Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä päänsärky ja pahoinvointi sokerin ja viljojen pois jättämisen jälkeen

Vierailija
31.10.2017 |

Onko normaalia??? Kohta kaksi viikkoa ollut tällä ruokavaliolla.

Kommentit (183)

Vierailija
81/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te teette syömisestä niin vaikeaa?

Haluaisitko avata kysymystäsi hieman enemmän?

Vierailija
82/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vissiin elämässä liian helppoa tai puuttuu kovasti sisältöä, jos pitää tehdä syömisestä niin pirun vaikeeta. Parempi ois syödä monipuolisemmin, kuin alkaa karsia ihan hulluna kaikkea. Ei tartte syödä isoja annoksia, syökää kerralla vähemmän, jos pelkäätte lihoavanne.

Ei tämä ole ollenkaan vaikeaa, helpompaa elämä on nyt kun on karsinut epäsopivat turhakkeet pois. Ruokaa tarvitsee syödä enää 2-3 kertaa päivässä, kun ennen oli pakko puputtaa vähän väliä jotain. Ei mulla ole koko ajan aikaa miettiä ruokaa, valmistaa ruokaa tai syödä ruokaa, on mulla muutakin sisältöä elämässäni. Säästää aikaa ja rahaa. Nimenomaan ruokavalio on monipuolistunut, kun voi tyhjien kalorien sijaan syödä ravinteikasta ja maistuvaa ravintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi sulla on niin huono olo, kun täysjyväviljat on suolistobakteerien parasta ruokaa ja nyt ne ei saa ruokaa niin ne kuolee. Hyvä suolistobakteerikanta on kaiken terveyden perusta. Sokerin voi jättää pois, mutta täysjyväviljoja ei kannata jättää.

Mulla ainakin täysjyvät pierettää ja turvottaa. Jätin gluteeniviljat ja muut turhat hiilarit pois ja aloin ruokkimaan suolistopuutarhaani kaikenlaisella hapatetulla. Hapankaalia, hapankurkkua, hapanherneitä, kefiirisienellä hapatettua kefiiriä...

Vierailija
84/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin myös kaikki viljat pois, sokeria en ollut syönyt sitä ennenkään. Ei tullut mitään negatiivisia oireita. Mutta syön monipuolisesti kasviksia, marjoja ja hedelmiä niiden sijaan.

Syötkö ap tarpeeksi hedelmiä, marjoja? Ja juureksia?

Vierailija
85/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jätin myös kaikki viljat pois, sokeria en ollut syönyt sitä ennenkään. Ei tullut mitään negatiivisia oireita. Mutta syön monipuolisesti kasviksia, marjoja ja hedelmiä niiden sijaan.

Ap epäilee, että hänellä on candida albicansin liikakasvu. Jos se kuolee liian rivakkaa tahtia eikä sitä tue (lisä)ravintein, todellakin voi tulla tosi huono olo. 

Vierailija
86/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap epäilee, että hänellä on candida albicansin liikakasvu. Jos se kuolee liian rivakkaa tahtia eikä sitä tue (lisä)ravintein, todellakin voi tulla tosi huono olo. 

Ja tähän tueksi luotettava lähde, luontaistuotefirman nettisivu ei  käy.

Vierailija
87/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kandidoosi on diagnosoitu, sitten pitää saada sienilääke reseptillä ja selvitetään mistä oire johtuu. Taustallahan pitää olla jokin vakava sairaus.

Tieteellistä tutkimusta ja näyttöä ruokavaliohoidosta ei ole.

Vierailija
88/183 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vissiin elämässä liian helppoa tai puuttuu kovasti sisältöä, jos pitää tehdä syömisestä niin pirun vaikeeta. Parempi ois syödä monipuolisemmin, kuin alkaa karsia ihan hulluna kaikkea. Ei tartte syödä isoja annoksia, syökää kerralla vähemmän, jos pelkäätte lihoavanne.

