Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti muutitte yhteen kumppaninne kanssa?

Vierailija
31.10.2017 |

Siskoni tapasi kuukausi takaperin miehen ja ovat nyt kk tuntemisen jälkeen muuttamassa yhteen. Olen yrittänyt puhua järkeä että tutustuisivat ensin rauhassa, mutta ei. Itse olen seurustellut 1,5v mutta en tosiaan vielä aio muuttaa kumppanini kanssa yhteen. Miten muilla on mennyt? Olemme vähän alta kolmenkymmenen kaikki.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt seurustellut poikaystäväni kanssa 3 v eikä meillä ole vielä aikomustakaan muuttaa yhteen. Ei sillä ettemmekö voisi, mutta sille ei ole tullut mitään tarvetta. Olen 25 v, mies 24.

Vaikeaa samastua ihmisiin jotka muuttavat kovin nopeasti samaan asuntoon. Paras ystäväni OSTI yhteisen asunnon poikaystävänsä kanssa kun he olivat seurustelleet vajaat 4 kk. Meinasivat erota ekan kerran siitä noin kuukausi eteenpäin. Ystäväni on 25 v, mies 28.

Sen olen huomannut että ns. järjen puhuminen ei auta mitään. Parempi olla vain hiljaa.

Vierailija
22/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa.

Vielä ei ole tullut yllätyksiä parisuhteen suhteen, vaikka takana on monia vuosia. Ensihuumakin on vain vahvistunut.

Aloittajalle: Ei voi, eikä pidä puuttua toisten valintoihin, tai tapaan toimia. Jokaisella on oma elämä elettävänä ja jokainen on itse vastuussa omista valinnoistaan ja ratkaisuistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 jatkaa.

Vielä ei ole tullut yllätyksiä parisuhteen suhteen, vaikka takana on monia vuosia. Ensihuumakin on vain vahvistunut.

Aloittajalle: Ei voi, eikä pidä puuttua toisten valintoihin, tai tapaan toimia. Jokaisella on oma elämä elettävänä ja jokainen on itse vastuussa omista valinnoistaan ja ratkaisuistaan.

No ehkä kannattaa kuitenkin varmistaa, että sisko ymmärtää olla sitomatta itseään taloudellisesti mihinkään suuriin juttuihin heti. Liian paljon näkee näitä, jotka rakastumisen huumassa ovat ottaneet hurjat lainat ja sitten alle vuoden jälkeen joutuvat epätoivoisesti myymään asuntoa ja neuvottelemaan pankkien kanssa. Rakastunu, hienoa, muttei tyhmä kannata olla.

Vierailija
24/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 vuosi, vietettiin lopulta niin paljon aikaa yhdessä jomman kumman luona, että tuumattiin ettei ole järkeä maksaa kahta vuokraa. Lisäksi tuntui ikävältä olla toisesta erossa :) Nyt ollaan asuttu yhdessä kolme vuotta, eikä asiat voisi olla paremmin.

Ristiriitoja pelkääville sanoisin, että niitä tulee vaikka odottaisit kuinka kauan. Olin asunut jo aiemmin ex-mieheni kanssa jonka kanssa riitelimme rahasta ja kotitöistä todella usein. Päädyimme avioeroon. Miehenikin oli ennen minua asunut naisen kanssa.

Nykyään ei tarvitse riidellä mistään. Suosittelen pariskunnille yhteistä ruoka ja taloustiliä josta kummatkin voivat osaa ruokatarvikkeita ja muita kodinjuttuja. Yhteinen kotitili poistaa rahariidat.

Vierailija
25/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mies muutti minun luokse noin pari kuukautta tapaamisesta. Nyt ollaan oltu yhdessä 20 vuotta, naimisissa 18 vuotta ja 2 lasta. Kyllä kaikki olivat sitä mieltä että ei kannata, tuo ei tule kestämään jne. Ei välitetty, jatkettiin meidän omaa elämää. Nyt on monet ystävistä eronneet, mutta me vaan jatketaan. Sain juuri pusu emoijn mieheltäni....

Vierailija
26/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jokaisella on oma elämä elettävänä, mutta kertokaas miten pitäisi suhtautua eksän huumaan - puolen vuoden tuntemisen jälkeen aletaan suunnittelemaan yhteenmuuttoa. Sitten eri-ikäisiä teinejä ja esiteinejä on yhteensä saman katon alla välillä kuusi kappaletta. Siinä vaikutetaan jo aika monen muunkin elämään kuin omaan 🤔

Vierailija
27/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän vuoden jälkeen.

Vierailija
28/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun tavattiin, niin parin päivän päästä olimme ekaa yötä yhdessä ja siitä lähtien olimme yhdessä. Toki meillä oli omat asunnot, mutta yhdessä oltiin aina. neljän kuukauden jälkeen totesimme, että aivan turha maksaa kahta kämpää ja muutimme yhteen tästä kuukauden päästä. Olin tuolloin 24 ja nyt yhdessä 16 vuotta. Ei tuntunut yhtään nopealta toiminnalta. Edellisen poikaystävän kanssa seurustelin n. kolme vuotta, eikä tullut mieleeni muuttaa hänen kanssaan yhteen. Tuleva aviomieheni vain kolahti kovaa ja tiesin, että haluan jakaa hänen kanssaan elämäni.

Vierailija
29/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta taisi mennä. Toisen niistä tuo kyllä yöpyi minun luonani enimmäkseen. Nyt 9 vuotta yhdessä, 6 niistä naimisissa ja 3 yhteistä poikaa. 

Vierailija
30/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta tapaamisesta ja seurustelun aloituksesta muutettiin yhteen. Oltiin molemmat 30+, ei lapsia. Yllättäen lähipiiri, sukulaiset ja kaverit kyseli jo pitkän aikaa ennen yhteenmuuttoa milloin muutetaan yhteen ja jopa jonkinlaista painostusta oli. Periaatteessa olisi voitu jo aiemmin, mutta käytännön syistä näin eikä muutenkaan haluttu pitää kiirettä.

Vierailija
31/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muutti mun luo 1kkn kuluttua. Toki hänellä oli omakin asunto mutta minun luona oltiin pääsääntöisesti. Virallisesti yhteen muutettiin 2 vuoden jälkeen. Ja 15 vuotta oltu yhdessä. Kaikki vaan tuntui kovin luontevalta ja meni itsekseen niin mitäpä siinä sitten sen ihmeempiä pähkäilemään.

Vierailija
32/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti puoli vuotta ensitapaamisesta, käytännössä oltiin aina yhdessä jomman kumman luona suunnilleen ensimmäisen viikon jälkeen.

Vierailija
33/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 jatkaa.

No ehkä kannattaa kuitenkin varmistaa, että sisko ymmärtää olla sitomatta itseään taloudellisesti mihinkään suuriin juttuihin heti. Liian paljon näkee näitä, jotka rakastumisen huumassa ovat ottaneet hurjat lainat ja sitten alle vuoden jälkeen joutuvat epätoivoisesti myymään asuntoa ja neuvottelemaan pankkien kanssa. Rakastunu, hienoa, muttei tyhmä kannata olla.

Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että jos elämä yllättää ja sairauden tai työttömyyden takia joutuu tilanteeseen, jossa tarvitsisi toimeentulotukea niin sitä ei mahdollisesti enää saa avokin tulojen takia. Ja kuitenkaan sillä avokillakaan ei ole elatusvelvollisuutta. Vaikka itse olen työssäkäyvä ihminen, jolla ei pitäisi olla suurta riskiä joutua tulottomaksi, niin silti minulla pitäisi olla hurja luottamus avokumppaniini ennen kuin olisin valmis muuttamaan saman katon alle. En todellakaan pitäisi itsestäänselvyytenä, että toinen ihminen olisi valmis elättämään minua lyhyellä tuttavuudella.

Vierailija
34/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti tapaamisesta :D Ei olla päivääkään oltu erossa, kun reilu 12 vuotta sitten tavattiin. 

Oikeastikko päivääkään? Miten se on ees mahdollista?

Vierailija
35/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan vajaa vuoden päästä tapaamisesta muutettiin yhteen. Sitä ennen kyllä vietettiin lähestulkoon joka yö jomman kumman luona ja yhteinen Koira hankittiin jokusen kuukauden kuluttua tapaamisesta. Nyt on kaksi koiraa, kolme lasta ja yhdessä ollaan oltu kohta 19 vuotta.

Ap:lle: ymmärrän, että tilanne huolettaa sinua. Et kuitenkaan voi asialle mitään. Siskosi pitää elää omaa elämäänsä ja tehdä omat virheensä. Tästä asiastakin ei tiedä onko oikea päätös vai ei, sen kertoo vain aika. Ei kannata olla liian jyrkkä asiassa, ettei suhteeseenne tule säröä.

Vierailija
36/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk seurustelun jälkeen muutin miehen luokse ja samalla mentiin naimisiin. Oltiin 29 ja 31.

Vierailija
37/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin heti samantien yhteen. :)

Vierailija
38/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikon seurustelun jälkeen. Nyt oltu 15 vuotta yhdessä ja kolme lasta. Ensimmäistä alettiin oottaan suunnitellusti 2kk seurustelun jälkeen.

Vierailija
39/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kk tuttavuuden jälkeen. Tosin siinä välissä ehti tapahtua asioita: 1kk tuttavuuden jälkeen mentiin kihloihin, tosin siitä kuukaudesta ehdimme tavata ehkä 1½ viikon ajan (toinen toisella puolella Suomea). Puolen vuoden kihlauksen jälkeen menimme naimisiin (taas tapasimme max 4kk saman syyn vuoksi). Eli olimme olleet 3kk naimisissa yhteen muuttaessa. Eka lapsi syntyi 12 aviovuoden jälkeen. Nopealla tahdilla tuli 2 lisää.

Joulun alla tulee 34v ensitapaamisesta (oltiin silloin 20v ja 21v). Yhdessä ollaan kunnes kuolema erottaa.

Vierailija
40/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden seurustelun jälkeen, oltiin molemmat 20. Edelleen asutaan yhteisessä kodissa, ollaan 40 :)

Vaikea se on muiden puolesta mennä sanomaan mikä on liian nopeasti, riippuu niin ihmisistä ja suhteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi