuus ja virtahevot ym. eläimet olohuoneessa. Tästä voi löytyä selitys. On sitten eri asia, mitä jää käteen niille, jotka uskovat toipuvansa ongelmistaan tämän henkilön kirjojen ja kurssien avulla. Ehkä tulee taas uusi kirja uuden puolison kanssa toivoa tuomaan.
Taitaa olla kaksi läheisriippuvaista kyseessä, mutta suhteet ei ainakaan toisella osapuolella tuppaa kestämään pitkään. Viimeisin suhde taisi päättyä juuri syyskuussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on se läheisriippuvuus ja virtahevot ym. eläimet olohuoneessa. Tästä voi löytyä selitys. On sitten eri asia, mitä jää käteen niille, jotka uskovat toipuvansa ongelmistaan tämän henkilön kirjojen ja kurssien avulla. Ehkä tulee taas uusi kirja uuden puolison kanssa toivoa tuomaan.
Virathepoja omassa olohuoneessa tuntuu olevan aika monella tässäkin ketjussa, kun oma häpeän tunne yritetään siirtää "moraalin" varjoilla muiden ventovieraiden ihmisten niskaan.
"Oli jo irtautumassa edellisestä suhteesta" :-)))
Sanoisi sitten suoraan, että rakastuin nuorempaan (Hellsten itse toi kumppanin nuoruuden esille) muutama viikko vaimon kuoleman jälkeen, nyt kävi näin, ei voi mitään.
Mutta ei. Jumalan suunnitelma, häntä ohjaillaan taivaasta, johdatusta, vaimo antaa hyväksynnän rajan takaa jii än ee jii än ee.