Kuinka nopeasti muutitte yhteen kumppaninne kanssa?
Siskoni tapasi kuukausi takaperin miehen ja ovat nyt kk tuntemisen jälkeen muuttamassa yhteen. Olen yrittänyt puhua järkeä että tutustuisivat ensin rauhassa, mutta ei. Itse olen seurustellut 1,5v mutta en tosiaan vielä aio muuttaa kumppanini kanssa yhteen. Miten muilla on mennyt? Olemme vähän alta kolmenkymmenen kaikki.
Kommentit (138)
Noin kuukausi ensimmmäisen tapaamisen jälkeen pakkasin reppuni ja muutin miehen kämpille. Olimme molemmat opiskelijoita. Saman kevään aikana siirsin loputkin tavarani ja katkaisin oman asuntoni (soluhuone) vuokrasopimuksen. Parin vuoden avoliiton jälkeen virallistimme suhteemme ja nyt 15. aviovuosi menossa. En tiedä mitä olisimme voittaneet viivyttelyllä.
Reilu puoli vuotta. Kummatkin oltiin opiskelijoita ja mies mun kämpällä muutenkin suurimman osan ajasta.
Käytännössä noin puoli vuotta seurustelun alkamisesta. Todellisuudessa olimme olleet etäsuhteessa ja poikaystävä muutti tuolloin minun opiskelupaikkakunnalleni ja minä olin hänen asunnollaan suurimman osan ajasta sen jälkeen. 1,5 vuoden päästä muutimme taas "erilleen", koska mies sai opiskelupaikan muualta. Itse seurasin häntä valmistuttuani 2 vuoden päästä.
Eli täysin virallisesti asuimme saman katon alla avopuolisoina vasta 4 vuotta seurusteltuamme :D
Olen 24-vuotias,kumppanini kolme vuotta vanhempi. Taisimme olla alle vuoden yhdessä, jotain pari kk vaille. Asuimme tällöinkin samassa ruokakunnassa. (Tuettu asuminen)Muutimme yhdessä yhteen olosuhteiden pakosta,mutta kumpikin oli innokkaana messissä ja valmis. Nyt olemme asustelleet tässä vuoden,eikä suurempia ongelmia ole tullut.
Muutaman kk yhdessäolon jälkeen muuttaminen yhteen on uhkarohkeaa ja suurimmalla osasta ihmisistä ei sellainen tule toimimaan. Ei kuitenkaan voi yleistää. Vaikea ennustaa kumpaan kuntaan siskosi tulee kuulumaan. Jos hän ei sun neuvojas kuuntele,et voi mitään muuta kuin seurata sivusta ja jatkaa varottelua,jospa kuitenki menis jtn perille. Tuo sun kehoittelu on kuitenkin vain välittämistä,ei se normaalina haittaa kellekkää aiheuta. Veikkaan,et jos tuosta nyt ero tulee niin siskos oli tarkoitettukin oppivan tuosta jtn :D elämän oppikoulua siis.
Me asuttiin yhdessä jo ennen kuin meistä tuli pari 😄
Vuokrasin siis hiton isosta ok-talosta ylimmän kerroksen kun muutin uuteen kaupunkiin, noin viikon päästä keskikerroksen vuokrannut mies suuteli mua sen viikon flirttailun jälkeen. Nyt kaksi vuotta yhdessä, hääpäivä sovittuna ja ostettiin muuten omaksi koko talokin.
Ollaan molemmat yli 35v.
Kiitos vastauksista! Mukava huomata, että ne jotka ovat muuttaneet nopeasti yhteen ovat edelleen yhdessä. Siskoni mies on mukava tyyppi, ainakin mitä häntä muutamia kertoja tavannut. Olemme siskoni kanssa oikein hyvissä väleissä myös siis tämän asian tiimoilta. Minä mietin aina asioita monelta kantilta ennen päätöstä ja sisko taas ottaa ja menee usein sen kummempaa miettimättä.
Tiedän vaan valitettavan monia tapauksia, jossa on muutettu yhteen tyyliin viikon tuntemisen jälkeen ja pistetty koko oma elämä remonttiin. Lopuksi ollaankin huomattu, että juttu ei toiminutkaan ja taas tavarat kantoon.
Kolmisen vuotta seurusteltiin ennen yhteen muuttamista. Me alettiin seurustelemaan kun olin 16 ja mies 18, asuttiin molemmat vielä kotona. Jossain vaiheessa alettiin olla käytännössä kokoajan yökylässä jomman kumman luona. Meille oli itsestään selvää että kun muutetaan pois kotoa muutetaan saman katon alle, ja ostettiin yhteinen asunto kun oikea puolivahingossa osui kohdalle. Jotenkin niin ihanaa että asunto oli molemmille eka oma koti, saatiin rempata ja sisustaa kerralla kunnon kokoinen kämppä yhteisen maun mukaan ja hankkia vain ja ainoastaan tarpeellista tavaraa. Ärsyttäisi jos laatikossa olisi aterimet kahta eri sarjaa molempien aiemmista asunnoista :D
Noin 8 kk seurustelun jälkeen muutettiin saman katon alle. Nyt ollaan naimisissakin. Ei tällaisia elämäntapahtumia voi ajoittaa siten, että tietyn ajan kuluessa muutetaan yhteen, jonkin ajan päästä mennään naimisiin ja sitten taas tiettynä hetkenä hankitaan lapsia. Kaikki etenee itselle sopivaan tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Reilu puoli vuotta. Kummatkin oltiin opiskelijoita ja mies mun kämpällä muutenkin suurimman osan ajasta.
Vähän päälle puoli vuotta siinä meilläkin kesti. Edelleen ollaan yhdessä :) Niin myötä, kuin vastatuulessa purjehtien ;)
Liian nopeasti.
5kk. kuluttua.
Olin 18. Nyt 38 ja yhä yhdessä.
7kk. Kiire ei ollut, mutta saatiin täydellinen kämppä, joten täällä yhä ollaan, enkä vois olla asuinkumppanista onnellisempi! <3
Mä en ite tajua ihmisiä jotka on silleen "no ootellaan neljä vuotta, saattaahan sitä vaikka ero tulla!", tossa ajassahan tottuu jo niin hyvin asumaan erillään että yhteenmuutto tulee kamalana shokkina. :D
Viikko siitä kun alettiin seurustelemaan (ja sen viikon mieheni oli lomalla ulkomailla). Ennen seurustelua oltiin tavattu neljä kertaa. Nyt ollaan oltu yhdessä viisi vuotta, joista naimisissa neljä vuotta. Poikamme täytti juuri 4 v :)
Vierailija kirjoitti:
Me asuttiin yhdessä jo ennen kuin meistä tuli pari 😄
Vuokrasin siis hiton isosta ok-talosta ylimmän kerroksen kun muutin uuteen kaupunkiin, noin viikon päästä keskikerroksen vuokrannut mies suuteli mua sen viikon flirttailun jälkeen. Nyt kaksi vuotta yhdessä, hääpäivä sovittuna ja ostettiin muuten omaksi koko talokin.
Ollaan molemmat yli 35v.
Ihana❤️
Liian nopeasti. 2 kkn jälkeen tapaamisesta, virallisesti 4 kkn kuluttua. 11 v. yhdessä ja lapsia on ja yhdessä edelleen jatketaan
Vajaa kaksi kuukautta. Vieläkin yhdessä 33 vuotta takana.
Ollaan tunnettu vasta puoli vuotta, seurusteltu muutama kuukausi ja suunnitellaan parhaillaan yhteenmuuttoa. Se olisi pelkästään järkevää, sillä vietämme muutenkin kaiken aikamme yhdessä jomman kumman luona ja rahaa säästyisi (olemme molemmat yksinasuvia opiskelijoita). Ei sen myöskään tarvitse mitään lopullista olla, vuokra-asunnosta nyt pääsee eroon aika vähällä vaivalla.
Vajaa 3 kk tapaamisesta, jolloin olin jo hänelle raskaanakin :) Nopeasti edettiin, mutta edelleen yhdessä 5 v jälkeen.
Morjesn.
Nyxän kanssa muutettiin yhteen 10kk tuntemisen jälkeen.
Exän kanssa taisi mennä vuosi ennen yhteistä asumusta. Toisaalta hän notkui opiskelijakämpässäni kokoajan ennen sitä.
Eräs miespuolinen ystäväni muutti 2kk tuntemisen jälkeen naisen kanssa yhteen. Toistaiseksi kaikki hyvin. ;)
Onnea kaikille yhteenmuuttaville. Älkää olko tyranneja.
Kyllähän sisko siinä tutustuu mieheen nopeesti kun yhteen muuttavat. Jos paljastuu jotain epämiellyttävää niin kyllähän sisko voi muuttaa pois. Eihän se yhteenmuutto mikään elinikäinen velvoite ole!
Itse muutimme virallisesti 1, 5vuoden seurustelun jälkeen vaikka käytännössä punkkasimme yhdessä varmaan 4kk seurustelun jälkeen. Yhdessä 15 vuotta.