Kuinka nopeasti muutitte yhteen kumppaninne kanssa?
Siskoni tapasi kuukausi takaperin miehen ja ovat nyt kk tuntemisen jälkeen muuttamassa yhteen. Olen yrittänyt puhua järkeä että tutustuisivat ensin rauhassa, mutta ei. Itse olen seurustellut 1,5v mutta en tosiaan vielä aio muuttaa kumppanini kanssa yhteen. Miten muilla on mennyt? Olemme vähän alta kolmenkymmenen kaikki.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Siskoni tapasi kuukausi takaperin miehen ja ovat nyt kk tuntemisen jälkeen muuttamassa yhteen. Olen yrittänyt puhua järkeä että tutustuisivat ensin rauhassa, mutta ei. Itse olen seurustellut 1,5v mutta en tosiaan vielä aio muuttaa kumppanini kanssa yhteen. Miten muilla on mennyt? Olemme vähän alta kolmenkymmenen kaikki.
Mä tapasin avomieheni kuukausi ennen kuin hän "muutti" mun ja lasteni luokse. Käytännössä tuli yöksi, kysyin lasten mielipidettä silloin ensin, sit jäi toiseksi yöksi ja kolmanneksi... kunnes ei vaan enää lähtenyt kuin pakottavan tarpeen takia. Hänellä on oma asunto edelleen ja sitä käytetään vähän kesämökin tyyppisesti; mennään sinne kun halutaan aikaan vain kahdestaan.
Mut siis mun vastaus: kuukaudessa.
4 kk tapaamisesta. Edelleen yhdessä 20 v takana yhteiseloa.
1,5v seurusteltiin ennen yhteenmuuttoa, miehen armeijan ja mun kirjoitusten jälkeen muutettiin yhteen. Tämä yli 23v sitten.
Puoli vuotta juteltiin netissä, ja kuukausi ensimmäisen livetapaamisen jälkeen muutimme yhteen.
Tapahtui vuonna 1999, ja edelleen asumme onnellisesti saman katon alla (katto ja maa vaihtunut kyllä useasti jo, mutta ymmärsitre varmaan ;)).
Parin kuukauden päästä muutamme yhteen, ja silloin seurustelua on takana reilu kolme vuotta. Vaikka mä olen aina ollut ihan varma, että tämän miehen kanssa haluan olla loppuikäni, niin ei mulla ole koskaan ollut mitään tarvetta kiiruhtaa samaan kämppään. Olen vähän niitä ihmisiä, että pitää tuntea toinen mahdollisimman hyvin ennen kuin tekee suuria siirtoja.
Omakin sisko muutti lyhyen seurustelun jälkeen kumppaninsa luo, ja toisaalta taas miehen veli meni naimisiin ennen kuin asuivat vaimonsa kanssa yhdessä. Henkilökohtaisesti en tekisi mistään hinnasta kumpaakaan, mutta en näe syytä toisia neuvoakaan. He saavat tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Suurin osa ei niitä neuvoja kuitenkaan halua kuulla ja se saattaa helposti vaikuttaa myös neuvojan ja muuttajan suhteeseen.
Toisella tapaamiskerralla muutettiin yhteen. Nyt siitä on jo 15 vuotta ja naimisissakin ollaan oltu 7 vuotta.
En oo muuttanut vieläkään. 15 vuotta yhdessä. ENkä muuta. Monille tätä joutuu puolustamaan, mutta enää en välitä.
Hyvähän se on heti alkuun katsoa että miten yhdessäelo toimii, kunhan kuvioon ei sotketa lapsia. Me muutettiin yhteen 2kk tutustumisen jälkeen, se tuntui luontevalta kun kuitenkin hengattiin aina jommankumman luona. Oltiin silloin kyllä aika nuoria, 20-vuotiaita. Yhdessä asutaan vieläkin, 15 vuotta myöhemmin. Tämän ikäisenä en ehkä olisi ihan noin nopea liikkeissäni, mutta toisaalta, mitäpä haittaa nopeasta yhteenmuutosta on? Ellei lasketa muutosta ja mahdollisesta erilleenmuutosta koituvaa vaivaa.
Tavattiin nykyisen mieheni kanssa juuri ennen kuin hänellä alkoi armeija. Kesti 9 kk ja sitten muutettiin yhteen. Nyt asuttu yhdessä 26 vuotta.
Olen 25-vuotias, muutettiin muutama vuosi sitten yhteen 5 viikkoa tapaamisesta. 😀
Puolen vuoden tapailun + seurustelun jälkeen.
Noin kuukauden kuluttua muutin tavarani miehen luokse.
Nyt oltu naimisissa kohta 14 vuotta
Noin 10 kk. Itse olin juuri 18 täyttänyt, mies 20v., juuri intin käynyt. Kumpikin muutti suoraan vanhempien luota. Nyt 24 vuotta ollaan asuttu yhdessä.
Olin miehen kanssa samassa työssä aikaisemmin ehkä 3 vuotta, eikä silloin lainkaan seurusteltu. Sitten oli yhteisiä asioita hoide ttavana ja hän tuli minun luokse käymään. Jäi saman tien asumaan ja oltu aina yhdessä, asuntoa on kyllä vaihdettu useampaan kertaan. Lapsia on ja heidän puolisonsa sekä lapsenlapsiakin. Siis ei seurusteluakaa yhtään päivää. Tässä nyt oltu naimisissakin jo 32 vuotta. Turhaa seurustelua, lyhyt avoliitto riittää hyvin.
Tapasimme 23-vuotiaina, vietimme alusta lähtien kaikki yöt jommankumman luona. Noin 8kk kuluttua seurustelun aloittamisesta minun määräaikainen vuokrasopimukseni oli mahdollista irtisanoa ja muutimme virallisesti yhteen. Käytännössä olemme asuneet yhdessä since Day2 :) Varasimme myös kirkon häitä varten noin 4kk seurustelun jälkeen. Jouluna tulee 12v täyteen yhteiseloa.
Tapaamisemme jälkeen olemme olleet 2 yötä erossa, ja niiden jälkeen muutimme yhteen. Nyt olemme olleet 5v naimisissa.
Olin naimisissa mutta se juttu oli umpikujassa. Löysin paremman ja kuukauden kuluttua asuimme yhdessä. Nyt kahdeksan vuotta takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tapasin avomieheni kuukausi ennen kuin hän "muutti" mun ja lasteni luokse. Käytännössä tuli yöksi, kysyin lasten mielipidettä silloin ensin, sit jäi toiseksi yöksi ja kolmanneksi... kunnes ei vaan enää lähtenyt kuin pakottavan tarpeen takia. Hänellä on oma asunto edelleen ja sitä käytetään vähän kesämökin tyyppisesti; mennään sinne kun halutaan aikaan vain kahdestaan.
Mut siis mun vastaus: kuukaudessa.
Se, että leikitte asuvanne yhdessä samalla aikaa kun miehellä on oma asunto ja sun yh-tuet juoksee ei tee teistä avoparia.
Onko siinä siskosi kandidaatissa mielestäsi jotain epäilyttävää?
Muutettiin yhteen n. vuoden seurustelun jälkeen.