Minä en tiedä mikä minussa on vialla, mutta en vaan pysty syömään hiilareita niin kuin jotkut toiset. Minulle ne on kuin huumetta, johon jään koukkuun enkä pysty hillitsemään itseäni. Ruisleipä on ihan pahin. Ja mun suosikkiruisleipä oli kuitenkin oikeaa ruisleipää, tehty 100+-vuotiseen juureen ja ainesosat vesi, ruis ja suola. Oi se oli ihan taivaallista! Mutta kun sellaiseen sortuu, niin siitä tulee sellainen "mitäköhän söisi seuraavaksi" -olo ja sitten menee karkkia ja muutakin moskaa. Minun ei vaan kerta kaikkiaan pidä syödä leipää tai suistun ihan raiteiltani.

Kun pysyttelen viljoista erossa (perunaa, riisiä ja pastaa en muutenkaan ole syönyt säännöllisesti varmaan 10 vuoteen, ekan karppauksen jäljiltä jäi meidän perheen tyyliksi että ruoka on kuitenkin aina liha/lintu/kala + kasvislisuke) niin olen ihan zen eikä tee mitään makeita herkkuja mieli - eikä sitä leipääkään.

Päänsärkyä tulee joskus, jos en ole juonut tarpeeksi. Paljasta vettä en juo juurikaan, se ei vaan jotenkin uppoa. SodaStreamillä tehdään vissyä, johon sekoitetaan mineraalisuolaa, magnesiumia ja sitruunajauhoa. Tuota voi juoda kerralla helposti puoli litraa, jos on jano. Joskus se päänsärky on nälkää ja siihen auttaa syöminen.

Vierailija
89/183 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kandidoosi on diagnosoitu, sitten pitää saada sienilääke reseptillä ja selvitetään mistä oire johtuu. Taustallahan pitää olla jokin vakava sairaus.

Minulle riittää empiiriseksi näytöksi oman vereni kehittyminen. Ensin hiivalauttoja ja 'roskia'= suolesta vuotanutta ainesta. Ja myöhemmin niiden katoaminen ja valkosolujen määrän ja laadun normalisoituminen.

Vierailija
90/183 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on sitruunajauho?

Vierailija
91/183 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis KAIKKI viljatko olet jättänyt?

Kyllä, ainakin näin aluksi. Vehnän puputus ei ole hyväksi (eikä sokerinkaan). Minulla sama ongelma, että olen hirveä leivän ystävä ja välillä en muuta syökään. Tuntuu, että jään koukkuun...

Mutta ehkä myöhemmin syön puuroa vaikkapa tattarin muodossa. Katsoo nyt.

- ap

Vierailija
92/183 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieheni kanssa tota samaa kokeiltua samoin seurauksin. Kun olo vaan ei millään parantunut, niin otettiin ruokavalioon takaisin täysjyväviljat llo helpotti melkein heti. Plus ummetuskin helpotti. Kaikille ei vaan täysin hiilihydraatiton sovi ollenkaan. Toki itse teet omat päätöksesi, mutta kun meillä alkoi viides viikko tota paskaaja vetämätöntä, päänsärkyistä oloa, niin luovutettiin liian tiukan linjan kanssa.

Tuskinpa kukaan on täysin hiilihydraatittomalla, sitähän se karppaus ei tarkoita. Vaan sitä, että jätetään viljat, peruna, riisi ym. paljon hiilareita sisältävät pois ja lisätään paljon kasviksia ja juureksia ja sen lisäksi paljon rasvaa, koska energia tulee hiilarien sijaan rasvasta. Proteiinia ei tarvitse lisätä, vaikka tämä harhaluulo monella onkin. Lisäks pyritään syömään mahdollisimman luonnollista (lisäaineetonta) ruokaa.

Itselläni on aikuisiällä todettu vehnäallergia, mutta välttelen kaikkia viljoja ja syön melko lailla karppauksen periaatteiden mukaan. Hiilariton ruokavalioni ei ole, koska kyllä niitä hiilareita on mm. kasviksissa ja juureksissa.

Vierailija
93/183 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaas nyt te kaikki, jotka syötte itsenne sairaiksi rajoittamalla liikaa ruokavalioitanne, että ruokavalion yksipuolistaminen ei ikinä ole hyvä idea. Ja aivot tarvitsevat glukoosia. Muukin keho kyllä, mutta aivot eritoten. Meinasit sitten hanskata tentin vajaalla aivotoiminnalla? Tsemppiä vaan valitsemallasi tiellä.

Muistapa kuule sinä, että elimistö osaa valmistaa tarvitsemansa sokerin ihan itse, ei sitä tarvitse oikeen erikseen syödä. Sokeria kun on vaikka niissä kasviksissa, joita parjatut karppaajat syö paljon.

Vierailija
94/183 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieheni kanssa tota samaa kokeiltua samoin seurauksin. Kun olo vaan ei millään parantunut, niin otettiin ruokavalioon takaisin täysjyväviljat llo helpotti melkein heti. Plus ummetuskin helpotti. Kaikille ei vaan täysin hiilihydraatiton sovi ollenkaan. Toki itse teet omat päätöksesi, mutta kun meillä alkoi viides viikko tota paskaaja vetämätöntä, päänsärkyistä oloa, niin luovutettiin liian tiukan linjan kanssa.

Tuskinpa kukaan on täysin hiilihydraatittomalla, sitähän se karppaus ei tarkoita. Vaan sitä, että jätetään viljat, peruna, riisi ym. paljon hiilareita sisältävät pois ja lisätään paljon kasviksia ja juureksia ja sen lisäksi paljon rasvaa, koska energia tulee hiilarien sijaan rasvasta. Proteiinia ei tarvitse lisätä, vaikka tämä harhaluulo monella onkin. Lisäks pyritään syömään mahdollisimman luonnollista (lisäaineetonta) ruokaa.

Itselläni on aikuisiällä todettu vehnäallergia, mutta välttelen kaikkia viljoja ja syön melko lailla karppauksen periaatteiden mukaan. Hiilariton ruokavalioni ei ole, koska kyllä niitä hiilareita on mm. kasviksissa ja juureksissa.

Vierailija
95/183 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia oireita sait vehnäallergiasta? Epäilen samaa, mutta tuntuu että kaikki tiedot ovat vain lasten allergioista.

Vierailija
96/183 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittää empiiriseksi näytöksi oman vereni kehittyminen. Ensin hiivalauttoja ja 'roskia'= suolesta vuotanutta ainesta. Ja myöhemmin niiden katoaminen ja valkosolujen määrän ja laadun normalisoituminen.

Niinpä valkosolut ja hiivalautat todella näkyvätkin paljain silmin :)

Vierailija
97/183 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siis olen huomannut jo kropassa muutoksia. En hikoile yhtä paljon, ei ole ripulia eikä enää pieretä. Iho tosin taas pukkaa finniä, pari päivää oli siedettävän näköinen. Toivottavasti olisi kyseessä vain ihon puhdistusreaktio! Vituttaa, jos osa kropasta tykkää ja osa ei.

- ap

Vierailija
98/183 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä. Kannattaa olla kärsivällinen. Itselläni oli akne vielä parin vuoden karppauksen jälkeen, jolloin tajusin siirtyä ensin gluteenittomalle ja lopulta viljattomalle. Akne lähti kokonaan vasta kolmen kuukauden gluteenittomuuden jälkeen. Entisestä elämästä ja ongelmasta riippuen elimistön sopeutumiseen ja korjaantumiseen voi mennä hyvinkin pitkä aika. Joillekin sopii kerta rykäyksellä aloittaminen ja toisten täytyy aloitta pikku hiljaa. Toisten oireet helpottaa heti ja toisille taas tulee noita ylimenovaiheen oireita. Tsemppiä! Luota siihen, että olet valinnut oikein!

Vierailija
99/183 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siitä. Kannattaa olla kärsivällinen. Itselläni oli akne vielä parin vuoden karppauksen jälkeen, jolloin tajusin siirtyä ensin gluteenittomalle ja lopulta viljattomalle. Akne lähti kokonaan vasta kolmen kuukauden gluteenittomuuden jälkeen. Entisestä elämästä ja ongelmasta riippuen elimistön sopeutumiseen ja korjaantumiseen voi mennä hyvinkin pitkä aika. Joillekin sopii kerta rykäyksellä aloittaminen ja toisten täytyy aloitta pikku hiljaa. Toisten oireet helpottaa heti ja toisille taas tulee noita ylimenovaiheen oireita. Tsemppiä! Luota siihen, että olet valinnut oikein!

Kiitos tsempistä!

Vierailija
100/183 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi