Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti muutitte yhteen kumppaninne kanssa?

Vierailija
31.10.2017 |

Siskoni tapasi kuukausi takaperin miehen ja ovat nyt kk tuntemisen jälkeen muuttamassa yhteen. Olen yrittänyt puhua järkeä että tutustuisivat ensin rauhassa, mutta ei. Itse olen seurustellut 1,5v mutta en tosiaan vielä aio muuttaa kumppanini kanssa yhteen. Miten muilla on mennyt? Olemme vähän alta kolmenkymmenen kaikki.

Kommentit (138)

61/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista vuotta. Osin olosuhteiden pakosta, muuten ei ehkä olisi vielä muutettu yhteen mutta jouduin myymään vanhan asuntoni. Olen ns. toisella kierroksella.

Nyt asuttu sitten pari vuotta yhdessä ja kerran muutettukin kun tuli perheenlisäystä :). 

Vierailija
62/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden kuukauden tapailun/seurustelun jälkeen. Nyt 5v yhdessä ja lapsikin on :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kuukausi oltiin tunnettu kun muutettiin yhteen ja vuoden kuluttua syntyi esikoinen. Yhteisiä vuosia takana 34v.

Vierailija
64/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä heti. Molemmilla oli omat kodit mutta yhdessä oltiin vuoroin molemmissa. Neljän vuoden jälkeen muutettiin yhdessä yhteiseen kotiin 17 vuotta sitten.

Vierailija
65/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkoa.

Olimme 22v. ja 25v. opiskelijoita.

Nyt olemme 5kymppisiä ja yhä yhdessä ja kaikki ok :)

Joskus sen vaan tietää...tiesin että tuossa se nyt on...tuleva mieheni ja lasteni isä.

Pitää vain uskaltaa elää!

Vierailija
66/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aloittanut kaksi suhdetta niin, että lähes heti on muutettu yhteen. Ensimmäinen suhteista kesti 20 vuotta, tämä nykyinen on menossa kahdeksannessa vuodessaan. Jos tekee mieli olla jonkun kanssa yhdessä ja herätä joka aamu samasta sängystä, miksi ei tekisi niin? Siinä sitä oppii tuntemaankin toisen - eikä yhteenmuutto ole vielä mitään peruuttamatonta, kun ei heti tee lapsia eikä ota yhteistä asuntolainaa.

Haluan myös huomauttaa, että kaikkien mahdollisten poikaystäväkandidaattien en ole halunnut muuttaa heti yhteen. Kyse on ainoastaan näistä kahdesta tapauksesta.

Vierailija
67/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kuukauden tapailun jälkeen. Se vain toimi heti. 

Vierailija
68/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo noin 2 viikkoa, ja muutin miehen luokse, mies asui ihan eri kaupingissa (kuitenkin uudenmaanpuolella mistä minäkin olin). nykyään oltu 7v yhdessä :)

Vierailija
69/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vuoden seurustelun jälkeen, kolmen vuoden jälkeen naimisiin. Nyt muutettiin sitten uudelleen erilleen. Ei, ei olla erottu eikä aijotakaan, halutaan vaan kummatkin edelleen elellä omissa asunnoissa, se kun sopii meille parhaiten ja rahaakin tähän on ihan tarpeeksi. :D

Vierailija
70/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme mieheni kanssa yhteen kolmen kuukauden seurustelun jälkeen, emme mitenkään tarkoituksella siis, mutta mieheni vietti paljon aikaa luonani ja päädyttiin katsomaan isompaa yhteistä asuntoa. Vieläkin ollaan onnellisesti yhdessä vaikka niin moni sanoi että pitäisi edetä rauhassa, mutta meistä se vain tuntui hyvältä ja oikealta ratkaisulta :).

Vierailija
71/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5v seurustelun aloituksesta ostettiin yhteinen talo. Seurustelua ennen oltiin tunnettu pari vuotta joten kuten. Ei olii varmaan muutettu vieläkkään yhteen, mutta muutama asia alkoi niin paljon ressaamaan että "oli pakko". Minuleta ja lapseltani oli menossa kämppä alta, joten olisimme joutuneet joka tapauksessa muuttaa. Meillä ei olisi ollut  varaa kuin samanlaiseen kaksioon, jossa teini omassa huoneessa ja minä olohuoneessa. Miehellä oli myös pieni kämppä, jossa hänen lapsensa ainoassa makuuhuoneessa, ja mies olkkarissa. Emme olisi mienkään mahtuneet kumpaankaan olemassaolevaan kämppään edes väliaikaisesti, joten lasten ollessa isällä olimme erossa, ja tapasimme vain yhteisen tekemisen puitteissa jossain muualla kuin kummankaan kämpässä. Vokra-asunnot tälle poppoolle taas olivat niin mittavat, ja vuokratarjonta neliöistä muutenkin pieni, että ostimme oman. Lisäksi syynä oli tosiaan se, että jos olisin lapseni kanssa nähnyt sen vaivan että olisimme etsineet uuden kämpän, ja muuttaneet sinne, niin en moneen vuoteen olisi halunnut muuttaa uudestaan, joten yhteen muutto olisi siirtynyt hamaan tlevaisuuteen, ja tätä mies ei halunnut, vaikka olisi sopinut vielä ehkä vuoden verran asua erillään.

Vierailija
72/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4.5 vuoden jälkeen muutettiin yhteen. Perjantaina taitaa tulla 5 vuotta yhdessä.

N26

Vierailija
73/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tunnettu ja seurusteltu muutama kuukausi. Seuraavaksi tulee 7 vuotta yhdessä täyteen.

Muutettiin yhteen käytännön syistä. Jos ero olisi tullut vaikka parin vuoden sisään, niin ei se niin vaikeaa olisi ollut taas erilleen muuttaa. Nyt vuosien jälkeen ero ja omaisuuden jakaminen olisikin monimutkaisempi ja aikaavievämpi juttu.

Vierailija
74/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin koirani kanssa miehen kaksioon kaksi kuukautta tapailun alkamisesta, koska se tuntui oikealta.  Naimisiin menimme 1,5 vuotta tapailun alettua ja nyt odotellaan hääpäivää nro. 5. Itse uskon tämän kestävän loppuelämän.

Vierailija
75/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tapailtu/seurusteltu ~5kk kun muutettiin yhteen, tai siis poikaystäväni muutti minun kämppääni.

Hän oli tosin jo ainakin 2-3kk ajan käytännössä asunut luonani, kävi vain välillä kämpällään hakemassa vaatteita jne. Oli vaan loogista tehdä yhteenmuutosta virallinen sen sijaan, että hän maksaisi turhaan vuokraa omasta kämpästään joka oli kaukana keskustasta (minun on ihan keskustassa).

Arki meillä on kuin unelmaa ja on ollut jo parin vuoden verran :) se vaan toimii täysin mutkattomasti, meidät on luotu yhteen <3

Vierailija
76/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 8kk. Asuttiin köyhinä opiskelijoina samassa ylioppilaskylässä naapuritaloissa. Alettiin lähes heti seurustelun alkamisen jälkeen (tapailtiin kyllä jonkin verran jo aiemmin) asua vuoroviikoin kummankin kämpässä yhdessä, joten ei sitten nähty järkeväksi maksaa kahden yksiön vuokraa kun kaksiot on halvempia. Mutta eipä tuo raha-asia todellakaan ainoa syy ollut, kun vietettiin lähes kaikki vapaa-aika yhdessä kuitenkin :) Ollaan aika koti-ihmisiä ja omien harrastusten ja töiden ohella tykätään olla yhdessä tai sitten "yksin yhdessä", jolloin tehdään omia juttuja samassa tilassa :D

Vierailija
77/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu jo 12v yhdessä eikä vieläkään asuta yhdessä. Tämä ratkaisu sopii meille molemmille.

Vierailija
78/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän ja puolen vuoden seurustelun jälkeen. Ennen oli aina liian kiire, mutta parempi oli odottaa.

Vierailija
79/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni tapasi kuukausi takaperin miehen ja ovat nyt kk tuntemisen jälkeen muuttamassa yhteen. Olen yrittänyt puhua järkeä että tutustuisivat ensin rauhassa, mutta ei. Itse olen seurustellut 1,5v mutta en tosiaan vielä aio muuttaa kumppanini kanssa yhteen. Miten muilla on mennyt? Olemme vähän alta kolmenkymmenen kaikki.

Me seurusteltiin kolme kuukautta ennen yhteenmuuttoa. Käytännössä oltiin kuin paita ja perse jo kolmen viikon päästä. Eikä olla tapeltu raha-asioista eikä lastenhoidosta. Ainoa mistä on kunnolla rähisty, oli viime vuotinen haluni eli muutto isompaan asuntoon. (Mies ei olisi halunnut, mutta nyt on hyvin tyytyväinen että muutettiin. Arkeen tuli paljon helpotusta tilan myötä)

21 vuotta oltu naimisissa ja neljä lasta.

En silti suosittele hosumaan. Ainakin voisi laittaa vanhan asunnon vaikka vuokralle tai alivuokralle.

Vierailija
80/138 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan heti. Nyt ollaan naimisissa ja lapsikin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi