Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä päänsärky ja pahoinvointi sokerin ja viljojen pois jättämisen jälkeen

Vierailija
31.10.2017 |

Onko normaalia??? Kohta kaksi viikkoa ollut tällä ruokavaliolla.

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin vähähiilihydraattinen ruokavalio laukaisee minulla migreenin (kovaa päänsärkyä, huonovointisuutta). Jos olo ei kohene, kokeile lisätä hyviä hiilihydraatteja, kaurapuuroa, hedelmiä tms.

Noin minäkin ennen luulin. Kunnes tajusin, että se on puhdistautumisreaktio ja siksi niin raju, että sitä puhdistettavaa todella on. Nyt ei tule migreeniä, keho on paremmassa jamassa.

Puhdistaa... mitä? Keho suodattaa kaikki myrkyt yms ihan itsestään pois, ei siihen erikoisruokavalioita tarvita. Ja keho TARVITSEE hiilihydraatteja eli sokeria. Voi herranjumala näiden tietämättömien ihmisten kanssa... tämä on samanlaista huuhaata kuin se, että ihonhoitotuotteista kuuluukin tulla finnejä alussa.

Joo, keho suodattaa ja ei. Minulla on lievä munuaisten vajaatoiminta ja ei kyllä suodata, jos pistän liikaa suustani alas. Joillain taas maksa piiputtaa ja maksa-arvot kohoavat.

Vierailija
62/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis KAIKKI viljatko olet jättänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis KAIKKI viljatko olet jättänyt?

En ole ap mutta minä olen jättänyt kaikki viljat.

Heinäkuussa aloitin tällä ruokavaliolla ja alkuun söin gluteenitonta ruokaa kuukauden verran, tein leipää mm. tattarijauhoista mutta sittemmin koin sen turhaksi kokonaan ja nyt olen luopunut kaikesta viljasta + perunat, riisi, pasta + sokeri ja suurimmasta osasta hedelmiä. Syön joskus omenan ja joskus satsuman. Hiilareita saa vihanneksista ja juureksista sen minkä tarvitsee. Lisäksi lihaa, kalaa, munia, jne.

Rasvaa (voi, kerma, juustot - ei kevyttuotteita) ja pähkinöitä olen lisännyt sekä juomana vissyä 1,5 l/päivä veden lisäksi. Mulla on paino pudonnut nyt reilut 5 kiloa eli hitaasti mutta nälkääkään ei ole tarvinnut nähdä, syön tosi paljon.

Vierailija
64/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieheni kanssa tota samaa kokeiltua samoin seurauksin. Kun olo vaan ei millään parantunut, niin otettiin ruokavalioon takaisin täysjyväviljat llo helpotti melkein heti. Plus ummetuskin helpotti. Kaikille ei vaan täysin hiilihydraatiton sovi ollenkaan. Toki itse teet omat päätöksesi, mutta kun meillä alkoi viides viikko tota paskaaja vetämätöntä, päänsärkyistä oloa, niin luovutettiin liian tiukan linjan kanssa.

Vierailija
65/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaas nyt te kaikki, jotka syötte itsenne sairaiksi rajoittamalla liikaa ruokavalioitanne, että ruokavalion yksipuolistaminen ei ikinä ole hyvä idea. Ja aivot tarvitsevat glukoosia. Muukin keho kyllä, mutta aivot eritoten. Meinasit sitten hanskata tentin vajaalla aivotoiminnalla? Tsemppiä vaan valitsemallasi tiellä.

Vierailija
66/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaas nyt te kaikki, jotka syötte itsenne sairaiksi rajoittamalla liikaa ruokavalioitanne, että ruokavalion yksipuolistaminen ei ikinä ole hyvä idea. Ja aivot tarvitsevat glukoosia. Muukin keho kyllä, mutta aivot eritoten. Meinasit sitten hanskata tentin vajaalla aivotoiminnalla? Tsemppiä vaan valitsemallasi tiellä.

Ihmisen maksa osaa valmistaa aivojen tarvitsemaa glukoosia myös rasvamolekyylien glyseroli-osasta. 

Vierailija
67/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te teette syömisestä niin vaikeaa?

Vierailija
68/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä te ootte niin likaisia sisältä? Mun keho kyllä puhdistaa itse itsensä. Munuaiset ja maksa on sitä varten :-D Jos ne ei toimi, niin onkin jo huonompi homma, eikä mitkään detox-dieetit enää paljoa auta.

Tämä "puhdistuminen" on kyllä yksi aikamme suurimpia terveysmyyttejä ja huijauksia, ja täydestä menee...

Vierailija
69/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljystä tulee sietämätön pahoinvointi jos sitä ottaa liikaa. Itse kestän teelusikallisen kerrallaan ja ruokalusikallisesta makaan huonovointisena sängyssä monta tuntia.

Vierailija
70/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin elämässä liian helppoa tai puuttuu kovasti sisältöä, jos pitää tehdä syömisestä niin pirun vaikeeta. Parempi ois syödä monipuolisemmin, kuin alkaa karsia ihan hulluna kaikkea. Ei tartte syödä isoja annoksia, syökää kerralla vähemmän, jos pelkäätte lihoavanne.

Vierailija
71/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieheni kanssa tota samaa kokeiltua samoin seurauksin. Kun olo vaan ei millään parantunut, niin otettiin ruokavalioon takaisin täysjyväviljat llo helpotti melkein heti. Plus ummetuskin helpotti. Kaikille ei vaan täysin hiilihydraatiton sovi ollenkaan. Toki itse teet omat päätöksesi, mutta kun meillä alkoi viides viikko tota paskaaja vetämätöntä, päänsärkyistä oloa, niin luovutettiin liian tiukan linjan kanssa.

Täysin hiilihydraatiton ei sovi kenellekään, eikä sellaista kukaan edes noudata.

Vierailija
72/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 12 jatkaa: Nyt leipää suuhun ja paranet silmänräpäyksessä! Hullu karppaus, sopii kai joillekin, mutta ei ollenkaan kaikille.

Toisekseen, olen laihtunut yli 10 kg tuon karppauskokeilun jälkeen. Syytä en itsekään tiedä, ei mitään dieettejä tai vastaavia. Muutimme toiseen maahan viitisen vuotta sitten ja paino alkoi pudota. Ehkä söin edellisessä asuinmaassa enemmän herkkuja kuin täällä?

Vierailija
73/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen maksa osaa valmistaa aivojen tarvitsemaa glukoosia myös rasvamolekyylien glyseroli-osasta. 

Osaa toki, mutta on hidas prosessi. Siksi jäkiksen pelaajat tankkaa pastaa ennen peliä. Ei ne lihaksetkaan toimi protskuilla ja rasvalla suoraan.

Vierailija
74/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa toki, mutta on hidas prosessi. Siksi jäkiksen pelaajat tankkaa pastaa ennen peliä. Ei ne lihaksetkaan toimi protskuilla ja rasvalla suoraan.

Kyllä toimii ja jotkut urheilijat ja urheilujoukkueetkin karppaa nykyään saadakseen kilpailuetua.

Jos lontoo tai toinen kotimainen taipuu, niin ylimenovaiheen oireiston helpottamiseen löytyy vinkkejä täältä: https://www.dietdoctor.com/low-carb

Itse olen ollut seitsemän vuotta ketoosissa. Koskahan se aivotoiminta loppuu vai onko loppunut jo?

Vierailija
75/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole useaan vuoteen syönyt sokerimössöjä tai leipää. Nyt jos yhtäkkiä puputtaisin sokeria tai pullaa niin saisin heti migreenin ja mahavaivoja. Ei toisaalta haittaa ollenkaan, koska miksi ihmisen ylipäätään pitäisi syödä leipää tai karkkia. Vähentyy ahdistukset ja masennukset muutenkin kun jättää kaikki turhat roskaruuat pois. :)

Vierailija
76/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista syötkö tarpeeksi kaloreita

Vierailija
77/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä te ootte niin likaisia sisältä? Mun keho kyllä puhdistaa itse itsensä. Munuaiset ja maksa on sitä varten :-D Jos ne ei toimi, niin onkin jo huonompi homma, eikä mitkään detox-dieetit enää paljoa auta.

Tämä "puhdistuminen" on kyllä yksi aikamme suurimpia terveysmyyttejä ja huijauksia, ja täydestä menee...

No ehkä olet elänyt terveellisesti ja terveys vankka muutenkin.

Kyllä noita puhdistavia elimiä voi tukea monella tavalla eikä aina kannata odottaa, että ehtivät hajota lopullisesti. Myös suolistoa voi tukea ja parantaa sen limakalvon ja bakteerikannan. Ei mikään kone toimi loputtomiin ilman huoltoa tai erittäin huolellista käyttöä.

Vierailija
78/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi sulla on niin huono olo, kun täysjyväviljat on suolistobakteerien parasta ruokaa ja nyt ne ei saa ruokaa niin ne kuolee. Hyvä suolistobakteerikanta on kaiken terveyden perusta. Sokerin voi jättää pois, mutta täysjyväviljoja ei kannata jättää.

Vierailija
79/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karppausta tuo lienee tai ainakin lähellä sitä. Minä kokeilin karppausta muutama vuosi sitten, paino ei laskenut ollenkaan ja oli työlästä puuhaa, olo ei kohentunut mitenkään - kunnes reilun 2 kk jälkeen iski armoton huonovointisuus ja päänsärky ja sydän tuntui pomppivan ulos rinnasta. Siihen loppui meitsin karppauskokeilu!

Kuulostaa kurjalta. Sulla oli varmaan puutetta kalliimmista. Se ainakin tekee niitä tykytyksiä. Mulle vhh on ehdottomasti sopivin ruokavalio ja painokin pysyy silloin mukavissa lukemissa, mutta sokerin himo on mulla niin vahva, että aina jossain vaiheessa sorrun ja sitten siitä on entistä vaikeampi päästä pois.

Ehkä elimistösi yrittää koko ajan viestiä sinulle, että sinulla on kova puutostila tärkeän aineen suhteen.

Vierailija
80/183 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaas nyt te kaikki, jotka syötte itsenne sairaiksi rajoittamalla liikaa ruokavalioitanne, että ruokavalion yksipuolistaminen ei ikinä ole hyvä idea. Ja aivot tarvitsevat glukoosia. Muukin keho kyllä, mutta aivot eritoten.

Kurkkaa sitä dietdoctor -linkkiä. Siellä on lautasellinen 20g hiilaria ja 50g hiilaria. Mun mielestä mä syön nyt monipuolisemmin hiilareita kuin silloin, kun ruokavalioni perustui sokeripolttoiseen elämään, jolloin söin perunaa, pastaa, riisiä, leipää, karkkia pullaa sun muuta huonoa. Vaikka olen syönyt näin (20-50g hh per vrk) jo 8 vuotta, en ole syönyt itseäni sairaaksi rajoittamalla ruokavaliotani. Ruokavalioni ei ole yksipuolistunut vaan nimenomaan monipuolistunut!! Puoli kiloa kasvista vähintään mahtuu helposti päivään kun on raivannut niille tilaa turhilta hiilareilta, kalorit täyteen rasvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi