Kuinka nopeasti muutitte yhteen kumppaninne kanssa?
Siskoni tapasi kuukausi takaperin miehen ja ovat nyt kk tuntemisen jälkeen muuttamassa yhteen. Olen yrittänyt puhua järkeä että tutustuisivat ensin rauhassa, mutta ei. Itse olen seurustellut 1,5v mutta en tosiaan vielä aio muuttaa kumppanini kanssa yhteen. Miten muilla on mennyt? Olemme vähän alta kolmenkymmenen kaikki.
Kommentit (138)
Maaliskuussa tutustuttiin, kesäkuussa mies muutti luokseni ja irtisanoi oman asuntonsa, syyskuussa vuokrasimme ensimmäisen yhteisen asunnon. Nyt neljän vuoden jälkeen yhteinen omistusasunto ja naimisissa ollaan.
Seurustelun aloittaessamme olin 23 ja mies 25.
Muutettiin samalla kun mentiin naimisiin, 9kk seurustelun jälkeen :)
Oon kuullut semmosen et todellisen luonteen voi piilottaa 3kk ajan. Siis esimerkiksi narsistit on ihania sen 3kk ja sen jälkeen alkaa vasta tapahtua. Näin itseasaissa sitten kävi kaverillekin, hän ehti jo paikkakuntaa vaihtaa miehen perässä joka osoittautui täydeksi narsistiksi.
Me muutettiin miehen kanssa vaan 5kk seurustelun jälkeen yhteen. Ennen seukkailua kyllä tunnettiin reilu puoli vuotta. Nopeaa, mutta tosi hyvä päätös meille, eikä tullut yllätyksiä toisesta :)
Vierailija kirjoitti:
Heti tapaamisesta :D Ei olla päivääkään oltu erossa, kun reilu 12 vuotta sitten tavattiin.
Memuutettiin noin 9 kuukauden jälkeen.
Ja nyt tulee 20 vuotta yhteiseloa :)
Puolentoista vuoden seurustelun jälkeen, kun viimein päästiin muuttamaan samalle paikkakunnalle.
Kolme kuukautta häiden jälkeen. Häät tosin olivat 5 kk päästä seurustelun aloittamisesta. Nyt 22 vuotta yhdessä.
3 Viikkoa! Niin-ei-mun tapaista. Tavattiin juuri, kun olin menettämässä vuokra-asuntoni täällä ulkomailla. Miehellä oli iso kaksio ja sanoi, että voin tulla hänen luokseen.
Jälkeenpäin ajatellen ollaan kumpikin myönnetty, ettei ollut hyvä ratkaisu muuttaa noin nopeasti yhteen. Kun kaksi aikuista ihmistä muuttaa yhteen, on riitojen todennäköisyys suuri. (Toki joillain voi mennä hyvikin.) Lisäksi arki astui kuvioihin paljon aiemmin kuin jos oltaisiin vain seurusteltu. Toisaalta, mitäpä sitä tässä iässä enää aikaa tuhlata.
Nykyään meillä on eri asunto, tähän muutettiin sitten pariskuntana.
2 kk. Vuotta myöhemmin avioparina haimme asuntolainaa, siitä vuosi myöhemmin asuimme yhteisessä omakotitalossa ja hoivailimme esikoistamme. Nyt takana 12 onnellista vuotta.
Itse aloin seurustelemaan mieheni kanssa 16 vuotiaana. Yhteen muutimme miehen armeijan jälkeen reilun vuoden seurustelun jälkeen.
Nykyisin ollaan naimisissa ja meillä 5v ja 3v lapset.
Yli 10 v yhdessä.
Meni siinä 8kk, mutta näistä 7kk asuimme eri paikkakunnilla. Nyt 15v yhdessä joista puolet naimisissa, kaksi lasta. Ja umpirakastuneita ollaan vieläkin..
7kk. Oli siina mielessa nopeaa toimintaa, etta asuimme eri maissa ja tapasimme vain 4 kertaa tapaamisen ja yhteenmuuton valilla. Hullu rakkaus!!!
Seurusteltu 15 vuotta eikä toistaiseksi aikomustakaan muuttaa yhteen. Ollaankin jo reilusti yli kuuskymppisiä. Kumpikin arvostaa sekä hyvää ystävyyttä että omaa vapautta.
Noin kuuden vuoden jälkeen, sitten kuuden vuoden jälkeen naimisiin. Nyt oltu yhdessä 58 vuotta.
48 vuotta sitä suunniteltiin ja siihen se jäi. Yhteenmuutto sitten hautuumaalla.
Opiskeltiin kumpikin tavatessa. Kummallakin omat opiskelija-asunnot, jotka haluttiin pitää. Virallisesti mutettiin yhteen parin vuoden päästä. mutta enemmän vietettiin yöt yhdessä kuin erikseen parin viikon päästä tapaamisesta.
Tuosta on jo 25 vuotta aikaa, yhä ollaan yhdessä.
En ole koskaan asunut samassa osoitteessa. Minulla on oma koti ja oma arki, johon miehellä ei ole mitään asiaa. Mies voi häipyä (poistua parisuhteesta heti) jos hän alkaa vinkua "läheisyyden puutteesta", "seksin puutteesta" tai "yhteisen ajan vähyydestä". Jos mies haluaa, että vietän enemmän aikaa hänen kanssa, hän joutuu maksamaan minulle PALKKAA siitä.
Me oltiin yhdessä yli kymmenen vuotta kahden asunnon taktiikalla. Nuorempana ei olisi ehkä onnistunut, mutta vanhemmiten sitä arvostaa myös omaa tilaa. Nimimerkillä "Yhden kerran eronnut ja toisesta leskeksi jäänyt ja kolmatta ei enää tule"
3kk. Oltiin koko ajan yhdessä ja toinen asunto jäi tyhjilleen. Nyt yhdessä 3 vuotta ja ei olla kaduttu yhteen muuttoa. Hauskaahan tämä on!!